Brak pradu |
Autor |
Wiadomość |
junior1337 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 05 Cze, 2013 Brak prądu
|
|
|
Witam,
Spotkało mnie straszne nieszczęście, jadąc sobie motorkiem nagle czułem jakby się dławił przejechałem kilometr i wyłączył się, świeciła tylko kontrolka od oleju i to raz mocniej raz słabiej. Myślałem ze to brak paliwa ale dolałem i było to samo aż w końcu podjechał kolega i odpaliłem motor na kable od samochodu (nie wiem w ogóle czy tak można) odpalił normalnie chciałem żeby trochę pochodził żeby aku się naładował, jednak po odłączeniu kabli natychmiast gasł. Do tego wszystkiego wpadliśmy z kolega na pomysł żeby podładować akumulator w innym motorze, wsadziliśmy aku do motoru kolegi odpaliliśmy na pych i jemu odpalił, po 20 min chciałem sprawdzić czy chociaż kontrolki się zapala, jednak dupa.
W międzyczasie jak mój aku ładował się u kolegi w motorze to ja wpadłem na super pomysł żeby podłączyć jego aku do mojego gs ( wspomnę jeszcze ze kolegi motor to suzuki xf frrewind) oczywiste jest ze kieszonki na aku się różniły i musiałem kombinować jak doprowadzić moje klemy do jego aku i w całej tej zabawie przewód z minusem dałem do akumulatorowego cycka z plusem i była mała iskra.I teraz pytanie bo nie wiem czy jego aku rozwaliłem czy rozładowałem.
Po skończonej walce gdy juz się poddałem wsadziliśmy wszystko na miejsce i okazuje się ze kolegi motor nie działa, pierw próbowaliśmy na pych i nic, poczekaliśmy wiec cierpliwie na bagażówkę z kablami jednak nie chciał juz odpalić nawet na kable. Dojechaliśmy do garażu gdzie nieopodal jest górka, próbujemy na pych i odpalił jednak na ciekłokrystalicznym wyświetlaczu zaczęło wszystko się włączać i wyłączać. Po wyłączeniu motoru i ponownej próbie go uruchomienia nic. Kolega myślał ze to aku rozwaliłem mu zatem pojechał kupił nowy i nic. Udało mu się również dostać jakiś miernik który niby wskazywał ze wszystkie aku są sprawne.
Reasumując z jednego niedziałającego motoru mamy dwa. Pytanie brzmi jak mogę i co mogę posprawdzać żeby znaleźć ewentualną przyczynę i w moim motorze i motorze kolegi. Po przeszukaniu Internetu mam tylko pełną głowę bo tak naprawdę mogło się tam stać wszystko i nic.
Mój GS 500 E z 1998 roku |
|
|
|
|
Chrupq
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Wrz 2011 Pochwał: 1 Posty: 406 Skąd: Chwaszczyno k. Gdyni
|
Wysłany: Sro 05 Cze, 2013
|
|
|
U siebie masz prawdopodobnie problem z regulatorem napięcia lub ładowaniem (ew gdzieś jest jeszcze zwarcie). Po złym podłączeniu biegunów mógł strzelić Ci bezpiecznik.
Kumpel ma jakiś immobilizer/alarm w swoim moto czy nie? |
_________________ "You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close" |
|
|
|
|
junior1337 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 05 Cze, 2013
|
|
|
no wlasnie dzisiaj sie zabieram za to ( nie wiem sam za co), najpierw dojdę do bezpieczników później może pokminie z regulatorem napięcia.
Co do kolegi to nie ma żadnego alarmu ani immobilajzera, dzisiaj bylem u mechanika co prawda nie zajmuje się on elektryką ale podpowiedział mi że u niego też mógł pójść bezpiecznik ale za cholere nie wiem dlaczego tak sie stalo skoro z jego motorem nic praktycznie nie było robione.
[ Dodano: Sro 05 Cze, 2013 ]
Ok jest progres wymienilem bezpiecznik w (chyba) regulatorze alternatora i po 40 minutowym ladowaniu aku zaswiecily sie kontrolki i przy nacisnieciu startera, z miejsca w ktorym zmienialem bezpiecznik tryka a gdzies z srodka wydobywal sie dzwiek jakby pompki. Co dalej? |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Sro 05 Cze, 2013
|
|
|
"Tryka" przekaźnik rozrusznika, a że akumulator nie ma mocy to rozrusznik ledwo kręci, i to właśnie słyszysz. Podstaw jakiś normalny/sprawny/naładowany akumulator i sprawdź jak na takie aku zareaguje moto. Po podłączeniu akumulatora (sprawnego) sprawdź najpierw miernikiem jakie jest napięcie na zgaszonym silniku (powinno być w granicach 12,5V), następnie uruchom silnik i sprawdź czy napięcie jest odpowiednio wyższe od wcześniejszego pomiaru (ładowanie 14,5V). Sprawdź połączenia kabli akumulatora/masy. |
|
|
|
|
Set3
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 60 Dołączył: 14 Paź 2010 Pochwał: 28 Posty: 682 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: Sro 05 Cze, 2013
|
|
|
Posłuchaj kolegi. Kable od auta i kręc z drugiego aku. Jak będzie dalej pykać pod siedzeniem to stycznik do wymiany. Jak wcale to bezpiecznik. A jak zapali to łądowanie.
