kilka pytan po serwisie |
Autor |
Wiadomość |
Domin46 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 14 Kwi, 2010 kilka pytań po serwisie
|
|
|
Witam!!!
Mam takie pytanie, dałem moto do serwisu suzuki w Częstochowie na pełny przegląd, zawory, gaźniki, wymiana opon.
Dziś odebrałem motocykl i pierwsze co stwierdzam to inny dźwięk silnika, jest głośniejszy.
Stary filtr powietrza był jednak trochę zasyfiony, czy to dlatego, że dostał nowy filterek??
Motorek też jakby jest trochę bardziej mułowaty niż był (chyba , że to tylko moja sugestia). Na wolnych pracuje równo, na obrotach nie przywiesza się, czyli poza tym niby wszystko ok. Może być to także wina nowego filtra powietrza i przez to zubożenie mieszanki??? Dodam, że wcześniej palił mi od 4,5 do 5,2L przy spokojnej jeździe - czyli więcej niż co niektórym tutaj.
Druga sprawa to taka, że mnie wkur.... , bo wracałem do domu a tu moto mocy nie ma, aż zgasł, zjechałem na pobocze i nie mogłem odpalić, w końcu przełączyłem na pri na kilkadziesiąt sekund i odpalił. Przełączam znowu na rezerwe i ujechałem 500m. Moto zaczął dopiero jechać jak przełączyłem na ON. Czyli zamienili Przewody ON z RES, przynajmniej tak to wygląda bo dużo paliwa w baku specjalnie nie lałem ze względu na serwis właśnie.
Ogólnie rzecz biorąc posprawdzam go jeszcze dokładniej przy lepszej pogodzie, ale coś nie jestem zadowolony z tego serwisu autoryzowanego.
Czy ktoś z Was korzystał jeszcze z serwisu w CZĘSTOCHOWIE na Jadwigi4??
Może się podzielić wrażeniami???
Pozdrawiam,
Domin46 |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Sro 14 Kwi, 2010
|
|
|
Czyli motocykl gaśnie po serwisie?
Przed serwisem nie gasł? |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
Domin46 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 14 Kwi, 2010
|
|
|
hubertgontarz napisał/a: | Czyli motocykl gaśnie po serwisie?
Przed serwisem nie gasł? |
gaśnie na ustawieniu RES, na ON jedzie , wcześniej było dobrze (pozamieniali chyba przewody.
Tak to chodzi niby ok, ale jest głośniejszy i wg mnie chyba troszkę bardziej mułowaty.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Sro 14 Kwi, 2010
|
|
|
Domin46 napisał/a: | pierwsze co stwierdzam to inny dźwięk silnika, jest głośniejszy. |
Głośniejszy niż był wcześniej?, porównywaliśmy z moim i Twój wtedy już był głośniejszy, ciekawe jak teraz.
Domin46 napisał/a: | Czyli zamienili Przewody ON z RES |
Najlepiej jest je jakoś oznaczyć.
Domin46 napisał/a: | Stary filtr powietrza był jednak trochę zasyfiony, czy to dlatego, że dostał nowy filterek?? |
Też wymieniałem filtr powietrza i stary był brudnawy jednak moto po wymianie chodzi bardzo dobrze, a i skład mieszanki nie został zmieniony. Powinni byli po wymianie filtra dopiero brać się za gaźniki. Najlepiej jakbyś sprawdził kolor świec w obu cylindrach.
Domin46 napisał/a: | Czy ktoś z Was korzystał jeszcze z serwisu w CZĘSTOCHOWIE na Jadwigi4??
Może się podzielić wrażeniami???
|
A miałeś dać do motoportu
Jak będzie lepsza pogoda to sobie na spokojnie wszystko obczaj dokładnie. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
Domin46 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 14 Kwi, 2010
|
|
|
Tak TMI, porównywaliśmy gs-y i pomyliłeś coś, mój trochę ciszej chodził niż Twój. To znaczy u mnie rozrząd bardziej cykał, ale ogólnie dźwięk moto z tłumika u mnie był cichszy.
Fakt miałem dać do motoportu, ale w Motoporcie dali termin na 12-tego a zadzwoniłem do SUZUKI i mówili żeby przyjechać, więc zabrałem się i zawiozłem go.
Nie dość , że czekałem tydzień to zadowolony raczej nie jestem.
Wczoraj miałem go odebrqać , ale mieli problem z regulacją gaźników ponoć i zadzwonili dziś, że już jest wszystko ok.
Kur.... co to za serwis, że płacisz pieniądze a oni się na swojej robocie nie znają.
