Motooiler |
Autor |
Wiadomość |
Matizyahu [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 19 Paź, 2009
|
|
|
hubertgontarz napisał/a: | Matizyahu, ma dużo racji, czym dłuższe trasy tym większy sens posiadania motocykla wyposażonego w smarownice łańcucha (lub wał kardana), nie wyobrażam sobie raz dziennie smarować łańcuch i tak przez 20 dni a do tego jak nie posiadasz centralnej stopki to się nieźle człowiek wymęczy.
Czym dłuższe jazdy tym większa bezobsługowość wskazana. |
Inną sprawą jest napęd wałkiem albo pasem. Sam osobiście chciałbym przyszły motocykl mieć z takim praktycznie całkowicie bezobsługowym i czystym rozwiązaniem, ale jedyne modele z takim napędem, które mi się podobają to te od Buell'a (drogie i tylko na miasto) albo BMW (przede wszystkim drogie, ale i tak bardziej praktyczne od Buell'a)
Co do samoróbek, to faktycznie - da się i dużej różnicy w działaniu nie ma. Aczkolwiek można nawet taniej niż za 120 zł. Od znajomego słyszałem, że można zamknąć się na około 80 - 90zł. |
|
|
|
|
Tomek
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 54 Dołączył: 11 Sie 2008 Pochwał: 1 Posty: 41 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: Pon 19 Paź, 2009
|
|
|
No, może niektórzy potrafią zrobić to za grosze, ale ja nie.
Elektrozawór ET-3 kosztuje około 50 zl.
Precyzyjny zaworek dławiący CO2 to koszt minimum 25 zl.
Do tego jeszcze jakiś zbiornik oleju, wężyki, materiał na dyszę, opaski zaciskowe, klej dwuskładnikowy.Grosz do grosza i uzbiera się ponad 100 zl.Jeśli nie mieszka się w dużym mieście to dochodzą jeszcze koszty przesyłki. |
|
|
|
|
Matizyahu [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 20 Paź, 2009
|
|
|
Tomek napisał/a: | No, może niektórzy potrafią zrobić to za grosze, ale ja nie.
Elektrozawór ET-3 kosztuje około 50 zl.
Precyzyjny zaworek dławiący CO2 to koszt minimum 25 zl.
Do tego jeszcze jakiś zbiornik oleju, wężyki, materiał na dyszę, opaski zaciskowe, klej dwuskładnikowy.Grosz do grosza i uzbiera się ponad 100 zl.Jeśli nie mieszka się w dużym mieście to dochodzą jeszcze koszty przesyłki. |
No ja nie przeczę, że jakieś koszty, których się ominąć nie da, istnieją. Ale znajomy pierwszą olejarkę zrobił z pojemnikiem na olej z puszki po dezodorancie a moduł smarujący ze starego markera i plastikowych rurek od wd-40. Reszta tak jak opisałeś Inna sprawa, że zainwestowanie większej ilości pieniędzy jest na pewno wygodniejsze, bo nie trzeba się zastanawiać tydzień jak z niczego zrobić coś |
|
|
|
|
Tomek_K. [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 21 Paź, 2009
|
|
|
Motooiler zakupiony, temat nieaktualny. |
|
|
|
|
Majic
Model GSa: GS 500E
Wiek: 41 Dołączył: 11 Lut 2008 Pochwał: 1 Posty: 589 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sro 21 Paź, 2009
|
|
|
To przetestuj i daj znać |
_________________ Prowadzący G.G.G. (Gieesową Grupę Geriatryczną). |
|
|
|
|
k2
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 51 Dołączył: 04 Maj 2008 Pochwał: 1 Posty: 698 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: Sro 21 Paź, 2009
|
|
|
Majic, eeeej no , kawe przed kompem piję (o mało monitora nie poplułem)
miało być bez złośliwości |
_________________ TDM as unique as you
|
|
|
|
|
RedShadow
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 10 Sty 2009 Pochwał: 10 Posty: 1383 Skąd: Wrocław/Opoczno
|
Wysłany: Sro 21 Paź, 2009
|
|
|
Tylko musi byc taki z dynamem żeby zasilanie było |
_________________ "– Potrafimy?
– Nie mam pojęcia. Ja na przykład nie potrafię.
– No tak, ale gdybyś potrafił i tak byś się nie przyznał. Ja bym się nie przyznał gdybym potrafił.
