Pompa hamulca - awaria czy zapowietrzenie. |
Autor |
Wiadomość |
tryblonika [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 21 Sie, 2012
|
|
|
Próbowałam wielu rzeczy, akurat to nie wina klamki (ani sworznia). czuć opór tłoczka. Im bardziej ściskam tym mocniejszy. Poza tym zauważyłam, że chyba klocki lekko zaczęły trzymać tarczę bez wciskania klamki. Przy prowadzeniu to czuję.
Idę do garażu, sprawdzę ten tłoczek bo zauważyłam, że ta uszczelka przy popychaczu klamki (ta przy pompie) jest lekko pęknięta, więc może jakieś brudy nawpadały i tłoczek się cofać nie chce.
Oby, jak nie to czeka mnie wymiana pompy
....i co najmniej kilka dni bez jazdy zanim ją ściągnę!! |
|
|
|
|
squarek
Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 31 Mar 2011 Pochwał: 13 Posty: 473 Skąd: WGM
|
Wysłany: Wto 21 Sie, 2012 Re: Hamulec zbyt gwaltownie działa
|
|
|
tryblonika napisał/a: | Witam!
Klamka wymieniona a hamulec działa coraz gorzej. Jest bardzo twardy i działa zero-jedynkowo. Wcisnę go lekko a on blokuje mi koło. |
Miałem podobny problem w swoim GSie. Po drobnej glebie złamałem końcówkę klamki hamulca, od razu kupiłem nową klamkę i pojawił się wyżej opisany problem. U mnie sprawcą była nie oryginalna klamka. Niby pasowała ale nie była idealnym odwzorowaniem oryginału, a przez to że była bez żadnej regulacji hamulec działał albo mocno albo wcale.
Zgaduję, że wymieniona klamka to najtańszy zamiennik? |
_________________ SÓZÓCKI GS500 ---> KAWAŁSRAKI ER6F ---> SÓZÓCKI FX650 FREEWIND ---> MOTÓRYNKA YBR250
|
|
|
|
|
tryblonika [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 21 Sie, 2012
|
|
|
Klamką to zamiennik, ale z regulacją. Na wszystkich ustawieniach jest to samo. ta pierwsza część z popychaczem jest ori.
Aż wstyd się przyznać ale nie zaglądałam od kupna do płynu hamulcowego bo kolorek ok i było go dużo. Dzisiaj płyn wymieniłam. Poprzedni właściciel chyba go zalał bo "błoto". Przemyłam dobrze pompę, wężyk.
Z nowym płynem teraz jest to samo co było. Nie zdążyłam tylko zajrzeć do tłoczków w zacisku. Może tam tkwi problem. Już się ściemniło a moto przed garażem robiłam, więc jutro ruszę z robotą.
Zastanawiam się też czy czasem to jednak nie jest pompa. gdy chciałam go później przepłukać pompa nie chciała zaciągac się ze zbiorniczka. Chciałam sprawdzić tłoczek ale Nie wiedziałam jak go wyjąć, po chwili jednak stwierdziłam, że przemyję to i spróbuję ze świeżym płynem, ponieważ uszczelka od strony popychacza ledwo się kupy trzyma. Jeśli bym ją zdjęła to koniec. Niestety nie widziałam nigdzie takiej do dokupienia, a dobrać coś podobnego nie było by łatwo.
Jeśli problem nie minie to jednak będę musiała jakoś ten tłoczek sprawdzić. Tu nasuwa się moje pytanie, czy wie ktoś jak ten tłoczek się wyciąga? On jest wkręcony, czy jak? |
|
|
|
|
Szejku [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 21 Sie, 2012
|
|
|
A odpowietrzyłaś układ? |
|
|
|
|
tryblonika [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 21 Sie, 2012
|
|
|
yyyy...nieee?
a to trzeba?
no nie rób se jaj ze mnie
po za tym jak by był zapowietrzony to by właśnie nie chciał działać hamulec bo by sprężało powietrze i zero efektu. U mnie hamulec działa, aż nadto. Od razu prawie blokuje koło |
|
|
|
|
Szejku [Usunięty]
|
|
|
|
|
tryblonika [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 21 Sie, 2012
|
|
|
ŁO! I TO JAK!
