Akumulator |
Autor |
Wiadomość |
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015
|
|
|
Pobór prądu za duży jeśli nie masz alarmu. Ładowanie trochę za słabe. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015
|
|
|
Powiedział bym, że ładowania nie ma wcale, bo jeśli powyżej 3000rpm spada a prawidłowy pomiar to włączone światła i 5000rpm i do tego dodamy prąd na wyłączonym moto gdzie tylko w instalacji jest regulator, na poziomie 4,4A czyli po 3h mamy całkowicie rozładowane aku to na mój nos regulator do wymiany.
Sprawdź napięcie międzyfazowe jakie wychodzi z alternatora przy 5000rpm jak odłączysz alternator od regulatora, powinno przekraczać 75V napięcia zmiennego między każdą z par trzech przewodów z alternatora i 0V w stosunku do masy motocykla. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
claudii
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączyła: 23 Maj 2011 Pochwał: 2 Posty: 392 Skąd: Olsztyn / Giżycko
|
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015
|
|
|
studi napisał/a: |
Sprawdź napięcie międzyfazowe jakie wychodzi z alternatora przy 5000rpm jak odłączysz alternator od regulatora, powinno przekraczać 75V napięcia zmiennego między każdą z par trzech przewodów z alternatora i 0V w stosunku do masy motocykla. |
Jest 65V do masy 0V, z regulatora wychodzi coś koło 1V.
Wypięłam alarm to on zabierał te 4,4A po wypięciu alarmu ładowanie 13V przy 5000rpm.
Czy to na pewno będzie regulator czy winne może być coś jeszcze? Stówę muszę dać za regulator, żeby się nie okazało że to nie to |
_________________ My Suzi
.
.
|
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
|
|
|
|
claudii
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączyła: 23 Maj 2011 Pochwał: 2 Posty: 392 Skąd: Olsztyn / Giżycko
|
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015
|
|
|
Czy te napięcie między fazowe ma związek z ładowaniem? Jak wymienię regulator to ładowanie też będzie prawidłowe, czy tu już odpowiedzialny jest wyłącznie alternator? |
_________________ My Suzi
.
.
|
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015
|
|
|
Sprawdzić regler nie zaszkodzi ale ja obstawialbym alternator. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
claudii
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączyła: 23 Maj 2011 Pochwał: 2 Posty: 392 Skąd: Olsztyn / Giżycko
|
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015
|
|
|
kempes napisał/a: | Sprawdzić regler nie zaszkodzi ale ja obstawialbym alternator. |
To jak sprawdzić sam alternator? |
_________________ My Suzi
.
.
|
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015
|
|
|
Cytat: | Czy te napięcie między fazowe ma związek z ładowaniem? Jak wymienię regulator to ładowanie też będzie prawidłowe, czy tu już odpowiedzialny jest wyłącznie alternator? | Odpowiedzialne są oba elementy a uszkodzenie jednego mogło doprowadzić do uszkodzenia drugiego, dla tego warto sprawdzić oba te elementy.
Dlatego jak pisałem wcześniej warto by się z kimś z okolicy umówić i zrobić podmainkę krzyżową regulatora aby sprawdzić twój w innym moto i inny w twoim aby ten element zweryfikować/wyeliminować z możliwego powodu usterki.
claudii, a czy nie słyszysz jakiś dziwnych odgłosów z moto, jakieś szurania, dzwonienia? i tak jak kempes pisze prawdopodobne jest że to wina alternatora, tylko jeśli wszystkie trzy napięcia są zaniżone to proponował bym jeszcze sprawdzić czy nie odkleiły się lub nie popękały magnesy na kole magnesowym bo to może powodować za niskie napięcie ze względu na niską indukowaną w polu magnetycznym SEMI. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
claudii
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączyła: 23 Maj 2011 Pochwał: 2 Posty: 392 Skąd: Olsztyn / Giżycko
|
Wysłany: Pon 15 Cze, 2015
|
|
|
Nic niepokojącego nie słychać.
No to mam zajęcie na kilka dni Zacznę od podmianki regulatora, a jak nie to trzeba będzie zajrzeć do koła.
Dzięki |
_________________ My Suzi
.
