Moc GSa - wersja SlingShot & wersja zdlawiona
Odpowiedz do tematu

Tytexo
[Usunięty]
: Moc GSa - wersja SlingShot & wersja zdławiona
Jak dobrze wiemy Gsy są wyposażone nie tylko w silniki o mocy 50KM (48??KM) ale również są wersje o mniejszej mocy trzydziestu kilku koni (zdławienie silnika), w sieci natrafiłem na artykuł że idzie po numerze ramy lub silnika (dobrze nie wiem o co chodzi) że idzie na podstawie tego numeru poznać która jest to wersja silnika; wiecie może o co dokładnie w tym chodzi??

A jeszcze jedno pytanko GSy są już produkowane od od kilkunastu lat, jakim modyfikacja zostały poddawane przez ten okres czasu, w jakich to było latach, chodzi mi o modyfikacje mechaniczne jak i estetyczne. Byłbym naprawde wdzięczny gdybyście się szczegółowo podzielili waszymi spostrzeżeniami oraz informacjami. Z góry dziękuje i pozdrawiam wszystkich zapaleńców i posiadaczy Suzuki GS500 myślę że wkrótce dołącze do grona posiadaczy. :D

:
ja podziele sie tym co wiem....:) po 1 wersja mocniejsza ma na boczkach napis SLINGSHOT i ma 46km.... slabsza ma z tego co mi sie wydaje 30 czy jakos tak? a co do numerow to nie wiem...

co do modyfikacji to chyba zbyt wiele ich nie bylo:) z tego co ja kojaze to w bodajze 93 roczniku (?) wprowadzono regulacje przedniego zawieszenia... tzn twardosci. w 96 roku silnik zaczeto malowac na srebrno i jeszcze jakies modyfikacje byly ale to moze ktos bardziej doswiadczony sie wypowie:) pozdrawiam !

satrion
[Usunięty]
:
ogólnie można się spotkać z wersją zdławioną:
o mocy 27KM (od 1993r. 34KM
i standardową o mocy 46KM (od 1993r. do 2000r 45KM) i po 2000r 48KM
lista modyfikacji:
zbyt słaba sprężyna napinacza łańcucha rozrządu została wzmocniona już w 1990r (pasuje również do roczników 1989)
motocykl otrzymał w 1990r regulację dźwigni hamulca ręcznego, nowy kranik i nowa kierownicę (wyższa o 2cm i szersza o 5cm), w 1991r poprawiony amortyzator tylny. w '96 siedzenie, malowanie bloku silnika i obręczy kół. W 2001 zmieniono niemal wszystko oprócz podwozia i silnika (czyli dupcia, bak, siedzenie, kierownica, a co za tym idzie linki i przewody sprzęgła, gazu). później bodajże w 2005 (ale nie pamiętam dokładnie) pojawiła się wersja F czyli z seryjną owiewką

:
Grzechu16 napisał/a:
ja podziele sie tym co wiem....:) po 1 wersja mocniejsza ma na boczkach napis SLINGSHOT i ma 46km.... slabsza ma z tego co mi sie wydaje 30 czy jakos tak? a co do numerow to nie wiem...

co do modyfikacji to chyba zbyt wiele ich nie bylo:) z tego co ja kojaze to w bodajze 93 roczniku (?) wprowadzono regulacje przedniego zawieszenia... tzn twardosci. w 96 roku silnik zaczeto malowac na srebrno i jeszcze jakies modyfikacje byly ale to moze ktos bardziej doswiadczony sie wypowie:) pozdrawiam !


Slingshot wcale nie oznacza mocniejszej wersji. To kolejny mit.
Slingshot jest po prostu chwytem marketingowym firmy Suzuki i oznacza zastosowanie płaskich przepustnic w gaznikach ,a te maja wszystkie GS500. Moc w tych modelach jest taka sama jak w pozostałych.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
:
no czekałem tylko aż zabierzesz głos bo zawsze masz coś dobrego do powiedzenia albo poprawienia jak ktos zle mowi:) w takim razie przepraszam za wprowadzenie w blad ale zawsze mi sie slingshot wydawal mocniejszy:) (tak tez widzialem na aukcjach ze pisza "silniejsza wersja SLINGSHOT") ale jak widać to tylko takie gadanie...

:
Też się zastanawiałem nad mocą GSa. Śledzący forum wiedzą, że na wiosnę przyszłego roku planuję zakup i od jakiegoś czasu zastanawiam się czy jest możliwość (a raczej ryzyko) kupienia GSa r.prod. po 2000 ze zdławionym silnikiem?

