Stukanie w silniku - stuki |
Autor |
Wiadomość |
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Sro 20 Lis, 2013
|
|
|
Zrób tak, postaw moto przodem prostopadle do ściany- tak aby przednie koło oparło się o ścianę. Następnie odpal silnik i na włączonej jedynce postaraj się sprzęgłem przydusić silnik, obserwuj w tym czasie jakie silnik będzie generował dźwięki. |
|
|
|
|
marcinlbn18
Wiek: 34 Dołączył: 06 Paź 2012 Pochwał: 2 Posty: 78 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Sro 20 Lis, 2013
|
|
|
KATANA napisał/a: | na włączonej jedynce postaraj się sprzęgłem przydusić silnik, obserwuj w tym czasie jakie silnik będzie generował dźwięki. |
przydusic silnik tzn mam lekko popuszczać sprzęgło na biegu ale nie na tyle żeby kolo zaczęło kręcić ?
jutro po odpaleniu i wymieszaniu oleju odessam troche rurka i strzykawka.jesli opilki sa to powinno chyba wyjść. |
_________________
|
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Sro 20 Lis, 2013
|
|
|
marcinlbn18 napisał/a: | przydusic silnik tzn mam lekko popuszczać sprzęgło na biegu ale nie na tyle żeby kolo zaczęło kręcić ? |
Zgadza się. Co do oleju to do właściwej jego oceny należy spuścić olej np. do czystego naczynia. |
|
|
|
|
marcinlbn18
Wiek: 34 Dołączył: 06 Paź 2012 Pochwał: 2 Posty: 78 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 21 Lis, 2013
|
|
|
-Próba z obciążeniem silnika sprzęgłem wyszła dobrze, nie było nic słychać.
-Osłuchałem silnik ze wszystkich stron długą metalową rurą od odkurzacza - żadnego stukania nie było. (apropo nie spodziewałem się tak wyraznego i głośnego przeniesienia dzwieków z wnętrza silnika, prosta i świetna metoda,naprawde polecam. Sam podchodziłem do tego sceptycznie)
-olej po wymieszaniu zassalem z wlewu i był czysty. Nie mam dobrego klucza do sruby spustowej wiec dałem sobie spokój,na wiosne i tak bedzie wymiana w serwisie.
-sąsiad ktory posiada dwa motocykle, byl akurat obok w garazu stwierdził ,że nic niepokojącego nie slyszy a dzwiek ktorego sie "czepiałem" to praca tłoków a w silnikach chłodzonych powietrzem będzie głośniej.Ponadto w garazu jest lekkie echo . Jedynie stukanie z początku nagrania (18 sekunda) przy schodzeniu z obrotow jest zagadkowe.
Dzisiaj takich nie było w ogole. Może na tym nagraniu za szybko od uruchomienia silnika wszedlem na obroty i nie bylo jeszcze dobrego smarowania dlatego zastukało kilka razy? |
_________________
|
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Czw 21 Lis, 2013
|
|
|
Nie ma dokładnej możliwości w zassaniu przez wlew oleju z zanieczyszczeniami, ponieważ wszelkie zanieczyszczenia cięższe bardzo szybko opadają na dno miski olejowej zwłaszcza w oleju rozgrzanym, i dotyczy to ciał stałych typu opiłki itp. To że w strzykawce nie ma zanieczyszczeń o niczym nie świadczy, a zdejmij tylko mise olejową to się za głowę złapiesz z powodu tego co zobaczysz na dnie miski olejowej.
Jeśli nie ma stuków powstających przy celowym dociążaniu silnika, to możemy wstępnie wykluczyć uszkodzenie/luz na panewkach wału korbowego/korbowodach/sworzni tłokowych/piast tłoków. Jednak stukie te mogą powodować np. tłoki kołysające się w cylindrach z powodu nadmiernego luzu w tulejach cylindrowych, jednak i tutaj powinien ten objaw wystąpić podczas dociążania silnika. Odnośnie specyfiki pracy silnika chłodzonego powietrzem to owszem dźwięk jest bardziej donośny "szelest", ale żadnych innych typu stukanie, silniki chłodzone płynem są bardziej wytłumione w swojej pracy przez czynnik chłodzący.
