WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Pompa hamulca - awaria czy zapowietrzenie.
Autor Wiadomość
tryblonika
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Sie, 2012   

Próbowałam wielu rzeczy, akurat to nie wina klamki (ani sworznia). czuć opór tłoczka. Im bardziej ściskam tym mocniejszy. Poza tym zauważyłam, że chyba klocki lekko zaczęły trzymać tarczę bez wciskania klamki. Przy prowadzeniu to czuję.
Idę do garażu, sprawdzę ten tłoczek bo zauważyłam, że ta uszczelka przy popychaczu klamki (ta przy pompie) jest lekko pęknięta, więc może jakieś brudy nawpadały i tłoczek się cofać nie chce.
Oby, jak nie to czeka mnie wymiana pompy :(
....i co najmniej kilka dni bez jazdy zanim ją ściągnę!! :zalamany:
 
 
squarek 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 31 Mar 2011
Pochwał: 13
Posty: 473
Skąd: WGM
Wysłany: Wto 21 Sie, 2012   Re: Hamulec zbyt gwaltownie działa

tryblonika napisał/a:
Witam!
Klamka wymieniona a hamulec działa coraz gorzej. Jest bardzo twardy i działa zero-jedynkowo. Wcisnę go lekko a on blokuje mi koło.


Miałem podobny problem w swoim GSie. Po drobnej glebie złamałem końcówkę klamki hamulca, od razu kupiłem nową klamkę i pojawił się wyżej opisany problem. U mnie sprawcą była nie oryginalna klamka. Niby pasowała ale nie była idealnym odwzorowaniem oryginału, a przez to że była bez żadnej regulacji hamulec działał albo mocno albo wcale.

Zgaduję, że wymieniona klamka to najtańszy zamiennik?
_________________
SÓZÓCKI GS500 ---> KAWAŁSRAKI ER6F ---> SÓZÓCKI FX650 FREEWIND ---> MOTÓRYNKA YBR250


 
 
 
tryblonika
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Sie, 2012   

Klamką to zamiennik, ale z regulacją. Na wszystkich ustawieniach jest to samo. ta pierwsza część z popychaczem jest ori.

Aż wstyd się przyznać ale nie zaglądałam od kupna do płynu hamulcowego bo kolorek ok i było go dużo. Dzisiaj płyn wymieniłam. Poprzedni właściciel chyba go zalał bo "błoto". Przemyłam dobrze pompę, wężyk.
Z nowym płynem teraz jest to samo co było. Nie zdążyłam tylko zajrzeć do tłoczków w zacisku. Może tam tkwi problem. Już się ściemniło a moto przed garażem robiłam, więc jutro ruszę z robotą.

Zastanawiam się też czy czasem to jednak nie jest pompa. gdy chciałam go później przepłukać pompa nie chciała zaciągac się ze zbiorniczka. Chciałam sprawdzić tłoczek ale Nie wiedziałam jak go wyjąć, po chwili jednak stwierdziłam, że przemyję to i spróbuję ze świeżym płynem, ponieważ uszczelka od strony popychacza ledwo się kupy trzyma. Jeśli bym ją zdjęła to koniec. Niestety nie widziałam nigdzie takiej do dokupienia, a dobrać coś podobnego nie było by łatwo.

Jeśli problem nie minie to jednak będę musiała jakoś ten tłoczek sprawdzić. Tu nasuwa się moje pytanie, czy wie ktoś jak ten tłoczek się wyciąga? On jest wkręcony, czy jak?
 
 
Szejku
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Sie, 2012   

A odpowietrzyłaś układ? :hyhy:
 
 
tryblonika
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Sie, 2012   

yyyy...nieee?
a to trzeba? :D


no nie rób se jaj ze mnie :rotfl:
po za tym jak by był zapowietrzony to by właśnie nie chciał działać hamulec bo by sprężało powietrze i zero efektu. U mnie hamulec działa, aż nadto. Od razu prawie blokuje koło
 
 
Szejku
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Sie, 2012   

http://img138.imageshack....427/pompkai.jpg

http://img832.imageshack....89/pompka1t.jpg

Nie robię sobie jaj, po prostu przeraża mnie to ,iż kobieta nie boi się smaru ... :hyhy:

Mam nadzieje ,że chociaż trochę pomogłem ;)
 
 
tryblonika
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Sie, 2012   

ŁO! I TO JAK!

