WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Problemy z odpalaniem
Autor Wiadomość
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Nie 16 Gru, 2007   Problemy z odpalaniem

dzisiaj pojechałem do swoich dwóch kochanych kółek...przytuliłem itd.

Problem jest w tym że miałem dzisiaj nie tyle problem z odpaleniem:

Odpalił bez problemowo ale pracował jeden cylinder obawiało się to brakiem chęci do wkręcania i temperaturą *lewy cylinder chłodny - prawy ciepły*, obroty biegu jałowego były ok. 800 obrotów i nie było chęci wkręcania się na obroty, do tego stukał i pukał tłumik i było słychać zawory - mocniejsze tykotanie. .

Po chwili pracy w takich warunkach, zgasiłem motocykl - zdjąłem fajki, nałożyłem jeszcze raz, odpaliłem - wydaje mi się że nadal pracował na jeden gar, ale po chwili zaczął pracować tak jak powinien pracować *równo, obroty biegu jałowego ok. 1200-1300 obrotów, "chęć" wkręcania się na obroty, przy włączeniu ssania obroty silnika rosły*.

Motocykl nie był odpalany od dwóch tygodni, stoi w nie ogrzewanym garażu. Dodam również że 3 ostatnie odpalania motocykla były ok, pracował równo i na dwa gary.

Wg mnie problem może być ze świecami, fajkami i przewodami zapłonowymi. Świece nie były wymieniane 3 lata *nie mam klucza do świec, nie wykręcałem ich i nie wiem jaki kolor mają elektrody*. Objaw wyglądał tak jakby nie było iskry i nagle się pojawiła (kable?, fajki?).

Proszę o diagnozę.
 
 
jankees
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Gru, 2007   

a po co ci klucz do swiec ?? w gs-ach jest takie dobre dojscie ze odkręcisz normalnym kluczem płaskim.
 
 
jakubgs
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Gru, 2007   

wilgoc robi swoje przebicia dostal jeden garnek a ktory pewno ten od strony wajchy od biegow
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Nie 16 Gru, 2007   

TAK OD STRONY SKRZYNI BIEGóW.

a czemu tam się wilgoć daje we znaki? a nie z drugiej strony?
Jakub mam rozumieć że to kwestia wilgoci - stał dwa tygodnie przykryty.
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Nie 16 Gru, 2007   

Jak nim nie jeździsz to nie ma sensu odpalać na chwilę bez potrzeby . Kończy sie to szybkim złapaniem przebicia na świecach. Szczególnie teraz gdy jest zimno i wszystko jest wilgotne.
Druga sprawa to krotki dolot w motocyklach utrudniający odparowanie rozpylonej benzyny. Przyczynia sie to w dużym stopniu do zalewania świec w niskich temperaturach.
Kup nowe świece i na wiosnę , z chwila rozpoczęcia sezonu wymienisz.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Nie 16 Gru, 2007   

kusi człowieka żeby odpalić :)
postaram się odpalić dopiero późną zimą lub wczesną jesienią...
zbyt krótko mam swój motocykl i nie zdążyłem się nim jeszcze nacieszyć.

pozdrawiam
 
 
cygan
[Usunięty]

Wysłany: Nie 16 Gru, 2007   

Ja panowie czasami z lenistwa nie wstawie motąga do garażu i stoi całą noc na deszczu ,ostatnio -4 na mrozie i pali z rana jak głupi.Raz pchałem bo kluczyki zostawiłem z załączoną stacyjką i manetki zrobiły swoje.
 
 
P!otrek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 12 Kwi, 2009   problem z odpaleniem - nierowna praca silnika

witam ...
mam taki problem z moim GS-m
motocykl zapalal mi od tykniecia i pracowal rowno az do mometu kiedy zabraklo mi paliwa :/ po zatankowaniu meczylam sie z odpaleniem az po dluzszym czasie odpalil
od tamtej pory mam problem odpalic silnik okolo 4-6 tykniec i z ssaniem i pozniej pracuje nierowno az do rozgrzania co to moze byc ?? ? :(
dzieki z gory pzdr
 
 
Tomek 

Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 54
Dołączył: 11 Sie 2008
Pochwał: 1
Posty: 41
Skąd: Grudziądz
Wysłany: Nie 12 Kwi, 2009   

Bardzo możliwe, że pracujący na resztkach paliwa silnik zassał wszystkie zanieczyszczenie zalegające na dnie zbiornika i teraz masz po prostu zapchane dysze w gaźnikach.Chyba czeka Cię czyszczenie gaźników.
 
