W deszczu tez mozna :)
Odpowiedz do tematu

:
Cytat:
Przeciwskrętem się motocykl wprowadza w zakręt oraz kontroluje pochylenie już w trakcie. Polecam w tej materii video "Twist of the wrist vol.2" :ok:


to ja polecam doczytać bo bajuchy piszesz

Kacperski
[Usunięty]
:
midd napisał/a:
Cytat:
Przeciwskrętem się motocykl wprowadza w zakręt oraz kontroluje pochylenie już w trakcie. Polecam w tej materii video "Twist of the wrist vol.2" :ok:


to ja polecam doczytać bo bajuchy piszesz

Rzeczowo odparłeś moje słowa, z takim intelektem nie jestem w stanie się spierać. :padam:

:
Cytat:
Przy takich prędkościach wychylanie się z motocyklem nie poprawia zwrotności.


wychylanie się nie ma na celu poprawienia zwrotności przy żadnej prędkości a ma na celu pokonanie sił prostujących motocykl przez zmianę środka ciężkości do wewnątrz przez co pomaga utrzymać wyznaczony kurs.

Cytat:
Przy łuku kierownica jest prosto,


to ze niby opony ślizgają się po asfalcie? skoro kiera jest prosto a jednak skreca?
Cytat:
Tutaj skręcasz jak na rowerze - kierownicą,


rower i motocykl obowiązują te same prawa fizyki

Cytat:
kładąc się do środka zakrętu zwiększył byś tylko swoje szanse na glebę.


to jest ścisłe powiązane z prędkością

Cytat:
dodatkowo zmniejszasz rozstaw osi - skręcona przednia opona opiera się bliżej silnika.


masz na to jakis dowód naukowy?

Kacperski
[Usunięty]
:
midd napisał/a:
wychylanie się nie ma na celu poprawienia zwrotności przy żadnej prędkości a ma na celu pokonanie sił prostujących motocykl przez zmianę środka ciężkości do wewnątrz przez co pomaga utrzymać wyznaczony kurs.
Nieprawda, o tym za chwilę.

midd napisał/a:
Kacperski napisał/a:
Przy łuku kierownica jest prosto,

to ze niby opony ślizgają się po asfalcie? skoro kiera jest prosto a jednak skreca?

Koła motocykla już przy drogowych prędkościach pracują w delikatnym poślizgu. Do tego dochodzi naturalna stabilność "zdrowego" motocykla. Kwestii wpływu przesunięcia osi obrotu koła względem główki ramy oraz kąta główki ramy na stabilność motocykla tutaj tłumaczył nie będę. Znowu odsyłam do materiału autorstwa Kietha Code, dobrze jest to też wytłumaczone w pierwszym "Motocykliście Doskonałym"

midd napisał/a:
rower i motocykl obowiązują te same prawa fizyki

Rower w normalnych warunkach porusza się zbyt wolno, aby zauważyć skutki stosowania przeciwskrętu. Poza tym masz rację.

midd napisał/a:
Kacperski napisał/a:
kładąc się do środka zakrętu zwiększył byś tylko swoje szanse na glebę.
to jest ścisłe powiązane z prędkością
Miło, że się ze mną zgadzasz.

midd napisał/a:
Kacperski napisał/a:
dodatkowo zmniejszasz rozstaw osi - skręcona przednia opona opiera się bliżej silnika.
masz na to jakis dowód naukowy?

Przy pochylonym motocyklu punkt podparcia koła przesuwa się w stronę rantu opony. Skręcając koło tenże punkt przesuwa się na ramieniu opartym na środku ośki główki ramy w stronę silnika. To samo zjawisko odpowiada za moment prostujący motocykl przy hamowaniu na łuku, wtedy to ramie powoduje przeciwskręt "do wewnątrz" łuku.
bardzo rzeczowo tłumaczy ten temat Tomasz Kulik, resztę zresztą też.

:
Cytat:
Tak, koła motocykla już przy drogowych prędkościach pracują w delikatnym poślizgu. Do tego dochodzi naturalna stabilność "zdrowego" motocykla.


tak, od 240km/h w góre tylny laczek zaczyna lecieć ślizgiem...

każdy motocykl jest niestabilny i leci zygzakiem nawet jak jedzie "wydawałoby" sie prosto
(i to było akurat opisane w motocykliscie doskonałym.)


