Stukanie w silniku - stuki |
Autor |
Wiadomość |
Mateuszz246 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 23 Kwi, 2014
|
|
|
Byłem u mechanika dziś i on sam zbytnio nie wiem co to tam może być bo to bardziej z góry cylindrów ten dźwięk sie wydobywa i dopiero czas będzie miał az w next tygodniu i taka kicha wyszła ale narazie jakos tam jeżdze i cały czas sie to nie zmienia a w niedziele rozpoczęcie sezonu |
|
|
|
|
Mateuszz246 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 30 Kwi, 2014
|
|
|
Witam to ja znowu mam taki mały problem ponieważ motor bym u mechanika i mechanik postanowił że całego silnika nie będzie rozbierał bo tylko mogę kasę wywalić. Więc ogólny ten pisk wydobywa się z części górnej silnika i silnik został rozebrany z góry i typu zawory bądź łańcuszek to wszystko jest dobre zastanawiałem się czy coś może z tłokami bądź pierścienami ? ale mechanik też to obalił. A co Wy o tym sądzicie ? Mam pytanko bo tak latałem po necie i czy ktoś by mógł mi nagrać swoją pracę silnika ? Bo może ja już sobie wymyślam że coś jest źle xd ?
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be (praca silnika ) |
|
|
|
|
wloch7 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Maj, 2014
|
|
|
Moja Suza też coś puka. Przeczytałem cały temat i nikt nie miał stukania przy jednostajnych podczas jazdy. Stawiam na zawory. Po weekendzie śmigam do mechaniora. |
|
|
|
|
Mateuszz246 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 25 Maj, 2014
|
|
|
Ogólnie w mojej suzi cały czas słychać pracę zaworów. ale wszystko z nimi jest okej |
|
|
|
|
wloch7 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 27 Maj, 2014
|
|
|
Chyba znalazłem miejsce skąd stuka, co tam może być nie tak? kosz sprzęgłowy?
Dodam że odgłos jest słyszalny na wolnych i wyższych obrotach. |
|
|
|
|
Set3
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 60 Dołączył: 14 Paź 2010 Pochwał: 28 Posty: 682 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: Wto 27 Maj, 2014
|
|
|
Tam jest sprzęgło.
Nie wiem co w sprzęgle może stukać.
Czy masz różnice jak wciskasz sprzęgło?
Ja myśłe że bardziej wałek balastowy który tam też jest w pobliżu i któremu czasem wyrabiają się półpanewki które są podobne do tych na wale i korbowodach.
Wyrobiony wałek to pukanie ale i też wibracje na niektórych obrotach |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
|
|
|
|
|
Zechowany
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 01 Lut 2009 Pochwał: 4 Posty: 447 Skąd: Ostrów Wielkopolski
|
Wysłany: Sro 28 Maj, 2014
|
|
|
Set3, Sprzęgło tez może "stukac" z dwóch powodów nawet
Po1. Wytrzaskany kosz sprzęgłowy tzn, te wyżłobienia w które wchodzą tarcze.
Po2. Gdy Kosz jest zle skręcony tez może delikatnie stukać.
Ale są to przypadki naprawdę sporadyczne.
Najlepiej wziąć stetoskop i osłuchać silnik albo metoda "na sztachetkę"
Miełgo szukania "pukadełka"
Tak naprawdę to nieda się zdiagnozować czegoś takiego on-line |
_________________ WSZYSTKIE DROGI PROWADZĄ DO OSTROWA!!!
|
|
|
|
|
wloch7 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 28 Maj, 2014
|
|
|
Dziękuję za zainteresowanie, nie zauważyłem różnicy wciskając sprzęgło. Nie chodzi mi o dokładną diagnozę, przed rozbieraniem chciałem wiedzieć na co zwrócić tam w szczególności uwagę.
