Skrzynia biegow |
Autor |
Wiadomość |
cygan [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 06 Lis, 2007
|
|
|
Zwykły tawot po prost spływa (znika )jak nabierze temp.)Ja kiedyś kupiłem na granicy niemieckiej zielony smar do łożysk odporny na wysokie temp.Za takie wiaderko chyba z 8zł. wyszło .
Istnieje tyle rodzajów smarowideł że można sie pogubić czasem.Np wazelina........:))))) |
|
|
|
|
groszek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 29 Paź 2007 Posty: 131 Skąd: Kwidzyn/Gdańsk
|
Wysłany: Sro 07 Lis, 2007
|
|
|
Słyszałem że smar grafitowy jest dobry a czy tak jest to nie wiem:(
Ale też nie sądzę żeby się nadawał do wszystkiego... |
_________________ Serce bije w tempie obrotów maszyny,
treningu godziny,
zamienione plany w czyny...
http://www.polskajazda.pl...ki/GS,500/47771
|
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Czw 15 Lis, 2007 skrzynia biegów
|
|
|
czy do skrzyni też sie leje olej czy nie? jesli tak to jaki ? w instrukcji obsługi nie ma nic o skrzyni a bardzo mnie to ciekawi.poza tym jestem nowym nabywcom gs-a i staram sie dowiedziec jak najwiecej o nim. Szukalem na forum tematy podobnego do którego własnie poruszam i też nic nie znalazłem , wiec jesli mogę prosić o wyjasnienie mojego pytania byłbym dozgonnie wdzięczny |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Czw 15 Lis, 2007
|
|
|
Skrzynię i sprzęgło smaruje olej silnikowy . |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Czw 15 Lis, 2007
|
|
|
aha dzieki bardzo za informacje |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Czw 15 Lis, 2007
|
|
|
I dlatego należy stosować do motocykla specjalny olej (nie używać samochodowego)
Oczywiście o odpowiednich parametrach (10W40-50)
Ja mam zamiar lać olej: Platinium Syntetyk |
|
|
|
|
jakubgs [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Lis, 2007
|
|
|
pniewarz oleje motocyklowe sa przystosowane odpowiednio o skrzyni motocykla i do pracujacego w tym oleju sprzegla moze sie zdarzyc ze jak zalezesz samochodowego sprzeglo zacznie sie slizgac |
|
|
|
|
jankees [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Lis, 2007
|
|
|
przy samochodowym oleju będzie sie często sprzęgło sklejało wiem cos o tym bo tak miałem w poprzednim moto wcześniejszy właciciel lał samochodowy i na poczadku sie strasznie nadenerwowałm ale po wymianie na odpowiedni wszystko było OKI. |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Czw 15 Lis, 2007
|
|
|
no ja właśnie chciałem zalac silnik olejem selenia 20k 10w/40 czyli lepiej nie zalewać ????? |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
jankees [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 15 Lis, 2007
|
|
|
tak jak wszyscy radzą olej samochodowy zostaw do samochodu,a lej olej motocyklowy, nawjasem mowiąc zauważyliście jak ten motocyklowy olej motula "fajnie" pachnie tak inaczej niz samochodowy,taki słodki zapach.HEHE. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Czw 15 Lis, 2007
|
|
|
Nie lej oleju samochodowego. Do motocykla musi byc olej o max klasie jakosci SG ponieważ wyższa SH >SJ,K posiada nowszej generacji składniki które zle współpracują ze skrzynią i sprzęgłem. Ma to zwiazek z ekologią .Druga sprawa to w wielu olejach samochodowych sa dodatki zmniejszajace tarcie tzw. Energy conserving ktore powoduja poslizgi sprzęgła. Poza sprzęgłem moze tez slizgać sie sprzęgiełko rozrusznika.
Kup olej do motocyklowych silników 4T - motul , agip , castrol , mobil. Co najmniej półsyntetyk . |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Czw 15 Lis, 2007
|
|
|
łe no rewelacja.dzieki za wyjaśnienie.no to myśle ze castrola wleje bo nie miałem zadnych problemów z olejem w moim poprzednim sperzecie : skuterze. |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
WojtekR1978 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 16 Lis, 2007
|
|
|
Przy okazji ja mam pytanko odnośnie oleju. Nie ma książki serwisowej i mam problem. Czy do rocznika '91 zalać półsyntetyk czy może mineralny? Nie wiem co w nim jest a zmiana mineralnego na półsyntetyk nie jest chyba wskazana, podobno wypłukuje się naturalne uszczelnienie z mineralnego. jest jakaś metoda aby stwierdzić co jest zalane? |
|
|
|
|
jakubgs [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 16 Lis, 2007
|
|
|
ja leje motula 10W40 5100 ester polsynthetic i jest gut i mam rocznik 91 |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pią 16 Lis, 2007
|
|
|
WojtekR1978 napisał/a: | Przy okazji ja mam pytanko odnośnie oleju. Nie ma książki serwisowej i mam problem. Czy do rocznika '91 zalać półsyntetyk czy może mineralny? Nie wiem co w nim jest a zmiana mineralnego na półsyntetyk nie jest chyba wskazana, podobno wypłukuje się naturalne uszczelnienie z mineralnego. jest jakaś metoda aby stwierdzić co jest zalane? |
W silniku nic sie nie wypłucze bo niema co !
Silnik smarowany współczesnymi olejami o wysokiej liczbie TBN jest praktycznie czysty w srodku , brak nagarów , szlamu czy osadów jak to miało miejsce w silnikach starych samochodow jeżdżących na Selektolu za komuny. Tak więc rozszczelnienie to mit powtarzany przez domorosłych mechanikow .
Liczba TBN jest praktycznie taka sama w mineralu , pól i full syntetyku , wiec jest to bez róznicy. wszystkie myją silnik bardzo dobrze. Rożnica występuje natomiast w wytrzymałości filmu olejowego w węzłach tarcia przy duzych naciskach. Tam , gdzie przy mineralu doszło juz do zatarcia , olej syntetyczny zapewnia prawidłowe smarowanie. Poza tym oleje syntetyczne maja wiekszy zakres temperatur przy niewielkiej zmianie lepkosci , dzieki czemu łatwiej odpalic zimnego sprzeta , smarowanie wałkow w głowicy masz prawie od razu i mniejsze problemy ze sklejonym sprzęgłem.
To jaki olej wlejesz zalezy tylko od wielkosci twojej kieszeni. Jak cie stac lej najlepszy .
Do GS-a polecam Motul 5100 10W40 lub 15w50 jesli zużycie oleju jest troche wieksze. jest to pólsyntetyk. Ja mam wlany Agip 10W60 , jest to full syntetyk. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
|