WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Akumulator
Autor Wiadomość
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015   

Pobór prądu za duży jeśli nie masz alarmu. Ładowanie trochę za słabe.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015   

Powiedział bym, że ładowania nie ma wcale, bo jeśli powyżej 3000rpm spada a prawidłowy pomiar to włączone światła i 5000rpm i do tego dodamy prąd na wyłączonym moto gdzie tylko w instalacji jest regulator, na poziomie 4,4A czyli po 3h mamy całkowicie rozładowane aku to na mój nos regulator do wymiany.

Sprawdź napięcie międzyfazowe jakie wychodzi z alternatora przy 5000rpm jak odłączysz alternator od regulatora, powinno przekraczać 75V napięcia zmiennego między każdą z par trzech przewodów z alternatora i 0V w stosunku do masy motocykla.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
claudii 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączyła: 23 Maj 2011
Pochwał: 2
Posty: 392
Skąd: Olsztyn / Giżycko
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015   

studi napisał/a:

Sprawdź napięcie międzyfazowe jakie wychodzi z alternatora przy 5000rpm jak odłączysz alternator od regulatora, powinno przekraczać 75V napięcia zmiennego między każdą z par trzech przewodów z alternatora i 0V w stosunku do masy motocykla.



Jest 65V do masy 0V, z regulatora wychodzi coś koło 1V.
Wypięłam alarm to on zabierał te 4,4A po wypięciu alarmu ładowanie 13V przy 5000rpm.

Czy to na pewno będzie regulator czy winne może być coś jeszcze? Stówę muszę dać za regulator, żeby się nie okazało że to nie to :/
_________________
My Suzi
.

.
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015   

claudii napisał/a:
Jest 65V ... z regulatora wychodzi coś koło 1V... po wypięciu alarmu ładowanie 13V przy 5000rpm.

Za małe jest napięcie międzyfazowe, ta wartość napięcia na wyjściu regla to w ogóle kosmos, ładowanie trochę za małe, powinno być 14,4V

Najlepiej było by się umówić z kimś z okolicy i podmienić na chwilę regulator aby mieć pewność gdzie jest problem, albo może jakoś domów się z Set3 z możliwością zwrotu - w sumie przy zakupach przez internet masz 14 dni na zwrot bez podania przyczyny.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
claudii 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączyła: 23 Maj 2011
Pochwał: 2
Posty: 392
Skąd: Olsztyn / Giżycko
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015   

Czy te napięcie między fazowe ma związek z ładowaniem? Jak wymienię regulator to ładowanie też będzie prawidłowe, czy tu już odpowiedzialny jest wyłącznie alternator?
_________________
My Suzi
.

.
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015   

Sprawdzić regler nie zaszkodzi ale ja obstawialbym alternator.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
claudii 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączyła: 23 Maj 2011
Pochwał: 2
Posty: 392
Skąd: Olsztyn / Giżycko
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015   

kempes napisał/a:
Sprawdzić regler nie zaszkodzi ale ja obstawialbym alternator.


To jak sprawdzić sam alternator? :)
_________________
My Suzi
.

.
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015   

Cytat:
Czy te napięcie między fazowe ma związek z ładowaniem? Jak wymienię regulator to ładowanie też będzie prawidłowe, czy tu już odpowiedzialny jest wyłącznie alternator?
Odpowiedzialne są oba elementy a uszkodzenie jednego mogło doprowadzić do uszkodzenia drugiego, dla tego warto sprawdzić oba te elementy.
Dlatego jak pisałem wcześniej warto by się z kimś z okolicy umówić i zrobić podmainkę krzyżową regulatora aby sprawdzić twój w innym moto i inny w twoim aby ten element zweryfikować/wyeliminować z możliwego powodu usterki.

claudii, a czy nie słyszysz jakiś dziwnych odgłosów z moto, jakieś szurania, dzwonienia? i tak jak kempes pisze prawdopodobne jest że to wina alternatora, tylko jeśli wszystkie trzy napięcia są zaniżone to proponował bym jeszcze sprawdzić czy nie odkleiły się lub nie popękały magnesy na kole magnesowym bo to może powodować za niskie napięcie ze względu na niską indukowaną w polu magnetycznym SEMI.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
claudii 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 37
Dołączyła: 23 Maj 2011
Pochwał: 2
Posty: 392
Skąd: Olsztyn / Giżycko
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015   

Nic niepokojącego nie słychać.
No to mam zajęcie na kilka dni :P Zacznę od podmianki regulatora, a jak nie to trzeba będzie zajrzeć do koła.
Dzięki :padam:
_________________
My Suzi
.

