WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Wibracje
Autor Wiadomość
gontar
[Usunięty]

Wysłany: Wto 30 Mar, 2010   

Mi w czasem w trasie prawa dłoń drętwieje od wibracji na kierownicy :zdegustowany: . Ale to dopiero po 2-3h na moto, więc na codzień wibracje mi nie przeszkadzają.
 
 
swistaq
[Usunięty]

Wysłany: Wto 30 Mar, 2010   

W takim razie czuję się znacznie spokojniej, już myślałem że coś jest ostro nie tak :kwasny: :kwasny:
 
 
Bajaos
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Maj, 2010   

NHo tak. Pisałem wcześniej ze niby wibry są spoko ale jednak. Otóż zaczynają się tak kolo 4,5 tyś a kończa dopiero na 7 albo 8. Takie wibracje mnie wkurzają bo w sumie śmigam w tym zakresie właśnie, koło 5, 6 tyś. Chyba ze wy śmigacie jakoś tak do 4 tyś a nie od 4 tyś ale to trochę moto muli...
 
 
Rudolf2xw
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Maj, 2010   

Bajaos może sprawdź mocowania silnika czy się gdzieś nie poluzowały śruby albo jakoś nie wyrobiły od drgań czy nie pękły mocowania itp. :niepewny:
 
 
metalbeast
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Maj, 2010   

Nie wiem czy odpowiem na jakieś pytania, ale może napiszę jak to wygląda obecnie i wyglądało przed zmianą kierownicy.
Zanim zmieniłem kierownicę na turystyczną miałem podobne problemy z drętwiejącymi nadgarstkami i strzykaniem w barku, wręcz rwaniem :( Zdarzało się czasem po 100km, czasem po 50ciu. Bardzo uciążliwe.
Mój GS tak jak i wasze wibruje sobie delikatnie w przedziale powyżej 5tyś, ale granica ta nie jest jakaś mocno zauważalna. Przy jezdzie z plecakiem wibracje dawały mi się lekko we znaki przy 8tyś obr. ale wszystko w granicach normy. Wiadomo, to nie gładki 4-ro cylindrowiec, ale spróbujcie pojezdzić czymś co ma 1 cylinder, byle po asfalcie, bo w terenie wibracje to najmniejszy problem, wtedy zobaczycie co to wibracje :]
Przejezdziłem na łamanej kierownicy 2 sezony, szczęśliwie lecz z dokuczającymi bólami nadgarstków... Myślałem że to kwestia przyzwyczajenia.

W tym sezonie wrzuciłem kierę turystyczną. Pozycja drastycznie uległa zmianie i nagle okazało się że 200km traska nie stanowi problemu! Rwanie w barku się zmniejszyło, na tyle, że wystarczy poruszać ręką, a nadgarstki przestały całkiem boleć i żadne mrowienie się nie pojawia.
Wyprostowane plecy i proste ręce na lekko ugiętych łokciach to jest pozycja jaką najbardziej lubię i kąty tej kierwnicy też są bardzo naturalne, w przeciwieństwie do siekierek :)
Natomiast wibracie jak były tak są nadal i będą. To nie samochód.
 
 
karo
[Usunięty]

  Wysłany: Wto 07 Cze, 2011   Pomocy!!! Problem z wibracjami z lewej strony.

Witam! Jestem świerzym forumowiczem i posiadaczem GS 500 FIVE STARS z 1995 roku. Problem z moto polega na tym, że od niedawna pojawiły się wibracje z lewej strony (mocno odczuwalne na podnóżku). Nie mam pojęcia co się stało, prędzej nie miałem takiego problemu. :( Bardzo proszę o pomoc ponieważ jest to naprawdę uciążliwe podczas jazdy, zwłaszcza gdy obroty prekroczą 5 tyś.
 
 
ascobra
[Usunięty]

Wysłany: Wto 07 Cze, 2011   

No to u mnie normalne raczej ;) I tez mam FS :))) / od 5k mozna odczuc wibracje silnika.
Moze po prostu wczesniej nie zwracales na to uwagi zbytnio :)
 
 
Krzycho
[Usunięty]

Wysłany: Wto 07 Cze, 2011   

Jak dla mnie to te wibracje są od zwijanego przez tylne koło asfaltu :rotfl:
 
 
Piotras_5 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010
Pochwał: 13
Posty: 2355
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Wto 07 Cze, 2011   

Chłopaki, kolega ma na serio problem, a Wy sobie jaja robicie, ehh.

