Szarpie przy przyspieszaniu
Odpowiedz do tematu

Spajdi
[Usunięty]
:
Dokładnie na wyłączonym silniku ruszają się tylko przepustnice klapkowe natomiast jak silnik chodzi to ciśnienie podnosi membranami przepustnice te plastikowe do góry tak ma być ;)

lukasz80
[Usunięty]
:
ok,jutro sprawdze czy dalej będzie szarpać a jak będzie jeszcze to co może być jeszcze tego przyczyna?

[ Dodano: Sob 25 Lip, 2009 ]
sprawdziłem dziś i przerywa już na pól manetce jest lepiej ale co zrobić żeby wogule nie przerywał? kolor moich świec http://img248.imageshack.us/i/zdjcia0001z.jpg/

:
lewa ok, prawa za bogata

mariogo
[Usunięty]
:
Witam. Najpierw się przywitam, Mariusz z okolic RADOMIA. Posiadam Suzuki GS500E z roku 1989 przebieg 43tyś. Silnik został przezemnie oddławiony (kiedyś juz od dławiony był w niemczech wiad. z BRIEFu i później założono blokady znowu) motocykl stał 1,5 roku u kuzyna. Czasem był odpalany, zero z tym problemu nawet po 8 mies. stania. Kupiłem Suzi 4 miesiace temu. Problem polega na tym że (przed oddławieniem też) moto przy rozpędzaniu na pierwszych 3 biegach kręci jak trzeba natomiast na biegu 5 i 6 (czasem 4)po przekroczeniu 6 tyś (około 120km/h na 6) obrotów zaczynają się szarpania co nie pozwala się rozpędzać dalej. Czasami dłuższa jazda (50km) i moto jedzie juz 160 bez problemu ale więcej nie, (przy 5tyś mam 100km/h) Kolor świec wtedy jasny kawa z mlekiem.Co zrobiłem po kupnie;
-wymiana oleju i filtrów, kontrola luzu zaworów)
-reanimacja łańcucha
-czyszczenie gaźników (dużo szlamu)
-oddławienie moto (po tym jest bez zmian)
-płyny hamulcowe wymiana.
Oddałem moto do serwisu, po odbiorze przyjad do domu i od razu telefon do warsztatu bo moto mi z 3tyś nie schodziło na jałowym (gośc mówi że MOTODATA podaje wykręcenie śruby reg składu miesz. na 1,6 obrotu) powiedziałem że miałem 2,5 to kazał mi z powrotem przestawić zrobiłem to, pomogło. Po 3 tyg. postoju jadę 20km później wracam i podczas powrotu moto szarpie nawet na niskich obrotach (3-4 tyś, paliwa jest 15litrów) jest moment że wysprzęglam i moto gaśnie, od tego momentu nie mam wolnych obrotów. Podnoszę obroty śrubką do regulacji jest lepiej ale moto nie schodzi z 3tyś...
Moto później stoi miesiąc bo mnie nie ma, po tym chcę odpalić i nie ma opcji, wacha jest, akum super (nowy) podpinam drugi po 3 min kręcenia ( nie non stop) i odpala, zagrzewa się, chcę przejechać kawałek nie mogę nie reaguje na manetkę gazu jak kiedyś, "parska" i strzela w wydech. Po zagrzaniu na jałowym chce wkręcić na obroty i nie można powyżej 4 tyś silnik jakby dostawał wibracji, że tak to ujmę...pytałem SERWISANTA przez telefon co grzebał a on że nic poza regulacją i czyszczeniem gaźników, i że moto po miesiącu nie odpali nigdy od strzała. Teraz świece czarne ukopcone prawie mokre...nie wiem co robić...wyjąłem gaźniki i 'na oko' widać że przepustnice nie otwierają się równocześnie!!!( a mówił że synchro robił)

Ostatnio zmieniony przez mariogo Nie 18 Paź, 2009, w całości zmieniany 1 raz
:
Sprawdz samostartem czy gaźniki nie biora lewego powietrza (poczytaj o tym na forum) Miedzy króćcami a cylindrem jest gumowy oring, sprawdz może nie był wymieniany od nowości. Jak szarpie na wyższych biegach i obrotach sprawdz czy membramy przepustnic nie sa dziurawe.

to jeszcze kranik wyczyść, może to jest przyczyna

Ostatnio zmieniony przez jacek Nie 18 Paź, 2009, w całości zmieniany 1 raz
mariogo
[Usunięty]
:
jacek napisał/a:
Sprawdz samostartem czy gaźniki nie biora lewego powietrza (poczytaj o tym na forum) Miedzy króćcami a cylindrem jest gumowy oring, sprawdz może nie był wymieniany od nowości. Jak szarpie na wyższych biegach i obrotach sprawdz czy membramy przepustnic nie sa dziurawe.


membrany są całe, ORINGI sprawdziłem są stare ale szczelne były, z samostartem spróbuję jak poskładam, czy dysze składu mieszanki odkręcone o 2,5obr będą OKI?? CZYM dobrze wyczyścić zbiornik paliwa, płukałem go kilka razy już, dziś rozkręcałem i z gaźników wylatywało czarnawe paliwo...kranik czyściłem nie pomogło...