.
 
 
kowal-jr 

Model GSa: GS 500E
Wiek: 31
Dołączył: 20 Maj 2015
Posty: 53
Skąd: Ostrowiec
Wysłany: Wto 07 Lip, 2015   

Podepnę się i ja do tego tematu. Mam głupi problem i trochę wstyd się przyznawać co sobię dałem za wała wkręcić ale zaczne od początku. Kupiłem motor z 2 miesiące temu i tak jeździłem nie zwracając uwagi na aku i teraz mam zonka bo poszedłem przedwczoraj do garażu z zamiarem przejażdżki no to sanie kluczyk zapłon i chce odpalać a tu nagle cheł cheł i aku padło więc na pych i odpaliła bez problemu więc na ssaniu pochodziła trochę i zrobiłem z 50 km, staję pod domem gaszę i znowu nie odpala od razu stwierdziłem że alternator padł więc wziąłem multimiernik z Castoramy za aż 14 zł i mierżę napięcie
motor wyłączony- 12,84V
obroty 2 tys bez obciążenia- 14,48V
obroty 2 tys z obciążeniem (światła mijania)- 13,5V
obroty 5 tys bez obciążenia 14,18
obroty 5 tys z obciążeniem 13,87
więc stwierdziłem że alternator działa i trzeba szukać gdzie indziej.
Przyjrzałem się aku i aż oniemiałem że wgl na takim badziewiu jeździłem tyle czasu (do tej pory nie było problemu. moto odpalało mi po tygodniu bez najmniejszego problemu) ten akumulator chyba jest od jakiegoś skutera

w ogóle to on chyba jest żelowy

I teraz mam pytania
1. Co mogło spowodować tak nagłe pogorszenie się stanu tego aku?
2. Czy on jest do wyrzucenia czy może jeszcze komuś posłuży w jakimś skutrze
3. Przeczytałem cały ten temat i przejrzałem inne i rozumiem że żelowy odpada więc pozostaje ten kwasowy o paramatrach YB10L-B2, ktoś jest na bieżąco i poleci jakiś sprawdzony i nie drogi?
4. Jakie mogę dokonać dodatkowe pomiary za pomącą tego miernika? Coś czytałem że można zmierzyć pobór mocy w amperach ale za bardzo nie wiem jak. Wytłumaczy ktoś jak ,,chłop chłopu"?
5. Wyczytałem że nie każdym prostownikiem można wszystko ładować. Ja mam takie cudo hehe http://allegro.pl/prostow...5521780846.html jak na razie to nie mam z nim problemu. Ładowałem nim już w samochodach w motorach i nawet taki duży w ciągniku fakt faktem że długo ładował ale nic nie grzało i wgl zdaje egzamin a co wy o nim sądzicie?
 
 
zdzis 

Dołączył: 01 Sty 2015
Posty: 21
Skąd: Łódzkie
Wysłany: Wto 07 Lip, 2015   

1. Rozwalone płyty, głębokie rozładowanie
2. Sprawdź jak wygląda napięcie pod obciążeniem (jak podłączysz żarówkę jak bardzo spada ci napięcie)
3. Kup śmiało Yuasa, mam w motocyklu i aucie i póki co nie narzekam.
4. Podłączasz miernik zgodnie i instrukcją na pomiar amper i możesz sobie sprawdzić pobór prądu z zapłonem i bez, może coś ci pobierać prąd po odłączeniu zapłonu.
5. Zasada do akumulatorów kwasowo-ołowiowych jest taka że prąd ładowanie nie powinien przekraczać 10% pojemności akumulatora (11,6 Ah ładujesz max 1.1 A).
Twój akumulator to akumulator kwasowo-ołowiowy w technologi bezobsługowej i posiada jakieś 25% pojemności akumulatora przeznaczonego do GS'a
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Wto 07 Lip, 2015   

