Akumulator |
Autor |
Wiadomość |
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Sro 04 Lis, 2015
|
|
|
tmi napisał/a: | Wydawało mi się, że yuasa daje swój kwas? w specjalnym pojemniczku. | Masz rację tmi, wydawało Ci się, z tymi akumulatorami na pewno od 2009 roku nie jest dołączany elektrolit. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
twoj.pol
Model GSa: GS 500E
Wiek: 47 Dołączył: 08 Paź 2013 Posty: 47 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Sro 04 Lis, 2015
|
|
|
Ja otrzymałem 1l kwasu od sprzedawcy, ot taki bonusik. |
|
|
|
|
dgalka
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 17 Wrz 2016 Posty: 111 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016
|
|
|
czy rozruch 150a wystarczy do gs czy jednak nie?? |
|
|
|
|
Łukasz77
Model GSa: GS 500E
Wiek: 46 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 28 Skąd: DĘBICA
|
Wysłany: Sob 19 Lis, 2016 Od przybytku głowa nie boli
|
|
|
Podepnę się jeśli pozwolicie. Kupiłem motocykl i wynegocjowałem w cenie nowy akumulator. Po zakupie otwarłem kufer a tam ....???!!! Nowy jeszcze nie zalany akumulator Powstało więc pytanie jak długo mogę przechowywać taki suchy akumulator? Jeden nowy zalany mam w motocyklu i planuję drugi zostawić na przyszłość ale czy może stać nieużywany 2-3 lata aż padnie obecnie założony? |
_________________ Łukasz
https://www.facebook.com/...100001873994200 |
|
|
|
|
ded
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 92 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: Wto 22 Lis, 2016
|
|
|
Ja bym sprzedał. Jak to nówka to chyba tak by się najbardziej opłacało. Jak chcesz go zostawić to skontaktowałbym się z producentem i zapytał ile czasu może stać nie zalany zachowując pełną sprawność. |
_________________ Suzuki GS 550 M Katana '82 |
|
|
|
|
Mordkaaa
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 27 Dołączył: 12 Gru 2015 Pochwał: 12 Posty: 445 Skąd: RKR
|
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Sob 14 Sty, 2017
|
|
|
L oznacza po której stronie jest +
Większego aku nie powinno się dawać bo może być niedoładowywany przez instalację. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
Mordkaaa
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 27 Dołączył: 12 Gru 2015 Pochwał: 12 Posty: 445 Skąd: RKR
|
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
|
|
|
|
Sebex13
Model GSa: GS 500E
Wiek: 27 Dołączył: 02 Mar 2017 Posty: 1 Skąd: Opole
|
Wysłany: Czw 02 Mar, 2017
|
|
|
Ledwo co zdążyłem się przywitać na forum a już spieszę z pytaniem Muszę kupić nowy akumulator, mam kilka typów na oku a faworytem (cenowym, a jakże) jest EXIDE YB10L-A2.
I tutaj problem, wymiary OK, prawy + OK, ale odpowietrznik z lewej strony - teoretycznie nie będzie o nic zahaczał itp. ale:
Z racji tego, że motocykl pochyla się na lewo stojąc na bocznej nóżce czy jest możliwość, że przeleje mi przez ten odpowietrznik elektrolit? Czy też nie ma to znaczenia po której on będzie stronie? |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Czw 02 Mar, 2017
|
|
|
Generalnie nie powinno dojąć do sytuacji, że przechylone moto powoduje wylewanie się elektrolitu poprzez odpowietrznik, odpowietrzenie ma na celu odprowadzić ew. skropliny gazów wydobywających się z aku, a na tą stronę akurat bo po przeciwnej są łańcuch i zębaki.
Jeśli jesteś w stanie wyprowadzić wężyk tak aby niczego nie dotykał i nie zaplątał się w napęd to nie ma znaczenia po której stronie będzie odpowietrznik. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
xalor
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32 Dołączył: 14 Lut 2016 Pochwał: 6 Posty: 258 Skąd: Krk
|
Wysłany: Czw 02 Mar, 2017
|
|
|
Po przeczytaniu tego tematu zorientowałem się, że u mnie w ogóle nie ma takiego wężyka odpowietrzającego. Jeździłem tak dwa lata. Jest to na tyle istotne, żeby go dorabiać, a jeśli juz to skąd? To jest w zestawie z akumulatorem czy to cześć od motocykla? |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Czw 02 Mar, 2017
|
|
|
xalor, to zależy od producenta aku, np. Yuasa ma w komplecie, ale ma za małą długość w stosunku do oryginału, a czy ważne, tak, bo skropliny to kwas, który niszczy metalowe elementy, jak i lakier i może być tak, że puszka w której jest aku będzie pordzewiała i dziurawa, ze zniszczonym lakierem |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
ded
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 92 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: Pią 03 Mar, 2017
|
|
|
Kup kawałek wężyka o odpowiedniej średnicy i zamontuj, żadna filozofia. Ja ostatecznie opanowałem moje ładowanie. Moto pojechało do serwisu i okazało się, że altek miał przebicie do masy przez uszkodzoną izolację uzwojenia. Regulator napięcia też był do wyrzucenia to jak się dobrze pogazowało to potrafił ponad 17v pokazać. Kupiłem ori używkę od Yamahy XJ i puki co pokazuje dobrze ale nie jeździłem jeszcze bo nawał pracy mam. Ten regulator pasuje idealnie w miejsce oryginały, nawet wtyczki nie ciepałem tylko instalację przerobiłem na odpowiednie wsówki. |
_________________ Suzuki GS 550 M Katana '82 |
|
|
|
|
Mordkaaa
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 27 Dołączył: 12 Gru 2015 Pochwał: 12 Posty: 445 Skąd: RKR
|
|
|
|
|
|