Stukanie w silniku - stuki
Odpowiedz do tematu

wloch7
[Usunięty]
:
Faktycznie marny ten filmik :wstyd:
Może teraz będzie lepiej, chodzi mi czy to jest w normie.
http://youtu.be/YI-eS_M6muw

:
O ile luz osiowy nie jest na tyle niebezpieczny, o tyle luz promieniowy już tak. Jeśli na wałku balancera występują znaczne luzy promieniowe, kwalifikuje to silnik do całkowitej rozbiórki weryfikacji wspomnianych części, i do ich ewentualnej naprawy lub też wymiany.
Natomiast co do kosza sprzęgłowego również... jeśli kosz sprzęgłowy gdy sprzęgło jest włączone posiada luzy promieniowe, może to świadczyć o możliwym uszkodzeniu/zużyciu części. Gdy sprzęgło jest wyłączone, zwolniony kosz sprzęgłowy owszem może wykazywać minimalne luzy promieniowe z racji konstrukcyjnego łożyskowania kosza na wałku sprzęgłowym. Z kolei wewnętrzny kosz przekładek ciernych (metalowych), w żadnym wypadku nie może wykazywać jakichkolwiek luzów promieniowych. Jeżeli luzy takie występują może to oznaczać uszkodzony kosz wewnętrzny spowodowany np. poluzowaniem/odkręceniem śruby głównej kosza sprzęglowego, lub też może być to spowodowane znacznym zużyciem łożysk wałka sprzęgłowego. Jak wspomniałem na samym początku, luz osiowy wałka sprzęgłowego nie jest niebezpieczny, a zbyt nadmierny luz... da o sobie znać szczególnie, gdy np. biegi zaczną ciężej pracować. Na filmiku słychać również stuki, ale wywołane są one luzem międzyzębnym pomiędzy kołem zębatym kosza sprzęgłowego, a kołem zębatym zdawczym na wale korbowym.

Tyle sądzę po ocenie nagranego materiału.

:
Hej, nie znalazłem mojego problemu - być może źle szukałem, albo to wcale nie jest jakiś poważny problem. Opisuję:

Wyczyściłem motocykl i naciągnąłem łańcuch na bocznej nóżce - 1 niepełny obrót każdej ze śrub wystarczył, by zmniejszyć luz z 45 do 25mm. Poza tym psiknąłem tylko trochę WD-40 przy dźwigni sprzęgła, na wypadek, gdyby dostała się tam woda. Wszystko super, gotowy do drogi.
Niestety, kiedy miałem ruszyć zauważyłem stuki w silniku. Nie było ich słychać podczas jazdy, bo były zbyt ciche. Jednak występowały przy pchaniu lub toczeniu moto na luzie lub przy sprzęgle, także na wyłączonym silniku. Musiałem zawrócić po 2-3 kilometrach, bo bałem się, że mogę coś uszkodzić. Po powrocie stuki zniknęły - pewnie silnik się rozgrzał i mogło to mieć wpływ, co potwierdziło powrót stuków po paru godzinach - coraz głośniejszych przy próbnym pchaniu w miarę upływu czasu.
Stuki przypominają trochę cykanie o częstotliwości ok. 2 razy na 10cm przesunięcia motocykla, czyli kiedy go przepchnę o metr łańcuch obróci silnik i ze stuków się robi ścieżka perkusji.
Poluzowałem trochę łańcuch, ale stuki nie ustały.

Jak myślicie, co to może być? Dacie radę to zdiagnozować po tak lichym opisie?

:
sprawdz przednia zębatkę i luz osiowy i promieniowy tej zębatki

ps : na wcisnietym sprzegle czy też na luzie łańcuch nie obraca silnika czy jaak tam to napisałes

keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
:
Fakt, racja, ale gafę palnąłem :padam:
Jak mogę sprawdzić tą zębatkę? Nigdy nie zdejmowałem pokrywy silnika.

:
odkrecasz nózke zmiany biegów na klucz nr 10 zsuwasz ją z wieloklinu i nastepnie kluczem nasadowym nr 8 odkrecasz bodajże 5 sróbek. uważaj bo są roznej dlugości wiec nie pomyl gdzie jaka idzie.
i tyle.
zebatka bedzie na wiezchu. zluzuj łańcuch i sprawdz luz zebatki. zembatka jest tez na wieloklinie zabezpieczona zegierem ale nie musis jej sciągać. sprawdz tylko jaki jest luz na tym wieloklinie czyli prawo lewo i luz osiowy od siebie i do siebie.

keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
:
Tak zrobiłem. Kiedy zdjąłem pokrywę to zębatkę ledwo było widać - cała była w mazi z błota, smaru i trawy... Wyczyściłem wszystko tak dokładnie, jak mogłem, wyszczotkowałem naftą, wytarłem ścierką i spryskałem smarem do łańcucha. Nic nie luzowałem, bo bałem się, że potem krzywo ustawię koło. Zębatka miała trochę luzu w osi pionowej - lekko odchylała się od pionu przy silnym poruszaniu. Nic więcej tam nie robiłem, bo po wyczyszczeniu stuki zniknęły. Dzisiaj będę jeździł i jeżeli cykanie wróci, to sprawdzę dokładnie luz zębatki, jak mówiłeś.

