Stukanie w silniku - stuki
Odpowiedz do tematu

Mateuszz246
[Usunięty]
:
Byłem u mechanika dziś i on sam zbytnio nie wiem co to tam może być bo to bardziej z góry cylindrów ten dźwięk sie wydobywa i dopiero czas będzie miał az w next tygodniu i taka kicha wyszła ;/ ale narazie jakos tam jeżdze i cały czas sie to nie zmienia ;/ a w niedziele rozpoczęcie sezonu :((

Mateuszz246
[Usunięty]
:
Witam to ja znowu mam taki mały problem ponieważ motor bym u mechanika i mechanik postanowił że całego silnika nie będzie rozbierał bo tylko mogę kasę wywalić. Więc ogólny ten pisk wydobywa się z części górnej silnika i silnik został rozebrany z góry i typu zawory bądź łańcuszek to wszystko jest dobre zastanawiałem się czy coś może z tłokami bądź pierścienami ? ale mechanik też to obalił. A co Wy o tym sądzicie ? Mam pytanko bo tak latałem po necie i czy ktoś by mógł mi nagrać swoją pracę silnika ? Bo może ja już sobie wymyślam że coś jest źle xd ?

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be (praca silnika )

wloch7
[Usunięty]
:
Moja Suza też coś puka. Przeczytałem cały temat i nikt nie miał stukania przy jednostajnych podczas jazdy. Stawiam na zawory. Po weekendzie śmigam do mechaniora.

Mateuszz246
[Usunięty]
:
Ogólnie w mojej suzi cały czas słychać pracę zaworów. ale wszystko z nimi jest okej :D

wloch7
[Usunięty]
:
Chyba znalazłem miejsce skąd stuka, co tam może być nie tak? kosz sprzęgłowy?



Dodam że odgłos jest słyszalny na wolnych i wyższych obrotach.

:
Tam jest sprzęgło.
Nie wiem co w sprzęgle może stukać.
Czy masz różnice jak wciskasz sprzęgło?

Ja myśłe że bardziej wałek balastowy który tam też jest w pobliżu i któremu czasem wyrabiają się półpanewki które są podobne do tych na wale i korbowodach.
Wyrobiony wałek to pukanie ale i też wibracje na niektórych obrotach

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
:
Set3, Sprzęgło tez może "stukac" z dwóch powodów nawet :)
Po1. Wytrzaskany kosz sprzęgłowy tzn, te wyżłobienia w które wchodzą tarcze.
Po2. Gdy Kosz jest zle skręcony tez może delikatnie stukać.
Ale są to przypadki naprawdę sporadyczne.
Najlepiej wziąć stetoskop i osłuchać silnik albo metoda "na sztachetkę" :D
Miełgo szukania "pukadełka" :)
Tak naprawdę to nieda się zdiagnozować czegoś takiego on-line !!

WSZYSTKIE DROGI PROWADZĄ DO OSTROWA!!!
wloch7
[Usunięty]
:
Dziękuję za zainteresowanie, nie zauważyłem różnicy wciskając sprzęgło. Nie chodzi mi o dokładną diagnozę, przed rozbieraniem chciałem wiedzieć na co zwrócić tam w szczególności uwagę.

Do sprawdzenia walka balansowego będę miał dobry dostęp z prawego kartera?

:
a sprzegło nie jest czasem z drugiej strony ?

keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
:
czasem nie, na stałe, ciągle jest po prawej stronie

:
Set3 napisał/a:
Ja myśłe że bardziej wałek balastowy który tam też jest w pobliżu i któremu czasem wyrabiają się półpanewki które są podobne do tych na wale i korbowodach.
Wyrobiony wałek to pukanie ale i też wibracje na niektórych obrotach


Jeszcze raz... co z czym jak dlaczego i gdzie?

wloch7 napisał/a:
Do sprawdzenia walka balansowego będę miał dobry dostęp z prawego kartera?


Z praktycznego punktu widzenia?- niemożliwy. Jeżeli życzysz sobie dokładne sprawdzenie wałka wyrównoważającego/panewek (choć nie sądzę aby było to konieczne), zmuszony jesteś do całkowitego demontażu silnika (rozpołowienia go), aby takie sprawdzenie przeprowadzić.

sezrg napisał/a:
a sprzegło nie jest czasem z drugiej strony ?


Silnika?... nie. Przecież kosz sprzęgłowy znajduje się właśnie pod tą pokrywą.


Co do problemu. Jeżeli stuki dochodzą wyraźnie w miejscu wskazanym przez autora tematu, oznacza to min. że zużyciu mogły ulec części składowe kosza sprzęgłowego, które można będzie skontrolować w tym dość łatwo dostępnym miejscu.

Grzechu500
[Usunięty]
:
Czas dołożyć moje trzy grosze w tym temacie.

Problem znany. COŚ stuka. Zacznijmy od prezentacji:

http://youtu.be/bTYRha4p64M

Problem pojawił się nagle jak wracałem z uczelni. Jada powyżej 4000 jest nie możliwa bo hałas jest kosmiczny.

W dniu dzisiejszym rozebraliśmy górę i rzuciliśmy okiem na rozrząd. Jest luz na wałkach. Wałkiem bliżej siedziska może normalnie ruszać na prawo i lewo. Jaki jest dopuszczalny luz?

Czy ma ktoś jakieś pomysły? Jutro rozbieramy boki, żeby zajrzeć co tam się dzieje.

:
Katana a ja obstawiam wałek balansowy i półpanewki. Ale już nie pierwszy raz - opozycja

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
wloch7
[Usunięty]
:
Czy taki luz kosza sprzeglowego jak w filmiku jest w normie? Zastanawiam się czy rozbierać.
Na pracującym silniku stuki występują przy jednostajnej jeździe, najgłośniej przy około 4 tyś rpm.
http://youtu.be/Msb89hAQ61o

:
wloch7 napisał/a:
Czy taki luz kosza sprzeglowego jak w filmiku jest w normie? Zastanawiam się czy rozbierać.
Na pracującym silniku stuki występują przy jednostajnej jeździe, najgłośniej przy około 4 tyś rpm.
http://youtu.be/Msb89hAQ61o


Wloch... weź się trochę ogarnij. Jeżeli chcesz zapytać o opinie na temat luzu kosza sprzęgłowego, to przynajmniej przygotuj się do tego we właściwy sposób. Bo na podstawie tego co nagrałeś moja opinia jest jednoznaczna z tym, że chyba miałeś u siebie co najwyżej trzęsienie ziemi. Nie jestem w stanie zaobserwować niczego innego oprócz tego, że kamerka giba się na wszystkie strony. Zdejmij pokrywę sprzęgła... ustaw odpowiednio kamerkę na statywie, i dopiero nagrywaj materiał do oceny. Wtedy już będę/będziemy mogli zauważyć ewentualne luzy na koszu sprzęgłowym.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.