ALARM |
Autor |
Wiadomość |
jinjun [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 05 Wrz, 2012
|
|
|
kempes napisał/a: | jinjun napisał/a: | Wiesz, pod pracą/uczelnią lepiej też użyć łańcucha, załadowanie moto na busa to chwila. |
Jak ktoś jest nastawiony na kradzież tak bardzo, że specjalnie busem podjedzie to zapewne będzie miał odpowiednio duże nożyce żeby taki łańcuch przeciąć w mniej niż minutę. W takim przypadku pomoże wbetonowanie moto aż po silnik . |
Jak ktoś podjedzie to już dawno będzie wiedzieć jakie masz zabezpieczenia i jak je uwalić, no chyba, że to jakieś rumuny czy inne cholerstwo, wtedy jak im się nie uda to jeszcze po złości sprzęta zdemolują.
A ile kosztuje jakiś w miarę solidny alarm do moto? Chodzi mi o to, żeby dzieciaki nie siadały. Myślałem nad jakimś czujnikiem mikrofalowym domontowanym, ale czy warto? |
|
|
|
|
grzesiek4535
Model GSa: GS 500E
Wiek: 31 Dołączył: 11 Wrz 2011 Pochwał: 1 Posty: 153 Skąd: Rawa Maz./KRK/Łódź
|
Wysłany: Pią 07 Wrz, 2012
|
|
|
Nie mogę znaleźć czasu, żeby zabrać się za ten alarm ale w końcu muszę. Z ciekawości zajrzałem do pudełka po tym co pisał tholin85.
Cytat: | Bardzo cienkie 0,25mm2 przewody w dodatku aluminiowe |
Przewody nie mogą być aluminiowe na chwile obecną, to nie jest zgodne z Polskimi normami. Takie instalacje są łatwo palne przy zwarciach. Te przewody są tylko pobielone, wystarczy nożem poskrobać by ujrzeć miedź.
Rozebrałem to cudo by sprawdzić czy coś jeszcze można podłączyć ale jednak nie...
Ale jest tam przycisk... czy może ktoś z was bo ja elektronikiem to nie jestem może się domyśla do czego to może służyć? Czy to reset czy może można by tym ustawić czułość?
DSC_0011.jpg
|
|
Plik ściągnięto 50 raz(y) 162,86 KB |
|
_________________ GeoGri |
|
|
|
|
tholin85
Wiek: 38 Dołączył: 21 Kwi 2012 Pochwał: 8 Posty: 795 Skąd: Kościan
|
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2012
|
|
|
w centralka do zamów przycisk jest do strojenia pilota z centralką. |
_________________ jawa 50
gs 500 E
FZS 600 |
|
|
|
|
ziomek4000
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 09 Maj 2011 Pochwał: 13 Posty: 859 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2012
|
|
|
a możesz po polsku? |
_________________ Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie. |
|
|
|
|
tholin85
Wiek: 38 Dołączył: 21 Kwi 2012 Pochwał: 8 Posty: 795 Skąd: Kościan
|
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2012
|
|
|
jeżeli mamy samochód z centralnym zamkiem bez pilota. dokupujemy sterowanie z pilotem. Które wpinamy do już istniejącej centralnego zamka.
Przeważnie te sterowniki z pilotem maja dodatkowy przycisk. używamy go wtedy gdy wymieniamy baterie i pilot zgubi kod sterownika(rozsychronizuje sie). wduszamy przycisk i dusimy kilkakrotnie zamknij otwórz na pilocie aż synchronizuje się sterownik z pilotem.
