WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
ALARM
Autor Wiadomość
jinjun
[Usunięty]

Wysłany: Sro 05 Wrz, 2012   

kempes napisał/a:
jinjun napisał/a:
Wiesz, pod pracą/uczelnią lepiej też użyć łańcucha, załadowanie moto na busa to chwila.


Jak ktoś jest nastawiony na kradzież tak bardzo, że specjalnie busem podjedzie to zapewne będzie miał odpowiednio duże nożyce żeby taki łańcuch przeciąć w mniej niż minutę. W takim przypadku pomoże wbetonowanie moto aż po silnik :P .

Jak ktoś podjedzie to już dawno będzie wiedzieć jakie masz zabezpieczenia i jak je uwalić, no chyba, że to jakieś rumuny czy inne cholerstwo, wtedy jak im się nie uda to jeszcze po złości sprzęta zdemolują.
A ile kosztuje jakiś w miarę solidny alarm do moto? Chodzi mi o to, żeby dzieciaki nie siadały. Myślałem nad jakimś czujnikiem mikrofalowym domontowanym, ale czy warto?
 
 
grzesiek4535 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 31
Dołączył: 11 Wrz 2011
Pochwał: 1
Posty: 153
Skąd: Rawa Maz./KRK/Łódź
Wysłany: Pią 07 Wrz, 2012   

Nie mogę znaleźć czasu, żeby zabrać się za ten alarm ale w końcu muszę. Z ciekawości zajrzałem do pudełka po tym co pisał tholin85.

Cytat:
Bardzo cienkie 0,25mm2 przewody w dodatku aluminiowe


Przewody nie mogą być aluminiowe na chwile obecną, to nie jest zgodne z Polskimi normami. Takie instalacje są łatwo palne przy zwarciach. Te przewody są tylko pobielone, wystarczy nożem poskrobać by ujrzeć miedź. :P

Rozebrałem to cudo by sprawdzić czy coś jeszcze można podłączyć ale jednak nie...
Ale jest tam przycisk... czy może ktoś z was bo ja elektronikiem to nie jestem może się domyśla do czego to może służyć? Czy to reset czy może można by tym ustawić czułość?

DSC_0011.jpg
Plik ściągnięto 50 raz(y) 162,86 KB

_________________
GeoGri
 
 
 
tholin85 


Wiek: 38
Dołączył: 21 Kwi 2012
Pochwał: 8
Posty: 795
Skąd: Kościan
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2012   

w centralka do zamów przycisk jest do strojenia pilota z centralką.
_________________
jawa 50
gs 500 E
FZS 600
 
 
ziomek4000 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 09 Maj 2011
Pochwał: 13
Posty: 859
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2012   

a możesz po polsku?
_________________
Powyższy post przedstawia pogląd użytkownika w danej chwili i nie może byś wykorzystany przeciwko niemu w innym terminie oraz w innej sprawie.
 
 
 
tholin85 


Wiek: 38
Dołączył: 21 Kwi 2012
Pochwał: 8
Posty: 795
Skąd: Kościan
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2012   

jeżeli mamy samochód z centralnym zamkiem bez pilota. dokupujemy sterowanie z pilotem. Które wpinamy do już istniejącej centralnego zamka.
Przeważnie te sterowniki z pilotem maja dodatkowy przycisk. używamy go wtedy gdy wymieniamy baterie i pilot zgubi kod sterownika(rozsychronizuje sie). wduszamy przycisk i dusimy kilkakrotnie zamknij otwórz na pilocie aż synchronizuje się sterownik z pilotem.
tu może przycisk do tego samego służyć.
_________________
jawa 50
gs 500 E
FZS 600
 
 
grzesiek4535 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 31
Dołączył: 11 Wrz 2011
Pochwał: 1
Posty: 153
Skąd: Rawa Maz./KRK/Łódź
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2012   

Ok. Dzięki ;)

A ja mam teraz taki problem. Dałem w czwartek piloty z grotami i oryginalnym kluczykiem żeby mi dorobili. Odbierała znajoma i patrze wczoraj a tu kluczyki za długie o centymetr i jeden grot niechlujnie wsadzony w pilocik (źle wywiercona dziurka) i wzięli po 70 zł za kluczyk. Myślałem że mnie szlak trafi... Czy ta cena za samą robociznę z moimi przyniesionymi grotami to normalne :O? Musze jechać do nich w poniedziałek albo wtorek i ich ciężko dojechać...
_________________
GeoGri
 
