Przednie teleskopy |
Autor |
Wiadomość |
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Wto 07 Sie, 2007 Przednie teleskopy
|
|
|
Czy ktos z Was rozbierał przód w GS w celu wymiany np simmerów? Potrzebuje znac wartosć luzu góra-dól pierscienia który znajduje sie na dole lagi w tulejce w jej wnętrzu. Pierscień ten spełnia role zaworu odbicia. Zbyt duzy luz powoduje stukanie amora , zbyt mały brak tłumienia odbicia na wiekszej dziurze i tez stuki. W moim ktoś juz wczesniej przy tym manipulował i stuka mi przód na duzych dziurach.
Alternatywa jest wymiana lag na nowe ale to niestety sporo kosztuje.
sorry jesli teraz nie odpisze na posty bo jade na urlop na 3 tyg. |
|
|
|
|
kumkwatorius [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 08 Sie, 2007
|
|
|
Luzu Ci nie podam, bo nigdzie w literaturze tego nie ma. Natomiast na oko możesz obejrzeć ten pierścień czy nie ma śladów zużycia, jakby Ci to wytłumaczyć; powierzchnia pierścienia jest nieco wyższa niż krawędzie tego pierścionka, jeśli ten rancik nie jest widoczny, znaczy że nadaje się to do wymiany. A tak poza tym, kosztuje to chyba ze 30zł/szt, więc może warto zakupić. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Sro 08 Sie, 2007
|
|
|
kumkwatorius napisał/a: | Luzu Ci nie podam, bo nigdzie w literaturze tego nie ma. Natomiast na oko możesz obejrzeć ten pierścień czy nie ma śladów zużycia, jakby Ci to wytłumaczyć; powierzchnia pierścienia jest nieco wyższa niż krawędzie tego pierścionka, jeśli ten rancik nie jest widoczny, znaczy że nadaje się to do wymiany. A tak poza tym, kosztuje to chyba ze 30zł/szt, więc może warto zakupić. |
Nie chodzi mi o pierscienie slizgowe prowadzace lage w goleni ale o pierścień mający kształt podkładki ( aluminium?) wewnątrz rury lagi. przez ten pierścień przechodzi tłoczysko amortyzatora. W momencie ściskania , olej z z goleni przepływa między pierscieniem a tłoczyskiem do komory pod tłokiem . W ruchu powrotnym olej ma zamknietą drogę do goleni właśnie przez ten pierścień i musi przecisnąc sie małymi otworami w tuleji na dole lagi. Tłumi to własnie odbicie amora.
Niestety nie znalazłem w necie żadnego rysunku tego elementu ani tym bardziej jako część zamienna.
Pierścienie ślizgowe wymieniłem ale nie kosztowały 30 pln za sztuke tylko 200 za komplet na oba amory. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Ghosti87 [Usunięty]
|
|
|
|
|
cygan [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Wrz, 2007
|
|
|
to mi teraz ćwieka zabiłeś bo ostatnio wymieniałem uszczelniacze u siebie zalłem nowym olejem i heja.jedyną regulację to znam ale tą od góry(stopień twardości zawieszenia)nie wiedziałem że jest jeszcze coś pozatym.
krzystałem z pomocy
http://www.bractwo-suzuki...d7d6f1d0e5ee065 |
|
|
|
|
cygan [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Wrz, 2007
|
|
|
aha i jeszcze jedno .sama robota nie jest trudna wszystko jest do zrobienia i z niczym raczej nie trzeba sie szarpać(oczywiście przy minimum wiedzy warsztatowej).podstawa to napewno zestaw kluczy i imbusy bo bez tego ani rusz. |
|
|
|
|
Grzechu16
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 12 Posty: 2051 Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
|
Wysłany: Pon 03 Wrz, 2007
|
|
|
witam a ja mam pytanie tez odnośnie przedniego zawieszenia.... czy można wszystko wybebeszyc ze srodka lagów? te tulejki itd tak zeby poprostu byl pusty w srodku? |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pon 03 Wrz, 2007
|
|
|
cygan napisał/a: | aha i jeszcze jedno .sama robota nie jest trudna wszystko jest do zrobienia i z niczym raczej nie trzeba sie szarpać(oczywiście przy minimum wiedzy warsztatowej).podstawa to napewno zestaw kluczy i imbusy bo bez tego ani rusz. |
Podstawa w rozbiorce lagi jest dorobienie klucza w postaci długiego pręta (50cm) z poprzeczka w kształcie litery T . Na końcu trzeba przyspawac nakrętke M16 na klucz 24mm. Klucz ten słuzy do przytrzymania tłoczyska w srodku lagi , bo kręcąc sama sruba na dole goleni nie odkręcisz tłoczyska.
