Olej jaki stosujecie. |
Autor |
Wiadomość |
Hubix [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2009
|
|
|
Też to miałem napisać. Nikomu w '89 roku się nie śniło, że teraz będą takie oleje spełniające tak wiele norm.
Wniosek prosty, lać olej i pilnować poziomu |
|
|
|
|
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2009
|
|
|
Ja bym powiedział że nawet w '76 |
|
|
|
|
Miden [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 26 Maj, 2009
|
|
|
Po przeczytaniu 18 stron wątku doszedłem do jednego wniosku - motul
tylko teraz zastanawiam się nad chwalonym:
1. 5100 10W40
a
2. 5100 15W50. Drugi ma większą gęstość (lepiej będzie znosił wyższe temperatury) ale czy będzie lepszy?
różnica w cenie - 2pln (odpowiednio 137 i 139pln. Mozna znalesc taniej na allegro, ale jak dodam koszt wysyłki wyjdzie na to samo.)
Mój sprzęt to gs z 93' rzekomo 37tys km przebiegu. Czy przebieg orginalny ciężko powiedzieć bo ks. serwisowej nie było, ale wg forumowego kolegi Majic'a - "jest to bardzo możliwe patrząc na jego stan "
To co doradzicie? |
|
|
|
|
mr0zd [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 26 Maj, 2009
|
|
|
To że nie ma większej różnicy a to 37tyś może prawdopodobne ale tam 1 na początku być powinno |
|
|
|
|
Hubix [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 26 Maj, 2009
|
|
|
Miden napisał/a: | Po przeczytaniu 18 stron wątku doszedłem do jednego wniosku - motul
tylko teraz zastanawiam się nad chwalonym:
1. 5100 10W40
a
2. 5100 15W50. Drugi ma większą gęstość (lepiej będzie znosił wyższe temperatury) ale czy będzie lepszy?
różnica w cenie - 2pln (odpowiednio 137 i 139pln. Mozna znalesc taniej na allegro, ale jak dodam koszt wysyłki wyjdzie na to samo.)
Mój sprzęt to gs z 93' rzekomo 37tys km przebiegu. Czy przebieg orginalny ciężko powiedzieć bo ks. serwisowej nie było, ale wg forumowego kolegi Majic'a - "jest to bardzo możliwe patrząc na jego stan "
|
Oczywiście, że lepszy jest 10W40 od 15W40.
15W40 będzie znacznie gęstszy w niższych temperaturach co nie jest zbyt dobre, dlatego lepszy 10W. W optymalnej i wysokiej temperaturze pracy również wygrywa 10W
W wyższych temperaturach by był lepszy 10W50 albo 10W60, a nie 15W40.
pozdrawiam
To co doradzicie? |
|
|
|
|
Miden [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 26 Maj, 2009
|
|
|
Hubix dzięki za informacje
mr0zd Przy 137tys km to by się raczej rozleciał ten silnik
Zresztą dla mnie nie ważne ile przebiegu ma silnik, ważne czy był dbany i jaką ma kulture pracy
pozdrawiam |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Wto 26 Maj, 2009
|
|
|
Hubix napisał/a: | Miden napisał/a: | Po przeczytaniu 18 stron wątku doszedłem do jednego wniosku - motul
tylko teraz zastanawiam się nad chwalonym:
1. 5100 10W40
a
2. 5100 15W50. Drugi ma większą gęstość (lepiej będzie znosił wyższe temperatury) ale czy będzie lepszy?
różnica w cenie - 2pln (odpowiednio 137 i 139pln. Mozna znalesc taniej na allegro, ale jak dodam koszt wysyłki wyjdzie na to samo.)
Mój sprzęt to gs z 93' rzekomo 37tys km przebiegu. Czy przebieg orginalny ciężko powiedzieć bo ks. serwisowej nie było, ale wg forumowego kolegi Majic'a - "jest to bardzo możliwe patrząc na jego stan "
|
Oczywiście, że lepszy jest 10W40 od 15W40.
15W40 będzie znacznie gęstszy w niższych temperaturach co nie jest zbyt dobre, dlatego lepszy 10W. W optymalnej i wysokiej temperaturze pracy również wygrywa 10W
W wyższych temperaturach by był lepszy 10W50 albo 10W60, a nie 15W40.
pozdrawiam
To co doradzicie? |
Niestety kolego ale sie mylisz .Mylisz gęstośc z lepkoscią a to dwie rozne rzeczy. Piszesz to na podstawie własnego bogatego doswiadczenia czy wyczytałes gdzieś?
Motocyklem się jeździ głównie gdy temperatura przekracza 0 stp.C wiec co ma lepkosc w niskiej temperaturze do jazdy motocyklem w okresie letnim? W silnikach chłodzonych powietrzem wskazane jest właśnie by olej miał wieksza odpornosc na zmiane lepkosci w wysokich temperaturach otoczenia. Dla tego lepiej lać 15W50 a nie 10W40 szczególnie jak stoisz w korkach, są upały lub ostro pałujesz sprzęt. Przeczytaj temat od poczatku to zrozumiesz dla czego. niedawno ktos z forum opisywal jak przegrzał sprzet w czasie parady w Częstochowie.
10W40 jest dobry do silnikow chłodzonych cieczą. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Hubix [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 26 Maj, 2009
|
|
|
Nie porównałem 10W40 z 15W50(60).
