Co polecacie na drugie moto? |
Autor |
Wiadomość |
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Czw 27 Sie, 2009
|
|
|
Plaster niech się wypowie, nie miałem okazji zasiadać za sterami takiej maszyny (tak ciężkiej).
R6 czy inne wymysły są lekkie, pozycja by mi nie odpowiadała, wolałbym coś sportowo-turystycznego (GSR, Fazer), taki sportowo-turystyczny sprzęt mocy ma sporo (ok. 100 KM, Z750 nawet 110), waży nie za dużo (ok. 200-220 kg z paliwem), "góra' jest mniej ważna w normalnej jeździe. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
mr0zd [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 27 Sie, 2009
|
|
|
Irek napisał/a: | A co myślicie o motocyklach typu bandit 1200, gsx1400 albo yamaha xjr 1300, ewentualnie honda cb1300? Niby silniki ogromne, jednak nie chodzi w nich o moc a moment obrotowy. Zapewne doskonale do dalekiej turystyki. Możliwa jest przesiadka na cos takiego po Gsie? Jedyne co mnie w nich przeraża to, to że są znacznie cięższe no i nie wiem jak one się sprawdzają w mieście. Bo na gsa to moim skromnym zdaniem nie ma mocnych w korkach.. |
No golasy do turystyki to niebardzo, jedynie duży bandyta by się nadał... a taki gsx1400 osiąga 200 szybciej niż GS 100, więc pomyślałbym dwa razy nad kupnem |
|
|
|
|
jscoolg [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 27 Sie, 2009
|
|
|
Na dlu jeździłem na nówce w salonie. Planuje kupić nówkę ale moja "za miesiąc" żona może to oprotestować . Z drugiej strony po odliczeniu Vat nówka wyjdzie mi całkiem rozsądnie.
Nefligs - co do biegów to ja musze sie przyznać że zapinam jes dosyć topornie - w gs zdarza mi się nie dopiąć biegu (potem wyskoczy) i to samo udało mi się w DL-u Po fazerze biegi i heble DL-a to Mongolia przy wersalu
Co do masy - jest to bydle ale tylko z wygladu
K2 - dzięki za linki - co do obranego kierunku doszedłem do wniosk że wole coś mniej sportowego - ewentualnie powyżywać się na szutrach, niż oszukiwać się że jak będe miał coś sportowego to nie będe wykorzystywał koników - będe i wiem to na pewno
Hubert Z 750 - super sprzet - kolega ma. 110 km ale wykop niesamowity Pomimo że lubie nakedy chce coś z owiewką.
BTW - wiem że kolega sprzedaje tego sprzęta bo wyjeżdza do francji jak ktoś chce to na priv
Docelowo chciałbym mieć także jakiegoś gołego bigbikea (jak już zaczne lepiej jeździć
Moje typy to GSX1400, Inazuma, XJR i CB1300 - poza CB1300 żadna nie ma niestety owiewki - poza tym troche za duże dla mnie
PS
W nawiązaniu do posta K2 - spodziewałem się że DL odstaje osiągami od TDM - jeśli nie, to kolejny za dla DL-a ale TDM też musze objechać przed zakupem (importowaną z UK moge mieć w cenie DL-a)
[ Dodano: Czw 27 Sie, 2009 ]
Apropo przyspieszń - czytałem dziś "beznadziejną niemiecką gazetkę wydawaną w języku polskim rojącą się od błedów" (sorry za złośliwość ale musiałem - chodzi o Motocykl oczywście)
Porównano tam VFR, BMW K1300, ER6F i Triumpha sprinta - ciekawy jest wykres przyspieszenia - ER6f wypada w pewny zakresach prędkości znacznie lepiej niż VFR i Sprint |
|
|
|
|
Plaster [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 28 Sie, 2009
|
|
|
Irek napisał/a: | A co myślicie o motocyklach typu bandit 1200, gsx1400 albo yamaha xjr 1300, ewentualnie honda cb1300? Niby silniki ogromne, jednak nie chodzi w nich o moc a moment obrotowy. Zapewne doskonale do dalekiej turystyki. Możliwa jest przesiadka na cos takiego po Gsie? Jedyne co mnie w nich przeraża to, to że są znacznie cięższe no i nie wiem jak one się sprawdzają w mieście. Bo na gsa to moim skromnym zdaniem nie ma mocnych w korkach.. |
