Otwarty przez: sezrg Pon 15 Paź, 2012 |
"Strzelanie" w gaznik, nierowna praca |
Autor |
Wiadomość |
Kaziu_Wichura [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 13 Paź, 2012 "Strzelanie" w gaźnik, nierówna praca
|
|
|
Witam wszystkich,
od czego by tu zacząć opis moich perypetii z motocyklem mojej dziewczyny... . Zacznę najlepiej od początku.
Posiadamy GS'a od zeszłego roku, jest on stosunkowo mało eksploatowany - w szczególności w tym roku. Niedawno po dłuższej przerwie (około 4 miesięcy) mieliśmy problem z uruchomieniem go. Bardzo ciężko zagadał, prychał, kaszlał i padł. Z pełną werwą zabrałem się więc za robotę. Po kolei:
- wymieniłem paliwo w zbiorniku,
- sprawdziłem kranik - membrana wyglądała słabo więc go wymieniłem,
- wyciągnąłem gaźniki - wyczyściłem, wymieniłem zawory iglicowe pływaka wraz z gniazdami oraz uszczelnieniami, wyregulowałem poziom paliwa w komorach pływakowych, wykręciłem iglice regulacyjne dawek paliwa (były dość rozjechane, jedna wykręcona o 2,75 obr, druga o 3,5 obr) wyczyściłem oraz ustawiłem na 2,5 obr obie,
- dolałem dodatku czyszczącego układ paliwowy STP
- wymieniłem olej z filtrem - niestety dostała się do niego duża ilość paliwa
- próbowałem synchronizacji jednak nie wiele to pomogło
Stan aktualny:
- motocykl odpala stosunkowo bez problemu - na tym plusów koniec
- nierówno pracuje na biegu jałowym
- strzelanie w lewy gaźnik (patrząc z perspektywy siedzącego na motocyklu) po nagrzaniu silnika
- mokra lewa świeca
- przy wyższych obrotach pracuje stosunkowo poprawnie
- przy nagłym otwarciu przepustnicy przygasa
- wolno opadają obroty silnika po puszczeniu manetki
Po raz pierwszy synchronizowałem gaźniki motocyklowe (wcześniej zajmowałem się samochodami), jedna rzecz mnie zdziwiła. Po dodaniu gazu wolno opada i stabilizuje się ciśnienie z lewego cylindra (tak, tego problematycznego) - mimo osiągnięcia obrotów biegu jałowego, ciśnienie dalej nie było wyrównane z prawy cylindrem.
Pokusiłem się o sprawdzenie szczelności króćców dolotowych spryskując je łatwopalnym preparatem czyszczącym - nie miało to wpływu na pracę silnika więc zakładam, że są szczelne. Wyglądają zresztą dobrze.
Doświadczenia w obsłudze motocykli zbytnio nie posiadam, dodatkowo czasu coraz mniej i nie chcę po omacku szukać przyczyny. Bardzo prosiłbym szanowne grono doświadczonych użytkowników pojazdu GS500 o rady w jakim kierunku kierować swoje dalsze kroki. |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Pon 15 Paź, 2012
|
|
|
Kaziu_Wichura napisał/a: | wymieniłem paliwo w zbiorniku, |
sprawdz też filtr paliwa ktory jest w zbiorniku
Kaziu_Wichura napisał/a: | wyciągnąłem gaźniki - wyczyściłem, wymieniłem zawory iglicowe pływaka wraz z gniazdami oraz uszczelnieniami, wyregulowałem poziom paliwa w komorach pływakowych, wykręciłem iglice regulacyjne dawek paliwa (były dość rozjechane, jedna wykręcona o 2,75 obr, druga o 3,5 obr) wyczyściłem oraz ustawiłem na 2,5 obr obie, |
nie wypadły ci czasem oringi które są pod krućcami co podłączasz wakuometr ?
