Problem z 3 biegiem (stuki - dziwne dzwieki) na danym biegu |
Autor |
Wiadomość |
Miro_86 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 02 Wrz, 2009 Problem z 3 biegiem (stuki - dziwne dźwięki) na danym biegu
|
|
|
Witam wszystkich serdecznie, od paru dni jestem ''szczęśliwym" posiadaczem Suzuki Gs500 z 92r, niestety szybko trafił mi się bardzo poważny problem. Ale zacznijmy od początku, kupując GSa sprzedający nie ukrywał że napęd jest już ekstremalnie zużyty i trzeba go wymienić ponieważ wpadał już w takie wibracje że było go bardzo słychać, głównie na 3 biegu. Przejechałem się i faktycznie na trójce dziwny dźwięk ale rzeczywiście wydawało się jakby była to ewidentnie wina łańcucha. Skrzynia pracuje precyzyjnie,wszystkie biegi wchodzą płynnie, bezproblemowo tylko ten hałas na trójce...Pomyślałem wymienię napęd i będzie ok a że moto całkiem zadbane i cena też niewygórowana więc się skusiłem. Szybko zamówiłem komplety napęd, gdy tylko przyszedł pojechałem do serwisu.Tam szybko pojawił się pierwszy problem a mianowicie przednia zębatka okazała się dużo węższa niż ta która była obecnie założona, brakowało podtoczenia. Więc wygląda na to że silnik jest wymieniony na rok 93 w górę bo one właśnie miały takie zębatki. Jednak z problemem się uporali dając podkładkę pod zębatkę. Napęd wymieniony-czas na jazdę próbną, a tu znowu to samo na trójce dokładnie taki sam dźwięk (jakby łańcuch o coś uderzał) Powiedzieli mi że skrzynia do wymiany i że sama robocizna 350 + muszę kupić skrzynie. Czy ma ktoś jakieś pomysły co może być przyczyna? Czy faktycznie muszę wymieniać całą skrzynie? Pozdrawiam |
|
|
|
|
leon
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 01 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1819 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 03 Wrz, 2009
|
|
|
Nie wiem czy porównanie będzie trafne, ale znajomy miał niedawno identyczny problem z Hondzie X11 z drugim biegiem. W serwisie powiedzieli, że trzeba rozebrać skrzynię i zobaczyć co jest nie tak i albo wyjdzie pierdółka, albo będzie kaplica i naprawa nie będzie opłacalna. Znajomy kupił "nowy" silnik, a stary ma zamiar w zimie zdiagnozować w warsztacie. Wiadomo GS 500 starsza i mniej skomplikowana konstrukcja więc koszty naprawy na pewno będą mniejsze. Ja bym na Twoim miejscu podjechał do KILKU warsztatów motocyklowych i popytał jak oni ten problem będą widzieli. |
_________________ http://picasaweb.google.com/leon.1981.krk
http://www.grupa-poludnie.info |
|
|
|
|
Kurczak [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 03 Wrz, 2009
|
|
|
Obawiam sie ze masz to samo co ja. z tym ze problem u mnie pojawil sie z jedynka. Jak ruszam powoli to spokojnie moge jechac ale jak tylko troche mocniej odkrece manetke to wydaje odglos skrzynia jak by miala sie rozpasc. inne biegi dzialaja prawidlowo i nie ma problemu ze zmiana. ze wstepnych konsultacji twierdza ze siadla zebatka pierwszego biegu.
Wiec pewnie trzeba rozbebeszyc skrzynie i to obejrzec.
Mozecie mi powiedziec czy wogole warto to samemu robic czy lepiej oddac do warsztatu?
