Olej jaki stosujecie. |
Autor |
Wiadomość |
satrion [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 16 Wrz, 2007
|
|
|
ja leje półsyntetyka mobila 10w40. obsługa jest banalnie prosta zero problemów szczegółowy opis:
http://gs500.free.pl/
w dziale download |
|
|
|
|
cygan [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 16 Wrz, 2007
|
|
|
ja wlałem HEIN GERICKE 10W/40 PÓŁSYNTETYK |
|
|
|
|
kikon18 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 16 Wrz, 2007
|
|
|
Breżniew napisał/a: | kikon18 napisał/a: | jaki pół syntetyk polecasz do mojej maszyny Mozesz mi jeszcze powiedzieć gdzie znajduje sie ten filtr oleju |
Motul 5100 jest pólsyntetykiem .
Filtr oleju znajduje sie pod okrągłą pokrywką z przodu silnika w jego dolnej części pomiedzy rurami wydechowymi. Przy odkręcaniu luzuj sruby po trochu kazdą bo filtr jest dociskany za pomoca spręzyny.
W pokrywce jest uszczelka z oringu którą sie wymienia razem z filtrem. Jest w komplecie w pudełku filtra.
Tu masz tabelę olei motocyklowych.
http://www.shadow.org.pl/olejtabel.html |
Dziekuje bardzo za szczegółowy opis własnie kupiłem takowy filtr w środe powinien byc to bede zmianiał a czy podczas wymiany filtra trzeba zlac olej jeszcze pytanko do filtra powietrza żeby się do niego dostac musze odkręcić bak prawda czy samo dobre przedmuchanie i wyczyszczenie filtra powietrza wystarczy czy musze również go wymienić na nowy |
|
|
|
|
jankees [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 16 Wrz, 2007
|
|
|
a co kolego chcesz wymieniać filtr bez wymiany oleju???zawsze olej i filtr wymienia się jedocześnie inaczej to sie mija z celem. |
|
|
|
|
cygan [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 16 Wrz, 2007
|
|
|
Proponuję zrobić najpierw rundkę aby rozgrzać silnik a potem podstawić jakąś miche (kuwetę)aby pomieściła koło 3 litrów oleju.odkręcasz nakrętkę od dołu (uwaga na ręce olej grący )i zlewasz olej a w miedzyczasie dobierasz się do filtra(3 śrubki)filtr wyjmujesz bez żadnego odkręcania (jest tylko wciśnięty na tulejkę)i po krzyku.u mnie ktoś składał pokrywę filtra na sylikon ja natomiast w danym momęcie go nie mniałem i wyczyściłem (dokładnie,przesadnie)pokrywe i część na miejsce gdzie ta pokrywa przychodzi w czszególności rowek na uszczelkę i korzystająć z nowej uszczeleczki poskręcałem .pewnie jak bym miał czarny sylikon wtedy to bym upaćkał dla pewności pokrywkę . hihihi.
powodzenia. |
|
|
|
|
kikon18 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 16 Wrz, 2007
|
|
|
no włąsnie niewiem co teraz robić, ponieważ olej był wymieniany 3 tygodnie temu, a filtr niestety nie wiec moze zrobił bym tak że: zleje ten olej co teraz jest, założe nowy filtr, wleje nowego oleju jakieś 1.5 l bo tyle zostało gdzieś i reszte starego ( 3 tygodniowego) co myslicie o taim pomysle |
|
|
|
|
cygan [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 16 Wrz, 2007
|
|
|
jak filtr był nie wymieniony to nowy olej może być lekko spaprany .olej kosztuje troche ale ja bym sie nie cackał przynajmniej płókanko silnika miałeś ładne(w "" płókanko)
ps.kto dał takiego babola z tym filtrem ? mechanik ??może pomylił z filtrem powietrza?? hihi |
|
|
|
|
kikon18 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 17 Wrz, 2007
|
|
|
heheh, filtr powietrza tez nie był wymieniany bo pytałęm, i zastanawiam sie też czy nie kupić nowego, ale chyba dam sobie spokój narazie, popatrze do niego pierwsze może tylko wymyc wystarczy.... |
|
|
|
|
Maciekkg [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 18 Wrz, 2007
|
|
|
Na oleju nie ma co oszczedzac lepiej zaplacic troche wiecej a miec pewnosc ze silnikowi nic sie nie stanie... |
|
|
|
|
tomektychy [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 19 Wrz, 2007
|
|
|
po ilu km wymienia się olej w gsce? |
|
|
|
|
FoX [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2007
|
|
|
1000km 6000km 12000km 18000km 24000km i tak dalej...
