WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Brak pradu
Autor Wiadomość
junior1337
[Usunięty]

Wysłany: Sro 05 Cze, 2013   Brak prądu

Witam,

Spotkało mnie straszne nieszczęście, jadąc sobie motorkiem nagle czułem jakby się dławił przejechałem kilometr i wyłączył się, świeciła tylko kontrolka od oleju i to raz mocniej raz słabiej. Myślałem ze to brak paliwa ale dolałem i było to samo aż w końcu podjechał kolega i odpaliłem motor na kable od samochodu (nie wiem w ogóle czy tak można) odpalił normalnie chciałem żeby trochę pochodził żeby aku się naładował, jednak po odłączeniu kabli natychmiast gasł. Do tego wszystkiego wpadliśmy z kolega na pomysł żeby podładować akumulator w innym motorze, wsadziliśmy aku do motoru kolegi odpaliliśmy na pych i jemu odpalił, po 20 min chciałem sprawdzić czy chociaż kontrolki się zapala, jednak dupa.

W międzyczasie jak mój aku ładował się u kolegi w motorze to ja wpadłem na super pomysł żeby podłączyć jego aku do mojego gs ( wspomnę jeszcze ze kolegi motor to suzuki xf frrewind) oczywiste jest ze kieszonki na aku się różniły i musiałem kombinować jak doprowadzić moje klemy do jego aku i w całej tej zabawie przewód z minusem dałem do akumulatorowego cycka z plusem i była mała iskra.I teraz pytanie bo nie wiem czy jego aku rozwaliłem czy rozładowałem.

Po skończonej walce gdy juz się poddałem wsadziliśmy wszystko na miejsce i okazuje się ze kolegi motor nie działa, pierw próbowaliśmy na pych i nic, poczekaliśmy wiec cierpliwie na bagażówkę z kablami jednak nie chciał juz odpalić nawet na kable. Dojechaliśmy do garażu gdzie nieopodal jest górka, próbujemy na pych i odpalił jednak na ciekłokrystalicznym wyświetlaczu zaczęło wszystko się włączać i wyłączać. Po wyłączeniu motoru i ponownej próbie go uruchomienia nic. Kolega myślał ze to aku rozwaliłem mu zatem pojechał kupił nowy i nic. Udało mu się również dostać jakiś miernik który niby wskazywał ze wszystkie aku są sprawne.

Reasumując z jednego niedziałającego motoru mamy dwa. Pytanie brzmi jak mogę i co mogę posprawdzać żeby znaleźć ewentualną przyczynę i w moim motorze i motorze kolegi. Po przeszukaniu Internetu mam tylko pełną głowę bo tak naprawdę mogło się tam stać wszystko i nic.

Mój GS 500 E z 1998 roku
 
 
Chrupq 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Pochwał: 1
Posty: 406
Skąd: Chwaszczyno k. Gdyni
Wysłany: Sro 05 Cze, 2013   

U siebie masz prawdopodobnie problem z regulatorem napięcia lub ładowaniem (ew gdzieś jest jeszcze zwarcie). Po złym podłączeniu biegunów mógł strzelić Ci bezpiecznik.

Kumpel ma jakiś immobilizer/alarm w swoim moto czy nie?
_________________
"You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close"
 
 
 
junior1337
[Usunięty]

Wysłany: Sro 05 Cze, 2013   

no wlasnie dzisiaj sie zabieram za to ( nie wiem sam za co), najpierw dojdę do bezpieczników później może pokminie z regulatorem napięcia.

Co do kolegi to nie ma żadnego alarmu ani immobilajzera, dzisiaj bylem u mechanika co prawda nie zajmuje się on elektryką ale podpowiedział mi że u niego też mógł pójść bezpiecznik ale za cholere nie wiem dlaczego tak sie stalo skoro z jego motorem nic praktycznie nie było robione.

[ Dodano: Sro 05 Cze, 2013 ]
Ok jest progres wymienilem bezpiecznik w (chyba) regulatorze alternatora i po 40 minutowym ladowaniu aku zaswiecily sie kontrolki i przy nacisnieciu startera, z miejsca w ktorym zmienialem bezpiecznik tryka a gdzies z srodka wydobywal sie dzwiek jakby pompki. Co dalej?
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Sro 05 Cze, 2013   

"Tryka" przekaźnik rozrusznika, a że akumulator nie ma mocy to rozrusznik ledwo kręci, i to właśnie słyszysz. Podstaw jakiś normalny/sprawny/naładowany akumulator i sprawdź jak na takie aku zareaguje moto. Po podłączeniu akumulatora (sprawnego) sprawdź najpierw miernikiem jakie jest napięcie na zgaszonym silniku (powinno być w granicach 12,5V), następnie uruchom silnik i sprawdź czy napięcie jest odpowiednio wyższe od wcześniejszego pomiaru (ładowanie 14,5V). Sprawdź połączenia kabli akumulatora/masy.
 
 
Set3 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 60
Dołączył: 14 Paź 2010
Pochwał: 28
Posty: 682
Skąd: Wałcz
Wysłany: Sro 05 Cze, 2013   

Posłuchaj kolegi. Kable od auta i kręc z drugiego aku. Jak będzie dalej pykać pod siedzeniem to stycznik do wymiany. Jak wcale to bezpiecznik. A jak zapali to łądowanie.
Sprawdz masę. często są pierdoły

[ Dodano: Sro 05 Cze, 2013 ]
Ostatnio mojemu klientowi odkręciło się koło magnesowe. I niełądowało i nie mógł uruchomić. Ale było słychać grzechotanie po lewej i przy rozruchu kręcił rozrusznik a silnik nie.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
 
 
 
junior1337
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Cze, 2013   

Całą noc ładowałem aku i z rana podjechałem do garażu żeby sprawdzić czy działa, podłączyłem akumulator i nic.