FoX
[Usunięty]
:
poniżej 5 sek do 100tki :D podnosi przód jak ruszam ze świateł :) - typowe objawy nie zdławionej wersji :) W Polsce ponad 90% to GS'y nie zdławione :P więc żeby kupić zdławiony to trzeba się nieźle naszukać :)

PS. ja swojego 7miesięcy szukałem :) był 5tym który oglądałem... już miałem odpuścić ale dużo dodatków do niego dostałem i serce jak dzwon ma :)

:
leon napisał/a:
Też się zastanawiałem nad mocą GSa. Śledzący forum wiedzą, że na wiosnę przyszłego roku planuję zakup i od jakiegoś czasu zastanawiam się czy jest możliwość (a raczej ryzyko) kupienia GSa r.prod. po 2000 ze zdławionym silnikiem?


Szansa ze jest zdławiony istnieje , szczególnie w moto sprowadzonym z Niemiec. Nie mniej to nie wada a zaleta. Dla czego?
Po pierwsze silnik jest w lepszym stanie mimo podobnego przebiegu co w nie zdławionym. Mniejsza moc- mniejsze obciazenia mechaniczne części i temperatura.
Po drugie dla kogoś , kto siada na pierwszy wiekszy motocykl ograniczenie moze uratować skórę.
Po trzecie usuniecie blokad jest bardzo łatwe dla lubiących majsterkowac a dla pozostałych zrobi to serwis. Nie ma z tym problemów.
Zablokowany moto ma prędkosc max ok 140-150km/h wiec tez nie jest to mało.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
jankees
[Usunięty]
:
a jezeli jest zdławiony to jakie ma blokady i gdzie?? no i oczywiście jak je pozdejmować?? :wink:

satrion
[Usunięty]
:
Aby przywrócić właściwe 46KM należy: wymienić pokrywki przepustnic (w wersji o mniejszej mocy są one niższe i podnoszące się przepustnice podciśnieniowe blokują się o pokrywki, nie otwierając całkowicie przelotu gaźnika), wymienić obie dysze główne na oryginalne większe (dowolne oznaczone "120" z gaźników marki Mikuni), oraz przestawić zapinkę iglicy na trzecie nacięcie od góry. Przy oddławianiu GS500E włącznie do rocznika 1993, należy zwracać uwagę, aby usunąć nie tylko ograniczniki w pokrywach gaźników, ale aby założyć nowe pokrywy. Jeżeli tego nie zrobimy, pozostaje cokół o wysokości 6mm i przepustnica nie odsłania ostatnich trzech milimetrów przelotu gaźnika. Po 20000km przepustnice i ich prowadnice potrafią być tak wybite, że wskutek występujących drgań mogą ulec zniszczeniu iglica, zapinka i podkładki z tworzywa. Przy ekstremalnie wybitych prowadnicach silnik źle zapala. Jak przystało na chodzony powietrzem silnik, mały twin nie lubi długotrwałej jazdy z wykorzystaniem pełnej mocy. Może ona doprowadzić do przegrzania silnika i w efekcie spadku mocy maksymalnej. Mechaniczny hałas dochodzący z głowicy najczęściej nie jest objawem uszkodzenia lub nadmiernych luzów zaworowych - chłodzone powietrzem starszej generacji silniki tak po prostu maja.
+ zdjęcia i opis krok po kroku po niemiecku:
http://home.arcor.de/gs-500/Drosslung.pdf

:
http://davidcrochet.no-ip.info/gs500e/part4.pdf

Tu jest opis i dane regulacyjne gaznikow.

http://davidcrochet.no-ip.info/gs500e/manuel.pdf

natomiast w tej serwisówce sa dane jakie powinne byc dysze w zaleznosci od rocznika i mocy . wystarczy porownac ze swoim.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
:
Znalazłem w necie jak rozpoznać fabrycznie zdławiony GS. Jest oznaczony na ramie typ GM51B. Wersja otwarta z pełna mocą oznaczona jest GM51A.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
milowski
[Usunięty]
:
Jak ktoś ma chwilkę to może sobie poczytać (historia gs-a)
http://www.scigacz.pl/Suzuki,GS500,826.html

:
Breżniew napisał/a:
Znalazłem w necie jak rozpoznać fabrycznie zdławiony GS. Jest oznaczony na ramie typ GM51B. Wersja otwarta z pełna mocą oznaczona jest GM51A.


Breżniew gdzie to znalazles? ku mojemu zdziwieniu ja mam GM51B a nie jest zdławiony. chyba ze były wyciągnie te nakładki na gaźniki...

Matlak
[Usunięty]
:
Ja też mam GM51B i nie wydaje mi się żeby bnył zdławiony- jezeli do 160km/h mozna go rozpędzić i jeszcze jest trochę miejsca pod manetką to według danych (zdławiony rozpędza się do ok. 140 km/h coś w ten deseń..) nie jest to wersja o mniejszej mocy

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.