Kaziu_Wichura napisał/a: | - mokra lewa świeca |
wniosek jeden.za duża dawka za mało powietrza
Kaziu_Wichura napisał/a: | jedna rzecz mnie zdziwiła. Po dodaniu gazu wolno opada i stabilizuje się ciśnienie z lewego cylindra (tak, tego problematycznego) - mimo osiągnięcia obrotów biegu jałowego, ciśnienie dalej nie było wyrównane z prawy cylindrem. |
po czym to wnioskujesz?
może to banał ale może świeca ci nie przepala na wolnych obrotach? |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 15 Paź, 2012
|
|
|
sezrg co by to nie było to na forum są już podobne tematy, więc chyba niepotrzebnie ten odblokowałeś. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Pon 15 Paź, 2012
|
|
|
odblokowałem na prośbe autora postu bo według niego nie znalazł tematu związanego z jego problemem.
poczekamy troche i zobaczymy zawsze temat można usunąć. |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 15 Paź, 2012 Re: "Strzelanie" w gaźnik, nierówna praca
|
|
|
Kaziu_Wichura napisał/a: | Po dodaniu gazu wolno opada i stabilizuje się ciśnienie z lewego cylindra (tak, tego problematycznego) - mimo osiągnięcia obrotów biegu jałowego, ciśnienie dalej nie było wyrównane z prawy cylindrem. |
Czyli generalnie nie zsynchronizowałeś gaźników. Po synchronizacji podciśnienie w obu cylindrach powinno być zbliżone ( http://www.youtube.com/wa...feature=related ).
Skoro sprawdzałeś lewe powietrze i dolot jest szczelny to mi to wygląda na za dużą ilość paliwa jaka wpada do gaźników (konkretnie to lewego). Jeśli zaworek iglicowy jest nowy i na 100% szczelny to może oring gniazda tegoż zaworku puszcza. Wymieniałeś go? Piszesz, że regulowałeś poziom paliwa w komorach pływakowych, ale jesteś pewny że zrobiłeś to prawidłowo? Ja miałem podobne objawy, czyli mokrą świecę, nierówną pracę na wolnych obrotach, strzały w gaźnik/wydech oraz zwiększone dymienie z wydechu i "przy wyższych obrotach pracuje stosunkowo poprawnie" przy za dużym poziomie paliwa w komorach pływakowych. Na wysokich obrotach silnik nadążał na bieżąco przepalać paliwo, ale na niskich obrotach (poniżej ~4 tys.) zalewało go.
P.S Gdybyś uważnie przeczytał forum i tematy o gaźnikach to znalazłbyś temat, w którym opisuję takie objawy jak twoje.... |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
Kaziu_Wichura [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 16 Paź, 2012
|
|
|
sezrg napisał/a: | sprawdz też filtr paliwa ktory jest w zbiorniku |
sprawdziłem go.
sezrg napisał/a: | nie wypadły ci czasem oringi które są pod krućcami co podłączasz wakuometr ? |
są na swoich miejscach
Cytat: | wniosek jeden.za duża dawka za mało powietrza |
aż tak oczywiste to nie jest.
sezrg napisał/a: | po czym to wnioskujesz? |
po odczycie wartości ciśnienia (=podciśnienia) na wakuometrach.
sezrg napisał/a: | może to banał ale może świeca ci nie przepala na wolnych obrotach? |
tutaj wróciłbym do punktu mokrej świecy. To, że jest mokra nie oznacza, że AFR jest nieprawidłowy, może proces spalanie nie przebiega prawidłowo. Moto trochę stał, woda z paliwa mogą się wytrącić, czy po osadzeniu się wody na świecy może dojść do jej uszkodzenia? W przypadku irydowych jak najbardziej, w przypadku zwykłych nie wiem. Generalnie świece może mają z 200 km najechane (w cyklu miejskim).
