WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Przednie teleskopy
Autor Wiadomość
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Sro 14 Kwi, 2010   

Weź latarkę i dokładnie obejrzyj góre tłoczyska w ladze. Powinno być widoczne 12 kątne gniazdo na klucz 24. Jeśli tłoczyska nie posiada tego gniazda to albo nie wyjąłeś wszystkich elementów czyli sprężyny , podkładek i dystansu z rurki , albo masz jakieś nietypowe tłoczysko. W takim układzie pozostanie klucz udarowy tzw pneumatyk.
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
MacGyver 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 01 Sty 2010
Pochwał: 6
Posty: 782
Skąd: Otwock
Wysłany: Sro 14 Kwi, 2010   

pneumatyk pewnie nic nie da ale warto spróbować, jak ja się z tym męczyłem to wpadłem na pomysł z wbiciem tam mocnego drewnianego i długiego kołka lub listewki z stożkowo zaostrzonym końcem i to pomogło bo mogłem w ten sposób przytrzymać żeby się nie kręciło w koło.
Trzeba uważać żeby drewno nam nie pękło bo wtedy to narobi kłopotu i będzie bardzo trudne do wyjęcia
_________________
Ogromna ilość moto z PRLu ROMET WSK SHL/ Kawasaki KZ440/ Suzuki GS500/ Yamaha Maxim 550/ Honda Pantheon 125 2t/ Kawasaki KLR600/ BMW K1100LT i kilkanaście innych
 
 
mlodywojtasz
[Usunięty]

Wysłany: Sro 14 Kwi, 2010   

witam
"gchodkiewicz" dobrze kombinujesz ale i to nic by nie dało... lage w koncu rozkrecilem ale musialem sie troche pogłowkowac ponieważ okazalo sie ze to o czym brezniew pisze nie istnieje, przynajmniej u mnie :/ a w zamian co istnieje - rurka zakonczona gwintem bez zadnych wypustek czy tym bardziej jakiegokolwiek "uchwytu" umozliwiajacego blokade krecacej sie "nakretki" , pneumatyk tez nic by nie dal , dlaczego ? juz odpowiadam, a wiec od poczatku, w ladze znajduje sie pod spreżyna uklad przetlaczający olej ktory umozliwia tlumnienie drgan (amortyzator) ten sklada sie z tzw "zaworku" osadzonego na tulejce ktora zakończona jest stozkowo z wewnetrznym gwintem- nakretka, nastepnie nalozona jest sprezyna, uklad wlozony jest do rury ktora pracuje bodajze w goleniu- obudowie lagi (rura na ktora nalozony jest uszczelniacz) od spodu rura zabezpieczana jest tulejka z kołnierzem , to wszystko jest wlozene do obudowy "golenia" i zakrecone srubka ktora posiada dodatkowo miedziana podkladke zabespieczajaca przd wyciekiem oleju. Co nalezy zrobic w takim przypadku... zlamanc sie chyba...
no nie do konca, jest pewnie kilka rozwiazan ja zastosowalem to ktore wykozystuje sie w budownictwie tzw kolki rozporowe lub podobne do nich kotwy w beton. Wykozystuja polaczenie gwintowe do rozszerzenia obudowy by ta mogla zaczepic sie w beteonie i przytwierdzic zadany przedmiot. Podonie zrobilem ja znalazlem rure odpowiadajaca dokladnie srednicy wewnetrznej "nakretki" (dlugosc taka by rurka wystawala z lagi), rure naciolem na koncu na krzyz tak by mogl on sie rozszerzac, w ten koniec ruru wlozylem pret na ktory zaspawany byl koniec w ksztalcie stozka, mala srednica mniejsza od srednicy rury, duza taka sama jak rury, drugi koniec preta to gwint na ktory nakrecilem nakretke, to wszystko wlozylem do lagi centrujac trafilem w srodek nakretki, dobilem jeszcze lekko mloteczkiem by kotwa weszla do konca i wkrecajac nakreteke na precie, powodowalem rozszerzenie sie nacietego konca rurki i zacisniecie w "nakretce" lagi, rurke zacisnolem w "żabkach" (mozna na rurce robiacej za obudowe ukladu naspawac nakretke)i przytrzymalem, z drugiej strony krecilem kluczem imbusowym srube i sie udalo. choc poczatkowo, nie chcac zamocno rozszezac kotwy, by ta nie "wysadzila" nakretki , uklad okrecal sie w nakretce, wiec ryzykujac dociagnolem kotwe mocniej i lage rozkrecilem
troche sie rozpisalem ale moze to komus pomoze bo ja stracilem na to dwa wieczory
ps sorki za bledy :/
 
 
Breżniew 



Wiek: 51
Dołączył: 30 Lip 2007
Pochwał: 1
Posty: 1268
Skąd: Olecko
Wysłany: Czw 15 Kwi, 2010   

To masz jakąś inna konstrukcję lagi. Moze masz jakieś zdjęcia poszczególnych części?
_________________
Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
 
 
 
mlodywojtasz
[Usunięty]

Wysłany: Czw 15 Kwi, 2010   

Jak tylko zrobie to wrzucę foty do wczesniejszego opisu tj lagi i przyrządu do odkrecenia sruby

Pozdro
 
 
swistaq
[Usunięty]

Wysłany: Czw 15 Kwi, 2010   

Tak z ciekawości, taki patent nie powoduje ryzyka porysowania elementów od środka ? Jak to pytanie jest głupie to przepraszam, opis jest dość zawiły i być może nie do końca zrozumiałem ocb, rzeczywiście zdjęcia by dużo pomogły :hyhy: . Poza tym respect za pomysłowość !
 
