Odpowiedz do tematu
:
Byłem u mechanika dziś i on sam zbytnio nie wiem co to tam może być bo to bardziej z góry cylindrów ten dźwięk sie wydobywa i dopiero czas będzie miał az w next tygodniu i taka kicha wyszła ale narazie jakos tam jeżdze i cały czas sie to nie zmienia a w niedziele rozpoczęcie sezonu
:
Witam to ja znowu mam taki mały problem ponieważ motor bym u mechanika i mechanik postanowił że całego silnika nie będzie rozbierał bo tylko mogę kasę wywalić. Więc ogólny ten pisk wydobywa się z części górnej silnika i silnik został rozebrany z góry i typu zawory bądź łańcuszek to wszystko jest dobre zastanawiałem się czy coś może z tłokami bądź pierścienami ? ale mechanik też to obalił. A co Wy o tym sądzicie ? Mam pytanko bo tak latałem po necie i czy ktoś by mógł mi nagrać swoją pracę silnika ? Bo może ja już sobie wymyślam że coś jest źle xd ?
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be (praca silnika )
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be (praca silnika )
:
Moja Suza też coś puka. Przeczytałem cały temat i nikt nie miał stukania przy jednostajnych podczas jazdy. Stawiam na zawory. Po weekendzie śmigam do mechaniora.
:
Ogólnie w mojej suzi cały czas słychać pracę zaworów. ale wszystko z nimi jest okej
:
Chyba znalazłem miejsce skąd stuka, co tam może być nie tak? kosz sprzęgłowy?
Dodam że odgłos jest słyszalny na wolnych i wyższych obrotach.
Dodam że odgłos jest słyszalny na wolnych i wyższych obrotach.
:
Tam jest sprzęgło.
Nie wiem co w sprzęgle może stukać.
Czy masz różnice jak wciskasz sprzęgło?
Ja myśłe że bardziej wałek balastowy który tam też jest w pobliżu i któremu czasem wyrabiają się półpanewki które są podobne do tych na wale i korbowodach.
Wyrobiony wałek to pukanie ale i też wibracje na niektórych obrotach
Nie wiem co w sprzęgle może stukać.
Czy masz różnice jak wciskasz sprzęgło?
Ja myśłe że bardziej wałek balastowy który tam też jest w pobliżu i któremu czasem wyrabiają się półpanewki które są podobne do tych na wale i korbowodach.
Wyrobiony wałek to pukanie ale i też wibracje na niektórych obrotach
:
Set3, Sprzęgło tez może "stukac" z dwóch powodów nawet
Po1. Wytrzaskany kosz sprzęgłowy tzn, te wyżłobienia w które wchodzą tarcze.
Po2. Gdy Kosz jest zle skręcony tez może delikatnie stukać.
Ale są to przypadki naprawdę sporadyczne.
Najlepiej wziąć stetoskop i osłuchać silnik albo metoda "na sztachetkę"
Miełgo szukania "pukadełka"
Tak naprawdę to nieda się zdiagnozować czegoś takiego on-line
Po1. Wytrzaskany kosz sprzęgłowy tzn, te wyżłobienia w które wchodzą tarcze.
Po2. Gdy Kosz jest zle skręcony tez może delikatnie stukać.
Ale są to przypadki naprawdę sporadyczne.
Najlepiej wziąć stetoskop i osłuchać silnik albo metoda "na sztachetkę"
Miełgo szukania "pukadełka"
Tak naprawdę to nieda się zdiagnozować czegoś takiego on-line
WSZYSTKIE DROGI PROWADZĄ DO OSTROWA!!!
:
Dziękuję za zainteresowanie, nie zauważyłem różnicy wciskając sprzęgło. Nie chodzi mi o dokładną diagnozę, przed rozbieraniem chciałem wiedzieć na co zwrócić tam w szczególności uwagę.
Do sprawdzenia walka balansowego będę miał dobry dostęp z prawego kartera?
Do sprawdzenia walka balansowego będę miał dobry dostęp z prawego kartera?
:
a sprzegło nie jest czasem z drugiej strony ?
keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
:
czasem nie, na stałe, ciągle jest po prawej stronie
:
Jeszcze raz... co z czym jak dlaczego i gdzie?
Z praktycznego punktu widzenia?- niemożliwy. Jeżeli życzysz sobie dokładne sprawdzenie wałka wyrównoważającego/panewek (choć nie sądzę aby było to konieczne), zmuszony jesteś do całkowitego demontażu silnika (rozpołowienia go), aby takie sprawdzenie przeprowadzić.
Silnika?... nie. Przecież kosz sprzęgłowy znajduje się właśnie pod tą pokrywą.
Co do problemu. Jeżeli stuki dochodzą wyraźnie w miejscu wskazanym przez autora tematu, oznacza to min. że zużyciu mogły ulec części składowe kosza sprzęgłowego, które można będzie skontrolować w tym dość łatwo dostępnym miejscu.