Mówimy o 10W40 i 15W40.
Zaznaczyłem, ze W50 i W60 są lepsze dla chłodzonego powietrzem silnika.
Nie ma co się kłócić.
pozdrawiam |
|
|
|
|
mr0zd [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2009
|
|
|
Miden napisał/a: |
mr0zd Przy 137tys km to by się raczej rozleciał ten silnik
pozdrawiam |
Tak Ci się tylko wydaje |
|
|
|
|
cosinus [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2009
|
|
|
Hubix napisał/a: | Nie porównałem 10W40 z 15W50(60).
Mówimy o 10W40 i 15W40.
Zaznaczyłem, ze W50 i W60 są lepsze dla chłodzonego powietrzem silnika.
|
W kwestii 'gramatycznej'. Oznaczenie się czyta jakby 10W ...... 40 (lepkość 10 zimowa Winter , letnia 40). Dałem sprostowanie, bo ty rozumiesz, ale ktoś przeczyta i zrozumie głupoty.
Co do treści się zgadzam, 50 lub 60 powinny być lepsze w powietrznym silniku na korki i parady.
Zimowa lepkość ma bardzo małe znaczenie w motocyklu (tzn. 10W czy 15W)
Hubix napisał/a: |
Nie ma co się kłócić.
pozdrawiam |
Nie ma.
PS Jeżdze AGIP 10W40 półsynt (starszy motorek, nie wiem co lał poprzednik).
Celowałem coś na '50' ale w tych dniach kiedy szukałem nie było. I tak to nie przestrzegam własnych zaleceń
też pozdrawiam.
[ Dodano: Czw 28 Maj, 2009 ]
Właśnie w olejowym temacie, Honda (nie krzyczcie, Suzuki kosiarek nie robi, najwyżej szlifierki), sławny temat gdzie miarkę wkręcać, a gdzie tylko przytykać. Otóż przytykać.
W ogóle to postęp na wsi, WOLNO mi lać dowolny olej uznanej firmy nie ze sklepu z kosiarkami, SG/SH 10W30 z detergentami. Koniec świata, na co to teraz pozwalają.
Wlałem 10W40. droga Tino, czy się coś nie popsuje?
A żeby nie stressować statystycznegu użytkownika, głowna instrukcja kosiarki skupia się za który koniec sznurka się szarpie i dlaczego ręki nie wkładać pod kręcący się nóż.
Tematy filtra pow./oleju są w dodatku silnikowym wydanym przez Honda Italy (kartki już bez PL wersji - powinni tego zabronić). Szukałem 10 min a debilem inżynieryjnym nie jestem że jednak przytykać miarkę.
Pozdrawiam w olejowych klimatach. |
|
|
|
|
kraft [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 17 Cze, 2009
|
|
|
Witam
Kupiłem suzi i trzeba by było powymieniac co nie co. Motocykl z 2000r przebieg licznikowe 28tys. Co sadzicie o oleju Mobil 15w50 fullsyntetyk. Bedzie sie nadawał czy lepiej zalac jakiegos półsyntetyka. Nie wiem na jakim oleju jezdził wczeniej motocykl. |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Sro 17 Cze, 2009
|
|
|
"Dla tego lepiej lać 15W50 a nie 10W40 szczególnie jak stoisz w korkach, są upały lub ostro pałujesz sprzęt. Przeczytaj temat od poczatku to zrozumiesz dla czego. niedawno ktos z forum opisywal jak przegrzał sprzet w czasie parady w Częstochowie.
10W40 jest dobry do silnikow chłodzonych cieczą."
Kompromisem jest zalanie dobrego oleju półsyntetycznego 10W40.
Ja przy licznikowym przebiegu 33,5 tys. km (rzeczywisty to nie wiem, ale 133,5 to nie ma) śmigam na 10W50.
Przeczytaj wątek od początku, nie ma tego dużo.
Marka nie ma takiego znaczenia, najpopularniejszy wśród braci motocyklowych jest Motul.
W instrukcji obsługi sprawdź jak należy mierzyć poziom oleju. |
_________________ www.gs500.pl |
Ostatnio zmieniony przez hubertgontarz Sro 17 Cze, 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
karoleq_90 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 17 Cze, 2009
|
|
|
Jeśli nie masz pewności na jakim oleju jeździło wcześniej moto to ja osobiście polecałbym półsyntetyk np: Motul 5100 10w40. |
|
|
|
|
spiro54 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 17 Cze, 2009
|
|
|
Czy można oleje mieszać? Mam u siebie zalany olej (przez mechanika) Yamalube 10w40,przed wizyta u mechanika kupiłem motula 10w40 .Oleju w silniku trochę ubyło i trzeba dolac .Czy muszę kupić Yamaluba czy mogę dolać Tego motula?Pytanie być może i głupie ale jestem laikiem więc proszę o wyrozumiałość. |
|
|
|
|
k2
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 51 Dołączył: 04 Maj 2008 Pochwał: 1 Posty: 698 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: Sro 17 Cze, 2009
|
|
|
zwykle na opakowaniach oleju jest napisane że można mieszać. (a może było to na płynach chłodzących )
Ja bym sie nie przejmował i dolał tego, który mam. |
_________________ TDM as unique as you
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|