Jeżeli uważasz, że to tylko z lewej strony to sprawdź, czy nic się nie obluzowało. Jeśli nie jesteś dobry w mechanice, poproś kumpla jakiegoś, który też śmiga na moto (bo Ty możesz mieć subiektywne zdanie). Jeżeli faktycznie coś jest źle, to podskocz do mechanika, bo tak to ciężko powiedzieć co to może być...
_________________
Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
 
 
Krzycho
[Usunięty]

Wysłany: Wto 07 Cze, 2011   

mógł nie zwracać uwagi na to, a teraz bardziej to na psychę siada i się wkręca sam jeszcze bardziej. Ja tak miałem z gazem po odpuszczeniu wydawało mi się, że nie schodzi tak jak powinien, ale przejechałem się GSem kumpla i tak samo i już jest dobrze ;)
 
 
Piotras_5 


Model GSa: Inny motocykl
Dołączył: 10 Sie 2010
Pochwał: 13
Posty: 2355
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: Wto 07 Cze, 2011   

Dlatego napisałem, poprosić kumpla jakiegoś, jak obaj będziecie mieli takie odczucia to wtedy wiedz.... Że coś się dzieję ;)
_________________
Keeway Matrix 08' -> GS500F 04' -> GSF Bandit 600 S 04' ->Honda CBR F4i 01'
 
 
karo
[Usunięty]

Wysłany: Wto 07 Cze, 2011   

Wcześniej było wszystko ok. Wibracje były odczuwalne rownomiernie z prawej i lewej strony, z tym że było to znośne, teraz już tak nie jest. Po nawet chwilowej jeżdzie na obrotach powyżej 5 tys czuję straszny dyskomfort, wibracje są odczuwalne nawet na lewym podnóżku pasażera. Mocowania wszystkie posprawdzałem i jest ok. Myśle że może wina leży po stronie jakiegoś luzu w silniku pod lewą obudową??? Ale to tylko moje domysły :|
 
 
Vardoger 


Model GSa: GS 500F
Wiek: 44
Dołączył: 25 Cze 2012
Pochwał: 1
Posty: 5
Skąd: Cambridge UK
Wysłany: Sob 30 Cze, 2012   Wibracje - Mrowienie na lewym podnóżku.....

zachary napisał/a:

Powyzej 4-4,5 tys obrotow czuć wyraźnie wibracje. Takie drobne, niczym mrowienie ale czuć i jakoś szczególnie komfortowe to nie jest :kwasny:
Przenoszą się na lewy podnóżek (nie wiem czemu akurat na lewym to czuje), jeśli objąć kolanami bak paliwa również czuć wyraźnie.


Witam

Odświeżę temat, gdyż doświadczam tych samych bardzo swoistych atrakcji, intensywne mrowienie / drżenie ale tylko na lewym podnóżku, jestem świerzakiem na GS i nie wiem co o tym myśleć, nieźle kuje w podeszwę buta mimo że amplituda jest bardzo małą to intensywność mocna - a ja mam łaskotki, GS jest w bardzo dobrym stanie z 2004, kupione tydzień temu od starszej pani co zrobiła w ostatnie 4 lata zaledwie 440 miles (około 600km) :szok: (udokumentowane), z całkowitym przebiegiem 6000km :) , wszystko podokręcane, innych intensywnych nietypowych wibracji poza typowymi brak, stąd pytanie do kolegi "Zachary", czy problem został zdiagnozowany - rozwiązany?
Pozdr
 
 
muminek 


Model GSa: GS 500E
Wiek: 31
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 336
Skąd: Szczecin
Wysłany: Sob 30 Cze, 2012   

nie jestem pewien ale chyba tez to zauwazylem, na lewym podnozku. moze pare razy. ale jakos straszne to nie bylo - choc zauwazalne.
 