Set3 napisał/a: |
Ja myśłe że bardziej wałek balastowy który tam też jest w pobliżu i któremu czasem wyrabiają się półpanewki które są podobne do tych na wale i korbowodach.
Wyrobiony wałek to pukanie ale i też wibracje na niektórych obrotach |
Jeszcze raz... co z czym jak dlaczego i gdzie?
wloch7 napisał/a: |
Do sprawdzenia walka balansowego będę miał dobry dostęp z prawego kartera? |
Z praktycznego punktu widzenia?- niemożliwy. Jeżeli życzysz sobie dokładne sprawdzenie wałka wyrównoważającego/panewek (choć nie sądzę aby było to konieczne), zmuszony jesteś do całkowitego demontażu silnika (rozpołowienia go), aby takie sprawdzenie przeprowadzić.
sezrg napisał/a: |
a sprzegło nie jest czasem z drugiej strony ? |
Silnika?... nie. Przecież kosz sprzęgłowy znajduje się właśnie pod tą pokrywą.
Co do problemu. Jeżeli stuki dochodzą wyraźnie w miejscu wskazanym przez autora tematu, oznacza to min. że zużyciu mogły ulec części składowe kosza sprzęgłowego, które można będzie skontrolować w tym dość łatwo dostępnym miejscu.
:
Czas dołożyć moje trzy grosze w tym temacie.
Problem znany. COŚ stuka. Zacznijmy od prezentacji:
http://youtu.be/bTYRha4p64M
Problem pojawił się nagle jak wracałem z uczelni. Jada powyżej 4000 jest nie możliwa bo hałas jest kosmiczny.
W dniu dzisiejszym rozebraliśmy górę i rzuciliśmy okiem na rozrząd. Jest luz na wałkach. Wałkiem bliżej siedziska może normalnie ruszać na prawo i lewo. Jaki jest dopuszczalny luz?
Czy ma ktoś jakieś pomysły? Jutro rozbieramy boki, żeby zajrzeć co tam się dzieje.
Problem znany. COŚ stuka. Zacznijmy od prezentacji:
http://youtu.be/bTYRha4p64M
Problem pojawił się nagle jak wracałem z uczelni. Jada powyżej 4000 jest nie możliwa bo hałas jest kosmiczny.
W dniu dzisiejszym rozebraliśmy górę i rzuciliśmy okiem na rozrząd. Jest luz na wałkach. Wałkiem bliżej siedziska może normalnie ruszać na prawo i lewo. Jaki jest dopuszczalny luz?
Czy ma ktoś jakieś pomysły? Jutro rozbieramy boki, żeby zajrzeć co tam się dzieje.
:
Katana a ja obstawiam wałek balansowy i półpanewki. Ale już nie pierwszy raz - opozycja
:
Czy taki luz kosza sprzeglowego jak w filmiku jest w normie? Zastanawiam się czy rozbierać.
Na pracującym silniku stuki występują przy jednostajnej jeździe, najgłośniej przy około 4 tyś rpm.
http://youtu.be/Msb89hAQ61o
Na pracującym silniku stuki występują przy jednostajnej jeździe, najgłośniej przy około 4 tyś rpm.
http://youtu.be/Msb89hAQ61o
:
Wloch... weź się trochę ogarnij. Jeżeli chcesz zapytać o opinie na temat luzu kosza sprzęgłowego, to przynajmniej przygotuj się do tego we właściwy sposób. Bo na podstawie tego co nagrałeś moja opinia jest jednoznaczna z tym, że chyba miałeś u siebie co najwyżej trzęsienie ziemi. Nie jestem w stanie zaobserwować niczego innego oprócz tego, że kamerka giba się na wszystkie strony. Zdejmij pokrywę sprzęgła... ustaw odpowiednio kamerkę na statywie, i dopiero nagrywaj materiał do oceny. Wtedy już będę/będziemy mogli zauważyć ewentualne luzy na koszu sprzęgłowym.
Odpowiedz do tematu
wloch7 napisał/a: |
Czy taki luz kosza sprzeglowego jak w filmiku jest w normie? Zastanawiam się czy rozbierać.
Na pracującym silniku stuki występują przy jednostajnej jeździe, najgłośniej przy około 4 tyś rpm. http://youtu.be/Msb89hAQ61o |
Wloch... weź się trochę ogarnij. Jeżeli chcesz zapytać o opinie na temat luzu kosza sprzęgłowego, to przynajmniej przygotuj się do tego we właściwy sposób. Bo na podstawie tego co nagrałeś moja opinia jest jednoznaczna z tym, że chyba miałeś u siebie co najwyżej trzęsienie ziemi. Nie jestem w stanie zaobserwować niczego innego oprócz tego, że kamerka giba się na wszystkie strony. Zdejmij pokrywę sprzęgła... ustaw odpowiednio kamerkę na statywie, i dopiero nagrywaj materiał do oceny. Wtedy już będę/będziemy mogli zauważyć ewentualne luzy na koszu sprzęgłowym.