kowal-jr napisał/a:
. Co mogło spowodować tak nagłe pogorszenie się stanu tego aku?
Wielokrotne uruchamianie motocykla - a dokładnie zniszczenie akumulatora w skutek nadmiernego obciążenia. Akumulator do GSa ma prąd rozruchowy rzędu 120/160A (zależnie od metodologii pomiaru), a ten który miałeś zamontowany tylko 50A, a jak podaje serwisówka prąd rozruchowy pobierany przez rozrusznik GSa to 80A, czyli każdy start motocykla coraz bardziej uszkadzał aku z racji pobierania ok. 130% dopuszczalnego prądu.
kowal-jr napisał/a:
2. Czy on jest do wyrzucenia
Akumulatory poddaje się utylizacji, nie wolno wyrzucać gdyż zawiera związku niebezpieczne dla środowiska (kwas i ołów), wraz z kupnem nowego aku sprzedawca ma obowiązek przyjąć stary do utylizacji.
kowal-jr napisał/a:
poleci jakiś sprawdzony
Jak już wspomniane było wcześniej Yuasa, to taki wzorzec metra między akumulatorami motocyklowymi - tani wyklucza dobry, np. Unibat potrafią paść jeszcze w czasie gwarancji (zwarcia na celach, zasiarczenie)
kowal-jr napisał/a:
Jakie mogę dokonać dodatkowe pomiary za pomącą tego miernika?
zapewne napięcie stałe i zmienne, prąd stały i zmienny, rezystancję, ciągłość przewodów a jak wersja bogatsza to h21e (wzmocnienie tranzystorów bipolarnych) i może pojemność
kowal-jr napisał/a:
Coś czytałem że można zmierzyć pobór mocy w amperach ale za bardzo nie wiem jak. Wytłumaczy ktoś jak ,,chłop chłopu"?
Pobór mocy to waty nie ampery, i tym miernikiem zmierzysz jedynie metodą pośrednią, natomiast włączając miernik na pomiar prądu (w amperach) i podłączając go w miejsce bezpiecznika możesz określić (po znaku przed wartością pokazywaną) kierunek przepływu prądu z i do akumulatora, a to pokaże Ci jak z bilansem prądowym w twoim moto, czyli czy wystarcza prądu generowanego w alternatorze na to aby utrzymać wszystkie odbiorniki w działaniu i jeszcze aby starczyło tego prądu na ładowanie akumulatora
kowal-jr napisał/a:
5. Wyczytałem że nie każdym prostownikiem można wszystko ładować. Ja mam takie cudo hehe http://allegro.pl/prostow...5521780846.html jak na razie to nie mam z nim problemu. Ładowałem nim już w samochodach w motorach i nawet taki duży w ciągniku fakt faktem że długo ładował ale nic nie grzało i wgl zdaje egzamin a co wy o nim sądzicie?
Możesz używać tego prostownika pod pewnymi warunkami: ustawiasz program dla motocykli - ogranicza to maksymalny prąd ładowania, raczej nie nadaje się do ładowania ciągłego (np. na stałe podłączony na zimę aku pod prostownik z kontrolą mikroprocesorową) i powinieneś po okresie zalecanym przez producenta aku odłączyć go (dla Yuasy jest to ok. 12h)
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
twoj.pol 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 47
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 47
Skąd: Sochaczew
Wysłany: Sro 28 Paź, 2015   z żelu na nie żeluj

Witam,
ja w swoim moto miałem JMT żelowy 4 sezony, przy czym w trzecim już siadał (ładowałam ze 3 razy), a w czwartym ciągła niepewność czy moto odpali, ładowany-podładowywany ze 6 lub 7 razy. Krótko mówiąc nie polecam.
Co do Yuasa i wartości tych akumulatorów podaję link
http://yuasa.com.pl/index...sa-conventional
Czas lać elektrolit, narka.
 
 
twoj.pol 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 47
Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 47
Skąd: Sochaczew
Wysłany: Pon 02 Lis, 2015   

A więc Yuasa w motorku. Po zalaniu kwasem (proponuję kupić strzykawkę 100 ml, precyzja i wygoda) ładowałem ładowarką automatyczną z prądem max 0.8 A. Prąd rozruchowy musi mieć naprawdę dobry ten aku bo Suzu zapaliło w 0,5 sek. Dotykasz guziczka, a motorek już pali. Piękna sprawa.
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Wto 03 Lis, 2015   

Wydawało mi się, że yuasa daje swój kwas? w specjalnym pojemniczku.
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.