WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
rownolegla iskra na dwoch cylindrach?
Autor Wiadomość
scratch
[Usunięty]

Wysłany: Pon 17 Maj, 2010   równoległa iskra na dwóch cylindrach?

Witam moja sprawa z moto wygląda tak, że przestał jeździć xD oddałem go do kumpla bo ja nie mam pojęcia za bardzo o mechanice a, że on otwiera warsztat i ma łeb na karku to niech się bawi. Padł mi gaźnik, teraz został wymieniony i gdy moto jest zimny pracuje równo ale kiedy się zagrzeje strzela z wydechu i wyprawia różne cuda, wygląda tak jak by miał na jednym i równocześnie na drugim cylindrze iskrę, podejrzewa, że to wina modułu albo czujników na wale czy jakoś tak, w wolnym czasie ma podskoczyć do swojego kolegi, jakiegoś speca od elektroniki ale powiedział mi, że jak mam możliwość załatwienia taniego modułu to dobrze żebym się zaopatrzył.. rozrząd jest ok ale kompresja nie bardzo bo wychodzi 7,5 bara. Możecie mi poddać jakieś sugestie? próbował dwa rodzaje świec, cewki sprawdził i są jak najbardziej ok.
 
 
ferrarif91
[Usunięty]

Wysłany: Pon 17 Maj, 2010   

scratch napisał/a:
wygląda tak jak by miał na jednym i równocześnie na drugim cylindrze iskrę

w GS-ie to chyba nie możliwe. Impulsator chyba nie da iskry na obie elektrody jednocześnie. Może już synchro trzeba zrobić. U mni to samo było jak ściągnełem blokade i rozkręciłem gaźniki. po odpaleniu chodził nortmanlie a jak się zagrzał to obroty skakały, strzeleł z tłumika i prychał z gaźników. Zrobiłem synchro i po problemie.
P.S.
Ale i tak musiałem założyć blokade bo się dusił, a dla tego że dysz nie wymieniłem. Pozdro
 
 
metalbeast
[Usunięty]

Wysłany: Pon 17 Maj, 2010   

Iskrę widać, więc to czy ma równocześnie czy nie łatwo stwierdzić chyba?
Nie wiem czy w GSie jest możliwe jakieś przebicie na zapłonie?
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Pon 17 Maj, 2010   Re: równoległa iskra na dwóch cylindrach?

scratch napisał/a:
Witam moja sprawa z moto wygląda tak, że przestał jeździć xD oddałem go do kumpla bo ja nie mam pojęcia za bardzo o mechanice a, że on otwiera warsztat i ma łeb na karku to niech się bawi. Padł mi gaźnik, teraz został wymieniony i gdy moto jest zimny pracuje równo ale kiedy się zagrzeje strzela z wydechu i wyprawia różne cuda, wygląda tak jak by miał na jednym i równocześnie na drugim cylindrze iskrę, podejrzewa, że to wina modułu albo czujników na wale czy jakoś tak, w wolnym czasie ma podskoczyć do swojego kolegi, jakiegoś speca od elektroniki ale powiedział mi, że jak mam możliwość załatwienia taniego modułu to dobrze żebym się zaopatrzył.. rozrząd jest ok ale kompresja nie bardzo bo wychodzi 7,5 bara. Możecie mi poddać jakieś sugestie? próbował dwa rodzaje świec, cewki sprawdził i są jak najbardziej ok.



Twój kumpel to kowal, a nie mechanik. Zabierz od niego sprzęt bo nic z tego nie będzie. Nie wymieniaj żadnych modułów czy impulsatorów. Boże chroń przed takimi mechanikami i ich warsztatami... :idiota:

W twoim moto masz za mały luz na zaworach. Po nagrzaniu silnika na skutek rozszerzalności cieplnej trzonki zaworów robią się dłuższe i luz zanika całkowicie. Powoduje to podparcie zaworów i stałe niedomykanie się zaworów. Stąd ten spadek kompresji , mała moc , strzały, nierówna praca itp.
Jazda z podpartymi zaworami grozi ich wypaleniem i koniecznością regeneracji głowicy, a to sa juz spore koszty. Oddaj moto do sprawdzonego serwisu.
Regulacje gaźników i ich synchro robi się dopiero po ustawieniu luzów zaworowych.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
scratch
[Usunięty]

