Cisnienie oleju, motocykl dymi. |
Autor |
Wiadomość |
hertz
Dołączył: 11 Sty 2010 Posty: 19 Skąd: białystok
|
Wysłany: Czw 27 Maj, 2010 Ciśnienie oleju, motocykl dymi.
|
|
|
Witam, nie znalazłem podobnego tematu w wyszukiwarce. Mianowicie jestem właśnie po złożeniu silnika (wymieniałem panewkę, ślizgacz, głowice do remontu). Zalałem paliwa, olej Motul 5100 10w40. Na początku pokręciłem trochę rozrusznikiem na ,,sucho'', przykręciłem świece, ssanie odpalam i odpalił.
Więc myślę że jest fest , no ale
1 po pierwsze kontrolka od ciśnienia nie gaśnie, (bo jak szybko powinna zgasnąć ?) silnik zgasiłem po ok 30s. Ponieważ zaczął strasznie dymić, znaczy się dymił od początku, ale dymu się nazbierało w garażu to wyłączyłem. Przyczyną może być za mało gęsty olej ? czy MOTOCYKL powinien trochę popracować dodam ze chodził na ssaniu przez ten czas. Boję się trochę o tą kontrolkę, jak długo może pracować silnik bez ciśnienia ? |
|
|
|
|
hertz
Dołączył: 11 Sty 2010 Posty: 19 Skąd: białystok
|
Wysłany: Czw 27 Maj, 2010
|
|
|
Poczytałem jeszcze trochę, i pytanie , tam gdzie jest impulsator, to kabelek z taka wsuwką gdzie powinien być przykręcony ? Tam troszkę niżej jest taka śrubeczka to jest czujnik ciśnienia i tam trzeba przykręcić ?
A i jeszcze dla pewności, wykręcę świece to na samym starterze kontrolka powinna zgasnąć ? Bo nie chcę odpalać jak ciśnienia nie ma. Długo trzeba kręcić, bo akumulator słaby . |
|
|
|
|
Kubunia [Usunięty]
|
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 27 Maj, 2010
|
|
|
A może pompa oleju sie uszkodziła i dlatego silnik wymagał remontu... |
|
|
|
|
hertz
Dołączył: 11 Sty 2010 Posty: 19 Skąd: białystok
|
Wysłany: Czw 27 Maj, 2010
|
|
|
Wcześniej się nie paliła. I teraz
1. Można sprawdzić bez odpalania silnika czy czujnik nie jest zepsuty?
2. Długo trzeba kręcić samym rozrusznikiem aby kontrolka zgasła ?
3. Po odkręceniu korka tego pod impulsatorem, olej cieknie tak minimalnie ciurkiem, tak powinien ?
4. Po rozłożeniu silnika na co zwrócić szczególną uwagę ?
Prosiłbym o szybka odpowiedz, sezon w pełni, a ja w kropce jestem, pierwszy raz spotkałem się z takim problemem. |
|
|
|
|
Feynman [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 24 Sie, 2014
|
|
|
Odkopuję temat, ale mam tym momencie identyczny problem. Mógłby ktoś pomóc? Czy można wykręcić pompę oleju i wizualnie ocenić czy jest w porządku? w jaki sposób sprawdzić czy czujnik dobrze działa bez palenia silnika? |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Nie 24 Sie, 2014
|
|
|
Feynman napisał/a: | Czy można wykręcić pompę oleju i wizualnie ocenić czy jest w porządku? |
Oceniać wizualnie to sobie można dziewczyny na padoku.....
Feynman napisał/a: | w jaki sposób sprawdzić czy czujnik dobrze działa bez palenia silnika? |
Odłącz moduł zapłonowy, wykręć świece zapłonowe i pokręć silnikiem. Jeżeli kontrolka ciśnienia oleju zgaśnie oznacza to, że czujnik jest ok... z pompą oleju włącznie.
Jednak żeby być dokładniejszym, możesz precyzyjnie zdiagnozować pierwszy i drugi przypadek, bez potrzeby rozbierania motocykla. Wystarczy przeprowadzić badanie magistrali olejowej manometrem, i będziesz wiedział czy pompa pracuje właściwie, i czy czujnik ciśnienia czasem nie oszukuje. |
|
|
|
|
4quest [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 23 Paź, 2015
|
|
|
Witam. Chciałbym lekko odświeżyć temat . Motocykl dymił tak jak by spalał olej , wymieniłem uszczelniacze zaworowe , uszczelki cylindra i głowicy i olej ( nie wiem jaki olej był zalany poprzednio ale zalałem motula 7100 10w40) . Nic nie pomogło , dodam że założyłem nowe świece i lewy cylinder kawa z mlekiem , prawy olepiona jak by smolą nagarem. Dodam że byłem na pomiarze ciśnienia sprężania i co mnie dziwi lewy cylinder ma 9.5 ten w którym jest wszystko dobrze, natomiast prawy ten co smoli świece ma 10. Dodam jeszcze że motocykl trzyma obroty i pracuje równo lecz iskra na prawym cylindrze jest jakaś taka kiepska zanikająca, czy mógłby ktoś podpowiedzieć czy przyczynę nalezy szukać w gaźniku silniku czy elektryce? |
|
|
|
|
krzycho150
Dołączył: 26 Kwi 2014 Posty: 4 Skąd: Tarchalice
|
Wysłany: Sro 04 Maj, 2016
|
|
|
Właśnie mam to samo tylko na lewym. Tylko umnie po 20 km świeca jakby sie kończy i wymaga czyszczenia. Z prawym garem nie ma klopotów świeca kawa z mlekiem. Jeszcze nic nie wymieniałem i noe wiem czy jest sens wymieniać uszczelniacze zaworowe bo jak kolega wyzej napisal ze po wymianie ma to samo. Moze to wina pierscieni? |
_________________ MYRDEK |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|