Pompa hamulca - awaria czy zapowietrzenie. |
Autor |
Wiadomość |
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Gru, 2009
|
|
|
Przedni hamulec w gs'ach jest dość upierdliwy, mamy długie przewody. Ja sam się męczyłem z 2 godziny gdy zmieniałem przewody na oplot. Tak samo jak Ty strzykawa dopiero pomogła..
A zanim jej użyłem przepompowałem z 5 czy 6 zbiorniczków i nic. |
|
|
|
|
Miden [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 29 Kwi, 2010
|
|
|
Czy warto wziąć płyn hamulcowy DOT 4 czy 5.1, bo cenowo są bardzo podobne
Oraz na przód i tył pół litra powinno starczyć czy kupić litr?
Ogólnie od wiosny hamulce pracują o wiele gorzej niż w ubiegłym sezonie, klocki są jeszcze znośne , zacisk też wydaje się - pracuje "dobrze" więc stawiam na płyn i pewnie warto go wymienić (tym bardziej, że to wcale nie aż taki duży wydatek) |
|
|
|
|
marcin s. [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 30 Kwi, 2010
|
|
|
0,5 l spokojnie wystarczy, zostanie Ci jeszcze na następny rok. Co do wymiany to tak czy siak trzeba go wymieniać co sezon bo płyn jest higroskopijny i traci swoje właściwości.
Co do wyboru 4 vs 5.1 to pozostałbym przy 4 tak jak masz napisane na "wieczku" od zbiorniczka. |
|
|
|
|
cosinus [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 30 Kwi, 2010
|
|
|
Miden napisał/a: |
Ogólnie od wiosny hamulce pracują o wiele gorzej niż w ubiegłym sezonie, klocki są jeszcze znośne , zacisk też wydaje się - pracuje "dobrze" więc stawiam na płyn i pewnie warto go wymienić (tym bardziej, że to wcale nie aż taki duży wydatek) |
Poprzednią wiosnę tak miałem. Przywierające tłoczki, rozruszanie, zapowietrzenie, ale płyn tez Suzi dostała. Tej wiosny ok, hamuje i odbija prawidłowo.
Płyn DOT 5.1 to coś zupełnie innego, nie należy go dawać jak producent nie zaleca. |
|
|
|
|
Special [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 08 Maj, 2010
|
|
|
co powiecie na to ze mam zregenerowany caly zacisk , stalowy oplot hella odpowietrzone strzykawka i nadal klamka miekka ze mozna do manetki na 1 dotknac? |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sob 08 Maj, 2010
|
|
|
Za słabo odpowietrzyłeś układ. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Special [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 09 Maj, 2010
|
|
|
Breżniew napisał/a: | Za słabo odpowietrzyłeś układ. |
uklad byl odpowietrzany poprzez pompowanie 5 razy i poprzez strzykawke tez jakies 5 razy powietrza nie nie widac a nadal nie jest dobrze |
|
|
|
|
yasko [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 21 Maj, 2010
|
|
|
Dzień po wymianie przedniej opony, wymianie płynu i przewodu na przewód w oplocie powił się znaczny opór na klamce. Przy lekkim naciśnięciu hamuje ładnie, potem napotykam duży opór i jak go przełamię następuje gwałtowne hamowanie.
Rozkręciłem mocowanie klamki, przeczyściłem, nasmarowałem ale problem pozostał.
Najgorzej jest jak jadę z pasażerem i delikatne hamowanie jest za słabe do wytracenia prędkości. |
|
|
|
|
Special [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 05 Cze, 2010
|
|
|
zmieniona tarcza hamulcowa , zmienione klocki, zestaw naprawczy zacisku z tloczkami , zestaw naprawczy pompy hamulcowej , stalowy oplot hella , odpowietrzane przez pompowanie i strzykawke i nadal lipa.
Hamulec strasznie zabowaty.