Cytat: | sezrg co by to nie było to na forum są już podobne tematy, więc chyba niepotrzebnie ten odblokowałeś. |
gdybym wśród istniejących postów odnalazł rozwiązanie to z pewnością nie otwierałbym nowego tematu i o godzinie 23:59 nie korespondował z wami
brak synchronizacji nie jest powodem usterki.
kempes napisał/a: | Jeśli zaworek iglicowy jest nowy i na 100% szczelny to może oring gniazda tegoż zaworku puszcza. Wymieniałeś go? |
tak, uszczelnienie jest nowe
kempes napisał/a: | Piszesz, że regulowałeś poziom paliwa w komorach pływakowych, ale jesteś pewny że zrobiłeś to prawidłowo? |
tak, jest z pewnością dobrze. Próbowałem wariantu z zaniżony poziomem paliwa aby trochę zubożyć ładunek, niestety, brak pozytywnego efektu.
kempes napisał/a: | P.S Gdybyś uważnie przeczytał forum i tematy o gaźnikach to znalazłbyś temat, w którym opisuję takie objawy jak twoje.... |
TAK objawy podobne, jednak rozwiązania wyniesione z innych tematów nie przynoszą u mnie skutku... .
Ogólnie kempes, to co mówisz ma sens, zgadzam się. Tylko za cholerę nie mogę sobie wyobrazić żeby u mnie coś z poziomem paliwa było nie tak - dużo czasu poświęciłem tej regulacji.
Trochę innym tropem - jaka jest szansa żeby zawór ssania w jednym gaźniku się nie domykał?
Dziękuję bardzo za błyskawiczną pomoc. Mam nadzieję, że wspólnymi siłami uda się coś zdziałać. |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Wto 16 Paź, 2012
|
|
|
Kaziu_Wichura napisał/a: | czy po osadzeniu się wody na świecy może dojść do jej uszkodzenia? W przypadku irydowych jak najbardziej, w przypadku zwykłych nie wiem. Generalnie świece może mają z 200 km najechane (w cyklu miejskim). |
Oczywiście, że tak. Od znajomego sprzedawcy usłyszałem, że zwłaszcza świece NKG są podatne na uszkodzenie po zalaniu. Ile w tym prawdy nie wiem, ale fakt jest taki, że gdy męczyłem się z regulacją gaźników w GS'ie to kilkakrotnie zalałem świece i nie dawały takiej iskry jak powinny (po wykręceniu wydawało się, że iskra jest ok). Po "orientacyjnej" regulacji założyłem nowe świece moto zaczęło dużo lepiej pracować co pozwoliło mi dokończyć regulacje. Koszt 2 świec nie jest duży, więc może spróbuj w tę stronę?
P.S Cytat: | Tylko za cholerę nie mogę sobie wyobrazić żeby u mnie coś z poziomem paliwa było nie tak - dużo czasu poświęciłem tej regulacji. |
Może to głupie, ale czy po założeniu gaźników do moto sprawdzałeś poziom rurką podłączoną pod spust paliwa? Być może przy składaniu trąciłeś tą blaszkę, którą ustawia się położenie pływaka i stąd te cyrki? |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Wto 16 Paź, 2012
|
|
|
Kaziu_Wichura napisał/a: | To, że jest mokra nie oznacza, że AFR jest nieprawidłowy, może proces spalanie nie przebiega prawidłowo. Moto trochę stał, woda z paliwa mogą się wytrącić, czy po osadzeniu się wody na świecy może dojść do jej uszkodzenia? W przypadku irydowych jak najbardziej, w przypadku zwykłych nie wiem. Generalnie świece może mają z 200 km najechane (w cyklu miejskim). |
w mojej rf-ce tez tez czesto i gesto zalewało. Wymieniłem świece choć były nowe i juz nie mam problemu
Kaziu_Wichura napisał/a: | brak synchronizacji nie jest powodem usterki. |
brak synchronizacji nie ma wpływu na zalewanie świecy??? od kiedy?? nie ma wpływy na strzały w gaźnik czy wydech ??kolego proponuje ci przeczytać wszystkie tematy i instrukcje na temat synchro bo sie gruuuubboooo mylisz |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
Kaziu_Wichura [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 18 Paź, 2012
|
|
|
Cytat: | Oczywiście, że tak. Od znajomego sprzedawcy usłyszałem, że zwłaszcza świece NKG są podatne na uszkodzenie po zalaniu. Ile w tym prawdy nie wiem, ale fakt jest taki, że gdy męczyłem się z regulacją gaźników w GS'ie to kilkakrotnie zalałem świece i nie dawały takiej iskry jak powinny (po wykręceniu wydawało się, że iskra jest ok). Po "orientacyjnej" regulacji założyłem nowe świece moto zaczęło dużo lepiej pracować co pozwoliło mi dokończyć regulacje. Koszt 2 świec nie jest duży, więc może spróbuj w tę stronę? |
Tym tropem chyba pójdę. Świece jakie zamontowałem to NGK właśnie
Na początek zamienię świece miejscami i zobaczę czy jest jakaś różnica.
