WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Jaka pasta do prowadnic przedniego zacisku
Autor Wiadomość
werd
[Usunięty]

Wysłany: Pią 22 Maj, 2009   Jaka pasta do prowadnic przedniego zacisku

Witam,
Od kilku dni przy hamowaniu słychać stukanie w przedni kole. Podjechałem do serwisu i mechanik stwierdził ze to luz na prowadnicy przedniego zacisku i faktycznie jak mocniej poruszał to stuknęło. Odchylił gumkę i powiedział ze mam sobie kopić pastę (wyglądała jak pasta do zębów), rozebrać zacisk, napchać w otwór prowadnicy do oporu, założyć, wytrzeć i jeździć. Wszystko było by ok gdyby się tak nie spieszył i nie powiedział mi jaka ma to być pasta. Znacie może nazwę albo jakiś link do sklepu?
Pozdrawiam
 
 
cosinus
[Usunięty]

Wysłany: Pią 22 Maj, 2009   Re: Jaka pasta do prowadnic

werd napisał/a:
Witam,
Od kilku dni przy hamowaniu słychać stukanie w przedni kole. Podjechałem do serwisu i mechanik stwierdził ze to luz na prowadnicy przedniego zacisku i faktycznie jak mocniej poruszał to stuknęło. Odchylił gumkę i powiedział ze mam sobie kopić pastę (wyglądała jak pasta do zębów), rozebrać zacisk, napchać w otwór prowadnicy do oporu, założyć, wytrzeć i jeździć. Wszystko było by ok gdyby się tak nie spieszył i nie powiedział mi jaka ma to być pasta. Znacie może nazwę albo jakiś link do sklepu?
Pozdrawiam


Miedziana. Normalna rzecz, wszedzie jest.
W necie chcesz kupować? 4zł, wysyłka 20
To malutka tubeczka, nie wiem gdzie to masz pchać i ile, używa się ją co kotek napłakał

natomiast co ma pasta do luzu to tyle co aspiryna do syfa, przecież go nie skasuje. Bajek nie słuchaj, to o bezpieczeństwo chodzi.
 
 
werd
[Usunięty]

Wysłany: Pią 22 Maj, 2009   

Z tego co wiem w gs zawsze jest troche luzu na zacisku. A stukanie jest z powodu "wypracowania" się prowadnic, a przeciez nie bede calego zaciku wymienial bo znajac zycie samych prowadnic nie kupie.
 
 
Spajdi
[Usunięty]

Wysłany: Pią 22 Maj, 2009   

Jeśli klamka jest wciśnięta to jest luz na zacisku czy nie ? To zacisk pływający ogólnie kiedy nie hamujesz on "chodzi" a kiedy choć lekko przyhamujesz to się stabilizuje i jest sztywno. Spróbuj nim ruszać jak ktoś siedzi na moto i wciska hamulec.
 
 
barteq
[Usunięty]

Wysłany: Pią 22 Maj, 2009   

Zamiast pasty można posmarować smarem, np. grafitowym. W samochodach się tak robi, to myślę że tutaj także można. No chyba że jest to kolejna rzecz różniąca 4 od 2 kółek :P
 
 
k2 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 51
Dołączył: 04 Maj 2008
Pochwał: 1
Posty: 698
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: Wto 26 Maj, 2009   

Z tego co wiem i słyszałem są dwie szkoły:
1) smarować wszystko i wszędzie ( w tym przypadku smar miedziany)
2) Hamulce mają być przede wszystkim czyste
Należę do drugiej grupy. Hamulce trzeba wyczyścić i powinny chodzić dobrze. Wszystko ma być czyste (łącznie z tłoczkami). Smar jedynie niepotrzebnie łapie bród a przy wysokich temperaturach nie trzeba długo czekać na zapieczenie zacisku - to teoria której sie trzymam i jak do tej pory hamulce jeszcze nigdy mnie nie zawiodły - jak na 2 i 4 kołach :)
_________________
TDM as unique as you

 
 
 
hubertgontarz 



Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007
Pochwał: 4
Posty: 2021
Skąd: Bytom
Wysłany: Wto 26 Maj, 2009   

W tej sprawie pytałem się mechanika samochodowego z ponad 20 letnim z stażem w zawodzie, opowiada się on za szkołą nr 2 wg k2, a jak smarować to smarem do tłoczków i to naprawdę niewielką ilością.
_________________
www.gs500.pl
Ostatnio zmieniony przez hubertgontarz Wto 26 Maj, 2009, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
cosinus
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Maj, 2009   

hubertgontarz napisał/a:
W tej sprawie pytałem się mechanika samochodowego z ponad 20 letnim z stażem w zawodzie, opowiada się on za szkołą nr 2 wg k2, a jak smarować to smarem do tłoczków i to naprawdę niewielką ilością.

Czyli jednak kasowanie luzów za pomocą 'wpychania smaru do oporu' to coś nie ten tego ...
 
 
k2 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 51
Dołączył: 04 Maj 2008
Pochwał: 1
Posty: 698
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: Wto 26 Maj, 2009   

Moja propozycja:
- odkręcić zacisk
- wszystkie części dokładnie wyczyścić (bolce , blaszki, blachy klocków i co tam jeszcze jest)
- wszystko odtłuścić (jakimś rozpuszczalnikiem) UWAGA na gumowe uszczelnienia
- obadać dokładnie tłoczek ( czy osiadł na nich "przegrzany bród" lub rdza) jeżeli tak spróbować usunąć bez demontażu tłoczka - jak się nie da , kupić zestaw naprawczy (czyli zestaw uszczelek) rozebrać, wyczyścić, poskładać
- na koniec poskładać wszystko do kupy
Podczas hamowania tłoczek dociska klocek do tarczy a po zwolnieniu hamulca odpuszcza. Pozostaje wtedy delikatny luz. Zwykle klocki dociskane są jeszcze takimi sprężynkami (w GSie chyba z drutu w innych w postaci blaszki) które niwelują hałas (drganie klocków).
 
 
 
Irek
[Usunięty]

Wysłany: Sro 27 Maj, 2009   

Są specjalne spraye do czyszczenia zacisków i ogólnie hamulców. Oprócz tego zeskrobać rdze pilnikiem, troszke smaru i jest jak trzeba.
 
 
Leon84
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Maj, 2009   

A gdzie ty masz rdze na zaciskach? :niepewny:
 
 
Irek
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Maj, 2009   

Jak postoi miesiąc to coś moze podrdzewieć, zwłaszcza jak jest wilgoć.. A normalnie to spiłować trzeba też opiłki z klocków.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.