Czy istnieje mozliwosc zalozenia odwrotnie przewodu oczywiscie nie koncem od zacisku do pompy tylko chodzi mi o samo przykrecenie do pompy bo mozna w dwie strony zalozyc?
oczko przewodu przez ktore przekladamy srobe z podkladkimi ma rowek i otworek ale nie na srodku tylko bardziej na jedna strone i teraz pytanie czy dac ten rowek blizej pompy czy dalej? |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pon 07 Cze, 2010
|
|
|
Ważne by płyn miał swobodny przepływ więc ustawienie końcówek nie gra roli.
Niestety aby dobrze odpowietrzyć układ często same pompowanie nie wystarcza. Wtedy pomocne jest odpowietrzenie za pomocą pompy podciśnieniowej i dodatkowego zbiorniczka. Ja do tego celu wykorzystałem stara sprężarkę od lodówki i przezroczysty, hermetyczny zbiorniczek ok 1l. W pokrywce zbiorniczka umieszczone są dwie uszczelnione rurki miedziane jako wlot i wylot. Jedna rurka podłączona jest gumowym wężykiem z odpowietrznikiem hamulca, a druga z króćcem ssącym sprężarki. Po uzyskaniu podciśnienia w zbiorniczku wystarczy poluzować odpowietrznik by płyn i ewentualne powietrze zostały zassane do zbiorniczka. Naturalnie trzeba pilnować i dolewac płynu do zbiorniczka pompy hamulcowej. taki system pozwala na bezproblemowa wymianę płynu hamulcowego we wszystkich hamulcach moto i samochodowych. Stary płyn jest odessany do do zbiorniczka i jednocześnie dolewany nowy. Jak do zbiorniczka zaczyna płynąc czysty płyn wystarczy zakręcić odpowietrznik i gotowe. W sprzętach , gdzie jest sprzęgło z siłownikiem hydraulicznym jest wprost nieocenione. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Special [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 07 Cze, 2010
|
|
|
zamiast popmy uzylwm strzykawki 100 ml wiec duza robie to tak jak Ty z pompa ,leci plyn bez powietrza a nadal jest zaba:( |
|
|
|
|
tryblonika [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 21 Sie, 2012 Hamulec zbyt gwaltownie działa
|
|
|
Witam!
Mam spory problemik z przednim hamulcem.
Moto zaliczyło mi małą glebę garażową - niestety zgięłam klamkę. Hamulec trochę źle zaczął działać, ale myślałam, że to kwestia klamki. Klamka wymieniona a hamulec działa coraz gorzej. Jest bardzo twardy i działa zero-jedynkowo. Wcisnę go lekko a on blokuje mi koło. Raczej to nie jest zapowietrzenie, bo przecież wtedy by źle działał (sprężając powietrze w układzie, a nie płyn). To jest świeża sprawa i jeszcze nic nie zrobiłam z tym. Chcę się tylko dowiedzieć, czy moje obawy są słuszne, że to pompa uszkodzona?
Ewentualnie może dostały się jakieś brudy i blokują tłoczek, który się nie cofa całkiem?
Może dokładne czyszczenie pompy pomoże?
Pytam, bo może ktoś miał podobny problem.
Przez to nie mogę polatać, bo jeszcze się wytnę przez ten hamulec |
|
|
|
|
kysa275
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 28 Cze 2009 Pochwał: 3 Posty: 349 Skąd: K-Kozle
|
Wysłany: Wto 21 Sie, 2012
|
|
|
Zobacz stan klocków hamulcowych, bo jak będą się kończyć to działają zero- jedynkowo. |
_________________ VTR1000F |
|
|
|
|
tryblonika [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 21 Sie, 2012
|
|
|
Klocki właśnie są OK |
|
|
|
|
kysa275
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 43 Dołączył: 28 Cze 2009 Pochwał: 3 Posty: 349 Skąd: K-Kozle
|
Wysłany: Wto 21 Sie, 2012
|
|
|
To spróbuj psiknąć wd40 lub daj kilka kropel oleju na sworzeń na którym klamka jest mocowana, bo może się trochę zapiekł. |
_________________ VTR1000F |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|