 
mlodywojtasz
[Usunięty]

Wysłany: Czw 15 Kwi, 2010   

elo elo

moze najpierw foty

pierwsze dwie to przyrzad jeden koniec ten naciety ze stozkiem i ten drugi z gwintem i nakretka (troszke dystansu bo za krótka rurka a i jeszcze dospawane zabezpieczenie by mozna zlapac okrecajaca sie obudowe) troszke brudne od piasku - transport i warunki w garazu ;)

kolejno to czesci skaladowe lagi tak jak sa umieszczone w rurce lagi-cylindrze czyli tloczek wraz z obudowa czyli owa nakretka, ktora sie obracala w to wlozona sprezyna taki zestaw wlozony w rure i od dolu zabezpieczony tulejka z kolnierzem i nakretka, pomiedzy tulejka i nakretka oczywiscie wchodzi golen-obudowa lecz jej juz nie ma poszla do malowania :P jedna z fotek pokazuje jak wyglada dokladnie nakretka ktora sie obracala troszke ja uszkodzielm z gory nie wiedzac co znajduje sie w srodku goleni probowalem na poczatku roznych trikow i to sposowdowalo lekkie porysowanie- nie ma to znaczenia w pracy lagi

na koniec urzadzenie w calej okazalosci w rurce- cylindrze

mysle ze to powinno rozwiac wszystkie watpliwosci
pozdro

DSC00374.jpg
urzadzenie z reszta
Plik ściągnięto 153 raz(y) 85,74 KB

DSC00373.jpg
cd ...
Plik ściągnięto 81 raz(y) 61,49 KB

DSC00372.jpg
cd elementow
Plik ściągnięto 110 raz(y) 84,72 KB

DSC00371.jpg
nieszczesna nakretka
Plik ściągnięto 92 raz(y) 75,25 KB

DSC00369.jpg
czesci skladowe
Plik ściągnięto 85 raz(y) 84,36 KB

DSC00368.jpg
drugi z nakretka
Plik ściągnięto 80 raz(y) 83,63 KB

DSC00367.jpg
jeden koniec naciety i ze stozkiem
Plik ściągnięto 92 raz(y) 140,57 KB

 
 
Rene 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 15 Gru 2013
Posty: 44
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 01 Kwi, 2015   

Witam panowie szukam informacji jaki wymiar ma uszczelka (miedziak) zaznaczona na schemacie jako 17.


ktoś poskładał bez niestety
Numer oem 5114801dd0

dzięki za pomoc
_________________
SUZUKI SV 650S K3
 
 
sezrg 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 15 Lis 2007
Pochwał: 17
Posty: 821
Skąd: swarzędz/poznan
Wysłany: Czw 02 Kwi, 2015   

Kolego dopasuj jakas do sruby i tyle.
_________________
keeway ry8->suzuki gs 500->suzuki rf 600->niebawem HAYA
 
 
 
Valdi 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32
Dołączył: 12 Kwi 2015
Pochwał: 6
Posty: 235
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 27 Kwi, 2015   

Miałem ten sam problem z poliftingowym GSem, ale udało się dociąć stożkową przedłużkę do klucza .. "lekko młotkiem" i udało się odkręcić. Zastanawiam się, czy będzie pasował ten tłoczek z przedliftingowej wersji, żeby się nie męczyć i mieć to miejsce na nakrętkę 24mm ?

I dodatkowe pytanie. Jeżeli wszystkie części wyglądają ok, olej zmieniony i nadal jest kiepskie tłumienie - co może być przyczyną, żeby nie inwestować w nowe lagi ?
 
 
igorto
[Usunięty]

Wysłany: Pon 27 Kwi, 2015   

Valdi napisał/a:
I dodatkowe pytanie. Jeżeli wszystkie części wyglądają ok, olej zmieniony i nadal jest kiepskie tłumienie - co może być przyczyną, żeby nie inwestować w nowe lagi ?


A sprawdziłeś stan/długość sprężyn?
Jaki olej zalałeś? Na pewno ilość zgodną z serwisówką?
 
 
Valdi 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 32
Dołączył: 12 Kwi 2015
Pochwał: 6
Posty: 235
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 27 Kwi, 2015   

tak sprężyny sporo ponad minimum serwisowe, oleju tyle ile powinno być, ten typ co powinien byc
 
 
tmi 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2009
Pochwał: 28
Posty: 2331
Skąd: Cz-wa
Wysłany: Pon 27 Kwi, 2015   

Można zrobić jedno z:
1. gęstszy olej
2. dłuższe tuleje dystansowe
3. nowe sprężyny progresywne
4. cały przód z np Bandita 600, pasuje plug-in-play z tego co kojarzę ale musiałbyś się upewnić, w gratisie znacznie lepsze hamulce

Posortowane od najtańszego i najmniej skutecznego rozwiązania...
_________________
Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
 
 
misieq 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 30 Cze 2017
Posty: 6
Skąd: Legnica
Wysłany: Nie 15 Lip, 2018   

Ktoś przerabial zawieszenie za pomocą tego myku z tym preterm nylonowym. Ostatnio zauważyłem że, moja suzi jest niższa przód od suzi kumpla a pusto o jakieś 5cm jakieś sugestie czyżby sprężyny już się skończyły
 
 
bezel 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 29 Lut 2016
Pochwał: 3
Posty: 151
Skąd: L-wo
Wysłany: Czw 19 Lip, 2018   

5cm? :zdziwko: Strasznie dużo. To chyba ktoś to obniżał. Raczej będziesz musiał to rozebrać i zobaczyć co w środku siedzi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.