:
jak odkreciłes króćce od głowicy i założyłes z tymi samymi starymi oringami to nie licz na szczelność w tymi miejscu bo napewno jej nie ma. Odkrecenie śrub składu musisz ekperymentalnie sprawdzic - moto ma zapalać od dotkniecia rozrusznika na ciepłym silniku i ma równo pracować silnik, obroty maja sie ustalać po jezdzie i sie nie zmieniać.

mariogo
[Usunięty]
:
jacek napisał/a:
jak odkreciłes króćce od głowicy i założyłes z tymi samymi starymi oringami to nie licz na szczelność w tymi miejscu bo napewno jej nie ma. Odkrecenie śrub składu musisz ekperymentalnie sprawdzic - moto ma zapalać od dotkniecia rozrusznika na ciepłym silniku i ma równo pracować silnik, obroty maja sie ustalać po jezdzie i sie nie zmieniać.


nie mam zamiaru oringów zakładać tych samych jak składał będę.

huh
[Usunięty]
:
mi tez gs szarpala ale na dolkach, fajke nie byla do konca wsunieta na swiece;/ i momentami na 1 gar szla

mariogo
[Usunięty]
:
Gaźniki już odpicowałem, przy pomiarze luzów zaworowych lekko się zdziwiłem. Jeden wydech tylko OK 0,04mm drugi 0,09 a ssące nie mogłem 0,03 mm wepchnąć, wyszlifowane o 3 setki i jeden ma już 0,03 a drugiemu MAŁO!!!! poleci jeszcze raz do szlifu o 2 setki chyba a na wydech muszę 2,65 albo grubszą kupić od kogoś (dałem ogłoszenie) i szlif. Mam nadzieję że po tych zabiegach wróci odpalanie na dotyk nawet po dłuuugim postoju, a tak było...i szarpanie NIEDOBRE się skończy...filterek paliwa sobie jeszcze zapodam bo mnie syf z baku denerwuje...

:
Na podpartych zaworach bedzie cięzko odpalał to normalne.
Śruby składu mieszanki wykręc o 3 obr na poczatek. Jesli bedzie dziora w obrotach w okolicy 3000-4000 obr/min to podnieś iglice o 1 rowek. Poziom paliwa w komorach pływakowych masz prawidłowy?

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
mariogo
[Usunięty]
:
Breżniew napisał/a:
Na podpartych zaworach bedzie cięzko odpalał to normalne.
Śruby składu mieszanki wykręc o 3 obr na poczatek. Jesli bedzie dziora w obrotach w okolicy 3000-4000 obr/min to podnieś iglice o 1 rowek. Poziom paliwa w komorach pływakowych masz prawidłowy?

poziom paliwa nie grzebany...mam nadzieję ze dobry...niedługo dostane od uzytkownika forum jedną podkładkę, do szlifu i składanie, wtedy się okaże czy wszystko oki...mam nadzieję....

[ Dodano: Wto 03 Lis, 2009 ]
hmm więc jestem po składaniu GSa, POPRAWIŁEM WSZYSTKO po PAnu serwisancie i moto odpala jeździ i nie ma objawów z przed REMONTU że tak powiem. luzy zaworowe jak pisałem ssące miałem; prawy 0 a lewy -0,02 zawór niedomnknięty, wydechy; lewy OK 0,04 a prawy 0,09. Wszystko poprawiłem. Odpalił od ''strzała''. Przejechałem się ale zimno było i tylko LEKKO do 4 się rozpedzałem ale mam wrażenie że jest DUŻO lepiej. Jedynie podczas przyspieszania z małych obr. jest małe przydławienie i zaraz potem ruszenie z KOPYTA, jeszcze to zlikwiduję (nie wiem jeszcze jak) i będzie git. Śruba składu jest wykręcona o 3,5 obr i tak moto szybko z obrotów spada i ma obroty 1000 na wolnych a praca jego jest stabilna i równa. Tyle na razie. pozdro.

jaras678
[Usunięty]
:
mam pytanko propo szarpania
Gdy zmienie bieg i dodam gazu czuje takie jedno szarpniecie Wyglada to na naped ale po sprawdzeniu lancuch i slizgu okazalo sie ze wszystko jest ok
Co moze powodowac takie szarpniecie??

pubuss
[Usunięty]
:
Skrzynia biegów nie ma synchronizacji jak w samochodach, dlatego zmieniając bieg na wyższy (np z 2 na 3) należy lekko odpuscic gaz, najlepiej zadbać, aby na obrotomierzu, w momencie pusczania sprzęgła było odpowiednio mniej obrotów, wtedy bieg delikatniej zaskoczy i bedzie mniej odczuwalne szarpniecie ;)
Przy redukcji proponuje na czas wrzucania biegu podkręcić nieco obroty przy pomocy ruchu manetką i powinno być dobrze. Kwestia praktyki i można dojść do wprawy.
Chociaż pewnie i tak to wszystko wiesz :)

I sprawdź naciąg łańcucha, szczególnie przy niskich obrotach, jak łancuch jest luźny, może szarpać przy przyśpieszaniu.

jaras678
[Usunięty]
:
tylko ze ja nie mam tego szarpniecia przy zmianie biegow a w chwili gdy dodaje gazu juz po zmianie
Teraz sobie przypomnialem o tych gumch ktore sa w tylnim kole chyba pod zebatka Czy to moze byc tez ich wina bo sa troche wyrobione??

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.