Wysłany: Wto 18 Maj, 2010   

gadałem z nim dzisiaj i przekazałem mu to co napisałeś Breżniew i mówił, że luz na zaworach jest jak być powinien i dalej się upiera przy module, mówi że impulsator daje iskrę na dwa gary i poprostu błądzi.. ja raczej nie pokuszę się o stwierdzenie, że to kowal bo gość ma na swoim koncie nagrodę za najlepszą terenówkę w europie a również odrestarował junaka i poskładał od podstaw chopera dla siebie więc ma jakieś pojęcie i spotkał się już z taką sytuacją... więc już sam nie wiem.. niestety nie mam nigdzie w pobliżu lepszego serwisu moto.. nie wiem już sam co myśleć, niech jeszcze pogrzebie i jak zrobi to napiszę co się działa a na koniec sezonu oddam moto gdzieś do dobrego serwisu
 
 
marcin s.
[Usunięty]

Wysłany: Wto 18 Maj, 2010   

Wg mnie nawet jeśli ufasz znajomemu to dobrze zapytać o radę jeszcze innego mechanika. Jemu to chyba nie ubliży, a możesz tylko zyskać inną opinię.

Cytat:
(...)a na koniec sezonu oddam moto gdzieś do dobrego serwisu

Jeśli Breżniew ma racje to nie wiem czy po sezonie koszty naprawy Cie nie "zjedzą"
 
 
scratch
[Usunięty]

Wysłany: Wto 18 Maj, 2010   

no tak tak marcin s., dlatego zamieszczam tutaj taki temat a ze zdaniem Breżniewa, bardzo się liczę bo jak każdy wie on jest skarbnicą wiedzy w temacie mechaniki. Jak się coś rozwiąże to dam znać w tym temacie ale jak odbiorę od niego moto to i tak zawiozę go gdzieś do poważnego serwisu.
 
 
scratch
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Cze, 2010   

kontynuacja i zamknięcie tematu odnośnie mojego moto... dnia 12 czerwca został naprawiony... (od 20 marca) ale nie chce mi się wypowiadać w tym temacie więc nie będę się rozpisywał... a odnośnie tematu awarii, jest możliwa równoległa iskra tzn:
1) przyczyna awarii: uszkodzona wiązka elektryczna
2) objawy awarii: poprzez nacięte i przecięte kable wychodziła fałszywa informacja z czujników przez co moduł błądził, a wyrzucenie paliwa i strzelanie to wina gaźnika
3) efekty: gdy silnik pracował to przez drgania i stykanie się przewodów dochodziło do braku pracy jednego cylindra, praca obydwóch cylindrów ale bardzo kiepsko również równoległa iskra na obydwóch cylindra i całe te cuda zakończyły się zwarciem po czym spalenie modułu, palenie świec, rozładowywanie aku.
4) naprawda: zakupienie "nowego" modułu, zakupienie nowych świec, zlutownie wiązki i nałożenie jakich termo koszulek (nie wiem o co chodzi) i przy okazji zakupiłem "nowy" gaźnik
5) koszt naprawy$: moduł 100zł, świece coś około 40zł, gaźnik 100zł, robocina, regulacja i zrobienie wiązki ze względu na czas oczekiwania na moto - free
6) moto znów śmiga jak burza!

może ktoś ciekawy a jak nie to może komuś się przydadzą powyższe info
 
 
pchelka 

Wiek: 39
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 88
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: Sob 12 Cze, 2010   

Dobrze że doszliście przyczyny - elektryka niestety potrafi skutecznie ukrywać przyczyne awari.

scratch w okresie zimowym może warto bedzie zmienić albo zrobić na nowo wiązke? Jeżeli teraz śmiga to dobrze ale zaplanuj sobie zmiane gdzieś w zimie, możliwe iż unikniesz dlaszych problemów z poprzecieanymi starymi kablami
 
 
scratch
[Usunięty]

Wysłany: Sob 12 Cze, 2010   

w tym sezonie dorzucę parę dodatków do suzy, na koniec sezonu planuję oddać do Olka lub Łukasza motocykle moto na generalny serwis i na wiosnę moto idzie do wymiany
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.