tu może przycisk do tego samego służyć. |
_________________ jawa 50
gs 500 E
FZS 600 |
|
|
|
|
grzesiek4535
Model GSa: GS 500E
Wiek: 31 Dołączył: 11 Wrz 2011 Pochwał: 1 Posty: 153 Skąd: Rawa Maz./KRK/Łódź
|
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2012
|
|
|
Ok. Dzięki
A ja mam teraz taki problem. Dałem w czwartek piloty z grotami i oryginalnym kluczykiem żeby mi dorobili. Odbierała znajoma i patrze wczoraj a tu kluczyki za długie o centymetr i jeden grot niechlujnie wsadzony w pilocik (źle wywiercona dziurka) i wzięli po 70 zł za kluczyk. Myślałem że mnie szlak trafi... Czy ta cena za samą robociznę z moimi przyniesionymi grotami to normalne :O? Musze jechać do nich w poniedziałek albo wtorek i ich ciężko dojechać... |
_________________ GeoGri |
|
|
|
|
miziel [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2012
|
|
|
70zł za kluczyk?! Przecież gostek oferował 10zł za groty a dorobienie ile moze kosztować?;p drugie 10/20? za komplet |
|
|
|
|
grzesiek4535
Model GSa: GS 500E
Wiek: 31 Dołączył: 11 Wrz 2011 Pochwał: 1 Posty: 153 Skąd: Rawa Maz./KRK/Łódź
|
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2012
|
|
|
no właśnie też mi się tak wydaje... nie wiem.... jak tam pojadę to od razu do szefa i powiem co myślę |
_________________ GeoGri |
|
|
|
|
miziel [Usunięty]
|
|
|
|
|
miziel [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 03 Paź, 2012
|
|
|
OK alarm zamontowany ale póki co tylko funkcja krzyczenia i czujnika. Chciałbym jednak podłączyć go tak jak być powienien i tu potrzebowałbym Waszej pomocy jako, ze elektronikiem jestem żadnym przy lutowaniu będzie mi pomagał kumpel. (Tzn wiem, że lutowanie jest łatwe ale jednak ie mam zaufania do moich rąk) Potrzebujemy jednak kilku informacji które bardzo nam ułatwią sprawę
A mianowicie (cytaty z instrukcji + pytanie):
Cytat: | Przewody sterowania kierunkowskazów nalezy podłączyć do + lewego i prawego kierunku. Zaleca się bezpiecznik 5A |
W którym miejscu najlepiej jest się wpiąć aby świeciły wszystkie naraz? Bezpiecznik serio potrzebny?
Cytat: | Przewód zapłonu podłaczyc do miejsca, gdzie pojawia się +12v przy włączeniu zapłonu |
To znajdziemy tylko pytanie, czy da się do tego wpiąc gdzieś dalej od stacyjki? njalepiej gdzies tam koło aku
Cytat: |
Przewody blokady silnika nalezy wpiąć w miejsce przewodu należącego do obwodu, którego rozłączenie powoduje unieruchomienie silnika |
Który to kabel i czy znajde go koło aku?
(Mam nadzieję, ze u nas nie gasi się poprzez odcięcie plusa?:P)
Z góry dziękuję za porady.
PS. ZAznaczam tylko, ze w miare możliwości chciałbym to zrobić w okolicach schowka/ baku gdyż kable sa na tyle krótkie, ze nie dojdą pod stacyjkę a nie chciałbym ich przedłużac jeśli nie będzie to potrzebne |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Sro 03 Paź, 2012
|
|
|
miziel napisał/a: | W którym miejscu najlepiej jest się wpiąć aby świeciły wszystkie naraz? Bezpiecznik serio potrzebny? |
Pod tylną kanapą masz złączki na przewodach idących od tylnych kierunków, tam najwygodniej będzie Ci się wpiąć na obie strony, tylko pytanie czy masz odizolowane wyjścia na każdą ze stron, coby potem poprzez alarm nie świeciły ci obie strony przy normalnym używaniu kierunków
miziel napisał/a: | To znajdziemy tylko pytanie, czy da się do tego wpiąc gdzieś dalej od stacyjki? njalepiej gdzies tam koło aku |
Możesz wpiąć się pod jedne z przekaźników, np ten kontrolujący kosą, albo wejście napięcia do przerywacza, wszędzie tam jest +12 za stacyjką (kable koloru pomarańczowego)
miziel napisał/a: | (Mam nadzieję, ze u nas nie gasi się poprzez odcięcie plusa?:P) |
