Pompa hamulca - awaria czy zapowietrzenie.
Odpowiedz do tematu

:
Coś mi się kojarzy, że na forum już ktoś próbował uszczelki przeciwkurzowe zamieniać na coś tańszego, ale nie wiem z jakim skutkiem. Musiałabyś przeszukać podobne tematy. Ja w GS'ie wymieniałem te usczelki, ale jeden tłoczek był tak zapieczony, że musiałem kupić cały zestaw.

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
tryblonika
[Usunięty]
:
Podjadę jutro do sklepu, może dobiorę jakieś o-ringi na razie. Nasz jeden kolega forumowy wspomniał, że taką podmianę zrobił.
Będę zaglądać do tłoczków co jakiś czas po prostu.


kempes napisał/a:
Ja w GS'ie wymieniałem te usczelki


zmieniałeś na o-ringi?

:
Nie, kupiłem ten zestaw z Larssona. Stówka to sporo jak za kilka uszczelek, ale w sprawach hamulców nie lubię oszczędzać. Po wyczyszczeniu z brudu tłoczków i zacisku w środku (zwłaszcza rowki pod te uszczelki mocno się brudzą), przesmarowaniu tłoczków specjalnym smarem i założeniu nowych uszczelek zacisk pracował jak nówka :) .

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
tryblonika
[Usunięty]
:
Masz rację. Gdyby poszły mi te drugie uszczelki to bym się nawet nie zastanawiała. Jednak te przeciwkurzowe i 100 :P To boli trochę.
Złożę to na razie bez tych uszczelek przeciwkurzowych i sprawdzę czy wyczyszczenie tych tłoczków coś pomogło. Jeśli tak to zdecyduję, czy kupię zacisk czy ten zestaw naprawczy.
Jeśli problem nie minie chyba pokuszę się o nowy przewód.

:
jeśli tylko przeciwkurzowe to zrób tak jak ja dzisiaj, poszedłem do sklepu z odkręconym zaciskiem i 2 tłoczkami zeby dobrali mi oringi które nie bedą stawiały oporu przy wsuwaniu tłoczków a bedą uszczelniać, musisz do tego wyciagąć właściwe uszczelniacze i potestować to w sklepie

DSRTEagle
[Usunięty]
:
Ja ze swoja pomka sie poddaje - po zalozeniu zestawu naprawczego nie dosc ze nie bylo lepiej, to jeszcze zaczela cieknac. Teraz odebralem ja z regeneracji to tez nic nie dalo, bo jak sie klamka chowala tak dalej sie chowa. I teraz pytanie: czy do rocznika '93 pasuje pompa duzo nowsza, np. 2004 albo 2007?

:
Ja mam w rf 600 identyczna pompe i bandit ma tez taka sama z tego co kojarze.
I kolego proszę nie używać wulgarnych słów , wiem ze jesteś sfrustrowany ale regulamin obiwiązuje.

keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
DSRTEagle
[Usunięty]
:
Nie uznalbym "g..." za specjalnie wulgarne, ale ok ;) Jeszcze przyszla mi do glowy jedna rzecz - mianowicie srubki mocujace przewod do pompy z odpowietrznikiem, mial ktos z tym stycznosc?

:
DSRTEagle napisał/a:
srubki mocujace przewod do pompy z odpowietrznikiem, mial ktos z tym stycznosc?

z tego co kojarz to odpowietrznik tyko jest na zacisku

keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
:
Aktualnie temat hebli mam dosyć mocno naświetlony i też pierwsze czytam o czymś takim...

Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
DSRTEagle
[Usunięty]
:
Standardowo tak, ale znajomy mi powiedzial ze w jego hayabusie nie dalo sie do konca pompy odpowietrznyc popuszczajac przewod i kupil cos takiego :
http://www.merlinmotorspo...gel/g-bn775.jpg
Mowil ze u niego pomoglo, wiec szukam opinii czy ktos to stosowal w gs500

EDIT:
Jeszcze co do kupna uzywanej pompy, to na allegro wisi tego troche :
http://allegro.pl/suzuki-...2542077764.html
http://allegro.pl/pompa-h...2592502265.html
http://allegro.pl/suzuki-...2568715431.html
http://allegro.pl/pompa-h...2545886356.html

Jak myślicie, te z bandytow beda pasowac? Jesli te 2 z gs500 to sa z eFek, to co wtedy z montazem lusterka?

Szejku
[Usunięty]
:
O lusterko się nie martw bo eFka ma normalne mocowanie jak naked więc spokojnie wkręcisz tam lusterko. Bardziej martwił bym się o stan takiej używanej pompy.

Co do tego "Odpowietrznika" to dokładnie taki sam masz przy tłoczku ;) .

DSRTEagle
[Usunięty]
:
Tylko ze ten odpowietrznik na dole jest do odpowietrzenia zacisku i przewodu - jak sucha pompe zalewasz plynem to najlepiej sie odpowietrza u gory popuszczajac mocowanie przewodu albo przy uzyciu owej srubki, z tym ze ponoć ze srubka ma byc lepiej

EDIT: Obdzwonilem tych gosci z pompkami i zaden z nich mi nie byl w stanie powiedziec czy pompa z z 2004/2007 pasuje do '93 :/ Co wy o tym myslicie?

:
DSRTEagle napisał/a:
Tylko ze ten odpowietrznik na dole jest do odpowietrzenia zacisku i przewodu


jakby tak było to wszystkie motocykle i samochody miały by powietrze w pompie hamulcowej.

zalewając nową pompę płynem nie zakładasz gumki uszczelniającej ani nie przykręcasz pokrywki tylko nalewasz do pełna i kontrolując stan płynu w zbiorniczku odpowietrzasz odpowietrznikiem na zacisku. I jeśli masz przewody dobrze poskręcane i wszystko jest szczelne to nie ma możliwości aby był zapowietrzony układ hamulcowy. pamiętaj że Na każdą śrubę którą przykręcasz wężyk przychodzą 2 podkładki miedziane.

keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
DSRTEagle
[Usunięty]
:
Dlatego napisalem ze "najlepiej" jest odpowietrzac u gory - jak odpowietrzysz na dole po zalaniu nowej pompy w zdecydowanej wiekszosci przypadkow powinno wystarczyc, a co do miedzianych uszczelek, to dopasowuja sie dopiero jak dokrecisz przewod juz "na stale". Wracajac do meritum mojego problemu - jak to jest ze spasowaniem tych pomp z gs500f 2004/2007 do mojego '93?

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.