Już wiem co i jak z tym tłoczkiem
jeszcze pytanko, czy da radę gdzieś dostać sam uszczelniacz tłoczka? Cały tłoczek?
Czy to może nieopłacalne i lepiej nową pompę kupić? |
|
|
|
|
kysa275
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 28 Cze 2009 Pochwał: 3 Posty: 349 Skąd: K-Kozle
|
|
|
|
|
tryblonika [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 22 Sie, 2012
|
|
|
łooo
dzięki za pomoc
Tak czułam - jak już to nową pompę kupię |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Sro 22 Sie, 2012
|
|
|
W przypadku hamulców ja bym był za regeneracją starej pompy. Skąd wiesz, że "nowa" nie rozsypie się za jakiś czas w najmniej odpowiednim momencie? Wiem, że regeneracja wyjdzie drożej, ale wg. mnie warto. |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
tryblonika [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 22 Sie, 2012
|
|
|
wiem, wiem jakie to ryzyko
Na razie nie mam jeszcze pewności, czy to faktycznie pompa.
Ciężko mi było wyczyścić dobrze tłoczek bez rozbierania. Spróbuję dzisiaj pompę jeszcze namoczyć i lepiej wyczyścić. Na zdjęciach podesłanych przez kolegów z forum zobaczyłam, że ten tłoczek ma spiralę. Możliwe, że jest mocno zabrudzona i płyn nie cofa się do zbiorniczka.
Zobaczę co wyjdzie. Jak nie to zajrzę jeszcze do zacisku.
Coś jednak czuję, że czekają mnie zakupy |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Sro 22 Sie, 2012
|
|
|
Aby dokładnie wyczyścić pompę hamulca, trzeba ją rozebrać na czynniki pierwsze. Dodatkowo możesz wtedy, wymienić wątpliwe elementy na nowe. Jakiekolwiek wżery na cylinderku tłoczka, lub samym tłoczku, kwalifikują te elementy do wymiany. Wiadomo że przy tej operacji, trzeba wymienić o-ringi na nowe (zestaw naprawczy). Taki mały zabieg sprawi, że pompa będzie w 100% sprawna. Jeśli to nie pomorze, to przyczyny szukamy dalej, przewodem, aż do zacisku hamulca.
PS. To regeneracja pompy hamulcowej jest droższa od nowej kpl. org. ?, bo nie mówimy chyba tutaj o zamiennikach, typu madeinchina, prawda?
PS.Sprawdziłem....nowa pompa org. JAPAN- 199$, więc próba regeneracji wyjdzie chyba jednak taniej |
|
|
|
|
tryblonika [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 22 Sie, 2012
|
|
|
nowa pompa ori nie wchodzi w grę. Jedynie używka (co jest ryzykiem)
Zestaw naprawczy jak kupujesz za 100zł to też przeciez zamienniki (widział ktoś gdzieś ori komplet? )
Więc, czy kupisz nową pompę zamiennik czy nowy zestaw naprawczy - zamiennik, to na jedno chyba wyjdzie
Jak wyciągnę tłoczek do czyszczenia to już go nie wsadzę, bo uszczelniacz w kiepskim stanie i raczej już go nie założę. Ciężko by było coś dobrać na to |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Sro 22 Sie, 2012
|
|
|
Piston cup set nr. 59600-04810, ASO- niewiele droższy, od podanego zamiennika w larssonie, więc wybór należy do Ciebie. |
|
|
|
|
tryblonika [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 23 Sie, 2012
|
|
|
Pompę rozebrałam na czynniki pierwsze. Porządnie wyczyściłam i złożyłam do kupy. Działa dobrze.
Rozebrałam zacisk. Tłoczki zasyfione, uszczelki powyłaziły, są rozciągnięte.
Wymieniał ktoś moze te uszczelki? Chodzi mi o te pierwsze - chroniące przed brudem (nie te trzymające płyn).
Widziałam zestawy naprawcze do zacisku po 100zł, jednak to przesada . Za 4 uszczelki stówę kasować.
Ktoś może dobierał jakieś inne uszczelki tam? Nie są to aż tak ważne uszczelki jak te trzymajace płyn. Jeśli inne dobiorę to częściej będę musiała po prostu zaglądać do tłoczków i je czyścić, żeby się nie zapiekły.
Jeśli nic nie wymyślę będę musiała kupić ten zestaw, lub nowy zacisk. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|