Wysokie spalanie i customowy filtr powietrza |
Autor |
Wiadomość |
drultbg [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Cze, 2010 Wysokie spalanie i customowy filtr powietrza
|
|
|
czołem,
wybrałem się ostatnio w trase warszawa-tarnobrzeg-warszawa i zaniepokoiło mnie spalanie na poziomie blisko 8l. Po zatankowaniu pod korek przejeżdżałem ok 140km aż gasł i trzeba było przełączyć na rezerwę.
pominę już etap że wycieczka zakończyła się ślizgiem i - dopiero teraz zauważyłem - lekkim wgnieceniem baku:(
w każdym razie dziś po tygodniowej przerwie (trza było zagoić rany) zdecydowałem się bliżej przyjrzeć moto.
pierwsza myśl to było, że nie schodzi mi z ssania, bo mimo wyłączenia wydawało mi się że działa dalej. Próbowałem rozkręcić to pudełeczko na kierownicy, ale nie dało rady odkręcić krzyżakiem tych śrub i wolałem nie próbować. Zajrzałem zatem pod bak. Przy zdejmowaniu wężyków uszkodziłem jeden (wcześniej na 100% nie przeciekał) i straciłem ok 1cm. Co mnie pod bakiem zaskoczyło (moto niedawno kupiłem i jeszcze tam nie zaglądałem) to wielki kawałek taśmy zasłaniający 2/3 wylotu filtru powietrza (wtf?). Taśmę odkleiłem.
Dalej sprawdziłem drugi koniec linki od ssania i tam raczej wszystko ok wyglądało. Na wyłączonym ssaniu to badziewie (chętnie usłyszę nazwę) ładnie się wysuwało a na włączonym wsuwało. Żeby rozkręcanie nie poszło na marne psikłem tu i tam wd40
Po złożeniu moto pojechałem sprawdzić jak będzie jeździł bez tej taśmy i .. ZONK. Moto na biegu nie chciało wejść na więcej niż 6k obrotów - strasznie się dławiło. Czułem się jak na tych mechanicznych bykach co się na festynach rozkładają;) Z zaciśniętym sprzęgłem obroty chodziły spokojnie do 9k - wyżej nie próbowałem. Ale przy jeździe totalna porażka. Maksymalna prędkość 60km/h niezależnie jaki bieg (im wyższy bieg tym mniejsze max. obroty).
Nawróciłem do garażu, wygrzebałem z bubli tą taśmę i zakleiłem ten filtr do połowy (tak żeby baku nie zdejmować). Efekt był natychmiastowy. Mogłem spokojnie się rozbujać do 120, ale wyraźnie odczułem spadek mocy przy przyspieszeniu. Myślę że powrót do oryginalnego położenia taśmy rozwiązałby i ten problem. No ale tak chyba być nie powinno?
Napomnę jeszcze, że wcześniej prócz spalania na nic narzekać raczej nie mogłem. Przyspieszenie miał ładne. Rozpędzał się do 160km/h (na ekspresówce udało się nawet 170 osiągnąć, ale raczej nie będę w te rejony wracał). Na 6 biegu przy obrotach 6k osiągał prędkość ~121km/h, czyli blisko tego co powinno być.
Panowie - proszę o pomoc:) Planuję tripa w góry i chcę pojechać na pewnym sprzęcie i nie wydać majątku na paliwo. Sprawdziłem wcześniej tematy dot ssania, ale ta taśma mnie skonfudowała. |
|
|
|
|
demondemidi
Model GSa: GS 500E
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2007 Pochwał: 6 Posty: 819 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 28 Cze, 2010
|
|
|
sprawdz jaki masz filtr, jesli customowy to pewnie ktos zalozyl a zapomnial ze wtedy silnik dostaje wiecej powietrza przez co trzeba tez zwiekszyc ilosc paliwa podawanego przez gaznik (wymiana dysz albo zmiana ustawien iglic) i zeby zlikwidowac problem zakleil wlot tasma ograniczajac w ten sposob ilisc podawanego powietrza, rozwiazania sa dwa, albo wymienic filtr na orginal albo przestawic o 1 albo 2 karby iglice w gazniku. |
_________________ Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego ... Customizing
Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium |
|
|
|
|
drultbg [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Cze, 2010
|
|
|
to ma pomóc w pozbyciu się tej taśmy czy ograniczeniu spalania? |
|
|
|
|
demondemidi
Model GSa: GS 500E
Wiek: 39 Dołączył: 26 Lis 2007 Pochwał: 6 Posty: 819 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 28 Cze, 2010
|
|
|
