Akumulator - zakup
Odpowiedz do tematu

Rafau
[Usunięty]
:
Pozwolę sobie odgrzać ;)

Umarł mi akumulator, zakupiłem nowy.
Zostaje mi tylko jedna kwestia - nie posiadam prostownika typowo motocyklowego - jedynie samochodowy, produkcji Polskiej, Elsin 12V 6 A.

Lepiej Waszym zdaniem po zalaniu, włożyć akumulator do moto i pojeździć trochę, czy może jednak podładować go tym co mam?
Zależy mi na czasie, jutro chcę już śmigać do pracy i oszczędzić sobie wątpliwej przyjemności stania w korkach przez godzinę.

Pozdrawiam, liczę na Waszą pomoc! :)

:
W instrukcji obsługi powinno być napisane jak postępować z nowym aku i będzie to chyba zalanie, zainstalowanie i normalna eksploatacja. Można ładować normalnym prostownikiem ale po podłączeniu przez żarówkę aby prąd ładowania był odpowiedni i wynosił 1/10 pojemności aku.

Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
Rafau
[Usunięty]
:
W instrukcji piszą, żeby ładować 1/10 pojemności, ale jak piszę - niestety nie mam do tego narzędzi. Dlatego też powstało pytanie - zalać i jeździć, czy zalać i naładować tym co mam?

:
Rafau napisał/a:
W instrukcji piszą, żeby ładować 1/10 pojemności, ale jak piszę - niestety nie mam do tego narzędzi.

Prostownik masz, żarówkę chyba też załatwisz a miernik który Ci się jeszcze może nie raz przydać kosztuje 15 zł.
http://allegro.pl/cyfrowy...3141439492.html
Rafau napisał/a:

Dlatego też powstało pytanie - zalać i jeździć, czy zalać i naładować tym co mam?

Zalać i jeździć. W motocyklu masz prądnicę zwaną alternatorem która też ładuje akumulator gdy pracuje motor.

:
Akumulator przed użytkowaniem należy w pełni naładować. Rafau, przeszukaj forum bo wiele razy było omawiane jak ładować akumulator (prostownikiem samochodowym też).

Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
:
Rafau, część aku jest tzw. suchoładowanych w nich wystarczy zalać, odczekać ok. 1h i jedziesz, te które wymagają ładowania np. Yuasa ładuje się jak już wielokrotnie tu napisano prądem 1/10 pojemności.

Jeśli nie masz regulowanego prądu ładowania w prostowniku to musisz te 5A gdzieś wytracić, jak tmi napisał włączasz szeregowo między jedną z klem a ładowarkę żarówkę ok. 10W w takim wypadku prąd ładowania zostanie ograniczony do ok. 800mA czyli zamiast ładować go 12h będziesz do pełnego naładowania musiał odczekać ok. 15h, ale myślę, że po 12h spokojnie jak zainstalujesz w moto to reszta się doładuje w czasie jazdy.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
Rafau
[Usunięty]
:
Well, w instrukcji jest napisane, że jeżeli warunki na to pozwalają - zalecane jest doładowanie. Niestety w moim wypadku tak nie jest, więc idę pośmigać.
Dzięki za szybką odpowiedź!

:
Breżniew napisał/a:
Wymiary zobacz sobie w tabeli. Typ YB10L - B2. Sprawdź tylko z której strony masz zaciska dodatni bo z tym może byc różnie w zalezności od rocznika. aku oznaczone jest wedy A2 jesli jest z lewej , patrząc od tyłu moto.

Mam pytanie bo jestem aktualnie w fazie zakupu akumulatora. Zerknąłem sobie do instrukcji i tam jest pokazany typ CB10L-B2. Czym się od niego różni typ YB10L-B2?

:
Witam wszystkich,podpinam się pod temat.Ledwo trochę pośmigałem gs-em,kolejny problem ostatnio moto stało 1 dzień próbuje odpalić aku padło(aku ma już przynajmniej z 5 lat więcej stał jak jeździł razem z moto) rozrusznik ledwo kręci podładowałem ok pojeździłem i dziś odpalił normalnie wróciłem do domu zgasiłem moto chciałem jeszcze raz zapalić koniec znowu rozrusznik ledwo kręci,kontrolki świecą,kilka razy zakreciłem to już chyba przekaźnik tylko cykał.Teraz nie wiem zmienić aku na nowy?Czy może nie mam ładowania w moto?Czy podładować ten i zmierzyć mu napięcie,żeby wykluczyć aku?Może ktoś podpowie jakieś sensowne rozwiązanie.

:
Myślę że najlepiej najpierw sprawdzić ładowanie później spróbować wlać nowy elektrolit a na samym końcu kupować aku

:
kowal-jr napisał/a:
później spróbować wlać nowy elektrolit

bardzo ciekawa teoria, zwłaszcza w stosunku do kilkuletniego akumulatora, który stał poza sezonem w moto jak czytamy i zapewne głównym jego problemem jest zasiarczenie.

drgtt najlepiej jak byś był w stanie od kogoś wypożyczyć aerometr i sprawdzić gęstość elektrolitu, poza tym sprawdź jego poziom i ew. dopełnij wodą destylowaną/demineralizowaną jeśli oczywiście możesz to zrobić, bo są akumulatory bezobsługowe, gdzie do cel się nie dostaniesz. Sprawdzić ładowanie warto, ale ja obstawiam, że aku jest wyeksploatowane i zapewne wymaga wymiany.

Pomogłem, nie zapomnij kliknąć w
_________________


Aprilia SR => Kymco S9 => GS500F K4 => DL650A L2
:
drgtt napisał/a:
(aku ma już przynajmniej z 5 lat więcej stał jak jeździł razem z moto)

Co tutaj jeszcze dodawać? aku na nowe i latać bo sezon jest, a nie jakieś cudowanie z elektrolitem żeby się poparzyć, to tak jakby trupowi który leży już kilka dni robić usta usta...

Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
:
Dzięki za podpowiedzi panowie zamawiam jutro nowe aku.Nie ma sensu reanimować trupa.

:
Cytat:
to tak jakby trupowi który leży już kilka dni robić usta usta...
Hahaha



http://forum.gs500.pl/vie...15798&start=105

Simson S51/1 1989r
Suzuki GS 500E 1997r
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.