rownolegla iskra na dwoch cylindrach? |
Autor |
Wiadomość |
scratch [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 17 Maj, 2010 równoległa iskra na dwóch cylindrach?
|
|
|
Witam moja sprawa z moto wygląda tak, że przestał jeździć xD oddałem go do kumpla bo ja nie mam pojęcia za bardzo o mechanice a, że on otwiera warsztat i ma łeb na karku to niech się bawi. Padł mi gaźnik, teraz został wymieniony i gdy moto jest zimny pracuje równo ale kiedy się zagrzeje strzela z wydechu i wyprawia różne cuda, wygląda tak jak by miał na jednym i równocześnie na drugim cylindrze iskrę, podejrzewa, że to wina modułu albo czujników na wale czy jakoś tak, w wolnym czasie ma podskoczyć do swojego kolegi, jakiegoś speca od elektroniki ale powiedział mi, że jak mam możliwość załatwienia taniego modułu to dobrze żebym się zaopatrzył.. rozrząd jest ok ale kompresja nie bardzo bo wychodzi 7,5 bara. Możecie mi poddać jakieś sugestie? próbował dwa rodzaje świec, cewki sprawdził i są jak najbardziej ok. |
|
|
|
|
ferrarif91 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 17 Maj, 2010
|
|
|
scratch napisał/a: | wygląda tak jak by miał na jednym i równocześnie na drugim cylindrze iskrę |
w GS-ie to chyba nie możliwe. Impulsator chyba nie da iskry na obie elektrody jednocześnie. Może już synchro trzeba zrobić. U mni to samo było jak ściągnełem blokade i rozkręciłem gaźniki. po odpaleniu chodził nortmanlie a jak się zagrzał to obroty skakały, strzeleł z tłumika i prychał z gaźników. Zrobiłem synchro i po problemie.
P.S.
Ale i tak musiałem założyć blokade bo się dusił, a dla tego że dysz nie wymieniłem. Pozdro |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 17 Maj, 2010
|
|
|
Iskrę widać, więc to czy ma równocześnie czy nie łatwo stwierdzić chyba?
Nie wiem czy w GSie jest możliwe jakieś przebicie na zapłonie? |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pon 17 Maj, 2010 Re: równoległa iskra na dwóch cylindrach?
|
|
|
scratch napisał/a: | Witam moja sprawa z moto wygląda tak, że przestał jeździć xD oddałem go do kumpla bo ja nie mam pojęcia za bardzo o mechanice a, że on otwiera warsztat i ma łeb na karku to niech się bawi. Padł mi gaźnik, teraz został wymieniony i gdy moto jest zimny pracuje równo ale kiedy się zagrzeje strzela z wydechu i wyprawia różne cuda, wygląda tak jak by miał na jednym i równocześnie na drugim cylindrze iskrę, podejrzewa, że to wina modułu albo czujników na wale czy jakoś tak, w wolnym czasie ma podskoczyć do swojego kolegi, jakiegoś speca od elektroniki ale powiedział mi, że jak mam możliwość załatwienia taniego modułu to dobrze żebym się zaopatrzył.. rozrząd jest ok ale kompresja nie bardzo bo wychodzi 7,5 bara. Możecie mi poddać jakieś sugestie? próbował dwa rodzaje świec, cewki sprawdził i są jak najbardziej ok. |
Twój kumpel to kowal, a nie mechanik. Zabierz od niego sprzęt bo nic z tego nie będzie. Nie wymieniaj żadnych modułów czy impulsatorów. Boże chroń przed takimi mechanikami i ich warsztatami...
W twoim moto masz za mały luz na zaworach. Po nagrzaniu silnika na skutek rozszerzalności cieplnej trzonki zaworów robią się dłuższe i luz zanika całkowicie. Powoduje to podparcie zaworów i stałe niedomykanie się zaworów. Stąd ten spadek kompresji , mała moc , strzały, nierówna praca itp.
Jazda z podpartymi zaworami grozi ich wypaleniem i koniecznością regeneracji głowicy, a to sa juz spore koszty. Oddaj moto do sprawdzonego serwisu.
