WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Pompa hamulca - awaria czy zapowietrzenie.
Autor Wiadomość
Irek
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Gru, 2009   

Przedni hamulec w gs'ach jest dość upierdliwy, mamy długie przewody. Ja sam się męczyłem z 2 godziny gdy zmieniałem przewody na oplot. Tak samo jak Ty strzykawa dopiero pomogła..
A zanim jej użyłem przepompowałem z 5 czy 6 zbiorniczków i nic.
 
 
Miden
[Usunięty]

Wysłany: Czw 29 Kwi, 2010   

Czy warto wziąć płyn hamulcowy DOT 4 czy 5.1, bo cenowo są bardzo podobne

Oraz na przód i tył pół litra powinno starczyć czy kupić litr?


Ogólnie od wiosny hamulce pracują o wiele gorzej niż w ubiegłym sezonie, klocki są jeszcze znośne , zacisk też wydaje się - pracuje "dobrze" więc stawiam na płyn i pewnie warto go wymienić (tym bardziej, że to wcale nie aż taki duży wydatek)
 
 
marcin s.
[Usunięty]

Wysłany: Pią 30 Kwi, 2010   

0,5 l spokojnie wystarczy, zostanie Ci jeszcze na następny rok. Co do wymiany to tak czy siak trzeba go wymieniać co sezon bo płyn jest higroskopijny i traci swoje właściwości.

Co do wyboru 4 vs 5.1 to pozostałbym przy 4 tak jak masz napisane na "wieczku" od zbiorniczka.
 
 
cosinus
[Usunięty]

Wysłany: Pią 30 Kwi, 2010   

Miden napisał/a:

Ogólnie od wiosny hamulce pracują o wiele gorzej niż w ubiegłym sezonie, klocki są jeszcze znośne , zacisk też wydaje się - pracuje "dobrze" więc stawiam na płyn i pewnie warto go wymienić (tym bardziej, że to wcale nie aż taki duży wydatek)


Poprzednią wiosnę tak miałem. Przywierające tłoczki, rozruszanie, zapowietrzenie, ale płyn tez Suzi dostała. Tej wiosny ok, hamuje i odbija prawidłowo.

Płyn DOT 5.1 to coś zupełnie innego, nie należy go dawać jak producent nie zaleca.
 
 
Special
[Usunięty]

Wysłany: Sob 08 Maj, 2010   

co powiecie na to ze mam zregenerowany caly zacisk , stalowy oplot hella odpowietrzone strzykawka i nadal klamka miekka ze mozna do manetki na 1 dotknac?
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Sob 08 Maj, 2010   

Za słabo odpowietrzyłeś układ.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
Special
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Maj, 2010   

Breżniew napisał/a:
Za słabo odpowietrzyłeś układ.


uklad byl odpowietrzany poprzez pompowanie 5 razy i poprzez strzykawke tez jakies 5 razy powietrza nie nie widac a nadal nie jest dobrze :(
 
 
yasko
[Usunięty]

Wysłany: Pią 21 Maj, 2010   

Dzień po wymianie przedniej opony, wymianie płynu i przewodu na przewód w oplocie powił się znaczny opór na klamce. Przy lekkim naciśnięciu hamuje ładnie, potem napotykam duży opór i jak go przełamię następuje gwałtowne hamowanie.
Rozkręciłem mocowanie klamki, przeczyściłem, nasmarowałem ale problem pozostał.
Najgorzej jest jak jadę z pasażerem i delikatne hamowanie jest za słabe do wytracenia prędkości.
 
