Dziwne objawy gsa :(
Odpowiedz do tematu

porucznik_M
[Usunięty]
: Dziwne objawy gsa :(
Witajcie.

Sprawa wygląda tak, po pokonaniu 30km silnik zaczyna się dławić(prędkosc ok 120) zredukowalem na nizszy bieg i silnik zgasl. Próbowałem odpalić ale nic z tego, rozrusznik kręci ale po chwili już nie ma sily i slychac tylko jakies stuki i trzaski. Po powrocie do domu podlaczylem akumulator do prostownika na 10min i silnik odpalil bez problem. Po tym zdarzeniu pokonalem ok 70km i bylo ok. Dzis historia sie powtórzyła, akumulator podpiety na 1min i silnik odpalil bez problemu. Co to moze byc? brak ladowania?

:
Właśnie na brak ładowania to wygląda. Sprawdź regulator napięcia. Gdzieś kiedyś na forum wygrzebałem coś takiego:

"Jeśli na żarówce 55/60W i obrotach 5000 / min napięcie jest niższe niz 13,8V to trzeba zmierzyć napięcie na samych przewodach wyjściowych z alternatora.
Po odłączeniu reglera zapinasz pomiędzy poszczególnymi fazami woltomierz prądu przemiennego z zakresem do 200V AC i odpalasz moto. Przy 5000 obr/min powinno byc co najmniej 70V. Pomiar robisz pomiedzy 1-2 , 2-3 , 3-1 z 3 przewodów. Możesz tez zmierzyć pomiędzy przewodami i masą. W tym wypadku nie powinno byc napięcia - uzwojenie jest odizolowane od masy silnika. Jeśli pokaze to uzwojenie jest uszkodzone bo ma zwarcie z masą. W przypadku uszkodzenia można przewinąć - koszt do 150PLN. Najlepiej zrobi to zakład naprawy silnikow elektrycznych zajmujacy sie regeneracja agregatów chłodniczych. Warunki pracy silnika w takim agregacie sa prawie identyczne jak w silniku moto.
Jesli napięcie wyjsciowe z alternatora jest prawidłowe a na wyjściu z reglera dalej niskie<11,5V to regler do wymiany.

Odłacz od regulatora 3 przewody żółte i zmierz miedzy nimi napięcie. Miedzy 1-2 2-3 3-1. Powinno byc co najmniej 70V przy 5000 obr/min. Napiecie mierzysz woltomierzem pradu przemiennego - zakres AC 200V.
jeśli jest mniej np 40V pomiedzy którymiś przewodami to uszkodzony jest alternator. jesli napięcie jest w porzadku to wymieniasz regler."

Motocykle wciągają jak woźny ćwiartkę...
:
troche to skomplikowane wolfcbr
wystarczy pod akumulator potpiąc sie miernikiem
czyli odpal gablote miernikiem dotknij plus do plusa i minus do minusa czyli czarna końcówka os miernika do minusa ,czerwona do plusa.
na wolnych obrotach sprawdz ile masz ładowania
nie spotkałem sie zeby komuś alternator czy tez magneto padło.
ps miałem takie same objawy jak ty i u mnie był regulator
kupiłem zamiennik za 160 zł na allegro i starczył mi na sezon.kupiłem 2 u tego samego sprzedawcy i wystarczył mi na 2 tygodnie tak wiec nie polecam zamienników.
nowy regler w aso to koszt 900 zł tyle mi powiedzieli
wiec kupiłem uzywke na allegro i było gicior

keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
porucznik_M
[Usunięty]
:
chyba to będzie regulator, na wylaczonych światłach ładowanie było prawie 18V!

pall.to
[Usunięty]
:
porucznik_M i to byl 100% regulator napięcia ?;> znajomy ma taki sam obijaw wiec chce wiedziec :)

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.