i jedno i drugie, jeśli cokolwiek było zmieniane w dolocie (u ciebie filtr) to zmienia sie specyfikacja mieszanki paliwowo-powietrznej, silnik dostaje więcej powietrza a dalej tyle samo paliwa przez co mieszanka nie jest optymalna - uboga - i mówiąc najprostsza droga silnik zeby spelnic twoje oczekiwania pochlania tej mieszanki wiecej w rezultacie czego spalanie rosnie a moc spada a w zasadzie to spalanie rośnie przez spadek mocy wywolany uboga mieszanka... , dlatego regulacje gaznikow sa takie ważne, silnik dla osiagniecia pelnej mocy musi pracować z mozliwie najwyzsza wydajnosia wiec musi miec zarowno precyzyjna iskre jak i odpowiedni stosunek paliwa do powietrza w mieszance... poprzedni wlasciciel zniwelowal problem wlasnie przez ograniczenie przeplywu powietrza (po zaklejeniu czesci wlotu silnik dostaje mniej powietrza pomimo bardziej przepustowego filtra, w koncu filtr odda tylko tyle powietrza ile dostanie), ty mozesz rozwiazac problem albo wracajac do fabrycznego filtra albo ustawiajac gazniki pod ten który masz i cieszyc sie troszeczke wieksza moca w gornym zakresie obrotów |
_________________ Sztuką nie jest kupienie gotowego produktu, sztuka jest stworzenie takiego ... Customizing
Od 28.03.2012r szczęśliwy tatuś w opcji premium |
|
|
|
|
drultbg [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 02 Lip, 2010
|
|
|
byłem się dziś umówić w warsztacie na regulacje/synchronizacje/czyszczenie gaźników. myślicie że 120zł na taką usługę jest ok? filtr powietrza i paliwa kupiłem sam |
|
|
|
|
ferrarif91 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 02 Lip, 2010
|
|
|
120zł to dobra cena:) |
|
|
|
|
drultbg [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 02 Lip, 2010
|
|
|
a ile to mniej więcej czasu zajmuje? zwykle oceniam czy jest tanio/drogo po tym ile komuś wychodzi $ na godzine |
|
|
|
|
hubert [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 02 Lip, 2010
|
|
|
2-3 g |
|
|
|
|
drultbg [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 02 Lip, 2010
|
|
|
no to nie jest źle:) szkoda tylko że faktury na moto wziąć nie mogę |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pią 02 Lip, 2010
|
|
|
a po co Tobie filtr paliwa? |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
drultbg [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 02 Lip, 2010
|
|
|
hubertgontarz napisał/a: | a po co Tobie filtr paliwa? |
wziąłem przy zamówieniu wszystko co mi wpadło w oko, żeby dwa razy nie płacić za przesyłkę;) w sumie to nie wiem czy brałem filtr paliwa do gs czy do puszki |
|
|
|
|
ferrarif91 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 03 Lip, 2010
|
|
|
Po co do GS-s dodatkowy filtr paliwa?? On ma go standardowo w baku przy kraniku |
|
|
|
|
drultbg [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 03 Lip, 2010
|
|
|
ferrarif91 napisał/a: | Po co do GS-s dodatkowy filtr paliwa?? On ma go standardowo w baku przy kraniku |
no to chyba rozwiałeś moje wątpliowości;) |
|
|
|
|
drultbg [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 31 Sie, 2010
|
|
|
wracając do tematu mojego motocykla..
pominę fakt, że regulacja gaźników trwała 3 tygodnie (co udało się dopiero po zmianie dysz(y)). bardziej zaniepokoiło mnie to, że motocykl po odebraniu był miał kranik ustawiony na PRI i stan taki trwał na pewno dłużej niż jedną noc (kto wie, może kilka dni).
teraz po pokonaniu trasy do warszawy, pojawiły się problemy z ciśnieniem oleju. kontrolka świeci się na zimnym silniku, a także czasem podczas jazdy, jak spadną obroty (korki itp). podejrzewam, że dostało się tam trochę(??) paliwa.
tak czy siak, motocykl jest teraz ze mną w warszawie, jeżdżę nim do pracy bo komunikacji miejskiej nie lubie, ale chce ten problem jak najszybciej rozwiązać dla czystego sumienia. problem w tym, że nie mam gdzie nawet oleju wymienić;) szczególnie w taką parszywą pogodę.
jeśli jest ktoś chętny na zarobienie jakiegoś grosza i ma zaplecze garażowe, najlepiej w pobliżu Woli, to chętnie bym się w jakiś dzień umówił na wymianę oleju (filtr koniecznie?) i krótką pogadankę o innych problemach
pozdr! |
|
|
|
|
Makar00n [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 31 Sie, 2010
|
|
|
Filtr też. Nie jeździj już nim... Marnujesz silnik. Jak się dostanie paliwo do oleju to ludzie mówią, żeby go nawet nie odpalać... A Ty tyle jeździłeś. No ale nic. Zmień ten olej jak najprędzej. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|