Spróbuj nagrać te dźwięki, może akurat uda Ci się uchwycić ten moment.
Kiedyś miałem problem ze stukami z okolic wałków rozrządu. Z tego, co się dowiedziałem, były to luzy na wałkach, które od czasu do czasu dawały o sobie znać. Ciekawe jest to, że nie zdążyłem nawet pomierzyć tych luzów, bo po regulacji zaworów stukanie minęło, jak ręką odjął...
Odpowiedz do tematu
:
5*
:
Trochę poszukałem i znalazłem filmik przedstawiający identyczne stuki. Diagnoza jaka była postawiona w temacie z filmikiem to luzy na wałkach rozrządu. Pytanie do Was czy jest to prawdobodobne i jak zmierzyć te luzy(tylko wzdłużne czy mogą być też luzy góra-dół).
Link:
http://www.youtube.com/watch?v=SAAZnaRthOw
Link:
http://www.youtube.com/watch?v=SAAZnaRthOw
:
Czy jest to prawdopodobne... nigdy na sto procent nie będziesz pewien, ale skoro te dźwięki przypominają te Twoje, to jest jakaś przesłanka, że to mogą być luzy na wałkach.
Luzy dzielą się na dwa rodzaje:
- osiowe
- promieniowe
z tego, co nauczyłem się na forum, to osiowe mają jakąś tolerancję, promieniowe są niemile widziane
Luzy dzielą się na dwa rodzaje:
- osiowe
- promieniowe
z tego, co nauczyłem się na forum, to osiowe mają jakąś tolerancję, promieniowe są niemile widziane
5*
:
To wiem, ale jaki jest sposób pomiaru tych luzów? Bo metoda na oko chyba sie tu nie sprawdzi .
:
Do pomiaru luzu w łożyskowaniach ślizgowych stosujesz plastigauge. Natomiast do pomiaru luzu osiowego wałków rozrządu, wymagany będzie odpowiednio wyskalowany szczelinomierz. Po przeprowadzeniu pomiarów wyniki porównujesz z danymi zawartymi w książce naprawczej/serwisowej motocykla.
:
Witam 2 dni temu wymieniłem olej w moim GS'e i od razu po odpaleniu z silnika zaczęły dochodzić dziwne dźwięki przypominające jakby takie piłowanie. Wcześniej, od kąd zakupiłem GS'a, czyli przez prawie rok jedyny dźwięk jaki dochodził z silnika to jak by takie cykanie, ale czytałem że wiele osób to ma i GS'y po prostu tak chodzą. Ale teraz pojawił się zupełnie inny dźwięk. Słychać go z obu stron silnika ale najbardziej z prawej, jak pochylałem moto na boki to to piłowanie jak by lekko zmieniało rytm. Dodam że nie robiłem w tym sezonie jeszcze regulacji zaworów czy gaźników.
Czy ktoś ma pomysł co to może być? i najdźiwniejsze że pojawiło się po wymianie oleju
Czy ktoś ma pomysł co to może być? i najdźiwniejsze że pojawiło się po wymianie oleju
:
No i mnie dopadly dziwne odglosy z silnika
Noe jest to stukanie, bardziej terkotanie/ brzeczenie.
Na poczatku wszystko wskazywalo na naped ale wystepuje tez na postoju...
http://m.youtube.com/#/watch?v=h4CJ2K9ejGQ
Dzwiek identyczny jak na filmiku
(chetnym moge wyslac moj filmik na maila)
Rozrzad sprawdzony, kolektory dokrecone.
W zasadzie to chyba juz wszystko sprawdzilem:/
Moto pali od strzala, jezdzi jak trzeba. Poza brzeczeniem nie ma absolutnie zadnych objawow.
Dodam, ze na zimnym silniku tego noe slychac, dopiero jak sie zagrzeje.
Przy ruszaniu jest ok, zaczyna sie przy wzroscie obrotow po czym cichnie tak przy 4-5 tys.
Nie wystepuje zawsze.
Najczesciej "gra" w harmonii z terkotaniem zebatki ale jest to bardziej wysoki, metaliczny dzwiek.
Nie mam zielonego pojecia co to moze byc, skonczyly mi sie pomysly.
Noe jest to stukanie, bardziej terkotanie/ brzeczenie.
Na poczatku wszystko wskazywalo na naped ale wystepuje tez na postoju...
http://m.youtube.com/#/watch?v=h4CJ2K9ejGQ
Dzwiek identyczny jak na filmiku
(chetnym moge wyslac moj filmik na maila)
Rozrzad sprawdzony, kolektory dokrecone.
W zasadzie to chyba juz wszystko sprawdzilem:/
Moto pali od strzala, jezdzi jak trzeba. Poza brzeczeniem nie ma absolutnie zadnych objawow.
Dodam, ze na zimnym silniku tego noe slychac, dopiero jak sie zagrzeje.
Przy ruszaniu jest ok, zaczyna sie przy wzroscie obrotow po czym cichnie tak przy 4-5 tys.
Nie wystepuje zawsze.
Najczesciej "gra" w harmonii z terkotaniem zebatki ale jest to bardziej wysoki, metaliczny dzwiek.
