Odpowiedz do tematu
: Problem z GPZ :/
Temacik może nie o naszych motorkach ale może ktos mi pomoze no wiec tak, dziś tatuś rozebrał swój motor ( kawe GPZ 750 ) i regulował zawory, tam są na sruby, 16 zaworowy silnik, tylko dwa zawory miał prawidłowy luz reszta była do korekty, a co mnie najbardziej zaskoczyło to to że na wszystkich ssacych nie było wogóle luzu troche dziwne. No ale dobra dał luz taki jak ma być poskładał i... Odiwo motorek zapalił za pierwszym jak nigdy, zwawsze były problemy za paleniem, i opórcz tego motorek jak by lepiej chodził, ciszej i wigóle, a teraz ten problem... chodzi o olej a własciwie o to że tak jak by pompa nie pompowała go, wczesniej wysztko było ok, poprostu jest coś takiego że w oczku przez któro patrzy sie na ilośc oleju po uruchomieniu silnika olej powinien pójsc w obiegi wtedy na oczku powinno być połowa odsłonieta co wskazuje na własciwy poziom, a po tejregulacji olej jak by wogóle nie poszedł w obieg oczko cały czas było zalane co może być tego przyczyną macie jakieś pomysły Prosze o pomoc
:
Lampka cisnienia oleju gasnie? Poziom na bagnecie jest w porzadku?
Moze paliwo dostało sie do oleju i poziom wzrosł? Gaźniki nie ciekną? kranik jest zwykły czy podcisnieniowy jak w GS?
Moze paliwo dostało sie do oleju i poziom wzrosł? Gaźniki nie ciekną? kranik jest zwykły czy podcisnieniowy jak w GS?
Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
:
kontrolka gaśnie, karniak cisnieniowy, paliwo nie cieknie z gazników, jaką droga mogło by się dostać do oleju poziom tak jak pisałem sprawdz aię przez to okienko, nie ma bagnetu, ale tylko na uruchominum silniku, a po uruchominiu nic sie nie dzieje z olejem, tak jak by było za dużo ale przed regulacją było wszystko ok. nie było nic dolewane.
:
Sprawdź czy olej nie smierdzi benzyna.
Paliwo mogło sie dostac po przez uszkodzona membrane w kraniku lub przez gażniki. Moze było zostawione na PRI.
Paliwo mogło sie dostac po przez uszkodzona membrane w kraniku lub przez gażniki. Moze było zostawione na PRI.
Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
:
no dobrze jutro sprawdze to a czy olej jest dużo żadszy jak sie rozgrzeje niz jak jest zimny bo mi sie troszke rzadki własnie wydawał jak odkreciłem taki korek i troszke wyleciało. Jak zlewałem z GS to był ciepły ale nie był aż tak rzadki.
:
Owszem ale to zalezy od klasy lepkosci oleju. Na pewno po nagrzaniu zmini sie gęstosć.
Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
:
olej jest tam taki sam jak i moim GSie. Wiec ta gestość mi tu nie pasowała a np. mogło by być coś związane z ta regulacją zaworó że pompka mi pompuje bo nie wiem zaworry nie kryją i nie ma cisnienia czy coś na pri to raczej nie było, daliśmy tylko przed zapalaniem moze na 5 sekund i odrazu zapalił i tata dał spowrotem na on po jakiś 5 sekundach, czyli w sumie 10 s był na pri. jutro powacham te olej... oby ot tylko paliwo
:
Z pompą oleju regulacja niema nic wspólnego.
Zobacz z ktorego gaźnika odchodzi przewod podcisnienia otwierający kranik i czy nie dostaje sie tamtędy paliwo. jesli tak to membrana jest dziurawa w kraniku.
Zobacz z ktorego gaźnika odchodzi przewod podcisnienia otwierający kranik i czy nie dostaje sie tamtędy paliwo. jesli tak to membrana jest dziurawa w kraniku.
Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
:
no wiec tak, w oleju faktycznie było paliwko, był ten charakterystyczny zapach i olej był żadrzysz, co mam zrobić w tym wypadku sprawdzić ten przewód
:
Sprawdź kranik podciśnieniowy czy czasem nie puszcza paliwa bez podciśnienia (Sam sie otwiera) lub puszcza paliwo częścią podciśnieniową ( dziurawa membrana w kraniku) Byc może któryś z gaźników ma uszkodzony zaworek iglicowy i nie trzyma poziomu paliwa i przelewa. W takim wypadku po ogledzinach swiec będzie wiadomo ktory to gaźnik. Czarna moze być też ta swieca , z ktorego cylindra pobierane jest podcisnienie do otwarcia kranika.
Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
:
jak zaworki nie maja luzu to znak ze wyklepuja sie powoli gniazda zaworów i zawór glebiej osiada kasujac luz
:
Mam jeszcze jeden problem z ojca GPz-tką. Jak silnik jest zimny sprzęgło nie działa (sprzegło tam jest hydrauliczne poptostu nie wysprzęgla, dopiero jak sie moto na grzeje, i włączy sie bieg i wciśnie sprzęgło ( moto stoi na stopce centralnej) i wtedy jak sie hamulec tylni nacisnie to pucści, tak to trzyma Potem jak już puści to normalnie chodzi nie ciągnie ani nie ślizga. Co może być przyczyna (olej nowy zalany)
:
Klejenie sprzęgła na zimnym silniku to normalne zjawisko o tej porze roku. Duzo tez zależy od klasy lepkości użytego oleju. Napisz jaki jest wlany do tej GPZ. Dokładny symbol np 10W40. Olej mam nadzieję motocyklowy?
Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
:
no tak olej motocyklowy 10w40 (mineralny) z Mobila1 no zobaczymy czy jak sie zrobi troszke cieplej to coś pomoże W tamtym garażu co Stoi GPZ to jest jakieś 5 stopni... Jutro go przestawie do tego garazu co suzki stoi i zobaczymy co się bedzie działo
:
Odpowiedz do tematu
przepraszam 15W40 moto jest dość stare, jaki polecacie w tym wypadku olej