Regulacje gaźników i ich synchro robi się dopiero po ustawieniu luzów zaworowych. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
scratch [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 18 Maj, 2010
|
|
|
gadałem z nim dzisiaj i przekazałem mu to co napisałeś Breżniew i mówił, że luz na zaworach jest jak być powinien i dalej się upiera przy module, mówi że impulsator daje iskrę na dwa gary i poprostu błądzi.. ja raczej nie pokuszę się o stwierdzenie, że to kowal bo gość ma na swoim koncie nagrodę za najlepszą terenówkę w europie a również odrestarował junaka i poskładał od podstaw chopera dla siebie więc ma jakieś pojęcie i spotkał się już z taką sytuacją... więc już sam nie wiem.. niestety nie mam nigdzie w pobliżu lepszego serwisu moto.. nie wiem już sam co myśleć, niech jeszcze pogrzebie i jak zrobi to napiszę co się działa a na koniec sezonu oddam moto gdzieś do dobrego serwisu |
|
|
|
|
marcin s. [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 18 Maj, 2010
|
|
|
Wg mnie nawet jeśli ufasz znajomemu to dobrze zapytać o radę jeszcze innego mechanika. Jemu to chyba nie ubliży, a możesz tylko zyskać inną opinię.
Cytat: | (...)a na koniec sezonu oddam moto gdzieś do dobrego serwisu |
Jeśli Breżniew ma racje to nie wiem czy po sezonie koszty naprawy Cie nie "zjedzą" |
|
|
|
|
scratch [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 18 Maj, 2010
|
|
|
no tak tak marcin s., dlatego zamieszczam tutaj taki temat a ze zdaniem Breżniewa, bardzo się liczę bo jak każdy wie on jest skarbnicą wiedzy w temacie mechaniki. Jak się coś rozwiąże to dam znać w tym temacie ale jak odbiorę od niego moto to i tak zawiozę go gdzieś do poważnego serwisu. |
|
|
|
|
scratch [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 12 Cze, 2010
|
|
|
kontynuacja i zamknięcie tematu odnośnie mojego moto... dnia 12 czerwca został naprawiony... (od 20 marca) ale nie chce mi się wypowiadać w tym temacie więc nie będę się rozpisywał... a odnośnie tematu awarii, jest możliwa równoległa iskra tzn:
1) przyczyna awarii: uszkodzona wiązka elektryczna
2) objawy awarii: poprzez nacięte i przecięte kable wychodziła fałszywa informacja z czujników przez co moduł błądził, a wyrzucenie paliwa i strzelanie to wina gaźnika
3) efekty: gdy silnik pracował to przez drgania i stykanie się przewodów dochodziło do braku pracy jednego cylindra, praca obydwóch cylindrów ale bardzo kiepsko również równoległa iskra na obydwóch cylindra i całe te cuda zakończyły się zwarciem po czym spalenie modułu, palenie świec, rozładowywanie aku.
4) naprawda: zakupienie "nowego" modułu, zakupienie nowych świec, zlutownie wiązki i nałożenie jakich termo koszulek (nie wiem o co chodzi) i przy okazji zakupiłem "nowy" gaźnik
5) koszt naprawy$: moduł 100zł, świece coś około 40zł, gaźnik 100zł, robocina, regulacja i zrobienie wiązki ze względu na czas oczekiwania na moto - free
6) moto znów śmiga jak burza!
może ktoś ciekawy a jak nie to może komuś się przydadzą powyższe info |
|
|
|
|
pchelka
Wiek: 39 Dołączył: 08 Maj 2009 Posty: 88 Skąd: Tarnobrzeg
|
Wysłany: Sob 12 Cze, 2010
|
|
|
Dobrze że doszliście przyczyny - elektryka niestety potrafi skutecznie ukrywać przyczyne awari.
scratch w okresie zimowym może warto bedzie zmienić albo zrobić na nowo wiązke? Jeżeli teraz śmiga to dobrze ale zaplanuj sobie zmiane gdzieś w zimie, możliwe iż unikniesz dlaszych problemów z poprzecieanymi starymi kablami |
|
|
|
|
scratch [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 12 Cze, 2010
|
|
|
w tym sezonie dorzucę parę dodatków do suzy, na koniec sezonu planuję oddać do Olka lub Łukasza motocykle moto na generalny serwis i na wiosnę moto idzie do wymiany |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|