 
 
miziel
[Usunięty]

Wysłany: Sob 08 Wrz, 2012   

70zł za kluczyk?! Przecież gostek oferował 10zł za groty a dorobienie ile moze kosztować?;p drugie 10/20? za komplet ;p
 
 
grzesiek4535 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 31
Dołączył: 11 Wrz 2011
Pochwał: 1
Posty: 153
Skąd: Rawa Maz./KRK/Łódź
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2012   

no właśnie też mi się tak wydaje... nie wiem.... jak tam pojadę to od razu do szefa i powiem co myślę
_________________
GeoGri
 
 
 
miziel
[Usunięty]

Wysłany: Pon 01 Paź, 2012   

http://www.allegro.pl/sho...item=2641218417

Zakupiłem ostatecznie ten alarm cena dobra, ma to co potrzebuję dam znać jak działa :)
 
 
miziel
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Paź, 2012   

OK alarm zamontowany ale póki co tylko funkcja krzyczenia i czujnika. Chciałbym jednak podłączyć go tak jak być powienien i tu potrzebowałbym Waszej pomocy jako, ze elektronikiem jestem żadnym przy lutowaniu będzie mi pomagał kumpel. (Tzn wiem, że lutowanie jest łatwe ale jednak ie mam zaufania do moich rąk) Potrzebujemy jednak kilku informacji które bardzo nam ułatwią sprawę :P
A mianowicie (cytaty z instrukcji + pytanie):

Cytat:
Przewody sterowania kierunkowskazów nalezy podłączyć do + lewego i prawego kierunku. Zaleca się bezpiecznik 5A

W którym miejscu najlepiej jest się wpiąć aby świeciły wszystkie naraz? Bezpiecznik serio potrzebny?

Cytat:
Przewód zapłonu podłaczyc do miejsca, gdzie pojawia się +12v przy włączeniu zapłonu


To znajdziemy tylko pytanie, czy da się do tego wpiąc gdzieś dalej od stacyjki? njalepiej gdzies tam koło aku :P

Cytat:

Przewody blokady silnika nalezy wpiąć w miejsce przewodu należącego do obwodu, którego rozłączenie powoduje unieruchomienie silnika

Który to kabel i czy znajde go koło aku?
(Mam nadzieję, ze u nas nie gasi się poprzez odcięcie plusa?:P)


Z góry dziękuję za porady.

PS. ZAznaczam tylko, ze w miare możliwości chciałbym to zrobić w okolicach schowka/ baku gdyż kable sa na tyle krótkie, ze nie dojdą pod stacyjkę a nie chciałbym ich przedłużac jeśli nie będzie to potrzebne :)
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Sro 03 Paź, 2012   

miziel napisał/a:
W którym miejscu najlepiej jest się wpiąć aby świeciły wszystkie naraz? Bezpiecznik serio potrzebny?

Pod tylną kanapą masz złączki na przewodach idących od tylnych kierunków, tam najwygodniej będzie Ci się wpiąć na obie strony, tylko pytanie czy masz odizolowane wyjścia na każdą ze stron, coby potem poprzez alarm nie świeciły ci obie strony przy normalnym używaniu kierunków
miziel napisał/a:
To znajdziemy tylko pytanie, czy da się do tego wpiąc gdzieś dalej od stacyjki? njalepiej gdzies tam koło aku

Możesz wpiąć się pod jedne z przekaźników, np ten kontrolujący kosą, albo wejście napięcia do przerywacza, wszędzie tam jest +12 za stacyjką (kable koloru pomarańczowego)
miziel napisał/a:
(Mam nadzieję, ze u nas nie gasi się poprzez odcięcie plusa?:P)

Główny obwód zapłonowy niestety tak się gasi, powiedź dokładnie co pojawia się na tym przewodzie zabezpieczającym, bo może da się to podłączyć jakoś w obwód zasilania przekaźnika kosy lub trzeba będzie tym sygnałem wysterować dodatkowy przekaźnik. Na stronie 5-13 (128) manuala masz rozrysowane schematyczny układ zasilania zapłonu ze wszystkimi elementami zabezpieczającymi jakie są w GS'e i powinieneś załapać jak to połączyć.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
miziel
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Paź, 2012   

studi napisał/a:
tylko pytanie czy masz odizolowane wyjścia na każdą ze stron, coby potem poprzez alarm nie świeciły ci obie strony przy normalnym używaniu kierunków