Główny obwód zapłonowy niestety tak się gasi, powiedź dokładnie co pojawia się na tym przewodzie zabezpieczającym, bo może da się to podłączyć jakoś w obwód zasilania przekaźnika kosy lub trzeba będzie tym sygnałem wysterować dodatkowy przekaźnik. Na stronie 5-13 (128) manuala masz rozrysowane schematyczny układ zasilania zapłonu ze wszystkimi elementami zabezpieczającymi jakie są w GS'e i powinieneś załapać jak to połączyć. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
miziel [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 03 Paź, 2012
|
|
|
studi napisał/a: | tylko pytanie czy masz odizolowane wyjścia na każdą ze stron, coby potem poprzez alarm nie świeciły ci obie strony przy normalnym używaniu kierunków
|
Są dwa kabelki więc chyba będzie ok
studi napisał/a: | Główny obwód zapłonowy niestety tak się gasi, powiedź dokładnie co pojawia się na tym przewodzie zabezpieczającym, bo może da się to podłączyć jakoś w obwód zasilania przekaźnika kosy lub trzeba będzie tym sygnałem wysterować dodatkowy przekaźnik. Na stronie 5-13 (128) manuala masz rozrysowane schematyczny układ zasilania zapłonu ze wszystkimi elementami zabezpieczającymi jakie są w GS'e i powinieneś załapać jak to połączyć. |
Dokładnie napisane jest tak:
Cytat: | Przewody blokady silnika różowy i szary podają sygnał masy w chwili gaszenia oraz wzbudzania alramu nalezy je wpiąć w miejsce przewodu należącego do obwodu, którego rozłączenie powoduje unieruchomienie silnika
W przypadkach motocykli z gaszeniem poprzez "odcięcie plusa" nalezy zastosować dodatkowy przekaźnik i wysterować go z przewodu szarego |
I do tego jest schemat
Pozdrawiam |
|
|
|
|
studi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50 Dołączył: 08 Lis 2009 Pochwał: 236 Posty: 3561 Skąd: Słoneczna Italja
|
Wysłany: Sro 03 Paź, 2012
|
|
|
miziel napisał/a: | Dokładnie napisane jest tak: Cytat:
Przewody blokady silnika różowy i szary podają sygnał masy w chwili gaszenia oraz wzbudzania alramu nalezy je wpiąć w miejsce przewodu należącego do obwodu, którego rozłączenie powoduje unieruchomienie silnika
W przypadkach motocykli z gaszeniem poprzez "odcięcie plusa" nalezy zastosować dodatkowy przekaźnik i wysterować go z przewodu szarego |
No to jak napisane i jak pisałem powyżej musisz użyć dodatkowego przekaźnika, pracującego jako NC (bez napięcia na cewce zwarty, podanie napięcia powoduje jego rozwarcie) i na stykach zestyku przekaźnika zapodać kabel pomarańczowo-niebieski wychodzący z przekaźnika stopki/luzu i idący od niego do czerwonego klawisza na prawej manetce (oczywiście szeregowo), natomiast cewkę przekaźnika z jednej strony zasilasz z +12 (może być za stacyjką - czyli pomarańczowy na tym samym przekaźniku od kosy jest dostępny) z drugiej kablem szarym z alarmu.
Tak podłączony przekaźnik nie tylko wyłączy silnik jak czerwony klawisz przy wzbudzonym alarmie, ale również przy uzbrojonym alarmie nawet po włączeniu stacyjki nie da się zakręcić rozrusznikiem. Można też podłączyć ten przekaźnik w inne miejsce instalacji teoretycznie przed samym modułem jak podaje rysunek od alarmu, ale wtedy moto się nie da odpalić, ale da się kręcić rozrusznikiem więc istnieje potencjalna możliwość rozładowania aku czy uszkodzenia rozrusznika jak ktoś będzie mimo wszystko odpalić moto mimo aktywnego alarmu. (pomijam to czy syrenka zacznie wyć czy nie i w ten sposób odstraszy potencjalnego złodzieja). |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________
Aprilia SR Kymco S9 GS500F K4 DL650A L2 |
|
|
|
|
miziel [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 03 Paź, 2012
|
|
|
Dzięki wielki Studi! Bardzo mi pomogłeś jak tylko skończymy dam znac czy wszystko działa |
|
|
|
|
tholin85
Wiek: 38 Dołączył: 21 Kwi 2012 Pochwał: 8 Posty: 795 Skąd: Kościan
|
Wysłany: Pon 08 Paź, 2012
|
|
|
no to alarm który zamontowałem po 1,5 tygodnia postoju prawie wydoił akumulator. dada ze aku nie jest pierwszej ma około 2,5 roku i ze alarm był rozbrojony. |
_________________ jawa 50
gs 500 E
FZS 600 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|