Skrzynia biegow |
Autor |
Wiadomość |
groszek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 29 Paź 2007 Posty: 131 Skąd: Kwidzyn/Gdańsk
|
Wysłany: Wto 30 Paź, 2007 Skrzynia biegów
|
|
|
Witam!
Jestem szczęśliwym posiadaczem GS-a lecz mam mały problem i na dzień dzisiejszy nie wiem jak bardzo on jest poważny. Mianowicie coś się dzieje w skrzyni biegów
Objawy są następujące:
Jadąc na 2 biegu po uprzednim rozpędzeniu ujmuję gaz i moto zaczyna schodzić z obrotów i gdzieś poniżej 3-4tyś bieg wyskakuje w jakiś dziwny między luz (kontrolka się nie zapala) czasami zdarza się że wskoczy 3 bieg co czasami może trochę zaskoczyć. Jedyne co zauważyłem to to że jeśli dźwignia zmiany biegów zostanie lekko przytrzymana butem to bieg nie wyskoczy. Ów zjawisko nie dzieje się podczas przyśpieszania nawet ostrego. Z góry dziękuje za pomoc!!! |
_________________ Serce bije w tempie obrotów maszyny,
treningu godziny,
zamienione plany w czyny...
http://www.polskajazda.pl...ki/GS,500/47771
|
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 30 Paź, 2007
|
|
|
łoj chyba skrzynia sie juz kończy i to powaznie
zreszta na fotce widac co mogło byc powodem
BTW zmniejsz avatara bo forum sie rozjezdza tego usuwam
tu masz info jak to zrobic http://gs500.phorum.pl/viewtopic.php?t=166 |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Wto 30 Paź, 2007
|
|
|
Czy przy zmianie biegów jest odczuwane przez ciebie działanie zatrzasku w mechaniźmie zmieniacza? Czy biegi wchodzą bardzo lekko i maja tendencje do samoczynnego rozłaczenia lub zmiany na innych biegach?
Byc moze przyczyna jest uszkodzenie elementow z rysunku |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
groszek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 29 Paź 2007 Posty: 131 Skąd: Kwidzyn/Gdańsk
|
Wysłany: Czw 01 Lis, 2007
|
|
|
Ooo wreszcie jakiś konkret Powiem tak przy zmianie biegów nie odczuwam żadnego "klik" tak jak pisałem 2 biek potrafi wyskoczyc albo zmienić na 3
Czyli musiałbym zacząć od tej śrubki koło rozrusznika i sprawdzić wszystko po kolei. A jeśli bedą wyrobione wgłębienia na wałku to tylko zostaje rozbiurka silnika?
Dzięki dla Breżniewa za fotke i odp |
_________________ Serce bije w tempie obrotów maszyny,
treningu godziny,
zamienione plany w czyny...
http://www.polskajazda.pl...ki/GS,500/47771
|
|
|
|
|
groszek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 29 Paź 2007 Posty: 131 Skąd: Kwidzyn/Gdańsk
|
|
|
|
|
groszek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 29 Paź 2007 Posty: 131 Skąd: Kwidzyn/Gdańsk
|
Wysłany: Sob 03 Lis, 2007
|
|
|
Patrzyłem tą śrubkę ale skończyło się na jej odkręceniu i wyjęciu sprężynki, bo trochę słabe dojście jest... myślę że trzeba było by zdjąć prawą pokrywę silnika i może wtedy się coś da zrobić.