 
 
salsafreak
[Usunięty]

Wysłany: Pon 13 Kwi, 2009   

witam ...
ja miałem dzisiaj to samo co "hubertgontarz"...
po 30 godzinach pod drzewkiem na osiedlu na max. ssaniu 1500 obrotów i nic więcej...
już kiedyś tak miałem :kwasny: potem po przewiezieniu do firmy nagle ożyło
czy faktycznie jest tak jak pisał "Breżniew" ?
przecież to poważna wada... pojedz w góry a rano moto ci nie odpali bo mu się odwidziało :zdziwko: .... u mnie na hali gdzie moto stało całą zime była temp. ujemna nieraz a moto paliło zawsze... dla mnie to kolejny argument za sprzedażą gs'a...
wiele razy stało w weekend i zawsze paliło a już drugi raz w karierze właśnie nie chciało... :zalamany:
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Pon 13 Kwi, 2009   

Myślisz Salsafreak, ze jak zmienisz motocykl na inny to bedzie lepiej? :rotfl:
Lepiej będzie dopiero jak kupisz nowy sprzęt z wtryskiem paliwa zamiast gaźników. Pamiętaj też, ze im więcej cylindrów tym więcej świec i tym samym roboty przy zalaniu. Poza tym o jakości palenia zimnego silnika po dłuższym staniu decyduje stan techniczny zapłonu , szczelność zaworów , czystość gaźników i jakość paliwa. O aku juz nawet nie wspomnę.

Większość użytkowników motocykli oczekuje takiego samego odpalania motocykli w każdych warunkach jak od swoich samochodów. A w samochodach gaźniki pożegnaliśmy już dawno i zapomnieliśmy jak to było z tym paleniem .
Po to wymyślono w gaźnikach motocyklowych możliwość ich zalania na PRI oraz dodatkowe króćce do spuszczania paliwa z komór pływakowych by zmniejszyć sobie podobne problemy .
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
salsafreak
[Usunięty]

Wysłany: Pon 13 Kwi, 2009   

dzięki... :) troche mi rozjaśniłeś temat... no ale i tak "cały ten temat" to masakra... o tym się wogóle nie pisze a czytam duzo :P czyli nie znasz dnia ani godziny jak zostaniesz zmuszony iść na piechote... :rotfl:

pozdro
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Pon 13 Kwi, 2009   

Taka historia z paleniem na jeden gar przydarzyła mi się tylko jeden raz.
Na wiosnę 2008r motocykl został oddany do serwisu, gdzie zajęto się gaźnikami, zaworami, wymieniono świece na irydowe, założono nowe fajki ING. Motocykl cały sezon stał na parkingu, przykrywany pokrowcem i wszystko OK z odpalaniem.
_________________
www.gs500.pl
 
 
tfiluu
[Usunięty]

Wysłany: Czw 16 Lip, 2009   Problemy z rozruchem, paleniem, ssaniem

Witam. Mam problem z rozruchem mojego gsa. Jak jest zimny silnik to daje ssanie i dopiero za 4, 5 razem odpala. Bez ssania nie zapali nawet jak jest 30 stopni. A jak jest silnik cieply to pali bez zadnego problemu. Co to moze byc? Czy gazniki czy ssanie? A moze cos innego. Mial ktos kiedys takie problemy?
 
 
Kubunia
[Usunięty]

Wysłany: Czw 16 Lip, 2009   

Witam. Ja u siebie nie mam problemu z rozruchem, bo nawet jak jest zimny to pali od pierwszego. U Ciebie może być syf w gaźnikach, albo są źle wyregulowane. Może to być też spowodowane przez stare świece zapłonowe lub zapchany filtr powietrza.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.