Stukanie w silniku - stuki |
Autor |
Wiadomość |
michal_elwuo [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 27 Gru, 2007
|
|
|
hmmm... włóaśnie moim zdaniem to rozrząd... lub te płytki zaworowe... ale pytanie czy to groźne... u mnie stuka jak tak opór mocno rozgrzeję silniczek... więc chyba nie jest źle... dobiorę się do łańcucha rozrządu może troszkę podciągnę i zobaczę jak to będzie |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Czw 27 Gru, 2007
|
|
|
TUCIO napisał/a: | czy do sprawdzenia naciągu łańcucha musze zwalić pokrywę zaworów????bo będe musiał go sprawdzić |
Zdejmij pokrywę i sprawdź napięcie łańcucha . Powinien być sztywno napiety . Za pomoca suwmiarki zmierz długosc łańcucha pomiędzy 21 pinami. Nie powinien być dłuższy niz 158mm. Potem wymontuj napinacz i sprawdź czy spręzyna wykręca go bez zacięc. Wiecej o tym w serwisówce.
Kolejne miejsce gdzie moze stukac to wałki przesuwające sie na boki w łozyskowaniu w głowicy. jak to usunąć napisałem wyzej. Sprawdź tez luzy zaworowe od razu. Podczas pomiarów łańcuch musi byc napięty. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Falco77 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 27 Gru, 2007
|
|
|
jeżeli to rozrząd to łatwo można to sprawdzić. zdejmujesz bak i pokrywę zaworową, wymontowujesz napinacz (swoją drogą wam też z niego olej kapie? ) ściągasz go i montujesz ponownie sprawdzasz napięcie łańcucha i masz odpowiedz lub tak jak u mnie będzie lekko opadał. sam łańcuch ma znaczenie bo ma wpływ na całą pracę silnika za to płytki już trochę mniej chociaż u mnie jeden zawór wydechowy był cały czas otwarty i czasami przy hamowaniu silnikiem było słychać przytłumiony strzał (benzyna chyba nie spalała się w cylindrze tylko w kolanku wydechu :roll: polecam zrobić moto ogólnie lepiej chodzi |
|
|
|
|
michal_elwuo [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 27 Gru, 2007
|
|
|
Ciocia kupiła sobie fiata Brava i dałami się przejechać.... po tym ciekawym doświadczeniu mam nowy pomysł a może pierścienie? niby stukają jak zimne, ale w fiacie nie tylko... przepraszam za porównanie, wcale tak nie myśle o gs-ie, bo to poniżenie (porównanie do fiata-o jejku )ale może jak we fiacie pierścienie moga pobrzdękiwac? |
|
|
|
|
Falco77 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 27 Gru, 2007
|
|
|
pierścienie raczej nie stukają (chyba że tłoki obijają się w cylindrach :lol: ) ale u mnie tego nie było cylindry gładziutkie jak pupcia niemowlęcia więc przynajmniej to czego się obawiałem odpadło |
|
|
|
|
michal_elwuo [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 27 Gru, 2007
|
|
|
aha znaczy pierścień to poprostu może się obracać dookoła, bo ma troszkę luzu na boki i wtedy stuka (fiat, simson, jawa itd )... w sumie tutaj to chyba tak nie będzie... za dobry silnik zobaczę ten rozrząd (łańcuch) no i poosiowe luzy wałków (tam łozyska szpilkowe zdaje się i nie stżkowe? ) to wtedy luz może wystąpić teoretycznie... jutro jak załatwię z tapierem kanapę to sie biorę za to jak coś się dowiem to dam znać co i jak |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Czw 27 Gru, 2007
|
|
|
Wałki łozyskowane są ślizgowo tak jak wał korbowy. Nie ma żadnych łożysk tocznych.
Pierścienie nie obracaja sie na tłokach. Jedyny hałas jaki moga wywoływać to zbyt szeroki rowek w tłoku i przesuwanie sie pierścienia w tłoku gora -dól. Ale to tylko w naprawdę mocno zużytym silniku. Pomiar kompresji pozwoli to zweryfikować. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
michal_elwuo [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 27 Gru, 2007
|
|
|
nie no kompresja to jest ok i to w zimnym silniku raczej jak coś stukają... ale nieraz bywa tak że ten pierścień może obracać się nieco wokół własnej osi, dookoła tłoka... i to dzwoni ale raczej żadko się zdaża i ojciec mnie uświadomił że w naszym starym unie było tak dopieo od 150tys. km (wydawało mi sie że d zawsze) xD kiedy już brał oleju w górnej granicy normy=zużyty silnik |
|
|
|
|
wojus [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 28 Gru, 2007
|
|
|
moim zdaniem wszystkie GIENKI to grzechotniki i tyle. ja sie tym nie przejmuje najwyje4z kiedys na trasie i stanie. oczywiscie zrobie caly serwis ale nie mam zamiaru remontowac silnika. najwyzej kupie jakis urzywany :p:p |
|
|
|
|
TUCIO [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 29 Gru, 2007
|
|
|
MOBILKI dzięki za rade z tym sprawdzeniem rozrządu |
|
|
|
|
Jaco [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 29 Gru, 2007
|
|
|
28.12.2007 byłem w serwisie suzuki i pytałem się o stuki w silniku i powiedzieli mi że w tych silnikach jest za dużo prowadzeń łańcucha rorządu aby mógł stukac jeżeli słyszymy jakie kolwiek stuki to prawdoodobnie stukają kieliszki zaorowe (popychacze), które maja za duży luz i stukaja lub tez moze być możliwośc stuki na wałkach rozrzadu, że maja duży luz osiowytak w serwisie mi powiedzieli |
|
|
|
|
jakubgs [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 29 Gru, 2007
|
|
|
jak przeszkadzaja stuki treba sobie zalozyc sportowy wydech i po sprawie wtedy nie slychac silnika |
|
|
|
|
wojus [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 29 Gru, 2007
|
|
|
bylem dzis u mechanika i powiedzial ze te dziwne stuki to na pewno luzy zaworowe a lancuszek jest ok. za regulacje zaworow plus synchronizacje gaznikow chce 200 zl czy to dobra cena??? |
|
|
|
|
Snajper [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 29 Gru, 2007
|
|
|
Spotkałem się z ceną 150 za zaworki. Więc jeśli masz w tych 200zł jeszcze regulację gaźników to chyba nie aż tak bardzo drogo. Choć i tak taniej i chyba przyjemniej byłoby zrobić to samemu. |
|
|
|
|
Falco77 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 30 Gru, 2007
|
|
|
mi zaproponowali cenę 160 + cena płytek (36 zł za sztukę). 3 były do wymiany więc wolałem zamówić klucz i wymienić samemu to raptem 30 minut zabawy z przerwą na papierosa a na wejściu zaoszczędziłem 100 zł (klucz 60zł) i czas (2 tygodnie musiał bym czekać) |
|
|
|
|
|