Cytat:
Przy pochylonym motocyklu punkt podparcia koła przesuwa się w stronę rantu opony.


przecież wg Ciebie w łuku koła są prosto?

Kacperski
[Usunięty]
:
midd napisał/a:

tak, od 240km/h w góre tylny laczek zaczyna lecieć ślizgiem...

każdy motocykl jest niestabilny i leci zygzakiem nawet jak jedzie "wydawałoby" sie prosto
(i to było akurat opisane w motocykliscie doskonałym.)

nie od 240 ;)
Obejrzyj materiał o którym piszę. Korekty potrzebne do utrzymania motocykla w łuku mieszczą się w tym "zygzakowaniu", z punktu widzenia jeźdźca kierownica jest cały czas prosto.

midd napisał/a:

przecież wg Ciebie w łuku koła są prosto?

To akurat dotyczyło manewrów od których zaczął się ten wątek.

:
Cytat:
z punktu widzenia jeźdźca kierownica jest cały czas prosto.


co nie zmienia faktu ze w rzeczywistości prosto nie jest i motocykl cały czas prowadzisz przeciwskrętem a nie magicznym ślizgiem

Kacperski
[Usunięty]
:
midd napisał/a:
Cytat:
z punktu widzenia jeźdźca kierownica jest cały czas prosto.


co nie zmienia faktu ze w rzeczywistości prosto nie jest i motocykl cały czas prowadzisz przeciwskrętem a nie magicznym ślizgiem

Gratuluję oczu jeśli w trakcie jazdy widzisz odchylenia poniżej 1 stopnia :padam:
Zachowanie kierownicy niczym nie różni się od jazdy na wprost, utrzymanie jazdy po łuku nie wymaga prawie żadnego udziału ze strony kierowcy (w zależności od charakterystyki konkretnego motocykla).

PS. Właśnie trafiłem KLIK!

:
Cytat:
utrzymanie jazdy po łuku nie wymaga prawie żadnego udziału ze strony kierowcy


zszedłeś kiedyś na kolano i leciałeś takim łukiem ? bo bredzisz dramatycznie

taka jazda to non stop korekty ze strony kierowcy i choć kierownica wydaje się prosto cały czas jest w ruchu

mr0zd
[Usunięty]
:
Acha, czyli wg Kacperskiego w łuku mogę puścić kierownicę i magicznie pięknie przejadę zakręt? :rotfl:

Kacperski
[Usunięty]
:
mr0zd napisał/a:
Acha, czyli wg Kacperskiego w łuku mogę puścić kierownicę i magicznie pięknie przejadę zakręt? :rotfl:

Twist of the wrist, gdzieś koło 1/3 filmu. Pssst.

@midd:
Podałem ci konkretne źródła, autorytety. Zapoznaj się, zastanów i wtedy będziesz mógł twierdzić, że bredzę. Jeśli faktycznie jeździsz tak jak piszesz, to jeździsz na intuicję, nie masz bladego pojęcia jaki jest związek między fizyką a twoją jazdą.

:
Kacperski napisał/a:
Twist of the wrist, gdzieś koło 1/3 filmu. Pssst.


Gdzie można znaleźć ten film w całości?

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
:
Cytat:
Podałem ci konkretne źródła, autorytety. Zapoznaj się, zastanów i wtedy będziesz mógł twierdzić, że bredzę. Jeśli faktycznie jeździsz tak jak piszesz, to jeździsz na intuicję, nie masz bladego pojęcia jaki jest związek między fizyką a twoją jazdą.



wiesz ja to znam i z teorii i z praktyki, tobie najwidoczniej brakuje praktyki bo nie w ogole nie masz pojecia co autor twist of the wrist chciał przekazac... o trzymaniu kierownicy dwoma palcami w łuku.

Kacperski
[Usunięty]
:
kempes napisał/a:
Gdzie można znaleźć ten film w całości?
Oficjalnie go w Polsce nie ma, pozostają źródła "alternatywne" albo import.

midd, podałem ci konkretne informacje, starałem się sprawę rzeczowo wytłumaczyć. Koniec końców odrzucasz całą dyskusję, bo nie mam takiej słitaśnej fotki w awatarze. Ave :padam:

:
Cytat:
bo nie mam takiej słitaśnej fotki w awatarze


jak będziesz jeździł tylko po internecie to nigdy nie będziesz miał :rotfl:

ale fakt faktem jałowa ta dyskusja, niech ktoś to pokasuje bo nic nie wnosi ;)

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.