Jeśli chodzi o zawory, to jeden ponoć miał za duży luz a reszta była ok.
Włsśnie czekam na lepszą pogodę i obczaje co i jak, bo narazie podkur.... jestem a śliski asfalt emocjom nie sprzyja.
Za regulację gaźników, regulację zaworów, wymianę klocków z przodu (ich klocki - moje były od innego suzuki) , wymianę opon, wymianę filtra powietrza (mój filter) zapłaciłem 410zł. Niby względnie, jeszcze jakby wszystko cacy było to by było ok.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Domin46 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 14 Kwi, 2010 przejechałem się jeszcze raz na spokojnie
|
|
|
i już wiem, że wcale mi się nie wydaje. Motocykl dużo gorzej się zbiera niż poprzednio. Po prostu wcześniej żeby jechał dynamicznie wystarczyło delikatnie odkręcić rączkę gazu, a teraz jest tak, że muszę odkręcić rączkę dużo mocniej, nawet do połowy, żeby w miarę jechał.
Zbyt uboga mieszanka?????
Co do drugiego problemu to tak , mam pewność na 100%, że zamienili przewody paliwowe ON z RES. Dotankowałem kilka litrów paliwa i teraz jeździ w obu pozycjach.
Pozdrawiam!
Domin46 |
|
|
|
|
kola [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 14 Kwi, 2010
|
|
|
410zł malo, ja placilem w szczecinie 300 za regulacje zaworow (a z tego co powiedzieli byly idealnie ustawione), wymiane uszczelki od wydechu, i za sprawdzenie co mi stuka (i sie nie dowiedzialem) + wymienili swiece gratis na jakies inne.
Co do mulotawosci pamietam ze jak wymienilem filtr powietrza to tez mialem wrazenie ze mega zamula moto (pewnie przez to ze chcialem zaoszczedzic i tanszy zamiennik kupilem) |
|
|
|
|
Domin46 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 14 Kwi, 2010
|
|
|
kola napisał/a: | 410zł malo, ja placilem w szczecinie y300 za regulacje zaworow (a z tego co powiedzieli byly idealnie ustawione), wymiane uszczelki od wydechu, i za sprawdzenie co mi stuka (i sie nie dowiedzialem) + wymienili swiece gratis na jakies inne.
Co do mulotawosci pamietam ze jak wymienilem filtr powietrza to tez mialem wrazenie ze mega zamula moto (pewnie przez to ze chcialem zaoszczedzic i tanszy zamiennik kupilem) |
No jeśli chodzi o cenę to nie narzekam, zamiana wężyków też im dużo nie zajmie (pikuś), ale najbardziej niepokoi mnie właśnie ta mułowatość. Filtr powietrza sam kupowałem i w dodatku nie najtańszy Mline tylko kupiłem polecany przez wszystkich HIFLOFILTRO.
Nadzieje jedynie w tym, że ustawili za ubogą mieszankę, ale czy możliwe to jest??
Pozdrawiam,
Domin46 |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Sro 14 Kwi, 2010
|
|
|
Nie sprawdzisz świec to się nie dowiesz.
Poza tym motocykl palił Ci dobrze, wkręcał się dobrze na obroty, a to ciutke wyższe spalanie (4,5 - 5,2) uznałbym za granice błędu pomiarowego lub przypisałbym brudnemu filtrowi powietrza. Lepsze bywa wrogiem dobrego. Reklamuj usługe, łącznie z wężykami. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 15 Kwi, 2010
|
|
|
Domin46 napisał/a: | tylko kupiłem polecany przez wszystkich HIFLOFILTRO.
Nadzieje jedynie w tym, że ustawili za ubogą mieszankę, ale czy możliwe to jest??
Pozdrawiam,
Domin46 |
Może stary filtr miałeś bardzo juz przytkany i przyzwyczaiłeś sie do jazdy z bogatsza mieszanka wiec po wymianie samego filtra bez korekcji w gaźniku musisz mieć bardziej mułowaty - jak sie nie wiesza i płynnie wchodzi na obroty to jest ok. choć nie znaczy nie można lepiej ustawić.
Sprawdz kolor świec a poźniej reklamuj. |
|
|
|
|
Domin46 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Kwi, 2010
|
|
|
jacek napisał/a: | Domin46 napisał/a: | tylko kupiłem polecany przez wszystkich HIFLOFILTRO.
Nadzieje jedynie w tym, że ustawili za ubogą mieszankę, ale czy możliwe to jest??
