WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Transplantacja silnika - problem z obrotami
Autor Wiadomość
raszek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 26 Kwi, 2010   Transplantacja silnika - problem z obrotami

Witam

Po zmianie silnika nie mogę dać sobie rady z obrotami na starym silniku gaźniki były regulowane i synchronizowane wygląda to tak odpalam na ssaniu działa i powoli spuszczam ssanie normalka i chodzi na wolnych obrotach jednak gdy dodam gazu nie schodzi z obrotów tzn. przygazuje do około 9tyś schodzi ale tylko do oklo4 i już, gdy zgaszę i odpalę ponownie chodzi normalnie na wolnych jednak gdy znowu przygazuje sytuacja się powtarza myślałem ze łapie gdzieś lewe powietrze ale to raczej chyba nie możliwe sprawdziłem już wszystko, odpada zacinanie się linki, ssanie brudne dysze dodam ze filtr powietrza i tłumik był założony.

Ważne gdy się przejechałem i pościłem gaz tzn hamowałem silnikiem słychać jak gdzieś z silnika szczela prycha powietrze podobny efekt do tego jak jest źle ustawiony zapłon. Silnik kupiłem bez impulsatora założyłem mój ze starego silnika chyba nie trzeba nic ustawiać - zapłon.

Jakieś pomysły pytania??

Silnik kupiłem z rozbitego moto 1995rok 36tys z zew. tzn. wygląd nie był porysowany nie był nigdzie ulany olejem z wyglądu ładny zadbany nie moglem go odpalić bo był wymontowany z ramy.
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 26 Kwi, 2010   

Sprawdzałes/wymieniałes oringi pod króccami ssącymi?
Założyłeś uszczelki pod kolektory wydechowe?

Po za tym zagladałes przed włożeniem silnika w rame do rozrzadu i sprawdzałes zawory?
Ostatnio zmieniony przez jacek Wto 27 Kwi, 2010, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
raszek
[Usunięty]

Wysłany: Wto 27 Kwi, 2010   

oringi sprawdzilem są OK
uszczelki pod kolektorem wydechowym NIE
 
 
Leszczu
[Usunięty]

Wysłany: Wto 27 Kwi, 2010   

Co do uszczelek pod kolektorami to jezdzilem jeden dzien bez nich, przy wymianie poprostu zostaly w starym silniku (musialem je srubokretem wyskrobac) i objawami byly strzaly przy schodzeniu z obrotow wlasnie podczas chamowania silnikiem i dzwiek traktora.

Wyszedlem z zalozenia, ze jesli silnik zaglusza tlumik, a dzwiek nasila sie z przodu silnika to musza byc te uszczelki.

Sprawdz to tak jak napisal jacek!
 
 
Special
[Usunięty]

Wysłany: Wto 27 Kwi, 2010   

sprubuj na PRI kranik i odpal
mialem to samo na ON okazalo sie ze mam przypchany doplyw paliwa na PRI bylo ok
TYLKO Z TYM PRI TO TYLKO DO SPRAWDZENIA A NIE DO JEZDZENIA:)
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Wto 27 Kwi, 2010   Re: Transplantacja silnika - problem z obrotami

raszek napisał/a:
Witam

Po zmianie silnika nie mogę dać sobie rady z obrotami na starym silniku gaźniki były regulowane i synchronizowane wygląda to tak odpalam na ssaniu działa i powoli spuszczam ssanie normalka i chodzi na wolnych obrotach jednak gdy dodam gazu nie schodzi z obrotów tzn. przygazuje do około 9tyś schodzi ale tylko do oklo4 i już, gdy zgaszę i odpalę ponownie chodzi normalnie na wolnych jednak gdy znowu przygazuje sytuacja się powtarza myślałem ze łapie gdzieś lewe powietrze ale to raczej chyba nie możliwe sprawdziłem już wszystko, odpada zacinanie się linki, ssanie brudne dysze dodam ze filtr powietrza i tłumik był założony.

Ważne gdy się przejechałem i pościłem gaz tzn hamowałem silnikiem słychać jak gdzieś z silnika szczela prycha powietrze podobny efekt do tego jak jest źle ustawiony zapłon. Silnik kupiłem bez impulsatora założyłem mój ze starego silnika chyba nie trzeba nic ustawiać - zapłon.

Jakieś pomysły pytania??

Silnik kupiłem z rozbitego moto 1995rok 36tys z zew. tzn. wygląd nie był porysowany nie był nigdzie ulany olejem z wyglądu ładny zadbany nie moglem go odpalić bo był wymontowany z ramy.