Cytat: | witam a ja mam pytanie tez odnośnie przedniego zawieszenia.... czy można wszystko wybebeszyc ze srodka lagów? te tulejki itd tak zeby poprostu byl pusty w srodku? |
A w jakim celu? wyjecie tłoczyska to brak tłumienia , nie mówiąc juz o braku oleju i zatarciu amora. Jesli chcesz zmienic twardosc zawieszenia to wymień olej na mniejszej lepkości np 5W . W GS-ach raczej sie wlewa 15W celu utwardzenia zawieszenia. Pamiętaj , ze musi byc go scisle okreslona ilośc podana w serwisowce.
Widzę , ze nikt nic nie wie na temat tego pierścienia w tulei na dole lagi.
:roll: |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Grzechu16
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 12 Posty: 2051 Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
|
Wysłany: Pon 03 Wrz, 2007
|
|
|
potrzebuje miec wszystko wyjete ze srodka jak bede dawal do chromowania....:) |
|
|
|
|
cygan [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Wrz, 2007
|
|
|
można wybebeszyć wszystko .
co do klucza ja poradziłem sobie z przedłużkami od kompletu z nasadkami .jedna dłuższa dtuga krótsza i to srarczyło do lekkiego sklinowania by sie nie obracało.
o tym zupełnie zapomniałem - sorki.zawsze kolejny wynalazek do znalezienia. |
|
|
|
|
Breżniew
Wiek: 51 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 1 Posty: 1268 Skąd: Olecko
|
Wysłany: Pon 03 Wrz, 2007
|
|
|
Grzechu16 napisał/a: | potrzebuje miec wszystko wyjete ze srodka jak bede dawal do chromowania....:) |
A , to spoko. Ile taka przyjemnosc kosztuje? Ja chyba jednak zdecyduje sie na nowe lagi. Koszt 330 za sztukę. W końcu pozbędę sie problemów ze stukaniem i porysowanym chromem. |
_________________ Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
|
|
|
|
|
Grzechu16
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 30 Lip 2007 Pochwał: 12 Posty: 2051 Skąd: Czechowice-Dz/Kraków
|
Wysłany: Pon 03 Wrz, 2007
|
|
|
Breżniew napisał/a: | A , to spoko. Ile taka przyjemnosc kosztuje? Ja chyba jednak zdecyduje sie na nowe lagi. Koszt 330 za sztukę. W końcu pozbędę sie problemów ze stukaniem i porysowanym chromem. |
ehh chcialem nic nie mowic a potem dopiero zaprezentować moją Zuzie w calej okazalosci... ale jak wyszlo szydło z worka moge to powiedziec:)
mam plan rozebrac lagi i wachacz tylni (przy okazji wymienie w teleskopach uszczelniacze a z tylu zebatki) i wychromować je.... chromowanie wachacz+teleskopy 100zł. Tyle ze trzeba sobie to dokladnie przygotowac... wyczyscic zrobic polerke po prostu glanc a oni tylko wychromują.... w innym miejscu firma wszystko przygotowuje poprostu demontujesz i zawozisz do nich.... znajomy dał felge od rowera do wychromowania i skasowali go 300zł :):) |
|
|
|
|
Matlak [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 04 Paź, 2007
|
|
|
Podłącze się do tego tematu bo moje pytanie dotyczy własnie przedniego zawieszenia. Ostatnio coraz bardziej oswajam się ze swoim moto i zacząłem coraz częsciej jeździć bez trzymanki- początek stuntu hehe... Ale zauważyłem że po puszczeniu kierownicy wpada ona w dziwne wibracje tzn. strasznie drga na lewo i na prawo. Czego to może być przyczyną? |
|
|
|
|
cygan [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 04 Paź, 2007
|
|
|
Na końcach kierownicy powinny być "ciężarki".Może to nie ciężarki ale są one o odpowiedniej wadze i mają za zadanie tłumić drgania kierownicy.
Przykrecone są na imbusa.Pytanie czy je masz?Może ktoś wykręcił przed sprzedażą. |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 04 Paź, 2007
|
|
|
tak przeciwagi kierownicy |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
|