.
|
|
|
|
|
kowal-jr
Model GSa: GS 500E
Wiek: 31 Dołączył: 20 Maj 2015 Posty: 53 Skąd: Ostrowiec
|
Wysłany: Wto 07 Lip, 2015
|
|
|
Podepnę się i ja do tego tematu. Mam głupi problem i trochę wstyd się przyznawać co sobię dałem za wała wkręcić ale zaczne od początku. Kupiłem motor z 2 miesiące temu i tak jeździłem nie zwracając uwagi na aku i teraz mam zonka bo poszedłem przedwczoraj do garażu z zamiarem przejażdżki no to sanie kluczyk zapłon i chce odpalać a tu nagle cheł cheł i aku padło więc na pych i odpaliła bez problemu więc na ssaniu pochodziła trochę i zrobiłem z 50 km, staję pod domem gaszę i znowu nie odpala od razu stwierdziłem że alternator padł więc wziąłem multimiernik z Castoramy za aż 14 zł i mierżę napięcie
motor wyłączony- 12,84V
obroty 2 tys bez obciążenia- 14,48V
obroty 2 tys z obciążeniem (światła mijania)- 13,5V
obroty 5 tys bez obciążenia 14,18
obroty 5 tys z obciążeniem 13,87
więc stwierdziłem że alternator działa i trzeba szukać gdzie indziej.
Przyjrzałem się aku i aż oniemiałem że wgl na takim badziewiu jeździłem tyle czasu (do tej pory nie było problemu. moto odpalało mi po tygodniu bez najmniejszego problemu) ten akumulator chyba jest od jakiegoś skutera
w ogóle to on chyba jest żelowy
I teraz mam pytania
1. Co mogło spowodować tak nagłe pogorszenie się stanu tego aku?
2. Czy on jest do wyrzucenia czy może jeszcze komuś posłuży w jakimś skutrze
3. Przeczytałem cały ten temat i przejrzałem inne i rozumiem że żelowy odpada więc pozostaje ten kwasowy o paramatrach YB10L-B2, ktoś jest na bieżąco i poleci jakiś sprawdzony i nie drogi?
4. Jakie mogę dokonać dodatkowe pomiary za pomącą tego miernika? Coś czytałem że można zmierzyć pobór mocy w amperach ale za bardzo nie wiem jak. Wytłumaczy ktoś jak ,,chłop chłopu"?
5. Wyczytałem że nie każdym prostownikiem można wszystko ładować. Ja mam takie cudo hehe http://allegro.pl/prostow...5521780846.html jak na razie to nie mam z nim problemu. Ładowałem nim już w samochodach w motorach i nawet taki duży w ciągniku fakt faktem że długo ładował ale nic nie grzało i wgl zdaje egzamin a co wy o nim sądzicie? |
|
|
|
|
zdzis
Dołączył: 01 Sty 2015 Posty: 21 Skąd: Łódzkie
|
Wysłany: Wto 07 Lip, 2015
|
|
|
1. Rozwalone płyty, głębokie rozładowanie
2. Sprawdź jak wygląda napięcie pod obciążeniem (jak podłączysz żarówkę jak bardzo spada ci napięcie)
3. Kup śmiało Yuasa, mam w motocyklu i aucie i póki co nie narzekam.
4. Podłączasz miernik zgodnie i instrukcją na pomiar amper i możesz sobie sprawdzić pobór prądu z zapłonem i bez, może coś ci pobierać prąd po odłączeniu zapłonu.
5. Zasada do akumulatorów kwasowo-ołowiowych jest taka że prąd ładowanie nie powinien przekraczać 10% pojemności akumulatora (11,6 Ah ładujesz max 1.1 A).
