WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja skladu mieszanki
Autor Wiadomość
zielorz
[Usunięty]

Wysłany: Sob 27 Wrz, 2014   

A co to jest gaźnik trójfazowy ? Bo pierwszy raz spotykam się z takim określeniem :)
 
 
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Nie 28 Wrz, 2014   

W wersji poliftowej wystapuje gaznik trojfazowy.
W przeciwienstwie do dwufazowego ma 3 dysze: 1. Wolnych obrotow 2. Srednich i 3. Wysokich.
O ile w przypadku dwufazowego sprawa jest prosta- srubka od skladu reguluje mieszanke na wolnych i srednich obrotach a klips iglicy wysokich tak tutaj sprawa nue jest tak prosta. Bynajmniej dla mnie, stad tez pytanie...

Czy 2-ga faze rowniez reguluje sie sruba czy w gre wchodzi wymiana dyszy?
Dodam ze jest to gaznik "z gwiezdnych wojen" z modelu z system PAIR z milionem kabelkow, wezykow itp :P
Iglice podnioslem ale swieczki dalej szare. Jezdze glownie w zakresie 6-8 tys wiec wnioskuje ze trzeba cos z druga faza pokombinowac. Do tego tak jak pisalem wczesniej slabo odpala, trzeba mu pomoc manetka zeby zaskoczyl, jezdzi jak zloto.
Chyba filtr pow. Do wymiany badz czyszczenia a glowy nie dam bo nie wiem gdzie lezy 'granica brudu' moj lekko przykurzony

[ Dodano: Nie 28 Wrz, 2014 ]
W wersji poliftowej wystapuje gaznik trojfazowy.
W przeciwienstwie do dwufazowego ma 3 dysze: 1. Wolnych obrotow 2. Srednich i 3. Wysokich.
O ile w przypadku dwufazowego sprawa jest prosta- srubka od skladu reguluje mieszanke na wolnych i srednich obrotach a klips iglicy wysokich tak tutaj sprawa nue jest tak prosta. Bynajmniej dla mnie, stad tez pytanie...

Czy 2-ga faze rowniez reguluje sie sruba czy w gre wchodzi wymiana dyszy?
Dodam ze jest to gaznik "z gwiezdnych wojen" z modelu z system PAIR z milionem kabelkow, wezykow itp :P
Iglice podnioslem ale swieczki dalej szare. Jezdze glownie w zakresie 6-8 tys wiec wnioskuje ze trzeba cos z druga faza pokombinowac. Do tego tak jak pisalem wczesniej slabo odpala, trzeba mu pomoc manetka zeby zaskoczyl, jezdzi jak zloto.
Chyba filtr pow. Do wymiany badz czyszczenia a glowy nie dam bo nie wiem gdzie lezy 'granica brudu' moj lekko przykurzony
_________________
Bikes are awesome!
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 21 Paź, 2014   

Szczerze mówiąc nie pamiętam żeby była jakaś dodatkowa dysza paliwowa po lifcie, a z gaźnikami bawiłem się aż za dużo...

Śruba reguluje wolne, wysokość średnie a dysza główna wysokie o ile pamiętam.

Jak świece białe - może lewe powietrze?
 
 
 
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Sro 22 Paź, 2014   

Proba samostartu nie wykazala lewego powietrza.
Filtr nowy Hiflo.
Po zabawie ze srubami skladu jest poprawa, dopiero ustawienie na 4,5 obr (fabrycznie 3obr)cos zmienilo.
Obroty na biegu jalowym nie faluja, swiece lapia powoli prawidlowy kolor a dziura jakby sie zmniejszyla. Teraz ma malego dolka tylko przy 6tys a powyzej dostaje konkretnego kopa.

Powrocol za to pierwotny problem a mianowicie rozruch.
Ni cholery nie chce zagadac od strzala :/
Ssanie na full i nic!
Po lekkim dodaniu gazu zapala ale obroty pozostaja niskie i dopiero po dluzszej chwili powoli zaczynaja wzrastac.
Na weekendzie gazniki znowu na stol i heszcze raz dokladne czyszczenie kanalikow, do tego mala korekta wychylenia plywakow, na chwile obecna poziom paliwa jest ok3mm powyzej linii uszczelki.
Iglice spowrotem na 3 rowek i zobaczymy co bedzie.
Ciekawi mnie czy problem z ukladem PAIR ma tu jakies znaczenie? Przykladowo czy awaria jakiegos podzespolu moze objawic sie takimi rewelacjami?
_________________
Bikes are awesome!
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Czw 23 Paź, 2014   

godofrock90 napisał/a:
W wersji poliftowej wystapuje gaznik trójfazowy. W przeciwienstwie do dwufazowego ma 3 dysze: 1. Wolnych obrotow 2. Srednich i 3. Wysokich.