 
 
grzesiekyogi
[Usunięty]

Wysłany: Sob 16 Mar, 2013   

Witam,
Sorry, że odgrzewam, ale mało widzę tu konkretów. Sam walczyłem z wibracjami, dlatego napiszę co wiem.

1) Wibracje w GS to norma ale:
- powinny być w przedziale 4 do 6 tys
- zakres nie powinien przekraczać 1 tys (czyli np. 4,5 do 5,5 tys).
- jak czujesz mrówki w jakiejkolwiek części ciała do jest duże prawdopodobeństwo, że moto już wibruje zbyt mocno.


Możliwe przyczyny:

1) Ciężarki kierownicy. Teraz mamy pełno pseudo tuningowców, którzy uważają, że jak ma niebieskie ciężarki to ich moto jest lepsze niż reszta. G-no prawda. Wymieniając ciężarki należy zwrócić uwagę na ich masę oraz sposób mocowania. Tania chińszczyzna to zwykle aluminiowe, anodowane lekkie! ciężarki, które może i ładnie wyglądają, ale nie spełniają swojej funkcji - nie zmniejszają odczuwalnych wibracji na kierownicy (ze względu na niską masę). Oryginalne, ciężkie są najlepsze. Należy sprawdzić czy są dobrze (czytaj trwale) zamocowane na wkładkach gumowych.

2) Mocowanie silnika. Sprawa również prozaiczna, ale jakże ważna. Brak jednego z mocowań lub dokręcenie z niewłaściwym momentem również może być przyczyną (o czym sam się przekonałem). Po dokręceniu właściwym momentem tzn. 60-72Nm wibracje wyraźnie się zmniejszyły. Już nie czuję mrowienia w prawej ręce. Przyczyną było błędne przykręcenie crash-padów. Pamiętać o dystansach na szpilkach silnika. To nie jest czysty metal. Nie przyglądałem się im, ale wiem na pewno, że pełnią funkcję zmniejszania wibracji. Zastępowaniem ich czymś innym jest nieporozumieniem.

3) Synchro gaźnika. Powiecie "co???" - a jednak. Tutaj podeprę się serwisówką haines pkt. 1.18. Warto tą czynność co jakiś czas zrobić najlepiej po sprawdzeniu/regulacji luzów zaworowych i czyszczeniu gaźnika.

4) Problemy z oponami/niewyważone koło - sprawa też prozaiczna, ale łatwo ją zdiagnozować. Wtedy wibracje zależą od prędkości nie natomiast od obrotów silnika. Odwiedź najbliższy serwis oponiarski.

5) Łożysko główki ramy. Da się sprawdzić, kręcąc kierownicą, szukając zacięć, przeskoków itp.

6) Zawieszenie, rama. Serwisówka wspomina o sprawdzaniu dokręcenia śrub ramy. Nie bać się klucza dynamometrycznego. Sprawa również prozaiczna.

7) Wałek balansera(wybite panewki/klin), wał korbowy(wybite panewki). To już jest hardcore oczywiście (z panewkami z tego co wiem to niewiele da się zrobić w japońskich motocyklach). Gruba robota jeżeli ktoś już się podejmuje.


Większość z tych rzeczy można sprawdzić/naprawić samemu. Mając "hend mejd" wakuometr za 20zł zrobicie też pkt.3 Tylko 7 to jest fest gruba sprawa - ale umówmy się, to oznacza praktycznie koniec silnika. Osobiście sprawdzam takie sprawy w kolejności: 1,2,4,5,6 - jak to nie pomoże to wtedy 3. Mojemu motorkowi takie postępowanie pomogło. Mam nadzieję, że i Wam się uda znaleźć przyczynę nadmiernych wibracji. Powodzenia.

Autor postu otrzymał pochwałę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.