Dzięki!

Edit:
Niestety, podczas poniedziałkowej jazdy terkot po kilkunastu kilometrach był tak donośny, że słychać go było podczas jazdy. Znowu zdemontowałem osłonę, poluzowałem naciąg łańcucha i rzeczywiście zębatka zdawcza ma duży luz - giba się na 3-4mm. Najwidoczniej to ona powoduje hałas, choć jeszcze nie wiem, w jaki sposób, ani czy jestem w stanie sam to naprawić.

:
Ktoś może mi pomóc? Nie wiem, co zrobić z tą zębatką, luzuję i napinam łańcuch, a po chwili 'cykanie' wraca. Nie znalazłem żadnej podpowiedzi.

:
PiKAndyz napisał/a:
Ktoś może mi pomóc? Nie wiem, co zrobić z tą zębatką, luzuję i napinam łańcuch, a po chwili 'cykanie' wraca. Nie znalazłem żadnej podpowiedzi.


Przygotuj się na wymianę wałka zdawczego albo przywyknij do tego, innej opcji nie ma. Są jeszcze patenty zwane druciarstwem ale nie polecam choć sama zastosowałam jeden z nich doraźnie, aby dojechać do końca sezonu i zabrać się wiosną za wymianę wałka.

:
O rany... No to lipa. Myślałem, że to ja coś tam przestawiłem podczas regulacji, bo wcześniej takie stuki występowały sporadycznie. Czy zwlekanie z wymianą do przyszłego sezonu może mieć wpływ na wcześniejsze zużycie / uszkodzenie innych części?

:
Możesz spróbować wymienić zębatkę zdawczą, może trochę pomoże ale nie na długo, licz się z nierówno rozciągniętym łańcuchem, i w moim przypadku łożysko wałka też dostało po dupie :/ Tak więc mam do wymiany wałek, łożysko, i łańcuch z zębatkami.

:
zębatka zdawcza jest zbudowana z bardziej miekkiego materiału niz wałek także spróbujcie wymienic sama zębatke. Załózcie ją i zobaczcie luz na nowej. w prawo i w lewo zebatka nie powinna praktycznie nic sie nie ruszać. wieloklin powinien być ciasno spasowany z zębatką a ruch promieniowy czyli od silnika i do silnika jak macie powyżej 0,6 mm to przykro mi :(

keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
:
witam,
pozwolę sobie podpiąć mój problem do tego tematu, jako iż ani szukajką ani ręcznie nie znalazłem żeby ktoś miał podobny problem. Ostatnio bawiłem się w doktora i osłuchiwałem cały silnik, i jedna rzecz przykuła dość moją uwagę: lekko metaliczne cykanie w lewym cylindrze, w bliskich okolicach świecy, adekwatne do obrotów. im silnik bardziej jest nagrzany tym bardziej słychać to cykanie. Zastanawia mnie co może być przyczyną tego dźwięku, nie mam dużej wiedzy ale w tamtych okolicach jedyne co może być podejrzane to zawór(?) jakieś pomysły? Czy jest to groźne czy nie? Jak by co to zawory regulowane były po kupnie moto, czyli w sierpniu.

Poniżej wrzucam film, ciężko było telefonem uchwycić ten dźwięk, ale mam nadzieję że usłyszycie: https://www.youtube.com/watch?v=PHP8d_hlikg
od 0:32 najlepiej chyba to słychać

Mój GS.
:
podpinam sie pod pytanie mam podobny dziwięk, kiedys dziwny dzwiek wydawalo sprzegielko rozrusznika, ale teraz jest inny dzwiek.
, luz zaworowy ok, łancuszek rozrządu nowy, napinacz ok. Dźwięk ewidentnie u góry. Kompresja po 11atm. Co to może być? Mam wrażenie że jest 10% słabszy. Co to moze być?

:
Cześć,
Występuje u mnie bardzo podobny dźwięk jak u Blue. Czy ktoś ma pomysł co to może być? Łańcuszek rozrządu, sprzęgło i luzy zaworowe były robione na koniec poprzedniego sezonu przez mechanika. Przed tym serwisem też występował ten dźwięk ale nie tak silny jak teraz. Dźwięk słychać z lewej strony silnika, ciężko stwierdzić z którego miejsca.
Link: https://soundcloud.com/tranquilo-4865555/silnik-gs500e-1997

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.