– A potrafisz?
– Nie
– Aha! " |
|
|
|
|
jscoolg [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 23 Paź, 2009
|
|
|
Czytałem gdzieś na forum afryki albo transalpa że dobrze wyreguowany syfi trochę felge, reszta czysta. Łańcuch jest zawsze czysty i nasmarowany.
Ja się chyba skusze na takie ustrojstwo. Nic mnie tak nie wkurza jak pieprz...e się z łańcuchem przy pomocy nafty Smarować moge ale czyścić nie. Poza tym czasem zapominam o smarowaniu
350 pln to niedużo - dobry smar kosztuje 50 pln te słabe (castrol) syfią felge i wachacz a znikają po 300 km |
|
|
|
|
leon
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 01 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1819 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
MarcinN [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 22 Lis, 2009
|
|
|
Jak rozwiązujecie problem szczelnego połączenia plastikowej butelki (pojemnika na olej) z rurką i co z doprowadzeniem powietrza do butelki? |
|
|
|
|
k2
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 51 Dołączył: 04 Maj 2008 Pochwał: 1 Posty: 698 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: Nie 22 Lis, 2009
|
|
|
Jakoś nie mam weny do opisywania - może innym razem.
Co do pojemnika - ja wykorzystałem pojemnik 800 ml po Domestosie do kibli.
Połączenie z wężykami wykonałem wykorzystując odpowietrzniki do hamulców. Zrobiłem trochę mniejsze otwory i wkręciłem z klejem. Po drugiej stronie są dwa wężyki (na zdjęciu jeszcze nie zamontowane) jednym wlewałem olej, za pomocą strzykawki, w drugim się odpowietrza (można go też wykorzystać do szybszego, pierwszego napełnienia układu (po prostu w niego dmuchając)
|
_________________ TDM as unique as you
|
|
|
|
|
MarcinN [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 22 Lis, 2009
|
|
|
K2, rozumiem, że w razie przewrotki - olej wycieknie ze zbiorniczk wężykiem odpowietrzającym? |
|
|
|
|
k2
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 51 Dołączył: 04 Maj 2008 Pochwał: 1 Posty: 698 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: Nie 22 Lis, 2009
|
|
|
Masz rację, nie pomyślałem o tym.
Ale jest rozwiązanie - jeden wężyk - ten od napełniania można zagiąć i przypiąć jakimś ściągaczem do kabli, żabką , spinką. ... Do odpowietrzającego można włożyć, czy też wkleić kłębek waty, bibuły, kawałek wycięty z filtra powietrza. . Jakiś czas powstrzyma wyciek oleju |
_________________ TDM as unique as you
|
|
|
|
|
MarcinN [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 22 Lis, 2009
|
|
|
Wężyk do napełniania - można bez problemu czymś zatkać, natomiast ten odpowietrzjący powinien być możliwie cienki, np. z igłą lekarską na końcu (oczywiście obciętą, żeby nie było wypadku. Pytanie, czy taką igłę da się założyć na wężyk akwarystyczny.
Gdzie kupiłeś odpowietrzniki hamulców? Są w ogóle w sprzedaży?
Jak smarujesz łańcuch? Spodobał mi się pomysł umieszczenia na końcu wężyka włosia końskiego i skierowania na rolki łańcucha przy zębatce zdawczej.
Tu na samym dole widać to na zdjęciu:
http://xjr1300sp.republika.pl/tuning/tuning.html |
|
|
|
|
k2
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 51 Dołączył: 04 Maj 2008 Pochwał: 1 Posty: 698 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: Nie 22 Lis, 2009
|
|
|
odpowietrzniki hamulców dostaniesz kupić w każdym motoryzacyjnym - kup najmniejsze. Cena to ok. 3 zł. I jeszcze jedno - odpowietrzniki są zakończone stożkiem a otwór jest z jego boku. Ja odciąłem tę stożkową końcówkę tak że mam przelot na wprost.
Smaruję tylną zębatkę - nie wiem jak się to sprawdzi. Cały końcowy, poziomy odcinek wykonałem z miedzianej rurki , takiej samej jak przewody hamulcowe. Samo zakończenie jeszcze nie do końca mi sie podoba - ale jeszcze to dopracuję |
_________________ TDM as unique as you
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|