[ Dodano: Czw 06 Cze, 2013 ]
Za pierwszym razem jak przekrecilem kluczyk i chcialem odpalic nic, pozniej przekrecilem to juz nawet lampki sie nie paliły.
 
 
Set3 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 60
Dołączył: 14 Paź 2010
Pochwał: 28
Posty: 682
Skąd: Wałcz
Wysłany: Czw 06 Cze, 2013   

Nie zrozumiałeś co pisałem. Podłącz przewodami drugi akumulator nawet samochodowy by ewentualnie wykluczyć swój. To że łądowałeś swój w sumie nic nie znaczy bo nie masz jak sprawdzić czy masz tam prąd. Może być np zwarcie cel w akumulatorze.
Ja mysle ze przekaźnik ale sprawdź pierw aku.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
 
 
 
junior1337
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Cze, 2013   

Powiedz mi jak mam przedłużyć kable które dochodzą do aku? Bo mam takie krótkie że nie moge za bardzo tam nic innego podłożyć.
 
 
Set3 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 60
Dołączył: 14 Paź 2010
Pochwał: 28
Posty: 682
Skąd: Wałcz
Wysłany: Czw 06 Cze, 2013   

Pożycz kable rozruchowe od samochodu. Takie do rozruchu na zimę.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
 
 
 
junior1337
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Cze, 2013   

Aha czyli te zwykłe kable wystarczą, ok to teraz mam połączyć po przez te kable akumulator z kablami do podłaczenia akumulatora?

sory za mój poziom wiedzy w tej dziedzinie ale dopiero sie ucze :d

[ Dodano: Czw 06 Cze, 2013 ]
Mam jeszcze dodatkowe 2 pytania
1. Czy to możliwe jak się przepalił bezpiecznik w regulatorze rozrusznika to motor nie miał ładowania?
2. Czy możliwe że jak podłączyłem źle akumulator poszło spięcie, przepalił bezpiecznik i poszedł dalej do modułu zapłonowego ?

[ Dodano: Czw 06 Cze, 2013 ]
No i przypomniało mi sie jeszcze jedno

Akumulator jaki mialem byl dwu amperowy a ładowałem go 4 amperowym prostownikiem możliwe ze sie aku od tego spieprzył ?
 
 
Set3 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 60
Dołączył: 14 Paź 2010
Pochwał: 28
Posty: 682
Skąd: Wałcz
Wysłany: Czw 06 Cze, 2013   

upsss.
Wiesz zadzwoń do mnie 502486233 mysle ze sam sie za to nie zabieraj.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
 
 
 
junior1337
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Cze, 2013   

Ok wiec wyglada to tak ze podlaczylem sprawny aku imotor odpalil jednak nie wiem czy rozwiazalem problem bo za cholere nie wiem jak sprawdzic ladowanie
 
 
Set3 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 60
Dołączył: 14 Paź 2010
Pochwał: 28
Posty: 682
Skąd: Wałcz
Wysłany: Czw 06 Cze, 2013   

Sorki chłopie Ty mało wiesz :) właśnie o to mi chodziło by wykluczyć przekaźnik rozrusznika i cały rozruch. Pisałeś że ładowałeś całą noc i nie odpaliłeś. W takim razie nie łądowanie a aku masz do dupy. Pisałem byś zadzwonił. Musisz kupić akumulator. Wpadnij do Wałcza to dam Ci jakis dobry za darmo :) . Używane. Ale go nie wylse pocztą. Nowy wysle ale najtańsza wersja i w sumie naprawde dobre to 120zł aku(160A) i 17zł wysyłka pobranie.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
 
junior1337
[Usunięty]

Wysłany: Pią 07 Cze, 2013   

Hehe fakt mało wiem ale za to jestem kumaty i szybko się ucze;d tak wiec po podłączeniu aku po przez kable rozruchowe odpalił bez najmniejszego problemu, z czasem doszedłem jak zbadać czy jest ładowanie i akumulator przed uruchomieniem silnika pokazywał 13.5V a po włączeniu 14,5 tak więc chyba ładowanie jest. Teraz tylko zastanawiam się jak to możliwe że ten motor mi zgasł pod czas jazdy, a wcześniej jak go odkręcałem to jakby się dławił. Nie wiem czy to przyczyna leży tylko w akumulatorze. Dzieki za telefon próbowałem dzwonić do Ciebie wczoraj ale nie odbierałeś :D Aha i dzięki za takie dobre serce ale poprostu wstrzymam się jeszcze troche i kupie ten akumulator.
 
 
Set3 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 60
Dołączył: 14 Paź 2010
Pochwał: 28
Posty: 682
Skąd: Wałcz
Wysłany: Pią 07 Cze, 2013   

Miałem troche rozmów :)
Zobacz jeszcze kabel masowy przy akum. Czasem tam luz powoduje brak ładowania. Czyli ładowanie masz, przekaźnik ok. To albo akum albo przewód. Może bezpiecznik przy tej czerwonej cewce przy akum po prawej stronie ale wtedy nie zapalił by tez na kable.
_________________
Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.