Gdybyś zapytał np. o bmw R35, to bym się zgodził z takim modelem gaźnika. Gaźniki tego typu były stosowane do końca lat 50-tych, i obecnie można je spotkać wyłącznie w jeżdżących zabytkach, lub w silnikach spalinowych stacjonarnych- gdzie gaźniki tego typu sprawowały się najlepiej, ze względu na możliwość ustalenia równomiernych/stałych obrotów silnika. W żadnej wersji gs nie występuje z takim gaźnikiem.

godofrock90 napisał/a:
O ile w przypadku dwufazowego sprawa jest prosta- srubka od skladu reguluje mieszanke na wolnych i srednich obrotach a klips iglicy wysokich


Nie do końca, bo zakres oddziaływania poszczególnych układów (w tym przypadku gaźnika bocznossącego) wygląda nieco inaczej niż to opisujesz.

godofrock90 napisał/a:
Ciekawi mnie czy problem z ukladem PAIR ma tu jakies znaczenie? Przykladowo czy awaria jakiegos podzespolu moze objawic sie takimi rewelacjami?


Problemy związane z tym układem wpływają negatywnie na funkcjonowanie gaźników, mowa o wszelkich połączeniach przewodów/mechanizmów podciśnieniowych.
 
 
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Czw 23 Paź, 2014   

Biorac pod uwage w jakim stanie byly gazniki i inne czesci skontrolowane do tej pory moge zalozyc, ze z systemem PAIR nie ma problemu...

Dopiero w niedziele bede mial czas zeby cos pogrzebac i na razie staram sie ulozyc jakis plan dzialania. Zebrac jak najwiecej informacji.

Moja pierwsza mysl jest taka ze gdzies lapie lewe powietrze, wiec zrobie jeszcze raz probe SAMOSTARTU na zdjetym baku zeby miec dostep do wszystkich mozliwych miejsc.
Klopoty z rozruchem na ssaniu moga wynikac ze slabej mieszanki, sprobuje odkrecic srubki skladu o pol obrotu i zobaczyc cos bedzie sie dzialo, zastanawia mnie tylko fakt czy w "siedmoletnim" motocylku, prawidliwo serwisowanym, roznica az 2 obrotow srob skladu w porownaniu do ustawien fabrycznych nie jest zbyt duza?

Moze filtr powietrza jest zbyt wydajny?
Co prawda jest to markowy HIFLO FILTRO ale cholera wie...
[/list]
_________________
Bikes are awesome!
 
 
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Wto 28 Paź, 2014   

Wygląda na to, że znalazłem winowajcę...
Ciągnie lewe powietrze przy lewym króćcu ssącym. O dziwo nie sam króciec ale O ring stwarza problem, przy pryskaniu samostartem na króciec nic sie nie dzieje ale jak przeciągnę po głowicy w miejscu łączenia to się dławi.

Zamówiłem dwa nowe O ringi z ASO, koszt £5.80 także nie ma tragedii.

Mam nadzieję, że to załatwi sprawę, swoją drogą pryskanie samostartem zamiast podnosić obroty dławiło silnik, więc albo zawartość puszki "zwietrzała" przez rok albo mieszanka jest zbyt bogata
_________________
Bikes are awesome!
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 30 Paź, 2014   

raczej nie może być za bogata jak ciągnie lewe powietrze

oringi zamawiasz w ASO, nie szkoda Ci kasy?
 
 
 
Wilk 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 10 Maj 2014
Pochwał: 7
Posty: 498
Skąd: Gdynia - Wielki Kack
Wysłany: Pią 31 Paź, 2014   

UK to nie PL. Jak on tam pracuje i żyje to raczej cenowo nie ma takiego zastrzału jak u nas w ASO biorąc pod uwagę nasze pensje. U nas ASO to często 200% do ceny, a biorąc pod uwagę nasze zarobki to kombinujemy. :P
_________________
Jest: Wilk - Kawasaki Z900 '20
Był: Wilk - GS500 Five Stars 95'
 
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Pią 31 Paź, 2014   

jacek napisał/a:
raczej nie może być za bogata jak ciągnie lewe powietrze


Jesteś trochę w błędzie...

Mieszanka jak najbardziej może być zbyt bogata w... powietrze.

Pamiętaj, że silnik spalinowy do prawidłowego funkcjonowania musi otrzymać określoną ilość (części produktów) zarówno paliwa, jak i masy powietrza.
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 31 Paź, 2014   

a od kiedy "za bogata" rozumiemy przez za dużą ilość powietrza w stosunku do paliwa?
 
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Pią 31 Paź, 2014   

jacek napisał/a:
a od kiedy "za bogata" rozumiemy przez za dużą ilość powietrza w stosunku do paliwa?


Od wtedy, gdy powstało coś takiego co nazywa się Współczynnikiem Nadmiaru Powietrza, wyrażoną wartością Lambda.