Są dwa kabelki więc chyba będzie ok

studi napisał/a:
Główny obwód zapłonowy niestety tak się gasi, powiedź dokładnie co pojawia się na tym przewodzie zabezpieczającym, bo może da się to podłączyć jakoś w obwód zasilania przekaźnika kosy lub trzeba będzie tym sygnałem wysterować dodatkowy przekaźnik. Na stronie 5-13 (128) manuala masz rozrysowane schematyczny układ zasilania zapłonu ze wszystkimi elementami zabezpieczającymi jakie są w GS'e i powinieneś załapać jak to połączyć.


Dokładnie napisane jest tak:
Cytat:
Przewody blokady silnika różowy i szary podają sygnał masy w chwili gaszenia oraz wzbudzania alramu nalezy je wpiąć w miejsce przewodu należącego do obwodu, którego rozłączenie powoduje unieruchomienie silnika

W przypadkach motocykli z gaszeniem poprzez "odcięcie plusa" nalezy zastosować dodatkowy przekaźnik i wysterować go z przewodu szarego


I do tego jest schemat


Pozdrawiam :)
 
 
studi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 50
Dołączył: 08 Lis 2009
Pochwał: 236
Posty: 3561
Skąd: Słoneczna Italja
Wysłany: Sro 03 Paź, 2012   

miziel napisał/a:
Dokładnie napisane jest tak: Cytat:
Przewody blokady silnika różowy i szary podają sygnał masy w chwili gaszenia oraz wzbudzania alramu nalezy je wpiąć w miejsce przewodu należącego do obwodu, którego rozłączenie powoduje unieruchomienie silnika

W przypadkach motocykli z gaszeniem poprzez "odcięcie plusa" nalezy zastosować dodatkowy przekaźnik i wysterować go z przewodu szarego

No to jak napisane i jak pisałem powyżej musisz użyć dodatkowego przekaźnika, pracującego jako NC (bez napięcia na cewce zwarty, podanie napięcia powoduje jego rozwarcie) i na stykach zestyku przekaźnika zapodać kabel pomarańczowo-niebieski wychodzący z przekaźnika stopki/luzu i idący od niego do czerwonego klawisza na prawej manetce (oczywiście szeregowo), natomiast cewkę przekaźnika z jednej strony zasilasz z +12 (może być za stacyjką - czyli pomarańczowy na tym samym przekaźniku od kosy jest dostępny) z drugiej kablem szarym z alarmu.

Tak podłączony przekaźnik nie tylko wyłączy silnik jak czerwony klawisz przy wzbudzonym alarmie, ale również przy uzbrojonym alarmie nawet po włączeniu stacyjki nie da się zakręcić rozrusznikiem. Można też podłączyć ten przekaźnik w inne miejsce instalacji teoretycznie przed samym modułem jak podaje rysunek od alarmu, ale wtedy moto się nie da odpalić, ale da się kręcić rozrusznikiem więc istnieje potencjalna możliwość rozładowania aku czy uszkodzenia rozrusznika jak ktoś będzie mimo wszystko odpalić moto mimo aktywnego alarmu. (pomijam to czy syrenka zacznie wyć czy nie i w ten sposób odstraszy potencjalnego złodzieja).
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
 
 
 
miziel
[Usunięty]

Wysłany: Sro 03 Paź, 2012   

Dzięki wielki Studi! Bardzo mi pomogłeś jak tylko skończymy dam znac czy wszystko działa :)
 
 
tholin85 


Wiek: 38
Dołączył: 21 Kwi 2012
Pochwał: 8
Posty: 795
Skąd: Kościan
Wysłany: Pon 08 Paź, 2012   

no to alarm który zamontowałem po 1,5 tygodnia postoju prawie wydoił akumulator. dada ze aku nie jest pierwszej ma około 2,5 roku i ze alarm był rozbrojony.
_________________
jawa 50
gs 500 E
FZS 600
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.