Napisze moje odczucia. Po przesiadce na B12 bylem zdziwiony latwoscia prowadzenia, trzeba pamietac ze po wejsciu w zakret nie ma juz takiej rezerwy co do zmiany toru jazdy jak w GS. Ale to w niczym nie przeszkadza, bo po wejsciu w zakret moment obrotowy robi swoje i gdy juz widzimy linie skretu mozemy odkrecic manetke obojetnie na jakich obrotach i szybko wyjdziemy z winkla. Bandit zaladawany bagazami i z pelnym zbiornikiem paliwa wazy duzo, szczegolnie czulem to na parkingu gdy na niego wsiadalem lub sie zatrzymywalem. Dwa razy przy ciasnej nawrotce niebezpiecznie mi sie przechylil ale na szczescie mam silne nogi i nie pozwolilem dziadowi upasc, jak tylko rusze wszystkie te objawy mijaja, idzie jak po sznurku. Z pewnoscia B12 w miescie nie bedzie tak zwinny jak GS, dlatego jezeli szukasz moto glownie z mysla o uzytkowaniu w miecie i okolicach to lepiej kupc cos innego/lzejszego. 1200 to duza pojemnosc ale wedlug mnie nie ma co porownywac do sportowego litra, bo tam przebieg mocy jest bardziej brutalny. Ja jestem bardzo zadowolony z tego wyboru, to bylo szczal w 10-tke, jest komfortowy, mocy ma pod dostatkiem i w cale tak duzo nie pali jak sie wydaje. |
|
|
|
|
Irek [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 28 Sie, 2009
|
|
|
Dzięki Plaster. O taką odpowiedź własnie mi chodzilo.
JSCOOLG dokładnie masz racje co do tego Motocykla, pare razy to kupiłem ale świat motocykli to wogole jest o klase wyżej pismo. Peło w tym motocyklu błędów a te porównania ostatnio to o kant dupy potłuc. Co to za test turystyków gdzie pojemności wachając sie od 600 do 1300. Toż od spojrzenia na okładkę widac ze wygra ta BMW.. Proniemiecki chłam, wiec jesli nie macie co z robic z kolejnym 7,90 kupcie sobie browarka zamiast tego |
|
|
|
|
jscoolg [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 29 Sie, 2009
|
|
|
To jest w sumie temat na osobny topic - ale poziom obu pism jes żenujący (czytam oba ze względu na potrzebe lektury w toalecie).
Tragiczny brak korekty (Hoda VFR, FVR .
Przypomina mi się pierwszy katalog motocykli ich autorstwa (1991 - początki mojej choroby) - co za bzdury tam popisali to głowa mała (samo włączające się kierunkowskazy w harlejach:)
Totalny brak fachowości technicznej (niepoprawne dane techniczne).
Glupawe testy nie uwzględniające np kwesti ceny czy kosztów utrzymania (szczerze wole miec ER6f i jeszcze transalpa niż 1 BMW, poza tym nie można porównywać ER6f z BMW 1300 bo kupujący er6f nie wyskrobie na BMW a klient BMW nie spojrzy na ER6f)
Niekonsekwencje w opisie, wszystkie wazniejsze artykuły są made in Germany i wygrywa tam zazwyczaj honda lub BMW. Porównania nieadekwatne do polskich realiów
Tragiczny brak treści - 100 stron a nic tam nie ma
[ Dodano: Sob 29 Sie, 2009 ]
Dzis znowu uprawiałem macankę w PolandPosition
doszedłem do wniosku że wogóle nie leżą mi plastiki itp (beznadziejna pozycja - na gsxr i hayabusie)
Super siedzi mi się na Gladiusie (prawie jak GS) bandytach i innych - najlepiej jednak na DL-u
W salonie oferują mi także używanego DL-a od jednego z ich klientów w niezłej cenie (ok 13k za 2005 z niewielkim przebiegiem)
Zastanawiam się - z jednej strony chciałem nówkę ale boje się że DL 650 mi się znudzi i za rok znowu będe chciał zmieniać, na używce nie stracę tyle co na nowym. Nówka kusi mnie szczególnie białym kolorem i tym że będe miał spokój z serwisami
[ Dodano: Pią 16 Paź, 2009 ]
W końcu jednak vstromm 650
