wplyw pochylenia motocykla na reakcje na gaz |
Autor |
Wiadomość |
mrc [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 05 Sie, 2010 wpływ pochylenia motocykla na reakcję na gaz
|
|
|
Witajcie,
Dzisiaj zrobiłem porządek z gaźnikami tj. podniesienie iglicy i synchronizacja. Znacznie to poprawiło kulturę pracy motocykla oraz diametralnie zmieniła się reakcja na lekkie dodanie gazu (położenie przepustnicy z 1/3 do 2/3). Teraz jest wspaniale, wystarczy lekko dodać gazu żeby motocykl zaczął płynnie przyspieszać.
Natomiast kiedy jestem w zakręcie i zaczynam tak delikatnie dodawać gazu to nie zawsze ta reakcja jest taka jak bym oczekiwał - czasem mam wrażenie, że trochę muli i muszę dodać znacznie więcej gazu żeby odjechał tak jak na prostej.
Pytanie czy to moja paranoja czy tak powinno być czy może powinienem sprawdzić zaworki iglicowe? Motocykl z roku 2000 przebieg 32tys. |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 05 Sie, 2010
|
|
|
W motocyklście doskonałym był opisywany przykład jak zachowuje sie moto na zakrecie gdy zaczyna jechac po tej czesci opony ktora jest blizej osi koła - porównanie było takie jakbys na prostej przyhamował tylnim hamulcem dlatego trzeba trzeba miec wyższe obroty silnika w zakręcie i wcześniej zredukowac bieg zeby byla lepsza reakcja na gaz.
Poziom paliwa w gaźnikach przy pochyleniu na zakrecie sie nie zmienia bo siła odśrodkowa powoduje ze pozostaje on w komorach pływakowych tak samo jak podczasa jazdy na wprost. |
|
|
|
|
mrc [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 05 Sie, 2010
|
|
|
jacek napisał/a: | W motocyklście doskonałym był opisywany przykład jak zachowuje sie moto na zakrecie gdy zaczyna jechac po tej czesci opony ktora jest blizej osi koła - porównanie było takie jakbys na prostej przyhamował tylnim hamulcem |
kurczę tego nie pamiętam to chyba nie doczytałem
ale w sumie logiczne bo mniejszy obwód, right?
jacek napisał/a: | dlatego trzeba trzeba miec wyższe obroty silnika w zakręcie i wcześniej zredukowac bieg zeby byla lepsza reakcja na gaz. |
no tak, to zwykle robię
tylko teraz nie pamiętam dokładnie, ale zdaje mi się, że opisany wyżej efekt zwrócił moją uwagę jak akurat nie zrobiłem wystarczającej redukcji i miałem 4-5tys. obr.
jacek napisał/a: | Poziom paliwa w gaźnikach przy pochyleniu na zakrecie sie nie zmienia bo siła odśrodkowa powoduje ze pozostaje on w komorach pływakowych tak samo jak podczasa jazdy na wprost. |
noo w sumie tak
Przemawia do mnie ta zmiana obwodu koła, nie będę się już martwił i doczytam książkę
Dzięki za obszerną odpowiedź! Pozdr |
|
|
|
|
midd
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 951 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 06 Sie, 2010
|
|
|
Cytat: | Pytanie czy to moja paranoja czy tak powinno być czy może powinienem sprawdzić zaworki iglicowe? Motocykl z roku 2000 przebieg 32tys. |
raczej paranoja, nie słyszałem jeszcze żeby pochylenie miało wpływ na oddawanie mocy, po prostu pewnie kręcisz go za mało |
_________________ http://www.bikepics.com/members/beer4free/ |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|