kempes napisał/a: | oże to głupie, ale czy po założeniu gaźników do moto sprawdzałeś poziom rurką podłączoną pod spust paliwa? Być może przy składaniu trąciłeś tą blaszkę, którą ustawia się położenie pływaka i stąd te cyrki? |
dokładnie tak sprawdzałem. Odgięcie blaszki, podłączenie gaźników pod paliwo i obserwacja rzeczywistego poziomu. Dużo czasu mi to zajęło ale jestem pewien, iż poziom paliwa jest dobrze ustawiony. W czasie pracy motocykla również go obserwowałem czy przypadkiem nie dzieje się z nim coś dziwnego - wszystko w normie.
sezrg napisał/a: | w mojej rf-ce tez tez czesto i gesto zalewało. Wymieniłem świece choć były nowe i juz nie mam problemu |
wymieniłeś na takie same? Czy o innych parametrach energetycznych?
sezrg napisał/a: | brak synchronizacji nie ma wpływu na zalewanie świecy??? od kiedy?? nie ma wpływy na strzały w gaźnik czy wydech ??kolego proponuje ci przeczytać wszystkie tematy i instrukcje na temat synchro bo sie gruuuubboooo mylisz |
nie mylę się... . Wiem po co jest synchronizacja. Jedyne co miałem na myśli to fakt, iż próbowałem synchronizować i nie miało to wpływu na usunięcie usterki. Po prostu żadnego... . Piszę o tym w pierwszym poście. Wielokrotne próby synchronizacji nie przyniosły żadnego pozytywnego efektu.
Jedyne świece jakie znalazłem do GS'a są wyprodukowane przez NGK (firma, za którą nigdy jakoś nie przepadałem) - czy są jakieś alternatywy? Możecie coś doradzić? |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 18 Paź, 2012
|
|
|
Kaziu_Wichura napisał/a: | Jedyne świece jakie znalazłem do GS'a są wyprodukowane przez NGK (firma, za którą nigdy jakoś nie przepadałem) - czy są jakieś alternatywy? Możecie coś doradzić? |
Wg. tej wyszukiwarki http://www.sklep.e24h.pl/...id=28&chapter=1 Z denso będą dobre świece X24EPR-U9. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
Kaziu_Wichura [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 18 Paź, 2012
|
|
|
kempes napisał/a: | Kaziu_Wichura napisał/a: | Jedyne świece jakie znalazłem do GS'a są wyprodukowane przez NGK (firma, za którą nigdy jakoś nie przepadałem) - czy są jakieś alternatywy? Możecie coś doradzić? |
Wg. tej wyszukiwarki http://www.sklep.e24h.pl/...id=28&chapter=1 Z denso będą dobre świece X24EPR-U9. |
Super! Dzięki bardzo! |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|