....a wsadziłem ciut mocniejszą sprężynkę i niby lepiej było ale bieg i tak wyskoczył :cry: |
_________________ Serce bije w tempie obrotów maszyny,
treningu godziny,
zamienione plany w czyny...
http://www.polskajazda.pl...ki/GS,500/47771
|
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Nie 04 Lis, 2007
|
|
|
Jeśli wymiana sprężynki i tej części pod nia nie pomogła to masz zuzyte widełki wodzików lub inne części w skrzyni . Wtedy zostaje wyjęcie silnika i rozpołowienie. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
groszek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 29 Paź 2007 Posty: 131 Skąd: Kwidzyn/Gdańsk
|
Wysłany: Nie 04 Lis, 2007
|
|
|
Breżniew napisał/a: | Jeśli wymiana sprężynki i tej części pod nia nie pomogła to masz zuzyte widełki wodzików lub inne części w skrzyni . Wtedy zostaje wyjęcie silnika i rozpołowienie. |
Dzisiaj postawiłem GS-a na kozły i zabieram się za drobne remonciki kosmetyczne to spróbuje wyjąć właśnie tą część a jeśli nie to to tylko usiąść i płakać :cry:
A tak pytanie z innej beczki bo widzę że sporo wiesz o Suzi jak wyjąć tylni wahacz bo chcę go konkretnie wyczyścić razem z amortyzatorem i sprężyną. Odkręcenie i wyjęcie śruby mocującej to powiedzmy że wiem ale czy wtedy da rade go wyciągnąć? czy jeszcze trzeba coś zrobić? |
_________________ Serce bije w tempie obrotów maszyny,
treningu godziny,
zamienione plany w czyny...
http://www.polskajazda.pl...ki/GS,500/47771
|
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pon 05 Lis, 2007
|
|
|
Po zdjęciu koła i wyjeciu przewodu hamulcowego z obejmy odkręć drązek łączący wahacz z zaciskiem hamulca. Potem musisz zdjąć zaślepki z ramy i odkręcic oś wahacza. Tak samo śrubę mocującą dwa ciegna dzwigni amortyzatora
Jak wyjmiesz wahacz to wtedy odkręcisz amor i dzwignie od ramy. Po wyjeciu wszystkiego dokładnie umyj naftą ale tak by nie wysuneły sie sworznie z łozysk wahacza i dzwigni bo sie zabrudzą łozyska w srodku. Jak wyczyścisz to potem przesmaruj wszystkie łożyska Świerzym smarem. Jak mają luz to do wymiany. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Grzechu16
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 12 Posty: 2051 Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
|
Wysłany: Pon 05 Lis, 2007
|
|
|
groszek napisał/a: | A tak pytanie z innej beczki bo widzę że sporo wiesz o Suzi |
no sporo sporo Breżniew jest coś jak encyklopedia ... tak wogole dzieki za instrukcje bo tez bede sie przymierzał do zdjecia wachacza.... tylko bedzie problem bo nie mam stopki centralnej teraz... ale co tam wezmie sie jakieś drewno podłoży:) |
|
|
|
|
groszek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 29 Paź 2007 Posty: 131 Skąd: Kwidzyn/Gdańsk
|
Wysłany: Pon 05 Lis, 2007
|
|
|
Dzięki Ci bardzo myślę że teraz nie bede miał żadnego problemu z robota |
_________________ Serce bije w tempie obrotów maszyny,
treningu godziny,
zamienione plany w czyny...
http://www.polskajazda.pl...ki/GS,500/47771
|
|
|
|
|
groszek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 29 Paź 2007 Posty: 131 Skąd: Kwidzyn/Gdańsk
|
|
|
|
|
kikon18 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 06 Lis, 2007
|
|
|
wczoraj byłem na pierwszych praktykach miesiecznych w warsztacie samochodowym, i dowiedziałęm sie m.in. że nie wolno smarować łożysk zwykłym smarem (towotem), bo szybko się kończą, i tam był taki zielony w tubce jak pasta do zębów, specjalny smar do łożysk. |
|
|
|
|
jakubgs [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 06 Lis, 2007
|
|
|
to normalne bo tawot ma w sobie cos tam jakis skladnik jest lekko scierny |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Wto 06 Lis, 2007
|
|
|
Wszyscy smary stałe nazywaja towotem a w rzeczywistości prawdziwy smar Tovotte'a to jeden z wielu rodzajow smaru.
Ja uzywam smaru z dodatkiem MoS. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
|