WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
wplyw pochylenia motocykla na reakcje na gaz
Autor Wiadomość
mrc
[Usunięty]

Wysłany: Czw 05 Sie, 2010   wpływ pochylenia motocykla na reakcję na gaz

Witajcie,

Dzisiaj zrobiłem porządek z gaźnikami tj. podniesienie iglicy i synchronizacja. Znacznie to poprawiło kulturę pracy motocykla oraz diametralnie zmieniła się reakcja na lekkie dodanie gazu (położenie przepustnicy z 1/3 do 2/3). Teraz jest wspaniale, wystarczy lekko dodać gazu żeby motocykl zaczął płynnie przyspieszać.

Natomiast kiedy jestem w zakręcie i zaczynam tak delikatnie dodawać gazu to nie zawsze ta reakcja jest taka jak bym oczekiwał - czasem mam wrażenie, że trochę muli i muszę dodać znacznie więcej gazu żeby odjechał tak jak na prostej.

Pytanie czy to moja paranoja czy tak powinno być czy może powinienem sprawdzić zaworki iglicowe? Motocykl z roku 2000 przebieg 32tys.
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 05 Sie, 2010   

W motocyklście doskonałym był opisywany przykład jak zachowuje sie moto na zakrecie gdy zaczyna jechac po tej czesci opony ktora jest blizej osi koła - porównanie było takie jakbys na prostej przyhamował tylnim hamulcem dlatego trzeba trzeba miec wyższe obroty silnika w zakręcie i wcześniej zredukowac bieg zeby byla lepsza reakcja na gaz.
Poziom paliwa w gaźnikach przy pochyleniu na zakrecie sie nie zmienia bo siła odśrodkowa powoduje ze pozostaje on w komorach pływakowych tak samo jak podczasa jazdy na wprost.
 
 
 
mrc
[Usunięty]

Wysłany: Czw 05 Sie, 2010   

jacek napisał/a:
W motocyklście doskonałym był opisywany przykład jak zachowuje sie moto na zakrecie gdy zaczyna jechac po tej czesci opony ktora jest blizej osi koła - porównanie było takie jakbys na prostej przyhamował tylnim hamulcem

kurczę tego nie pamiętam to chyba nie doczytałem :zawstydzony:
ale w sumie logiczne bo mniejszy obwód, right?

jacek napisał/a:
dlatego trzeba trzeba miec wyższe obroty silnika w zakręcie i wcześniej zredukowac bieg zeby byla lepsza reakcja na gaz.

no tak, to zwykle robię
tylko teraz nie pamiętam dokładnie, ale zdaje mi się, że opisany wyżej efekt zwrócił moją uwagę jak akurat nie zrobiłem wystarczającej redukcji i miałem 4-5tys. obr.

jacek napisał/a:
Poziom paliwa w gaźnikach przy pochyleniu na zakrecie sie nie zmienia bo siła odśrodkowa powoduje ze pozostaje on w komorach pływakowych tak samo jak podczasa jazdy na wprost.

noo w sumie tak


Przemawia do mnie ta zmiana obwodu koła, nie będę się już martwił i doczytam książkę :)
Dzięki za obszerną odpowiedź! Pozdr
 
 
midd 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38
Dołączył: 03 Lip 2008
Pochwał: 5
Posty: 951
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 06 Sie, 2010   

Cytat:
Pytanie czy to moja paranoja czy tak powinno być czy może powinienem sprawdzić zaworki iglicowe? Motocykl z roku 2000 przebieg 32tys.


raczej paranoja, nie słyszałem jeszcze żeby pochylenie miało wpływ na oddawanie mocy, po prostu pewnie kręcisz go za mało :P
_________________
http://www.bikepics.com/members/beer4free/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.