Nie mam zielonego pojecia co to moze byc, skonczyly mi sie pomysly.
Bikes are awesome!
:
Jaki masz poziom oleju i czy często go sprawdzasz?
:
Olej (15w50) pod full.
Sprawdzany codziennie...
EDIT:
dodam jeszcze, ze wymienilem olej z filtrem po tym jak mi zdmuchnelo moto na parkingu.
Przez jakies 2 tygodnie od wywrotki bylo ok.
Dalem koledze z pracy posiedziec i odwinac na luzie 2razy tak do 7tys po czym ruszylem do domu, zrobilem jakies 30km i jak dojechalem uslyszalem brzeczenie po raz pierwszy.
Kumpel z pracy twierdzi ze to zawor, za maly badz za duzy luz niby plytka tak brzeczy.
Fakt faktem noe sprawdzilem luzow zaworowych
Byly usyawiane jakies 2-3 tys mil temu.
HELP
[ Dodano: Pon 07 Kwi, 2014 ]
Nikt nie ma pomyslu? Pytan?
Zauwazylem ogolnie ze kultura pracy calego silnika jakby sie pogorszyla:/
Cholera wie, moze sobie wmawiam.
Sprawdzany codziennie...
EDIT:
dodam jeszcze, ze wymienilem olej z filtrem po tym jak mi zdmuchnelo moto na parkingu.
Przez jakies 2 tygodnie od wywrotki bylo ok.
Dalem koledze z pracy posiedziec i odwinac na luzie 2razy tak do 7tys po czym ruszylem do domu, zrobilem jakies 30km i jak dojechalem uslyszalem brzeczenie po raz pierwszy.
Kumpel z pracy twierdzi ze to zawor, za maly badz za duzy luz niby plytka tak brzeczy.
Fakt faktem noe sprawdzilem luzow zaworowych
Byly usyawiane jakies 2-3 tys mil temu.
HELP
[ Dodano: Pon 07 Kwi, 2014 ]
Nikt nie ma pomyslu? Pytan?
Zauwazylem ogolnie ze kultura pracy calego silnika jakby sie pogorszyla:/
Cholera wie, moze sobie wmawiam.
Bikes are awesome!
:
Witam dołączam się do tematu tylko nie mam stuków a tak jakby jakieś ocieranie tak jakby tłok się ocierał ale wszystko chodzi tak jak należy i dodam że ten dźwięk pojawia sie dopiero jak silnik jest juz rozgrzany . Dodam że mam raczej zawory do regulacji bo zaczyna powoli strzelać z tłumika jak odpuszczam gaz . Nagrałem filmiki Doszedłem go wniosku że to piszczy tak jak pasek w samochodzie tylko że ciszej
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
P.S myślałem że to może pierścienie ale nawet jak silnik zimny i dam trochę gazu no to z tłumika nic się nie wydobywa
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
P.S myślałem że to może pierścienie ale nawet jak silnik zimny i dam trochę gazu no to z tłumika nic się nie wydobywa
:
mi to bardziej na dżwiek łańcuszka rozrządu niż coś z pierścieniami czy tlokami
a ze odpuszczasz i strzela z tłumika to nie koniecznie zawory
a ze odpuszczasz i strzela z tłumika to nie koniecznie zawory
keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
:
Ale to czemu tak może dzwonić ? to coś źle zaczyna się w silniku dziać
sezrg napisał/a: |
mi to bardziej na dżwiek łańcuszka rozrządu |
Ale to czemu tak może dzwonić ? to coś źle zaczyna się w silniku dziać
:
luźny łańcuch właśnie dzwoni. spytaj ojca jak miał luzny łańcuch w maluszku to jak to brzmiało.
jeśli lańcuch jest luźny to niefajnie.
Zdejmij kape zaworową i sprawdź ręką czy jest lużny.
Zmierz ilość pinów pomiedzy wałkami albo zmierz miarką długość pomiedzy wałkami (znakami NA wałkach) dokładnie ile pinów i ile cm to jest to opisane w serwisówce którą sciągniesz z głównej strony forum.
Sprawdz też jak wygladają slizgi po których chodzi łańcuch.
jeśli lańcuch jest luźny to niefajnie.
Zdejmij kape zaworową i sprawdź ręką czy jest lużny.
Zmierz ilość pinów pomiedzy wałkami albo zmierz miarką długość pomiedzy wałkami (znakami NA wałkach) dokładnie ile pinów i ile cm to jest to opisane w serwisówce którą sciągniesz z głównej strony forum.
Sprawdz też jak wygladają slizgi po których chodzi łańcuch.
keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
:
Czyli jednym słowem oddam do mechanika bo zbytnio sam nie ogarniam tego tematu. Może ktoś wie ile taka usługa będzie kosztować ? i czy da się to normalnie zrobić ?
:
Odpowiedz do tematu
Samo sprawdzenie to na moje oko max 100 do tego nowa uszczelka 100zl a jeslli rozrzad do wymiany to bedzie wiecej kasy. Regulacja luzow zaworowych to tez miedzy 150 a 200
keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA