Cytat: |
Przeciwskrętem się motocykl wprowadza w zakręt oraz kontroluje pochylenie już w trakcie. Polecam w tej materii video "Twist of the wrist vol.2" |
to ja polecam doczytać bo bajuchy piszesz
Cytat: |
Przeciwskrętem się motocykl wprowadza w zakręt oraz kontroluje pochylenie już w trakcie. Polecam w tej materii video "Twist of the wrist vol.2" |
midd napisał/a: | ||
to ja polecam doczytać bo bajuchy piszesz |
Cytat: |
Przy takich prędkościach wychylanie się z motocyklem nie poprawia zwrotności. |
Cytat: |
Przy łuku kierownica jest prosto, |
Cytat: |
Tutaj skręcasz jak na rowerze - kierownicą, |
Cytat: |
kładąc się do środka zakrętu zwiększył byś tylko swoje szanse na glebę. |
Cytat: |
dodatkowo zmniejszasz rozstaw osi - skręcona przednia opona opiera się bliżej silnika. |
midd napisał/a: |
wychylanie się nie ma na celu poprawienia zwrotności przy żadnej prędkości a ma na celu pokonanie sił prostujących motocykl przez zmianę środka ciężkości do wewnątrz przez co pomaga utrzymać wyznaczony kurs. |
midd napisał/a: | ||
to ze niby opony ślizgają się po asfalcie? skoro kiera jest prosto a jednak skreca? |
midd napisał/a: |
rower i motocykl obowiązują te same prawa fizyki |
midd napisał/a: | ||
|
midd napisał/a: | ||
|
Cytat: |
Tak, koła motocykla już przy drogowych prędkościach pracują w delikatnym poślizgu. Do tego dochodzi naturalna stabilność "zdrowego" motocykla. |
Cytat: |
Przy pochylonym motocyklu punkt podparcia koła przesuwa się w stronę rantu opony. |
midd napisał/a: |
tak, od 240km/h w góre tylny laczek zaczyna lecieć ślizgiem... każdy motocykl jest niestabilny i leci zygzakiem nawet jak jedzie "wydawałoby" sie prosto (i to było akurat opisane w motocykliscie doskonałym.) |
midd napisał/a: |
przecież wg Ciebie w łuku koła są prosto? |
Cytat: |
z punktu widzenia jeźdźca kierownica jest cały czas prosto. |
midd napisał/a: | ||
co nie zmienia faktu ze w rzeczywistości prosto nie jest i motocykl cały czas prowadzisz przeciwskrętem a nie magicznym ślizgiem |
Cytat: |
utrzymanie jazdy po łuku nie wymaga prawie żadnego udziału ze strony kierowcy |
mr0zd napisał/a: |
Acha, czyli wg Kacperskiego w łuku mogę puścić kierownicę i magicznie pięknie przejadę zakręt? |
Kacperski napisał/a: |
Twist of the wrist, gdzieś koło 1/3 filmu. Pssst. |
Cytat: |
Podałem ci konkretne źródła, autorytety. Zapoznaj się, zastanów i wtedy będziesz mógł twierdzić, że bredzę. Jeśli faktycznie jeździsz tak jak piszesz, to jeździsz na intuicję, nie masz bladego pojęcia jaki jest związek między fizyką a twoją jazdą. |
kempes napisał/a: |
Gdzie można znaleźć ten film w całości? |
Cytat: |
bo nie mam takiej słitaśnej fotki w awatarze |