Pozdrawiam,
Domin46 |
Może stary filtr miałeś bardzo juz przytkany i przyzwyczaiłeś sie do jazdy z bogatsza mieszanka wiec po wymianie samego filtra bez korekcji w gaźniku musisz mieć bardziej mułowaty - jak sie nie wiesza i płynnie wchodzi na obroty to jest ok. choć nie znaczy nie można lepiej ustawić.
Sprawdz kolor świec a poźniej reklamuj. |
Widziałem stary filtr i faktycznie zasyfiony był. I fakty6cznie przyzwyczaiłem się do tamtej pracy silnika, jakiś elastyczniejszy był i trochę manetką przekręciłem i szedł. Poza tym oni rozbierali, czyścili, regulowali i synchronizowali gaźniki. Jutro jadę do nich, sądzę po prostu, że po wymianie filtra dostaje dużo więcej powietrza i powinni zmienić mieszankę na bogatszą, czyli iglicę o 1 rowek. Faktycznie, poza tą mułowatością wolne obroty ok, nie wiesza się i wchodzi na obroty normalnie.
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 15 Kwi, 2010
|
|
|
Regulacje to także dostosowanie motocykla do twoich upodobań. Ja nawet na starym filtrze dałem iglice najwyżej jak sie da z prostego powodu. Wole aby dobrze silnik ciągnał juz z niższych-średnich i średnich obrotów przez co wysokich używam tylko przy wyprzedzaniu i dużych predkościach czyli żadko. Przez to np. w GS można zaoszczędzić na zużyciu oleju bo w zakresie 6-7tys mam juz sporo mocy pod manetka gazu a nawet niewielke jego odkręcenie powoduje że motocykl sie zbiera. Świece nadal mam jasno brązowe i nie musza zmieniać przedniej zębatki na mniejsza.
Cz ty możesz ruszyć np. ze skrzyżowania odkrecajac gaz do końca juz z 3tys obrotów i nie robi ci "kangurka" tylko głośniej silnik wyje ale sie zbiera? |
|
|
|
|
Domin46 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Kwi, 2010 SPRAWA ROZWIĄZANA!!!
|
|
|
A więc p[odjechałem, okazało się, że me3chanik źle sobie oznaczył przewody paliwowe, więc zamienił i teraz jest git.
Co do głośniejszej pracy silnika, to sprawka filtra powietrza, okazało się, że stary to był oryginał SUZUKI a oryginalny filtr ma na końcu taki obudowany plastik z wlotem, coś jak końcówka przy tłumiku, przez co praca silnika na oryginalnym filtrze powietrza jest cichsza.
Co do mocy, to Jacek jest tak, po prostu był mułowaty na niższych i średnich obrotach i okazało się, że była zbyt uboga mieszanka, wzbogacił mieszankę o pół obrotu w każdym z gaźników i jest gitara, ciągnie teraz jak głupi.
Przy okazji pokazali mi chłopaki, gdzie mogę sobie wzbogacić/zubożyć mieszankę sam.
Pogadałem trochę z nimi i ok.
A więc jednak POLECAM ten serwis, po prostu wyregulowali mi moto wg ustawień fabrycznych, a że nowy filtr powietrza łapie go dużo to mieszanka była zbyt uboga.
Teraz jestem bardzo zadowolony jak z ceny tak i z robocizny.
P.s Wymieniłem też u nich opony na nowe, które wcześniej zakupiłem - maxxisy, trzymają się bardzo dobrze, czuć różnicę między starymi oponami, też je polecam!
Pozdrawiam,
Domin46 |
|
|
|
|
Domin46 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Kwi, 2010
|
|
|
[quote="jacek"]Wole aby dobrze silnik ciągnał juz z niższych-średnich i średnich obrotów przez co wysokich używam tylko przy wyprzedzaniu i dużych predkościach czyli żadko./quote]
Mymy widocznie podobne upodobania, tak jak jest teraz to i bezpieczniej jest nawet przy wyprzedzaniu na niższych biegach, silnik jest bardziej elastyczny i nie muli w zakresie 4-6 tysięcy.
Pozdrawiam! |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Czw 15 Kwi, 2010
|
|
|
"Mamy widocznie podobne upodobania, tak jak jest teraz to i bezpieczniej jest nawet przy wyprzedzaniu na niższych biegach, silnik jest bardziej elastyczny i nie muli w zakresie 4-6 tysięcy."
To kupcie sobie Hondę CB750, to będziecie jeździć w zakresie 2-4 tys. obrotów tak jak GS-em 4-6. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|