Moto zaczelo wolno schodzic z obrotow... |
Autor |
Wiadomość |
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Czw 18 Paź, 2007
|
|
|
Nie wiem czy warto czekac do wiosny. Teraz w serwisie jest mniejszy ruch i lepsze terminy .na wiosnę bedą kolejki. Poza tym , może zimy nie będzie? |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Zelot
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 37 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 23 Lut, 2012
|
|
|
Siema
Sprawa wyglada tak, ze gdy bardzo mocno rozgrzeje silnik (np stane w korku na chwile) wtedy obroty jalowe wzrastaja z 1250 na 1500-1600rpm, wolniej schodzi z obrotow od 3tys w dol oraz o ile dobrze pamietam to ciezej odpala na takim mega goracym silniku. Czyszczenie gaznikow, regulacje, synchronizacje robilem. Regulacja zaworow rowniez przeprowadzona. Brak lewego powietrza (nawet nowe krocce ssace kupilem).
Moje podejrzenia sa takie, ze zawory sa nieszczelne/wypalone? Czyli musze zdejmowac czapke - odkrecac silnik
Tematy o podwyzszonych obrotach czytalem ale nic ciekawego nie znalazlem (ciagle tylko regulacja itp itd).
ps ale odkopalem |
_________________ GS500E 1994r |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 24 Lut, 2012
|
|
|
Jak po ostrej jeździe zatrzymasz się i obroty same wzrosną to oznaka, że silnik ma za wysoką temperaturę. Sam robiłeś gaźniki? Może masz troszkę za ubogą mieszankę co powoduje wzrost temperatury w silniku. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
Zelot
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 37 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 24 Lut, 2012
|
|
|
kempes napisał/a: | Jak po ostrej jeździe zatrzymasz się i obroty same wzrosną to oznaka, że silnik ma za wysoką temperaturę. Sam robiłeś gaźniki? Może masz troszkę za ubogą mieszankę co powoduje wzrost temperatury w silniku. |
Obroty same nie wzrastaja jednak samoczynnie podnosi sie wartosc obrotow jalowych oraz spada predkosc spadania z obrotow. Gazniki robione w serwisie. Kolor swiec idealny. |
_________________ GS500E 1994r |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 24 Lut, 2012
|
|
|
Przez "obroty same wzrosną" miałem na myśli "samoczynne podnoszenie się wartości obrotów jałowych" |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
Bonzo [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 24 Lut, 2012
|
|
|
Może pływak masz źle ustawiony i Ci kapke go zalewa? Albo coś z zaworkiem nie halo. Bo w sumie to co piszesz to tak jakby się ssanie włączało. Albo właśnie, zobacz czy mechanizm ssania pracuje poprawnie. |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pią 24 Lut, 2012
|
|
|
Bonzo, gdyby to był źle ustawiony pływak, albo niezamykające się całkowicie ssanie to taki objaw byłby cały czas, a nie tylko po rozgrzaniu silnika. Tak mi się przynajmniej wydaje. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
Bonzo [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 25 Lut, 2012
|
|
|
No właśnie jak zostawisz ssanie troszkę otwarte, to tak się zachowuje, że jak stoi na jałowych, to ma obroty normalne, a jak mu otworzysz przepustnice to podskoczą obroty i spaść nie będą chciały. Przynajmniej ja mam tak u siebie jak ssania nie wyłączę do końca. |
|
|
|
|
Kat [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 25 Lut, 2012
|
|
|
Może ciągnie lewe powietrze przez toczki od ssania? Te gumki co tam są, to przynajmniej u mnie strasznie luźne były i wymagały wymiany. |
|
|
|
|
Zelot
Model GSa: GS 500E
Wiek: 33 Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 37 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 25 Lut, 2012
|
|
|
Bonzo napisał/a: | Może pływak masz źle ustawiony i Ci kapke go zalewa? Albo coś z zaworkiem nie halo. Bo w sumie to co piszesz to tak jakby się ssanie włączało. Albo właśnie, zobacz czy mechanizm ssania pracuje poprawnie. |
Plywak byl ustawiany. Zaworki iglicowe nowe. Linka ssania wymieniona a mechanizm ssania oczyszczony, nasmarowany i sprawdzony pod wzgledem szczelnosci. Wszystko ok. |
_________________ GS500E 1994r |
|
|
|
|
poldek171
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Lut 2012 Pochwał: 1 Posty: 259 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: Pon 26 Mar, 2012 Problem z obrotami na cieplym silniku
|
|
|
Witam. Ja mam podobny problem a mianowicie motor odpala dobrze chodzi rowno jak jest zimny a jak sie nagrzeje to trzyma obroty od 2,5tys do 4,5 tys. Sam sobie je zwieksza. Mam akumulator padniety bo po pelnym naladowaniu nie moglem go odpalic. Czy to jest wina akumulatora czy raczej z gaźnikami jest nie tak przez co moto wariuje? Prosze a jakos porade bo niewiem za co sie zabrac. Ale na poczatek zaczne i tak od wymiany akumulatora. Pozdro |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Pon 26 Mar, 2012
|
|
|
poldek171 napisał/a: | a jak sie nagrzeje to trzyma obroty od 2,5tys do 4,5 tys. Sam sobie je zwieksza. |
Rozumiem, że ssanie jest wyłączone, poczekaj, aż moto się rozgrzeje a następnie śrubą do ustawiania wolnych obrotów (od spodu gaźnika, po środku, plastikowa) ustaw wolne obroty na 1200 +/- 100 rpm. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
poldek171
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Lut 2012 Pochwał: 1 Posty: 259 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: Pon 26 Mar, 2012
|
|
|
Okej mam nadzieje ze to pomoze. Wczesniej tak niemialem dopiero po wczorajszym odpaleniu tak sie zrobilo. Czy tylko wystarczy ustawic obroty i to pomoze ? Czy jak to nie pomoze to mzoe byc wina gaznikow? Studi ssanie jest wylaczone i jak sie chlodny do trzyme te 1,5 tys ale jak sie kawalek przejade to rosnie tak jak Ci powiedzialem i nie spada |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Pon 26 Mar, 2012
|
|
|
poldek171, mnie jak niefachowo zrobili regulację gaźników w jednym z serwisów ASO inne marki to po przejechaniu ok. 17km i dobrym nagrzaniu się silnika wolne weszły aż na 5kprm. Skręciłem je i potem było w miarę ok - jedyne co to dłużej trzeba go było na ssaniu potrzymać zanim można było je wyłączyć i ruszyć w trasą.
Zapewne może być wymagane jakieś sprawdzenie tych gaźników bo mogło się coś przytkać, rozregulować etc., ale przede wszystkim ustaw prawidłowo wolne a potem pojeździj trochę i sprawdź jak wyglądają świece (odzwierciedla to skład mieszanki) i na tej podstawie można domniemywać czy dalsze regulacje są potrzebne. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
poldek171
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Lut 2012 Pochwał: 1 Posty: 259 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: Pon 26 Mar, 2012
|
|
|
Okej zrobię tak jak mówisz a jesli to nie pomoże to bedziemy dalej próbowac. Dzieki za podpowiedź Dam znać czy coś to pomogło. Pozdrawiam |
|
|
|
|
|