Twój akumulator to akumulator kwasowo-ołowiowy w technologi bezobsługowej i posiada jakieś 25% pojemności akumulatora przeznaczonego do GS'a |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Wto 07 Lip, 2015
|
|
|
kowal-jr napisał/a: | . Co mogło spowodować tak nagłe pogorszenie się stanu tego aku? | Wielokrotne uruchamianie motocykla - a dokładnie zniszczenie akumulatora w skutek nadmiernego obciążenia. Akumulator do GSa ma prąd rozruchowy rzędu 120/160A (zależnie od metodologii pomiaru), a ten który miałeś zamontowany tylko 50A, a jak podaje serwisówka prąd rozruchowy pobierany przez rozrusznik GSa to 80A, czyli każdy start motocykla coraz bardziej uszkadzał aku z racji pobierania ok. 130% dopuszczalnego prądu.
kowal-jr napisał/a: | 2. Czy on jest do wyrzucenia | Akumulatory poddaje się utylizacji, nie wolno wyrzucać gdyż zawiera związku niebezpieczne dla środowiska (kwas i ołów), wraz z kupnem nowego aku sprzedawca ma obowiązek przyjąć stary do utylizacji. kowal-jr napisał/a: | poleci jakiś sprawdzony | Jak już wspomniane było wcześniej Yuasa, to taki wzorzec metra między akumulatorami motocyklowymi - tani wyklucza dobry, np. Unibat potrafią paść jeszcze w czasie gwarancji (zwarcia na celach, zasiarczenie) kowal-jr napisał/a: | Jakie mogę dokonać dodatkowe pomiary za pomącą tego miernika? | zapewne napięcie stałe i zmienne, prąd stały i zmienny, rezystancję, ciągłość przewodów a jak wersja bogatsza to h21e (wzmocnienie tranzystorów bipolarnych) i może pojemność kowal-jr napisał/a: | Coś czytałem że można zmierzyć pobór mocy w amperach ale za bardzo nie wiem jak. Wytłumaczy ktoś jak ,,chłop chłopu"? | Pobór mocy to waty nie ampery, i tym miernikiem zmierzysz jedynie metodą pośrednią, natomiast włączając miernik na pomiar prądu (w amperach) i podłączając go w miejsce bezpiecznika możesz określić (po znaku przed wartością pokazywaną) kierunek przepływu prądu z i do akumulatora, a to pokaże Ci jak z bilansem prądowym w twoim moto, czyli czy wystarcza prądu generowanego w alternatorze na to aby utrzymać wszystkie odbiorniki w działaniu i jeszcze aby starczyło tego prądu na ładowanie akumulatora kowal-jr napisał/a: | 5. Wyczytałem że nie każdym prostownikiem można wszystko ładować. Ja mam takie cudo hehe http://allegro.pl/prostow...5521780846.html jak na razie to nie mam z nim problemu. Ładowałem nim już w samochodach w motorach i nawet taki duży w ciągniku fakt faktem że długo ładował ale nic nie grzało i wgl zdaje egzamin a co wy o nim sądzicie? | Możesz używać tego prostownika pod pewnymi warunkami: ustawiasz program dla motocykli - ogranicza to maksymalny prąd ładowania, raczej nie nadaje się do ładowania ciągłego (np. na stałe podłączony na zimę aku pod prostownik z kontrolą mikroprocesorową) i powinieneś po okresie zalecanym przez producenta aku odłączyć go (dla Yuasy jest to ok. 12h) |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
twoj.pol
Model GSa: GS 500E
Wiek: 47 Dołączył: 08 Paź 2013 Posty: 47 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Sro 28 Paź, 2015 z żelu na nie żeluj
|
|
|
Witam,
ja w swoim moto miałem JMT żelowy 4 sezony, przy czym w trzecim już siadał (ładowałam ze 3 razy), a w czwartym ciągła niepewność czy moto odpali, ładowany-podładowywany ze 6 lub 7 razy. Krótko mówiąc nie polecam.
Co do Yuasa i wartości tych akumulatorów podaję link
http://yuasa.com.pl/index...sa-conventional
Czas lać elektrolit, narka. |
|
|
|
|
twoj.pol
Model GSa: GS 500E
Wiek: 47 Dołączył: 08 Paź 2013 Posty: 47 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: Pon 02 Lis, 2015
|
|
|
A więc Yuasa w motorku. Po zalaniu kwasem (proponuję kupić strzykawkę 100 ml, precyzja i wygoda) ładowałem ładowarką automatyczną z prądem max 0.8 A. Prąd rozruchowy musi mieć naprawdę dobry ten aku bo Suzu zapaliło w 0,5 sek. Dotykasz guziczka, a motorek już pali. Piękna sprawa. |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Wto 03 Lis, 2015
|
|
|
Wydawało mi się, że yuasa daje swój kwas? w specjalnym pojemniczku. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|