Już wiem co i jak z tym tłoczkiem :rotfl:

jeszcze pytanko, czy da radę gdzieś dostać sam uszczelniacz tłoczka? Cały tłoczek?
Czy to może nieopłacalne i lepiej nową pompę kupić?
 
 
kysa275 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43
Dołączył: 28 Cze 2009
Pochwał: 3
Posty: 349
Skąd: K-Kozle
Wysłany: Sro 22 Sie, 2012   

http://www.larsson.pl/ind...MQ==&bid=109853
_________________
VTR1000F
 
 
 
tryblonika
[Usunięty]

Wysłany: Sro 22 Sie, 2012   

łooo
dzięki za pomoc :P
Tak czułam - jak już to nową pompę kupię :P
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Sro 22 Sie, 2012   

W przypadku hamulców ja bym był za regeneracją starej pompy. Skąd wiesz, że "nowa" nie rozsypie się za jakiś czas w najmniej odpowiednim momencie? Wiem, że regeneracja wyjdzie drożej, ale wg. mnie warto.
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
tryblonika
[Usunięty]

Wysłany: Sro 22 Sie, 2012   

wiem, wiem jakie to ryzyko :(

Na razie nie mam jeszcze pewności, czy to faktycznie pompa.
Ciężko mi było wyczyścić dobrze tłoczek bez rozbierania. Spróbuję dzisiaj pompę jeszcze namoczyć i lepiej wyczyścić. Na zdjęciach podesłanych przez kolegów z forum zobaczyłam, że ten tłoczek ma spiralę. Możliwe, że jest mocno zabrudzona i płyn nie cofa się do zbiorniczka.

Zobaczę co wyjdzie. Jak nie to zajrzę jeszcze do zacisku.

Coś jednak czuję, że czekają mnie zakupy
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Sro 22 Sie, 2012   

Aby dokładnie wyczyścić pompę hamulca, trzeba ją rozebrać na czynniki pierwsze. Dodatkowo możesz wtedy, wymienić wątpliwe elementy na nowe. Jakiekolwiek wżery na cylinderku tłoczka, lub samym tłoczku, kwalifikują te elementy do wymiany. Wiadomo że przy tej operacji, trzeba wymienić o-ringi na nowe (zestaw naprawczy). Taki mały zabieg sprawi, że pompa będzie w 100% sprawna. Jeśli to nie pomorze, to przyczyny szukamy dalej, przewodem, aż do zacisku hamulca.

PS. To regeneracja pompy hamulcowej jest droższa od nowej kpl. org. :zdziwko: ?, bo nie mówimy chyba tutaj o zamiennikach, typu madeinchina, prawda? ;)
PS.Sprawdziłem....nowa pompa org. JAPAN- 199$, więc próba regeneracji wyjdzie chyba jednak taniej ;)
 
 
tryblonika
[Usunięty]

Wysłany: Sro 22 Sie, 2012   

nowa pompa ori nie wchodzi w grę. Jedynie używka (co jest ryzykiem)
Zestaw naprawczy jak kupujesz za 100zł to też przeciez zamienniki (widział ktoś gdzieś ori komplet? )

Więc, czy kupisz nową pompę zamiennik czy nowy zestaw naprawczy - zamiennik, to na jedno chyba wyjdzie ;)

Jak wyciągnę tłoczek do czyszczenia to już go nie wsadzę, bo uszczelniacz w kiepskim stanie i raczej już go nie założę. Ciężko by było coś dobrać na to :|
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Sro 22 Sie, 2012   

Piston cup set nr. 59600-04810, ASO- niewiele droższy, od podanego zamiennika w larssonie, więc wybór należy do Ciebie. :)
 
 
tryblonika
[Usunięty]

Wysłany: Czw 23 Sie, 2012   

Pompę rozebrałam na czynniki pierwsze. Porządnie wyczyściłam i złożyłam do kupy. Działa dobrze.
Rozebrałam zacisk. Tłoczki zasyfione, uszczelki powyłaziły, są rozciągnięte.
Wymieniał ktoś moze te uszczelki? Chodzi mi o te pierwsze - chroniące przed brudem (nie te trzymające płyn).
Widziałam zestawy naprawcze do zacisku po 100zł, jednak to przesada :zdziwko: . Za 4 uszczelki stówę kasować.
Ktoś może dobierał jakieś inne uszczelki tam? Nie są to aż tak ważne uszczelki jak te trzymajace płyn. Jeśli inne dobiorę to częściej będę musiała po prostu zaglądać do tłoczków i je czyścić, żeby się nie zapiekły.

Jeśli nic nie wymyślę będę musiała kupić ten zestaw, lub nowy zacisk. :zdegustowany:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.