Dodatki do oleju
Odpowiedz do tematu

: Dodatki do oleju
Dodatek do oleju silnikowego Liqui Moly z dwusiarczkiem molibdenu, poprawi smarowanie czy pogorszy?

: Re: Dodatki do oleju
KATANA napisał/a:
Dodatek do oleju silnikowego Liqui Moly z dwusiarczkiem molibdenu, poprawi smarowanie czy pogorszy?


Spowoduje problemy ze sprzęgłem oraz sprzęgiełkiem jednokierunkowym rozrusznika. poza tym bardzo mozliwe jest zapchanie filtra oleju.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
:
Dodatek stworzony dla silników samochodowych co najwyżej, jednak i tak wystarczy dobry markowy olej z odpowiednimi parametrami (można nawet pokusić się o olej syntetyczny 10W50), zmieniany regularnie z filtrem.

: DODATEK DO OLEJU
http://moto.allegro.pl/li...95.html#gallery

keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
Kat
[Usunięty]
:
Fajnie, tylko że pogorszy się praca sprzęgła. Moim zdaniem współczesne oleje motocyklowe maja tak dobrany skład, że jak tylko nie będzie się przeciążać silnika to będzie chodzić i chodzić bez żadnych problemów, i nie ma potrzeby kombinować z dodatkami.

teja-1010100
[Usunięty]
:
Ja wychodzę z założenia, że jeśli producent silnika czy oleju nie każe stosować takich wynalazków to ich nie używam.

Irek
[Usunięty]
:
Miałem coś takiego w ostatnim sezonie zacząłem stosować w GSie i szczerze mówiąc żadnej różnicy w zuzyciu oleju ani pracy silnika nie było.
Ale fakt faktem może coś to tam daje w bardziej wysilonych silnikach.

:
Stosował ktoś z Was dodatek do oleju Liqui Moly Bike Oil Additiv z MoS2? Dostałem za darmo i nie wiem czy wlac czy lepiej odstawic na półkę, bo wyrzadzi jakąś szkodę. Sprzedać raczej tego nie sprzedam (za mały popyt). Olej mam bardzo dobry - syntetyk Liqui Moly 10W50.

:
a co powoduje ten dodatek? pewnie daje 30% mocy więcej, obniża spalanie paliwa, zmniejsza zużycie elementów wewnętrznych silnika, zmniejsza ilość szkodliwych substancji w wyziewach, zmniejsza napięcie przedmiesiączkowe silnika, myśli za kierowcę, zapobiega shimmy, ładuje akumulator :D
na Twoim miejscu darowałbym sobie dodawanie czegokolwiek do oleju, ale są mądrzejsi ode mnie, to niech się wypowiedzą :D

5*
:
misiorek napisał/a:
a co powoduje ten dodatek? pewnie...
Ironia, ironią ale dziale mechanika podyskutujmy o konkretach, nie domyslach... Mam okazję za darmo wlać, więc zastanowiam się czy skumulowana siła super dodatków nie zadziała negatywnie.

:
hmm ok... poczytałem parę wypowiedzi na temat tego środka i ludziska piszą, że powoduje on zmniejszenie tarcia poprzez stworzenie powłoki z siarczku molibdenu, który ma działanie porównywalne do wazeliny( :hyhy: ) i poprzez zmniejszenie tarcia elementów wewnętrznych powoduje zmniejszenie spalanie...ale wątpię, że o 50%, jak napisane było w jednym z opisów:O niektórzy zastanawiają się nad tym, czy nierozpuszczalność w oleju (bo taką cechą charakteryzuje się ten środek) nie zaszkodzi przy przechodzeniu cząsteczek dodatku przez filtr, czy nie będzie go zapychał, powodując niedrożność i zmniejszenie efektywności smarowania.
Ja już jestem chyba za stary na takie coś... ja bym nie lał :P

5*
:
widziałem gdzieś na tvn turbo test takiego wynalazku... Zalali coś do oleju, przejechali 2k, i później spuścili cały olej i jeździli jeszcze przez chyba 2k km bez problemów.

:
W temacie Preparaty ekspoatacyjne stosowane w olejach ...pdf
I jeszcze Badania wpływu preparatu eksploatacyjnego o działaniu chemicznym...pdf
Są to poparte badaniami publikacje naukowe dr inż. Andrzeja Młynarczaka z Akademii Morskiej w Gdynii ( a nie jakieś tam mędrkowanie znaffcuf :P )

i jeszcze jedno (pierwszy rodzial to trochę ciekawej teorii):
Badania motor life

Ostatnio zmieniony przez dymny Sob 01 Cze, 2013, w całości zmieniany 1 raz
:
misiorek napisał/a:
hmm ok... poczytałem parę wypowiedzi na temat tego środka i ludziska piszą, że powoduje on zmniejszenie tarcia poprzez stworzenie powłoki z siarczku molibdenu, który ma działanie porównywalne do wazeliny( :hyhy: ) i poprzez zmniejszenie tarcia elementów wewnętrznych powoduje zmniejszenie spalanie...ale wątpię, że o 50%, jak napisane było w jednym z opisów:O niektórzy zastanawiają się nad tym, czy nierozpuszczalność w oleju (bo taką cechą charakteryzuje się ten środek) nie zaszkodzi przy przechodzeniu cząsteczek dodatku przez filtr, czy nie będzie go zapychał, powodując niedrożność i zmniejszenie efektywności smarowania.
Ja już jestem chyba za stary na takie coś... ja bym nie lał :P


Ja mam w puszce (prawie 400tkm na liczniku, silnik benzynowy który ponoć nie przechodził jeszcze żadnych generalnych remontów) olej 10W40 Liqui Moly z MoS2 ('fabrycznie' a nie z dodatkowego flakonika). Zrobiłem na nim ok 10tkm i na razie oleju z silnika jakoś tam nie ubyło dużo - od ostatniej wymiany nie musiałem nic dolewać, poziom jest w połowie miarki (mimo, iż producent twierdzi że sprawny silnik ma prawo palić do [jeśli dobrze pamiętam] 1l oleju na 1000km). Nie ma żadnych objawów problemów ze smarowaniem, zatarcia itp. Pod koniec sezonu będę wymieniał oleum i zobaczę czy coś się osadziło na filtrze.

No ale w motocykl bym takich dodatków olejowych nie lał.

"You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close"
:
dymny napisał/a:
Są to poparte badaniami publikacje naukowe dr inż. Andrzeja Młynarczaka z Akademii Morskiej w Gdynii ( a nie jakieś tam mędrkowanie znaffcuf )

Tak tylko, że to są badania nad silnikami okrętowymi, 125 RPM, a 12 500 RPM i 10 razy mniejsza moc raczej robią pewną różnicę.

Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.