Pomyśl i zastanów się, do czego służą sondy lambda w układach zaawansowanego zasilania, a do czego analizatory spalin w przypadku zasilania gaźnikowego- takiego jaki występuje np. w GS.
Ostatnio zmieniony przez KATANA Pią 31 Paź, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 31 Paź, 2014   

czyli u godofrock90, za bogata ilość powietrza w połączeniu z dodatkowym paliwem z samostartu zdusiła silnik?
 
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Pią 31 Paź, 2014   

jacek napisał/a:
czyli u godofrock90, za bogata ilość powietrza w połączeniu z dodatkowym paliwem z samostartu zdusiła silnik?


Powyższe nie odnosi się do tego o czym mówimy, bo jak można określić fałszywe powietrze jako wartość za bogatą w układzie zasilania?. Fałszywe powietrze oznacza w dużym uproszczeniu poważne uszkodzenie. Ja wyjaśniłem tobie tylko tyle, że powietrze również rozważamy w ilości dodatniej/ujemnej, bo nie jest to wartość nietykalna i stała, lecz także zmienna.

U godofrock90 występuje akurat zjawisko fałszywego powietrza (o ile dobrze zweryfikował problem z ewentualną nieszczelnością układu pomiędzy głowicą, a gaźnikiem). Przy tego typu usterkach, w zależności od wielkości uszkodzenia paliwo nie jest pobierane z gaźnika praktycznie w ogóle, lub o ograniczonej ilości. Ponieważ zasysanie powietrza następuje nie przez gaźnik/gardziel gaźnika- co umożliwia całkowite porywanie rozdrobnionych cząsteczek paliwa z rozpylacza dyszy, tylko powietrze zostaje zasysane poza układem zasilania, co w sposób całkowity rozregulowuje wręcz unieruchamia prawidłowe funkcjonowanie układu zasilania....bez znaczenia czy jest to zasilanie gaźnikowe, czy też elektroniczny wtrysk paliwa.

Natomiast przy prawidłowym działaniu/pracy gaźnika, to układ tzw. biegu jałowego odpowiada za prawidłowe ustalenie mieszanki paliwowo-powietrznej czyli? stosunku ilości paliwa do powietrza i odwrotnie- w zależności od konstrukcji budowy/działania gaźnika. Układ biegu jałowego, czyli śruba składu mieszanki jest najważniejszym układem (dodatkowym gaźniczkiem), który pracuje w pełnym zakresie obrotów silnika od momentu jego uruchomienia, dostarczając właściwą porcję mieszanki. Układ ten posiada dyszę o odpowiedniej przepustowości, śrubę regulacyjną mieszanki, lub też samego paliwa czy powietrza- to zależy od konstrukcji gaźnika, a także układ ten jest wyposażony we właściwą dyszę regulującą ilość zasysanego powietrza. To za pomocą tego układu...tej śrubki regulacyjnej ustalamy właściwą mieszankę dla silnika. Układ ten jest tym samym dla gaźnika, czym sonda lambda dla elektronicznego układu zasilania.
 
 
godofrock90 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 33
Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 149
Skąd: Peterborough UK
Wysłany: Pią 31 Paź, 2014   

2 O ringi z ASO kosztowaly rownowartosc 25pln tajze nie ma tragedi ;) a w dobieranie nie chcialem sie bawic bo musialbym po sklepach na piechte biegac :/ .

Maly update:
Stare o ringi musialem doslowniee wyskrobac z kruccow! Zmiazdzone, przepalone i skamieniale...
Z nowymi nigdzie nie lapie lewego powietrza.
Mialem dobre 7 godzin zabawy z tym 'narzedziem szatana' glownie z poziomem paliwa w komorach plywakowych. Najpierw ustawilem serwisowe 13mm ale wtedy poziom paliwa siegal dobry centymetr ponad krawedz uszczelki. Podczas jazdy testowej przy maxymalnym otwarciu przepustnicy przy 5tys obr silnik szarpal jak cholera, przy powolnym zwiekszaniu bylo ok.Dalem sobie spokoj z ta metoda i na podstawie prob i bledow ustawilen optymalna wysokosc metoda naczyn polaczonych.
Wyrzucilem linke gazu (powrotna) bo jak sie okazalo zacinala sie.
Iglice wrocily na 3 rowek (przy okazji zauwazylem ze mam tylko 5 rowkow)
Sruby skladu ustawione na 3.75 obrotu.
Kolejna jazda testowa wyszla o niebo lepiej, odpala ladnie na ssaniu, trzyma obroty. Niestety nie wyjechalem na autostrade zeby sprawdzic co sie dzieje przy wyzszych predkosciach, takze zrobie to pewnie w niedziele, od razu zrobie regulacje skladu 'na sluch' i synchro. Jak dalej bedzie do D... To wtedy bede marudzil :P
Przy okazji okazalo sie ze kranik na pozycji ON przepuszczal, rozebranie i zlozeniebdo kupy zalatwilo sprawe :)
_________________
Bikes are awesome!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.