Spróbuj spojrzeć na to, zamieszczam link w którym opisałem większość możliwych odgłosów, które mogą wystąpić w silniku gs (twoim silniku).
http://www.forum.gs500.pl...ghlight=#172005 |
Autor postu otrzymał pochwałę. |
|
|
|
|
misiorek
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Gru 2012 Pochwał: 3 Posty: 248 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: Czw 21 Lis, 2013
|
|
|
Panowie, nie chcę się wymądrzać, ale to mi ewidentnie brzmi, jak luzy na wałkach rozrządu, ale to tylko moje przypuszczenia:) |
_________________ 5* |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Pią 22 Lis, 2013
|
|
|
Dlatego podwiesiłem link, aby można było na jego podstawie mniej lub bardziej określić jaka może być przyczyna tych stuków. Jeden z użytkowników wcześniejszych który miał również problemy z silnikiem w postaci pukania, okazało się po zbadaniu że została uszkodzona panewka (absolutnie niczego nie sugeruję). Żaden nagrany filmik nie jest w stanie dokładnie przekazać takiego materiału jaki możemy tylko sprawdzić/usłyszeć na żywo. Z samego nagranego materiału mogę powiedzieć że faktycznie "coś" słychać jakby stukanie powstające/narastające bardziej przy opadających obrotach silnika. Jeżeli podczas pierwszego sposobu badania hałasy te nie ulegały nasileniu, to możemy wstępnie wykluczyć przyczynę leżącą po stronie układu korbowo-korbowodowego, oraz szukać w dalszych mechanizmach mogących powodować ten stukot. Jeżeli problem ten ma dotyczyć układu rozrządu to wystarczy jak przy odpalonym silniku, wykonamy tą samą próbę jak na filmiku, ale z motocyklem lekko/bardziej przechylonym- wtedy wszystkie ewentualne luzy osiowe ulegną skasowaniu pod wpływem masy poszczególnych części mechanizmów. Efektem takiego sprawdzenia będzie określenie typu: jeśli stuki ucichną przy pochyleniu motocykla to problemem jest luz osiowy danej części, jeżeli jednak stuki będą dalej występowały to prawdopodobnie występuje luz promieniowy- który de facto zmianą swojego natężenia reaguje tylko na obciążenie/zmianę prędkości danej części. Oczywiście może się okazać że wszystko jednak jest w porządku, dlatego czekam na dalszy rozwój tej sytuacji. Jeśli masz taką możliwość to zapytaj może wśród znajomych ogarniętych mechaników motocykli, czy mogliby posłuchać i ocenić w realu ten przypadek. Dla kogoś kto siedzi w tej branży dłużej, wystarczy jedno odpalenie i diagnoza będzie postawiona... chyba że prześlesz mi moto mailem |
|
|
|
|
misiorek
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 12 Gru 2012 Pochwał: 3 Posty: 248 Skąd: Bielsko
|
Wysłany: Pią 22 Lis, 2013
|
|
|
w sumie to wszystko zostało już powiedziane powyżej
Katany nie przegadam |
_________________ 5* |
|
|
|
|
marcinlbn18
Wiek: 34 Dołączył: 06 Paź 2012 Pochwał: 2 Posty: 78 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 25 Lis, 2013
|
|
|
dzięki za wszystkie wskazówki. Póki co pogoda i czas nie pozwala na zajęcie sie tym więc wrócę do tematu na wiosnę. będzie kompletny serwis ,ktory i tak planowałem.