ja mam teraz prawie 19tys mil = 32tys km i niedługo wymiana oleju będzie.. wprawdzie stan i brawa jest bez zarzutu... ale wg. instrukcji wymienię... |
|
|
|
|
jakubgs [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2007
|
|
|
ja tam jezdze na motulu 5100 10w40 ester i jest ldanie nie bierze oleju nawet a jesi bierze to sa to sladowe ilosci i nie widac tego |
|
|
|
|
kikon18 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2007
|
|
|
kurcze wyleciało mi z głowy jak to było... czy jak sie np. mineralny to mozna wlać półsyntety czy nie czy odwrotnie?? |
|
|
|
|
cygan [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2007
|
|
|
po syntetyku można wlać minerala bez problemu natomiast w odwrotnej kolejności można sie spodziewać zbytniego wypłukania osadów którte w jakimś stopniu uszczelniają współpracujące elementy silnika a co za tym idzie nieszczelności silnika .
To tak w dużym uproszczeniu! |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Czw 20 Wrz, 2007
|
|
|
cygan napisał/a: | po syntetyku można wlać minerala bez problemu natomiast w odwrotnej kolejności można sie spodziewać zbytniego wypłukania osadów którte w jakimś stopniu uszczelniają współpracujące elementy silnika a co za tym idzie nieszczelności silnika .
To tak w dużym uproszczeniu! |
Niestety , kolejny raz powtarzany ten sam mit. Mozesz smiało wymienic na syntetyk .Jest to nawet wskazane. Właściwosci myjace syntetyku to właśnie zaleta a nie wada. Dzieki temu jesli masz zapieczone pierscienie na tłokach moga sie odblokowac i zaczac spełniac swoja funkcje czyli lepsze uszczelnianie i zgarnianie oleju.
Wspólczesny olej mineralny i olej w pełni syntetyczny ma bardzo podobna liczbę zasadowa tzw. liczbę TBN okreslajaca zdolnosci oleju do wymywania osadów i jest ona w zakresie 8-10. Oznacza to , ze w jednym i drugim osadów po prostu nie ma bo nie powstaja w takich ilosciach by cos sie wymywało. Jesli kiedykolwiek rozbierałes silnik motocyklowy lub wspołczesny samochodowy nie zobaczyłes tam zadnego osadu , szlamu , czy nagaru na elementach smarowanych olejem. Tak wiec nie ma co wymywać bo jest na bierzaco wymywany i przy wymianie oleju spuszczany wszystki syf nawet na mineralu.
Co innego w olejach starej generacji oznaczonych SA, SB lub SC. Te oleje nie posiadały dodatków myjacych i w takim silniku mogło dojsc do rozszczelnienia czy awarii gdy nagle wszystki syf sie rozpuscił po zalaniu wspólczesnym olejem lub syntetykiem. Ale w silnikach nie stosuje sie juz takich olejów bo to bardzo dawna przeszłosc. W motocyklach zalecany jest olej SG w/g API.
Olej syntetyczny ma tez tą zaletę ze lepiej chroni silnik w tzw węzłach tarcia . Tam gdzie na mineralnym dawno doszło by do zatarcia na skutek zbyt duzego nacisku i temperatury , syntetyk z powodzeniem zapewnił smarowanie . Poza tym oleje syntetyczne maja dużo wiekszy zakres lepkosci , dzieki czemu lepiej uszczelniają silnik , mniej jest konsumowany , ma mniejsze skłonnosci do klejenia sprzegła itp. Jedyna wada to cena. Dlatego jesli cie stac lej wyłącznie syntetyk , lub semisyntetyk dobrej klasy.
http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf
http://www.shadow.org.pl/olejtabel.html |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|