czy znacie moze zakres cenowy czesci zebatki, bo slyszalem ze to straszne pieniadze kosztuje. co uwazacie o kupowaniu uzywanych skrzyni biegow?? |
|
|
|
|
Miro_86 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 03 Wrz, 2009
|
|
|
Z pierwszym biegiem problemy chyba występują najczęściej, ale dlaczego u mnie to występuje na trójce? Bieg wchodzi bez problemu, hałas jest raczej taki sam bez względu na prędkość. Na razie staram się po prostu unikać tego biegu, chociaż to nie zawsze łatwe. Nie wiem co może być przyczyną, poza hałasem moto przyspiesza normalnie na tym biegu, nie ma żadnych szczególnych drgań itd. Ten dźwięk ciężko do czegoś porównać nie jest żadne stukacie, pukanie, zgrzytanie, wydaje się jakby to nie było w środku silnika ponieważ jest zbyt głośne,jakby niczym nie tłumione. Byłem pewny że to łańcuch i zębatki ale wymiana nic nie dała. Nie wiem co mam zrobić, wymiana skrzyni to już spore koszty i pewnie pociągną za sobą kolejne. Najbardziej obawiam się ze skrzynia mi się nie zakleszczy i zaliczę wywrotkę. |
|
|
|
|
Kurczak [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2009
|
|
|
bylem w warsztacie wczoraj gosc stwierdzil ze w gs'ach bardzo zadko siadaja skrzynie biegow. powiedzial ze predzej wal moze sie zepsuc. z tego co ogladalem to dobranie sie do skrzyni begow nie jest takie skomplikowane wiec mozna sobie poradzic. wogole to w jakims zakresie obrotow ci dzwoni czy w calym zakresie?? |
|
|
|
|
Miro_86 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 04 Wrz, 2009
|
|
|
Właśnie też słyszałem że skrzynie to mocny punkt tego motorka, więc tym bardziej dziwi mnie że 3 bieg szwankuje. Obroty nie grają roli, po prostu wrzucam trojkę i ten dźwięk się pojawia nie ważne czy jadę 30 czy 130. W serwisie powiedzieli mi że mam też krzywy wałek zdawczy, nie wiem jak ktoś mógł tego dokonać.Przednia zębatka z tego co się doczytałem do roku 93 była płaska bez podtoczenia i dlatego taką też kupiłem, a okazało się że mam założoną jednak z podtoczeniem a moto jest z 92r. Zamiast tego podtoczenia mechanik wstawił dość sporą podkładkę i obawiam się że zębatka nie ma teraz żadnego luzu a chyba powinna? Ale mimo wszystko to pewnie i tak nie będzie miało wpływu na ten hałas na trójce bo na innych biegach też by to przecież występowało. Jak po nr.silnika mam odczytać jego rok produkcji? |
|
|
|
|
Xaime [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Paź, 2009 zgrzytanie w skrzyni
|
|
|
witam wszytskich zmotoryzowanych pierwszy raz piszę na forum
sprawa wygląda nastepująco...
ostatnio jadąc ze szkoły trasą koło korony we Wrocławiu trochę przycisnąłem suzi... później wjeżdżając na wiadukt jadąc powoli koło polaru około 70km/h szósty bieg, puszczam manetkę gazu i słyszę dziwne chrobotanie... dźwięk mogę porównać do tego jak by kawałek czegoś małego metalowego mielił się między trybami skrzyni... przykładając głowę do silnika doszedłem do wniosku ze to z okolic skrzyni biegów... chwila namysł telefon do kumpla... zaraz jestem rozbieramy silnik... ponieważ nie wiedziałem co to może byc i po prostu nie chciałem narobić więcej szkód przez pozostawienie tego tak jak było a dźwięk był dosyć słyszalny w kasku z zamkniętą szybką... na chyba każdym biegu wkręcając go tak do 6-7tys rpm i puszczając manetkę było to słychać ale o dziwo gdy motor stał na luzie i dawałem po gazie zero tego dzwięku dzwięk ten był raczej słyszalny po rozgrzaniu motoru... sprawdziliśmy łożysko to igiełkowe na wałku od biegów i również to drugie i wyglądają ok a co najśmieszniejsze na trybach zero śladu jakiego kolwiek niepożądanego zużycia bądz widoku ze coś mogło by je porysować bądz coś w tym stylu...
może ktoś z was miał już taki przypadek, nie chcem silnika jeszcze składać bo jak się okaze ze nic nie pomogło to szkoda roboty i kasy... będziemy jeszcze sprawdzać górę silnika (wałki, łancuszek) ale wątpie w to bo dzwięk dochodził bardziej spod gaźników...
gs 500E rocznik 94r. przy okazji tarcze sprzęgła do wymiany filtr i olej
jesli o czymś zapomniałem a chcecie zapytac to czekam na propozycje pomocy i wyjaśnienia
pozdro lewa w górze ! |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Nie 25 Paź, 2009
|
|
|
Pewnie hałasuje zębatka zdawcza na wałku. Zdejmij pokrywę zębatki i sprawdź. Jesli ma luz promieniowy to do wymiany. Luz osiowy jest przewidziany fabrycznie. Nic tam sam nie przerabiaj tylko zmien zębatkę jesli ma luz. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
kysa275
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 28 Cze 2009 Pochwał: 3 Posty: 349 Skąd: K-Kozle
|
Wysłany: Nie 25 Paź, 2009
|
|
|
Ja miałem podobne chrobotanie i było to łożysko wałka zdawczego,a i miałem jeszcze duży wyciek oleju i wyczuwalny luz właśnie na tym wałku. |
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 25 Paź, 2009
|
|
|
Też miałem taki hałas ale ja bym nazwał go terkotaniem. Jest on dobrze słyszalny tylko na bardzo ciepłym oleju i gdy wałek zdawczy jest poruszany przez tylnie koło bo jak silnik ciagnie to juz tego hałasu nie ma. Zagladnałem pod dekiel zebatki zdawczej i było wszystko ok wiec sie tym nie przejołem bo to chyba normalny hałas ze skrzyni biegów. |
|
|
|
|
Xaime [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Paź, 2009
|
|
|
kurde że też dopiero dzisiaj po południu na to wpadłem
tyle roboty na marne
ale chociaż zawsze jakieś doswiadczenie
i tak tacze sprzęgłowe do wymiany, filtr i olej |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|