Wolne obroty |
Autor |
Wiadomość |
Jamez [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Maj, 2009 Wolne obroty
|
|
|
Hej,
Ostatnio zdarzyło mi się, że rozgrzany silnik mojego GSa stojąc na skrzyżowaniu na luzie zgasł. Zacząłem się zastanawiać jakie mniej więcej obroty powinienem mieć na luzie - zakładając że maszyna jest już rozgrzana i nie oczywiście bez ssania? Serwisówka nic nie mówi (albo źle szukam...), jak to wygląda u Was? |
|
|
|
|
Voitas [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Maj, 2009
|
|
|
U mnie jest takie "dobre" 1200obr na rozgrzanym silniku- nie wiem czy tyle dokładnie być powinno ale wszystko chodzi ok a motocykl jest po regulacjach w serwisie |
|
|
|
|
Spajdi [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Maj, 2009
|
|
|
Pi razy drzwi 1300 obrotów +- 100 rpm. Generalnie lepiej jak ma o 100 więcej niż ma mieć o 100 za mało i się dusić, na obrotomierzu GS'a jak ma wskazówkę troszkę poniżej 1500 to jest ok |
|
|
|
|
Jamez [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Maj, 2009
|
|
|
hmmm.. z tego co obserwowałem to miałem koło 1000 raczej mniej niż więcej., na pewno 1,3k rpm to nie było... Ciekawe ze później już takiego problemu nie miałem, czego to może być objaw? może musiałbym przeczyścić nieco 'wnętrze'... |
|
|
|
|
sakul [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Maj, 2009
|
|
|
O kurde a ja mam 1000 i nie gaśnie |
|
|
|
|
Jamez [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Maj, 2009
|
|
|
jutro trochę śmigam to poobserwuję dłużej - w sumie dopóki nie zgasł 1szy raz to się nie zastanawiałem nawet - może jakiś syf po ostatnim tankowaniu
Dzięki za odpowiedzi. |
|
|
|
|
Liver Sausage [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Maj, 2009
|
|
|
Może po prostu sobie podkręć wolne obroty? Przecież to jeden ruch ręką |
|
|
|
|
Podkopnik
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączył: 12 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 1023 Skąd: Warszawa/Opoczno
|
Wysłany: Czw 14 Maj, 2009
|
|
|
1000 to troche za mało.... U mnie jest tak 1300 |
_________________ Człowiek to jedyna istota na ziemi która zetnie drzewo zrobi z niego papier i napisze na nim "Ratujcie drzewa" |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 15 Maj, 2009
|
|
|
Cytat: | Serwisówka nic nie mówi (albo źle szukam...) |
Źle szukasz Idle speed
Voitas napisał/a: | U mnie jest takie "dobre" 1200obr na rozgrzanym silniku |
Wtedy silnik pracuje spokojnie - Ja też mam tak ustawione.
Na 1300 obr. nie podoba mi się odgłos w tłumika - za szybko się kręci
sakul napisał/a: | O kurde a ja mam 1000 i nie gaśnie |
To lepiej troszkę podkręć żeby pompa oleju zapewniała lepsze smarowanie. |
|
|
|
|
sakul [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 17 Maj, 2009
|
|
|
No dobra dzięki kierowałem się tym, że nie gaśnie dzisiaj przestawię |
|
|
|
|
Swiety [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 14 Mar, 2011 obroty
|
|
|
Panowie w styczniu kupiłem gsa i dziś pierwszy raz z pośmigałem trochę (50 km)
i mam pytanie jakie powinny byc obroty rozgrzanego motocykla na jałowym biegu ?
bo mój gs ma cały czas w okolicach 3 tys. czy to nie za dużo ?
a jeśli to za dużo to jakie mogą być tego powody ? |
|
|
|
|
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Pochwał: 1 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Pon 14 Mar, 2011
|
|
|
wolne obroty 3 tys.??? zdecydowanie za dużo!! Mają być 1200 +/- 100. Mozliwe, że ssanie Ci się blokuje. A jak nie to coś z gaźnikami, albo linkę od gazu masz za bardzo naciągniętą.. Posprawdzaj to wszystko. Sciągnij serwisówkę i wg niej ustaw prawidłowy luz na manetce gazu. Mozliwe też, że są poprostu ustawione za wysokie wolne obroty - regulujesz to taką długą śrubką pod gaźnikami, ale na nagrzanym silniku.
A na zimnym silniku na ssaniu jakie masz obroty jak odpalisz? Jak chwile pochodzi i zamkniesz ssanie, to obroty spadaja? |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
Swiety [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 14 Mar, 2011
|
|
|
tak przy starcie mam na ssaniu 4 tys a potem tak około 1,5 tys
dopiero po jeździe mam na jołowym jakieś 3 tys |
|
|
|
|
Pawlus
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 33 Dołączył: 06 Sie 2009 Pochwał: 1 Posty: 278 Skąd: Oława
|
Wysłany: Pon 14 Mar, 2011
|
|
|
hmm, no to spróbuj wyregulować wolne obroty śrubą na nagrzanym silniku. Sprawdź też, czy linka od gazu się nie zawiesza. Tyle narazie przychodzi mi do głowy. Jak to nie pomoże to czeka Cię serwis + synchro gaźników, być może gdzieś lewe powietrze łapie albo co innego.. Przepustnice też się mogą zawieszać. Popróbuj z regulacją najpierw. |
_________________ GS 500E '95 -> GSX-R 600 K3
---
GR |
|
|
|
|
kruk [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 14 Mar, 2011
|
|
|
Poszukaj na forum, bo był już ten problem poruszany. Sam pisałem coś na ten temat, bo też to miałem. U mnie problemem był źle ustawiony skład mieszanki po serwisie zaworów i gaźników. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|