skrocenie kierunkowskazow
Odpowiedz do tematu

gluszek
[Usunięty]
: skrócenie kierunkowskazów
witam

Nie wiem czy ktoś to robił bo nie znalazłem nic na ten temat. Chodzi o to, że przednie kierunki w oryginale są strasznie szeroko zamontowane. Chciałem skrócić te ramiona plastikowe o jakieś 3-4cm i w związku z tym mam pytania. Czy wystarczy po prostu uciąć estetycznie te ramiona i przykręcić do uchwytów? Nie patrzyłem jeszcze tam dokładnie, ale bodajże jest tam w środku śruba z gwintem? Może ktoś już robił to proszę o jakieś wskazówki bo jutro chcę się za to zabrać...

:
nie wiem jak w starych kierunkach ale w tych od poliftowego ta tuleja z gwintem jest zatopiona jakieś 10mm w głąb tylko i w zasadzie nie da się tego skracać.
W przedliftowym tylne są węższe więc może gdzieś się da kupić same ramiona, one są demontowalne od strony obudowy kierunku.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
w starszych wersjach również nie da się skrócić bo tuleje są zatopione w gumie za to można tylne założyć z przodu i będzie nieco wężej.
nawet chyba mam gdzieś zbędne kierunki 4szt

Ogromna ilość moto z PRLu ROMET WSK SHL/ Kawasaki KZ440/ Suzuki GS500/ Yamaha Maxim 550/ Honda Pantheon 125 2t/ Kawasaki KLR600/ BMW K1100LT i kilkanaście innych
Paulo
[Usunięty]
:
A nie lepiej po prostu zmienić kierunki na jakieś inne? :)

przemek_posp
[Usunięty]
:
To może się przyda http://gstwin.com/shortstalks.htm

:
Gluszek, mógł byś przy okazji skracania, zmierzyć długość przednich i tylnych kierunkowskazów?

gluszek
[Usunięty]
:
MacGyver, masz tylne kierunki te krótsze? Powiedz mi ile byś chciał za 2szt?

przemek_posp, dzięki wielkie bardzo fajny poradnik :padam:

Kermit125, zmierzę i później napiszę :)

CieCHu
[Usunięty]
:
Jak szukasz do przedlifotwego to ja mam na sprzedaz.

gluszek
[Usunięty]
:
CieCHu, jaka ceną za 2 szt ? Tylko oczywiście tylne, te krótsze.

CieCHu
[Usunięty]
:
No, tylne, tylne. Oddam za 5 dyszek.

:
Ja skracałem przednie kierunki sposobem trochę innym niż to proponują na forum GStwins.
Nie jest to jakoś bardzo skomplikowane, a robi się to tak:
1. ucina się ramię 4cm od krawędzi, bo tak gleboko jest zatopiona stalowa tuleja (tak jak na foto).
2. z cześci nr 1 ostrym nożem należy ściągnąć całą gumę i wydłubać tulejkę stalową,
3. cześć nr 2 rozwiercamy dużym wiertłem (o ile pamietam to bylo to 14mm) tak żeby mozna bylo wcisnąć w nią tuleję,
4. w część nr 2 wpychamy (na kleju) wydłubaną wcześniej tulejkę,
5. ustawiamy wypustkę w gwincie, tak aby kierunkowkazy świeciły poziomo,
6. składamy wszystko i cieszymy się nowymi kierunkami, których ramię jest o jakieś 1cm- 1,5cm dłuższe od kierunków tylnych.

Efekt prac:

Ostatnio zmieniony przez dymny Nie 21 Gru, 2014, w całości zmieniany 1 raz
:
Dobra, a jak rozebrać ten kierunkowskaz (nie chodzi mi o ściągnięcie klosza :P )? Mi jeden przestał działać i zastanawiam się czy zamówić nowy, czy próbować go reanimować.

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
:
kempes napisał/a:
Dobra, a jak rozebrać ten kierunkowskaz (nie chodzi mi o ściągnięcie klosza :P )? Mi jeden przestał działać i zastanawiam się czy zamówić nowy, czy próbować go reanimować.


Klosz i obudowa kierunkowskazu jest plastikowa. Ramię jest całe gumowe z zatopioną tuleją stalową, połączone jest z obudową na wcisk+ zabezpieczenie w postaci blaszki metalowej o kształcie widełek, przez którą to blaszkę przechodzą dwie srubki trzymające klosz. Zapobiega to wypadnięciu obudowy z ramienia.
W ramię jest też wciśnięty cokół- oprawa żarówki.

Należy wyciągnąć balszkę zabezpieczającą, następnie cokół żarówki po czym można wyciągać ramię z obudowy.

Sciągniesz klosz to wszystko będzie widoczne :)

:
Klosz już ściągałem, zabezpieczenie również, przy próbie wyciągnięcia oprawy żarówki odpuściłem. Siedzi tam bardzo mocno, do połowy wychodzi bez problemu, a później jakby ją coś blokowało. Nie chciałem szarpać na siłę bo przecież muszą tam być doprowadzone jakieś przewody, prawda? Rozumiem, że oprawę żarówki mam "wyszarpać"?

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
gluszek
[Usunięty]
:
dymny, a tulejka potem musi wystawać z tego plastiku? Nie napisałeś nic o tym... I jeszcze jedno, po co te małe dziurki po obu stronach?

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.