Do sprawdzenia walka balansowego będę miał dobry dostęp z prawego kartera? |
|
|
|
|
sezrg
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 15 Lis 2007 Pochwał: 17 Posty: 821 Skąd: swarzędz/poznan
|
Wysłany: Pon 02 Cze, 2014
|
|
|
a sprzegło nie jest czasem z drugiej strony ? |
_________________ keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
|
|
|
|
|
jacek
Model GSa: GS 500E
Wiek: 42 Dołączył: 14 Wrz 2008 Pochwał: 1 Posty: 723 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 02 Cze, 2014
|
|
|
czasem nie, na stałe, ciągle jest po prawej stronie |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Pon 02 Cze, 2014
|
|
|
Set3 napisał/a: | Ja myśłe że bardziej wałek balastowy który tam też jest w pobliżu i któremu czasem wyrabiają się półpanewki które są podobne do tych na wale i korbowodach.
Wyrobiony wałek to pukanie ale i też wibracje na niektórych obrotach |
Jeszcze raz... co z czym jak dlaczego i gdzie?
wloch7 napisał/a: | Do sprawdzenia walka balansowego będę miał dobry dostęp z prawego kartera? |
Z praktycznego punktu widzenia?- niemożliwy. Jeżeli życzysz sobie dokładne sprawdzenie wałka wyrównoważającego/panewek (choć nie sądzę aby było to konieczne), zmuszony jesteś do całkowitego demontażu silnika (rozpołowienia go), aby takie sprawdzenie przeprowadzić.
sezrg napisał/a: | a sprzegło nie jest czasem z drugiej strony ? |
Silnika?... nie. Przecież kosz sprzęgłowy znajduje się właśnie pod tą pokrywą.
Co do problemu. Jeżeli stuki dochodzą wyraźnie w miejscu wskazanym przez autora tematu, oznacza to min. że zużyciu mogły ulec części składowe kosza sprzęgłowego, które można będzie skontrolować w tym dość łatwo dostępnym miejscu. |
|
|
|
|
Grzechu500 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 03 Cze, 2014
|
|
|
Czas dołożyć moje trzy grosze w tym temacie.
Problem znany. COŚ stuka. Zacznijmy od prezentacji:
http://youtu.be/bTYRha4p64M
Problem pojawił się nagle jak wracałem z uczelni. Jada powyżej 4000 jest nie możliwa bo hałas jest kosmiczny.
W dniu dzisiejszym rozebraliśmy górę i rzuciliśmy okiem na rozrząd. Jest luz na wałkach. Wałkiem bliżej siedziska może normalnie ruszać na prawo i lewo. Jaki jest dopuszczalny luz?
Czy ma ktoś jakieś pomysły? Jutro rozbieramy boki, żeby zajrzeć co tam się dzieje. |
|
|
|
|
Set3
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 60 Dołączył: 14 Paź 2010 Pochwał: 28 Posty: 682 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: Pon 09 Cze, 2014
|
|
|
Katana a ja obstawiam wałek balansowy i półpanewki. Ale już nie pierwszy raz - opozycja |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
|
|
|
|
|
wloch7 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 31 Sie, 2014
|
|
|
Czy taki luz kosza sprzeglowego jak w filmiku jest w normie? Zastanawiam się czy rozbierać.
Na pracującym silniku stuki występują przy jednostajnej jeździe, najgłośniej przy około 4 tyś rpm.
http://youtu.be/Msb89hAQ61o |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Pon 01 Wrz, 2014
|
|
|
wloch7 napisał/a: | Czy taki luz kosza sprzeglowego jak w filmiku jest w normie? Zastanawiam się czy rozbierać.
Na pracującym silniku stuki występują przy jednostajnej jeździe, najgłośniej przy około 4 tyś rpm.
http://youtu.be/Msb89hAQ61o |
Wloch... weź się trochę ogarnij. Jeżeli chcesz zapytać o opinie na temat luzu kosza sprzęgłowego, to przynajmniej przygotuj się do tego we właściwy sposób. Bo na podstawie tego co nagrałeś moja opinia jest jednoznaczna z tym, że chyba miałeś u siebie co najwyżej trzęsienie ziemi. Nie jestem w stanie zaobserwować niczego innego oprócz tego, że kamerka giba się na wszystkie strony. Zdejmij pokrywę sprzęgła... ustaw odpowiednio kamerkę na statywie, i dopiero nagrywaj materiał do oceny. Wtedy już będę/będziemy mogli zauważyć ewentualne luzy na koszu sprzęgłowym. |
|
|
|
|
|