Poprzednio już zadatkowałem testówkę u dealera, jednak okazało się że jest sprzedawana z 0% VAT więc zrezygnowałem
Po wielu wahaniach zamówiłem nówkę w salonie w Bialymstoku (obdzwoniłem innych dealrów - cena w Bstku najlepsza)
Zamówiłem białego golasa z alarmem
Przelałem już kaskę więc powinienem mieć go wkrótce
We wtorek powinienem dostać dokumenty i zarejestrować - z racji nawału prac odbiorę raczej dopiero w przyszły weekend
Zamówiłem już do niego gmole givi i płytę pod topcase (topcase mam jeszcze z GS-a)
Następny zakup to płyta pod silnik (akcesoryjna) grzane minetki i handbary (oryginalne lub acerbis)
Jak tylko dostane - wrzuce zdjęcia na forum |
|
|
|
|
dragon90 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 04 Gru, 2009 co po suzuki gs 500
|
|
|
Jestem zadowolony z suzuki gs 500, ale jaki motocykl byście polecili jako kolejny tzn w typie suzuki (szosowo turystyczny) i nieco szybszy tzn interesuje mnie prędkość 180km/h. |
|
|
|
|
JunioRRex [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 04 Gru, 2009
|
|
|
bandit, fazer, hornet |
|
|
|
|
Majic
Model GSa: GS 500E
Wiek: 41 Dołączył: 11 Lut 2008 Pochwał: 1 Posty: 589 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 04 Gru, 2009
|
|
|
GS leci ponad 200 z dwoma osobami i kufrem więc nie wiem po co szukasz następnego |
_________________ Prowadzący G.G.G. (Gieesową Grupę Geriatryczną). |
|
|
|
|
dragon90 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 04 Gru, 2009
|
|
|
niestety moja suzuki (rocznik 2001) wyciąga niecałe 180 |
|
|
|
|
dragon90 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 04 Gru, 2009
|
|
|
czy SUZUKI GSF650 BANDIT spala podobnie paliwa jak gs 500 bo chodzi mi żeby nie palił zbyt dużo i tak do 12 tys 2005 rocznik sie kupi w dobrym stanie??? |
|
|
|
|
onufry [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 05 Gru, 2009
|
|
|
dragon90 napisał/a: | czy SUZUKI GSF650 BANDIT spala podobnie paliwa jak gs 500 bo chodzi mi żeby nie palił zbyt dużo i tak do 12 tys 2005 rocznik sie kupi w dobrym stanie??? |
jeśli chodzi o BANDITA to ta kpali podobnie też wciąga tam gdzie GS :O
a co do spalania to BANDIT-a jest strasznie nie ekonomiczny, ile ludzi tyle zdań ale najczęściej słyszałem, że spalanie jest ponad normę ok 7-8l |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Sob 05 Gru, 2009
|
|
|
co oznacza: interesuje mnie 180 km/h?
To ma być Vmax? Czy średnia prędkość przelotowa autostradą?
I nie licz na to że kolejny motocykl będzie tak tani w utrzymaniu jak GS500. Spalanie Bandita będzie oscylowało ok. 5,5 do 7,5 litra, do tego droższe opony, serwis gaźników zdecydowanie droższy itp. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
Leito [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 05 Gru, 2009
|
|
|
Niestety idąc pojemnościowo w górę nigdy nie będzie już tak tanio jak z GSem... Coś za coś |
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Sob 05 Gru, 2009
|
|
|
Na drugie moto bede myślał o SV650 od 2004 i Fazerze S2. Bandit odpada, ciężkie bydle, konstrukcja starsza niż węgiel, chociaż te nowsze roczniki w wersji S są bardzo ładne - ładniejsze od SV i Fazera (przynajmniej dla mnie, ale mają to coś).
Jeszcze poważnie myślę o Street Triple, ale to zobaczę czy bardziej będę się nastawiać na bliższą lub troszke dalszą turystykę czy kręcenie się wkoło komina. Bo jeśli to drugie, to bezapelacyjnie wygrywa Street, SV'ki i Fazery są oklepane aż do bólu. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|