luz na srubie kola ?
Odpowiedz do tematu

dlugiiii
[Usunięty]
: luz na śrubie koła ?
Od pewnego czasu walczę z shimmami kierownicy i chwilowo : wyważyłem koło i wymieniłem łożyska główki ramy...nie pomogło :(
Dziś zauważyłem,że wkładając śrubę do przedniego koła pomiędzy śrubą a łożyskami jest luz ok 0,1mm(spokojnie wyczuwalny luz).Ośka "podobno" była prostowana,więc mogła być kilka setek ściągnięta.Mierząc na brzegach ma 15,03mm a w środku 14,92.Po złożeniu i skręceniu wszystkiego na motorze nie wyczuwam luzów na kole. I mam pytania:
1)Czy na ośce może być luz względem łożysk ?
2)Czy to może być powodem wibracji kierownicy 60-90km\h?
3)Jaki numer łożysk jest w przednim kole ??

Paulo
[Usunięty]
:
Witaj :)
Ostatnio wymieniałem łożyska w przednim kole, więc może będę Ci w stanie cokolwiek pomóc. Łożyska przedniego koła to na pewno łożyska 6302. Te, które mi padły (w ręku to dopiero się czuje jak jest wytarte, tragedia :O), były jednostronnie osłonięte (6302 RS), ale mechanik w Boosterze odradzał mi kupowanie łożysk otwartych lub jednostronnie krytych, zatem kupiłem 6302 2RS - z dwustronnymi simmeringami z tworzywa. Są jeszcze (podobnież lepsze) 6302 ZZ - łożyska zamknięte, 'tak jakby' całe metalowe (nie wiem, jak jest to zbudowane w środku, ale mają metalowe osłony elementów tocznych :P ). W każdym razie - czułem różnicę po wymianie łożysk. Moto dużo lepiej się prowadzi.

Co do osi - wchodzi mi ona swobodnie w łożyska, ale też bez jakiegoś super wyczuwalnego luzu. Całe koło w każdym bądź razie nie powinno 'latać' na osi. Nie jestem w stanie za to Ci powiedzieć, czy łożyska i luz między osią a łożyskami może powodować shimę. Ja słyszałem jedynie dużo o ciężarkach kierownicy... Są tu doświadczeni goście nawet przebudowywujący gs-ki, zmieniający przednie zawieszenie, montujący amorki uspide-down... pokop w tematach, a na pewno będziesz wiedział, kogo zapytać :) Zdaje mi się że, że takimi konstruktorami byli demondemidi, czoko...

Tomson
[Usunięty]
:
Witam. Nie powinno się prostować ośki a już na pewno nie toczyć tej wyprostowanej. Nie jest to fachowe. Koszt kupna używanej prostej ośki nie jest wysoki (posiadam taka w bdb stanie, szczegóły na pw). Jeżeli luz jest znaczny to wg mnie może to być bezpośrednią przyczyną drgania kierownicy. Choć z doświadczenia wiem, że należy zacząć od wymiany oleju w lagach. Zakładając oczywiście że opona nie jest wybulona i masz oryginalne ciężarki na kierownicy.

Paulo
[Usunięty]
:
Tomson napisał/a:
Zakładając oczywiście że opona nie jest wybulona i masz oryginalne ciężarki na kierownicy.


Z tym akurat nie do końca się zgodzę ;) Ja mam nieoryginalne i nic mi nie 'szimiło' i nie latało ;)

Tomson
[Usunięty]
:
Zgadza się. Nie jest tak że jak tylko są nieoryginalne to będzie od razu źle. Ale jak np. olej w lagach straci już swoje właściwości, to przy lekkich ciężarkach motocykl zacznie być bardziej nerwowy, zwłaczcza gdy puścimy kierownicę.

dlugiiii
[Usunięty]
:
No tak,tylko że mam nowy olej :) Swoją drogą jak dobrze ustawić poziom oleju w lagach ? Mam nalać 378ml do każdej tylko jak prezycyjnie odmierzyć taką wartość ?:/ Za każdym razem jak poprawiam to raz jedzie prosto ,innym razem ściąga w prawo :(

AdamSsS
[Usunięty]
:
idź do sklepu do stolarskiego lub z farbami albo samochodowego tma mają takie fajne pojemniczki z podziałką co 50ml a te 8 to strzykawką sobie odmierz

Tomson
[Usunięty]
:
Jak olej w lagach masz zmieniony, to tą przyczynę możemy odrzucić. Niewielka różnica oleju tego zjawiska nie powinna spowodować. Jak u Ciebie z główką ramy, sprawdzałeś luzy i stan biezni lożysk?

Paulo
[Usunięty]
:
Paulo napisał/a:
Z tym akurat nie do końca się zgodzę ;) Ja mam nieoryginalne i nic mi nie 'szimiło' i nie latało ;)


Tomson napisał/a:
Zgadza się. Nie jest tak że jak tylko są nieoryginalne to będzie od razu źle. Ale jak np. olej w lagach straci już swoje właściwości, to przy lekkich ciężarkach motocykl zacznie być bardziej nerwowy, zwłaczcza gdy puścimy kierownicę.


Zmienione miałem przez poprzedniego właściciela. Od niego w spadku dostałem też cieknące lagi :] Gdzie olej DAWNO stracił już swoje nie tylko właściwości, ale i z połowę objętości :P Moto jeździło prosto. Poza tym mam Ci nagrać (na wiosnę) jak się robi no-hander'a na rondzie? :hyhy: Z tymi ciężarkami? Rozumiem - brak ciężarków. Ale kto Ci powiedział że nieoryginalne zaraz muszą być lżejsze/gorsze?

Tomson
[Usunięty]
:
W powyższym poście napisałem przyznając koledze rację, że nieoryginalne ciężarki nie muszą być gorsze. Chodzi tylko o to żeby miały odpowiednia wagę. A zazwyczaj te akcesoryjne są wykonane z aluminium i są zbyt lekkie. Temat uważam za wyczerpany, bo ta dyskusja nie wprowadza nic do tego wątku,

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.