Zacznij od sprawdzenia czy są założone małe oringi pod pokrywkami przepustnic uszczelniające króćce do synchro.
Króćce do synchro muszą mieć założone kapturki do normalnej pracy bo będzie tam zasysać fałszywe powietrze. To samo dotyczy wężyka od podciśnienia sterujący otwieraniem kranika. Wszystko musi byc szczelne.
Sprawdź tez tłoczki od układu ssania. Może nie domykają do końca lub są tam zbyt duże luzy i tez zasysa powietrze.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
Special
[Usunięty]

Wysłany: Wto 27 Kwi, 2010   

Breżniew napisał/a:
Zacznij od sprawdzenia czy są założone małe oringi pod pokrywkami przepustnic uszczelniające króćce do synchro.
Króćce do synchro muszą mieć założone kapturki do normalnej pracy bo będzie tam zasysać fałszywe powietrze. To samo dotyczy wężyka od podciśnienia sterujący otwieraniem kranika. Wszystko musi byc szczelne.
Sprawdź tez tłoczki od układu ssania. Może nie domykają do końca lub są tam zbyt duże luzy i tez zasysa powietrze.


z lewego gaznika idzie sygnal podcisnienia do kranika a z drugiego gaznika gdzie powinno isc ? czy moze powinno byc zaslepione?
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Wto 27 Kwi, 2010   

Powinno być zaślepione.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
raszek
[Usunięty]

Wysłany: Wto 27 Kwi, 2010   Re: Transplantacja silnika - problem z obrotami

Breżniew napisał/a:

Zacznij od sprawdzenia czy są założone małe oringi pod pokrywkami przepustnic uszczelniające króćce do synchro.
Króćce do synchro muszą mieć założone kapturki do normalnej pracy bo będzie tam zasysać fałszywe powietrze. To samo dotyczy wężyka od podciśnienia sterujący otwieraniem kranika. Wszystko musi byc szczelne.
Sprawdź tez tłoczki od układu ssania. Może nie domykają do końca lub są tam zbyt duże luzy i tez zasysa powietrze.


małe oringi są, kapturki też są. Sprawdze te tłoczki ale dlaczego na starym silniku wszystko działało a tutaj nie ??
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 27 Kwi, 2010   

dlatego ci napisałem żebyś sprawdził to co wiąże sie z nowym silnikiem, zakładajac że w miedzy czasie nie ruszałes gaźników.
 
 
 
raszek
[Usunięty]

Wysłany: Sob 01 Maj, 2010   

Sprawa wygląda tak faktycznie nie było jednej podkładki-uszczelki miedzy cylindrem a kolektorem wydechowym przestało strzelać prychać.

Co do schodzenia z obrotów to zauważyłem ze jak odłączę cienki wężyk co otwiera kranik to chodzi normalnie jednak gdy go podłącze to jest coś nie tak bo z znowu nie schodzi z obrotów co to może być jakieś pomysły, jeszcze jedno jak odpalałem moto bez puszki od filtra powietrza i widać gaźniki na jednym gaźniku nie wiem jak to się nazywa dokładnie ale taka przesłona otwierana podciśnieniem drga właśnie w tym gaźniku co jest podłączany ten wężyk
 
 
Special
[Usunięty]

Wysłany: Sob 01 Maj, 2010   

podlacz normalnie ale sprubuj na pri i zobacz czy schodzi normalnie z obrotow.jezeli tak to masz padniety lub zapchany kranik
 
 
raszek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 02 Maj, 2010   

źle mnie zrozumiałeś kranik ominąłem całkiem benzynę dostarczam do gaźników z osobnego zbiorniczka bo denerwowało mnie podłączanie i odłączanie baku co chwile i tam jest wężyk od podciśnienia który otwiera i zamyka kranik jak go zaślepię czyli tak jak powinno być to gaźnik wariują czyli nie schodzi z obrotów gdy go nie zaślepię i łapie lewe powietrze to chodzi normalnie co jest nie tak co może być zapchane gaźniki czyszczone
 
 
jacek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 42
Dołączył: 14 Wrz 2008
Pochwał: 1
Posty: 723
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 02 Maj, 2010   

Na starym silniku robiłes synchro gaźników? Miałes w starym silniku równa kompresje na obu cylindrach?

Jak zrobiłes sobie juz taki zbiorniczek do podawania paliwa to spróbuj na nowym silniku zrobić synchro z zaślepionym weżykiem do podciśnienia kranika.

Poza tym zagladnał bym jeszcze czy przepustnice w gaźnikach są całe i nie popękane.
 
 
 
raszek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 03 Maj, 2010   

Powiedzcie mi proszę czy jak będę miał źle ustawione zawory to mogę mieć problem z ustawieniem gaźników
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.