 
Special
[Usunięty]

Wysłany: Sob 05 Cze, 2010   

zmieniona tarcza hamulcowa , zmienione klocki, zestaw naprawczy zacisku z tloczkami , zestaw naprawczy pompy hamulcowej , stalowy oplot hella , odpowietrzane przez pompowanie i strzykawke i nadal lipa.
Hamulec strasznie zabowaty.
Czy istnieje mozliwosc zalozenia odwrotnie przewodu oczywiscie nie koncem od zacisku do pompy tylko chodzi mi o samo przykrecenie do pompy bo mozna w dwie strony zalozyc?
oczko przewodu przez ktore przekladamy srobe z podkladkimi ma rowek i otworek ale nie na srodku tylko bardziej na jedna strone i teraz pytanie czy dac ten rowek blizej pompy czy dalej?
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Pon 07 Cze, 2010   

Ważne by płyn miał swobodny przepływ więc ustawienie końcówek nie gra roli.
Niestety aby dobrze odpowietrzyć układ często same pompowanie nie wystarcza. Wtedy pomocne jest odpowietrzenie za pomocą pompy podciśnieniowej i dodatkowego zbiorniczka. Ja do tego celu wykorzystałem stara sprężarkę od lodówki i przezroczysty, hermetyczny zbiorniczek ok 1l. W pokrywce zbiorniczka umieszczone są dwie uszczelnione rurki miedziane jako wlot i wylot. Jedna rurka podłączona jest gumowym wężykiem z odpowietrznikiem hamulca, a druga z króćcem ssącym sprężarki. Po uzyskaniu podciśnienia w zbiorniczku wystarczy poluzować odpowietrznik by płyn i ewentualne powietrze zostały zassane do zbiorniczka. Naturalnie trzeba pilnować i dolewac płynu do zbiorniczka pompy hamulcowej. taki system pozwala na bezproblemowa wymianę płynu hamulcowego we wszystkich hamulcach moto i samochodowych. Stary płyn jest odessany do do zbiorniczka i jednocześnie dolewany nowy. Jak do zbiorniczka zaczyna płynąc czysty płyn wystarczy zakręcić odpowietrznik i gotowe. W sprzętach , gdzie jest sprzęgło z siłownikiem hydraulicznym jest wprost nieocenione.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
Special
[Usunięty]

Wysłany: Pon 07 Cze, 2010   

zamiast popmy uzylwm strzykawki 100 ml wiec duza robie to tak jak Ty z pompa ,leci plyn bez powietrza a nadal jest zaba:(
 
 
tryblonika
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Sie, 2012   Hamulec zbyt gwaltownie działa

Witam!
Mam spory problemik z przednim hamulcem.
Moto zaliczyło mi małą glebę garażową - niestety zgięłam klamkę. Hamulec trochę źle zaczął działać, ale myślałam, że to kwestia klamki. Klamka wymieniona a hamulec działa coraz gorzej. Jest bardzo twardy i działa zero-jedynkowo. Wcisnę go lekko a on blokuje mi koło. Raczej to nie jest zapowietrzenie, bo przecież wtedy by źle działał (sprężając powietrze w układzie, a nie płyn). To jest świeża sprawa i jeszcze nic nie zrobiłam z tym. Chcę się tylko dowiedzieć, czy moje obawy są słuszne, że to pompa uszkodzona?
Ewentualnie może dostały się jakieś brudy i blokują tłoczek, który się nie cofa całkiem?
Może dokładne czyszczenie pompy pomoże?
Pytam, bo może ktoś miał podobny problem.
Przez to nie mogę polatać, bo jeszcze się wytnę przez ten hamulec :(
 
 
kysa275 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43
Dołączył: 28 Cze 2009
Pochwał: 3
Posty: 349
Skąd: K-Kozle
Wysłany: Wto 21 Sie, 2012   

Zobacz stan klocków hamulcowych, bo jak będą się kończyć to działają zero- jedynkowo.
_________________
VTR1000F
 
 
 
tryblonika
[Usunięty]

Wysłany: Wto 21 Sie, 2012   

Klocki właśnie są OK :(
 
 
kysa275 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43
Dołączył: 28 Cze 2009
Pochwał: 3
Posty: 349
Skąd: K-Kozle
Wysłany: Wto 21 Sie, 2012   

To spróbuj psiknąć wd40 lub daj kilka kropel oleju na sworzeń na którym klamka jest mocowana, bo może się trochę zapiekł.
_________________
VTR1000F
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.