Ale jeszcze raz dzięki bo mogłem wykluczyć czarne scenariusze ,ktore mi chodziły po glowie:) |
_________________
|
|
|
|
|
Bajer [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 27 Lis, 2013
|
|
|
Nie będe zakładał znowu nowego tematu, Moje pytanie brzmi co to może być nie tak po odpaleniu czy silnik ciepły czy zimny dochodzą z niego niepokojące mnie dzwięki stuki ciężko to sprecyzować. Moje pytanie brzmi co to może być wiem wiem z prespektywy filmiku ciezko bedzie cos wskórać ale dźwiek jest tak charakterystyczny że może ktos mial podobny problem. Na większych obrotach chodzi bez tych stuków jedynie na wolnych słychać to pukanie. Dolacze filmik i proszę Was Kochani o jakąś odpowiedź pozdrawiam
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be |
|
|
|
|
Set3
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 61 Dołączył: 14 Paź 2010 Pochwał: 28 Posty: 682 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: Sro 27 Lis, 2013
|
|
|
oj glosne te stuki. Moga byc zawory. na zimnym. Mam nadzieje ze to nie wał.
Masz w domu odkurzacz. Weź rure 1m o przytykaj do silnika zlokalizuj miejsce stuków.
osłuchaj głowice, okolice wału ( panewki korbowodu) oraz jeszcze jest z tyłu wałek balansowy. Jeszcze wcisnij sprzegło i wtedy czy słychać.
Dźwięk lubi oszukiwac. Wydaje sie w jednym a słychac w drugim. Ja jestem na takie sprawy głuchy. Dlatego polecam rure odkurzacza.
Poczytaj co napisał wyzej KATANA i sprawdaj jak pisze, |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
|
|
|
|
|
Marek111
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 29 Dołączył: 21 Lip 2012 Posty: 100 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 16 Gru, 2013
|
|
|
Mam pytanie, w moim silniku pojawiły się dziwne stuki (w prawdzie już jakiś czas temu ale teraz dopiero mam trochę czasu).
Stuki pojawiają się wyłącznie na ciepłym silniku i na wolnych obrotach, ale tez nie zawsze, zdarza się ze kilka dni chodzi normalnie a potem nagle wraca stukanie.
Objawia się to tak że co jakieś 2s słychać głuche stukanie, ale żeby nie było zbyt łatwo czasami dźwięki wydobywają się seriami.
Jeżeli zacznie stukać w jeden sposób to tak stuka np. do następnych świateł potem dźwięki albo znikają, albo zostają takie same, albo puka w nieco inny sposób.
Pytałem kilku olsztyńskich mechaników i za każdym razem słyszałem inną diagnozę:
-rozrząd do wymiany (sprawdzony długość odpowiednia)
-zawory do regulacji (wyregulowane jakieś 2k km temu)
-pęknięta sprężyna w zaworze
A najczęstsze stwierdzenie to "jeździć aż się zepsuje"
Wydaje mi się że napisałem o wszystkim, i w miarę da się to zrozumieć.
Będę wdzięczny za rady |
|
|
|
|
Set3
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 61 Dołączył: 14 Paź 2010 Pochwał: 28 Posty: 682 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: Pon 16 Gru, 2013
|
|
|
Marek poczytaj od 2007 te posty w tym temacie mysle że znajdziesz pytania - odpowiedzi i sie troche pobaw w ich eliminowaniu.
Nie chce Ci niczego tu nie sugerowac jest tyle możliwosci i naprawde czesto koledzy udzielali wiele mądrych odpowiedzi na pytania. Bo nie Ty jeden tu juz pytałes |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
|
|
|
|
|
Marek111
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 29 Dołączył: 21 Lip 2012 Posty: 100 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Pon 16 Gru, 2013
|
|
|
Temat przecztalem, nie tylko ten jeden. Niestety nic co by pasowalo nie znalazlem. Widzialem w jednym temacie filmik z podobnym stukaniem ale wystepowalo w innych warunkach. Jak uda mi sie znalezc to wrzuce link |
|
|
|
|
Set3
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 61 Dołączył: 14 Paź 2010 Pochwał: 28 Posty: 682 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: Pon 16 Gru, 2013
|
|
|
Wałek rozrządu od strony wydechu dosc czesto ma problemy z pólpanewkami. A i B chociaż ja najwieksza awaryjnosc zauwazylem w półpanewkach B i D. Są najcześciej kupowane. \
Sprawdź półpanewkę B. Tylko uważaj ze srubą trzymającą dekiel. Po przekręceniu śruby to półpanewka do wymiany. |
_________________ Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
http://netbiker.pl/
|
|
|
|
|
|