Gleba - sciaga w prawo
Odpowiedz do tematu

sooshe
[Usunięty]
: Gleba - sciaga w prawo
Witam. Jestem tu nowy. Mam na imie Kamil i od niedawna mam Suzuki GS 500. W niedziele przydazyla mi sie drobna gleba. Przy zawracaniu na piasku i kamieniach maszyna mi sie polozyla na lewa strone. Porysala sie lewa strona silnika (taka okragla wystajaca obudowa) no i moto oparlo sie na kole i kierownicy delikatnie dostal blotnik ale nie pekl ani nic. Jak sie pozbieralem to zauwazylem ze blotnik przyciera o kolo. Okazalo sie ze blotnik jest ok. Musi byc cos z lagami. Na lewe ladze byla zardzewiala kreska - laga musiala sie przesunac w dol. Odkrecilem jedna srube ktora trzyma lage na srodku i co sie okazalo brakowalo mi drugiej sroby ktora trzyma lage pod półką od kierownicy. Wyrównalem do pordzewialego miejsca poszukalem jakas srube skrecilem i blotnik juz nie przyciera ale i tak jest bardzo blisko kola do tego jak sie rozpedzam do 40-50 km/h i puszcze kierownice to moto ucieka na prawo. Pytanie moje jest nastepujace. Czy laga mogla sie przesunac do przodu do kierunku jazdy i jak moge wyregulowac te lagi w kazda strone zeby byly rowno. Czego sie trzymac itp bo nie mam pojecia. Bardzo prosze o pomoc i z gory dziekuje.

:
Postaw moto na stopce centralnej i podeprzyj silnik by przednie koło wyło w górze. Potem poluzuj os koła. W prawej ladze na dole masz śrubę zaciskającą tuleję osi w ladze - to tez poluzuj. Zluzuj śrubę górnej półki oraz śruby zaciskające lagi w dolnej polce. ustaw obie lagi na tej samej wysokości w pólkach. Ustaw koło równo względem lag i kierownicy. Dociągnij wszystkie sruby poza osią i śrubą zaciskającą os. Spuść moto ze stopki i pobujaj przodem by zawieszenie się ułożyło. Dociągnij śrubę zaciskowa, dokręć oś. Jeśli lagi są proste to powinno być ok.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
sooshe
[Usunięty]
:
sluchaj ja sie slabo znam na tym wszystkim dopiero zaczynam. Moze wrzuce fotki gsa i najwyzej zaznaczyl bys ktora sruba jak sie nazywa i ktore poodkrecac??bardzo by mi to pomoglo.


Jak widac na przedostatnim zdjeciu brakuje sruby - mechanicy ktorzy robili mi "obsluge" nie zauwazyli... juz mam ta srube. Nie wiem jeszcze co to znaczy ze mam ustawic sobie obie lagi na tej samej wysokosci w polkach. Jak sprawdzic ze sa rowno ustawione?? zmierzyc cos czy jak??i co to znaczy ze mam ustawic kolo rowno wzgledem lag i kiery?? tak na oko czy tez jakos zmierzyc cos??rowno czyli nie moze sie pochylac ani na lewo ani na prawo tak??

:
Do pomiaru przy ustawieniu użyj suwmiarki i miary zwijanej , linijki itp. Wysokość lag w pólkach to najprostsza rzecz do pomiaru suwmiarką. Ustawiasz tak , by obie wystawały tyle samo z górnej półki. Potem sprawdzasz czy felga jest w pionie tak samo jak motocykl. Ustawienie kierownicy robisz tak samo jak w rowerze. Tu niema żadnej filozofii.

Wszystkie śruby , które trzeba poluzować masz na swoich zdjęciach.
Na 1 i 4 masz widoczne śruby zaciskające lagę w polkach oraz śruby mocujące blachę błotnika do lag 4 szt. - też trzeba poluzować.
2-nakrętka osi koła.
3-łeb osi koła oraz śruba zaciskająca tuleje osi koła.
5 Śruba mocująca półkę górna do osi główki ramy -duża chromowana.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
Leon84
[Usunięty]
:
I na koniec posprawdzaj czy w moto nie brakuje jeszcze jakis śrub czy nakrętek

sooshe
[Usunięty]
:
a jesli zalozmy jedna laga jest bardziej do przodu niz druga to po tym myku sie poustawiaja tak?? no dobra. Sprobuje jutro po pracy to opanowac.
- luzuje nakretke osi kola ze zdjecia 2,
- nastepnie srube zaciskajaca tuleje osi kola ze zdjecia 3,
- luzuje duza chromowana srube ze zdjecia 5
- luzuje sruby zaciskajace lagi w dolnej polce (czyli te co sa mniej wiecej na srodku miedzy kolem a kierownica czy te co trzymaja lagi zaraz pod kierownica -te ktorej to sruby mi brakuje)
- nastepnie ustawiam te lagi tak zeby nakretki od regulacji od wstepnego napiecia sprezyn te co wystaja z polki wystawaly mniej wiecej tak samo tak??Tylko nie wiem jak to dokladnie zmierzyc zeby te lagi byly rowno.W ktorych miejscach. Czy po prostu te nakretki od regulacji sprezyn maja rowno wystawac i to wystarczy...?
- Dalej ustawiam kolo rowno w pionie - tez idzie to jakos zmierzyc czy na oko??
- skrecam skrecam wszystko oprocz kola
- bujam zawieszeniem i skrecam reszte


Przepraszam ze tak pytam ale z jednej strony chce to zrobic dobrze. Boje sie ze pojade te 120 i cos sie spieprzy i bedzie gleba ale z drugiej strony chce zobaczyc jak to wszystko dziala i nauczyc sie troche tej mechaniki. Moze komus tez przyda sie ten "poradnik".Dziwie sie dlaczego przy delikatnym dzwonie tak sie poprzestawialo... Moze przez ten brak sruby?? Prosze mnie poprawic jesli cos zle zrozumialem. Jutro wieczorem przydzialam i dam wam znac jak mi poszlo. Narazie bardzo dziekuje za pomoc.

[ Dodano: Czw 16 Kwi, 2009 ]
to jak??bo nie chce spieprzyc...

:
Jeśli masz wątpliwości co do własnych umiejętności , to lepiej daj do zrobienia w jakimś serwisie. W przypadku gdy drobna korekta w pólkach nie pozwoli na ustawienie prosto przodu konieczna będzie wymiana lub prostowanie lag, a tego sam nie zrobisz raczej.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
sooshe
[Usunięty]
:
No tak tylko co to znaczy ze lagi maja byc rowno. Na co mam patrzec na to jak wystaja z półki??

:
Ustaw sobie na równo korki lag z pólką do której zamocowana jest kierownica.
Trochę inwencji. :]

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
sooshe
[Usunięty]
:
no dobra. Jutro napisze czy po tym wszystkim dalej sciaga bo jeszcze nie tknalem :P

salsafreak
[Usunięty]
:
witam
mam podobny temat... tylko że u mnie jedzie prosto ale widać że oś kierownicy z półką jest lekko skrzywiona w prawo - mam nową kierownice więc problem krzywej kiery już wyeliminowany.
moje pytanko brzmi - po co odkręcać tą dużo chromowaną śrubę ? jesli ją poluzuję to co wtedy? nie chciałbym odkręcać za dużo... :niepewny:
dzięki

[ Dodano: Pon 25 Maj, 2009 ]
no więc poluzowałem wszystko tzn. śruby przy kole na dole oraz wszystko co trzyma lagi.
następnie odkręciłem półkę górną... tzn. tą z kierownicą i jeszcze raz ustawiłem bez odkręcania śruby główki ramy. następnie ustawiłem lagi tak jak było poprzednio u góry i lekko dokręciłem, po pomiarach suwmiarką dokręciłem lagi a następnie trochę poruszałem przednim zawieszeniem... :spi: no i na koniec dokręciłem śruby koła - jazda próbna wyszła na plus :P
.... jestem cool :cwaniak:

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.