Sprawdz masę. często są pierdoły
[ Dodano: Sro 05 Cze, 2013 ]
Ostatnio mojemu klientowi odkręciło się koło magnesowe. I niełądowało i nie mógł uruchomić. Ale było słychać grzechotanie po lewej i przy rozruchu kręcił rozrusznik a silnik nie. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
|
|
|
|
|
junior1337 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 06 Cze, 2013
|
|
|
Całą noc ładowałem aku i z rana podjechałem do garażu żeby sprawdzić czy działa, podłączyłem akumulator i nic.
[ Dodano: Czw 06 Cze, 2013 ]
Za pierwszym razem jak przekrecilem kluczyk i chcialem odpalic nic, pozniej przekrecilem to juz nawet lampki sie nie paliły. |
|
|
|
|
Set3
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 60 Dołączył: 14 Paź 2010 Pochwał: 28 Posty: 682 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: Czw 06 Cze, 2013
|
|
|
Nie zrozumiałeś co pisałem. Podłącz przewodami drugi akumulator nawet samochodowy by ewentualnie wykluczyć swój. To że łądowałeś swój w sumie nic nie znaczy bo nie masz jak sprawdzić czy masz tam prąd. Może być np zwarcie cel w akumulatorze.
Ja mysle ze przekaźnik ale sprawdź pierw aku. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
|
|
|
|
|
junior1337 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 06 Cze, 2013
|
|
|
Powiedz mi jak mam przedłużyć kable które dochodzą do aku? Bo mam takie krótkie że nie moge za bardzo tam nic innego podłożyć. |
|
|
|
|
Set3
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 60 Dołączył: 14 Paź 2010 Pochwał: 28 Posty: 682 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: Czw 06 Cze, 2013
|
|
|
Pożycz kable rozruchowe od samochodu. Takie do rozruchu na zimę. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
|
|
|
|
|
junior1337 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 06 Cze, 2013
|
|
|
Aha czyli te zwykłe kable wystarczą, ok to teraz mam połączyć po przez te kable akumulator z kablami do podłaczenia akumulatora?
sory za mój poziom wiedzy w tej dziedzinie ale dopiero sie ucze
[ Dodano: Czw 06 Cze, 2013 ]
Mam jeszcze dodatkowe 2 pytania
1. Czy to możliwe jak się przepalił bezpiecznik w regulatorze rozrusznika to motor nie miał ładowania?
2. Czy możliwe że jak podłączyłem źle akumulator poszło spięcie, przepalił bezpiecznik i poszedł dalej do modułu zapłonowego ?
[ Dodano: Czw 06 Cze, 2013 ]
No i przypomniało mi sie jeszcze jedno
Akumulator jaki mialem byl dwu amperowy a ładowałem go 4 amperowym prostownikiem możliwe ze sie aku od tego spieprzył ? |
|
|
|
|
Set3
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 60 Dołączył: 14 Paź 2010 Pochwał: 28 Posty: 682 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: Czw 06 Cze, 2013
|
|
|
upsss.
Wiesz zadzwoń do mnie 502486233 mysle ze sam sie za to nie zabieraj. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
|
|
|
|
|
junior1337 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 06 Cze, 2013
|
|
|
Ok wiec wyglada to tak ze podlaczylem sprawny aku imotor odpalil jednak nie wiem czy rozwiazalem problem bo za cholere nie wiem jak sprawdzic ladowanie |
|
|
|
|
Set3
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 60 Dołączył: 14 Paź 2010 Pochwał: 28 Posty: 682 Skąd: Wałcz
|
|
|
|
|
junior1337 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 07 Cze, 2013
|
|
|
Hehe fakt mało wiem ale za to jestem kumaty i szybko się ucze;d tak wiec po podłączeniu aku po przez kable rozruchowe odpalił bez najmniejszego problemu, z czasem doszedłem jak zbadać czy jest ładowanie i akumulator przed uruchomieniem silnika pokazywał 13.5V a po włączeniu 14,5 tak więc chyba ładowanie jest. Teraz tylko zastanawiam się jak to możliwe że ten motor mi zgasł pod czas jazdy, a wcześniej jak go odkręcałem to jakby się dławił. Nie wiem czy to przyczyna leży tylko w akumulatorze. Dzieki za telefon próbowałem dzwonić do Ciebie wczoraj ale nie odbierałeś Aha i dzięki za takie dobre serce ale poprostu wstrzymam się jeszcze troche i kupie ten akumulator. |
|
|
|
|
Set3
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 60 Dołączył: 14 Paź 2010 Pochwał: 28 Posty: 682 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: Pią 07 Cze, 2013
|
|
|
Miałem troche rozmów
Zobacz jeszcze kabel masowy przy akum. Czasem tam luz powoduje brak ładowania. Czyli ładowanie masz, przekaźnik ok. To albo akum albo przewód. Może bezpiecznik przy tej czerwonej cewce przy akum po prawej stronie ale wtedy nie zapalił by tez na kable. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|