Zmiana biegow
Odpowiedz do tematu

MATI.Evo
[Usunięty]
:
Już pisano o tym "trachaniu" na dorum :) Tarcze sprzęgłowe są jeszcze posklejane i nie wysprzęgla dobrze. Podobno to znika, gdy przed wbiciem biegu przepchnie się moto kawałek do przodu i do tyłu ;)

:
ale to sie tyczy przy rannym odpalaniu a nie w czasie jazdy ....

Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
metalbeast
[Usunięty]
:
no właśnie ja już od godziny latałem więc się rozgrzał :]
pierwszy raz w ogóle trachło i sie zdziwiłem, bo takiego dźwięku jeszcze nie uświadczyłem.

Plaster
[Usunięty]
:
metalbeast napisał/a:
no właśnie ja już od godziny latałem więc się rozgrzał :]
pierwszy raz w ogóle trachło i sie zdziwiłem, bo takiego dźwięku jeszcze nie uświadczyłem.
czasami tez tak mam i nie ma czym sie przejmowac, tak sie dzieje nawet w nowych sprzetach, poczytaj troche prasy motocyklowej(SM,Motocykl) ;)

metalbeast
[Usunięty]
:
dzięki. Znaczy mocno się nie przejąłem, bo już wcześneij coś na ten temat czytałem. Ale w sumie stało się pierwszy raz :]
Dość nieprzyjemne.

: Zmiana biegu bez sprzęgła
Chciałam się dowiedzieć, czy ktoś z Was stosuje zminę biegów (głównie do góry) bez użycia klamki sprzęgła?
Naczytałam się o tym wiele i zastanawia mnie, jak GS reaguje na takie "zmiany"?

Jakieś doświadczenia? A może ktoś jest już tak PRO że i w dół z przegazówką nie używa sprzęgła?

:
Irys napisał/a:
A może ktoś jest już tak PRO że i w dół z przegazówką nie używa sprzęgła?

Jedno przeczy drugiemu, przegazówka/międzygaz ma na celu wyrównanie prędkości obrotowej silnika względem prędkości obrotowej tylnego koła. Co nie znaczy, że nie można zmienić biegu w dół bez sprzęgła bo można i można nawet wyrównać obroty ale to nie będzie żadna przegazówka bo jej się nie da zrobić bez rozłączenia silnika i napędu /czyli użycia sprzęgła/.

Co do zmiany w górę to najlepiej wychodzi to przy wysokich obrotach, przydatne np. podczas wyprzedzania, minimalne odjęcia gazu i bieg w góre, jeśli obroty są odpowiednie to nawet nie czuć momentu zmiany biegu i jakiegokolwiek spadku obrotów oraz przyspieszenia. Oczywiście z "preloadingiem", a nie na pałe.

Osobiście używam sprzęgła i w czasie normalnej jazdy nie widzę sensu robić inaczej.

Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'

Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania.
Plaster
[Usunięty]
:
Ja zawsze zmieniam ze sprzeglem.

:
tmi napisał/a:
Oczywiście z "preloadingiem", a nie...


Może to głupie pytanie ale co te słowo znaczy? Nie znam jakoś tego terminu. :(

Prędkość - Bogiem,
Turbo - Nałogiem,
Nitro -Zabawą,
Prowadzenie - podstawą...
filcu
[Usunięty]
:
Ja w mojej Cezecie mam pół automat :rotfl: wiec klamki sprzęgła używam tylko przy ruszaniu (ale na upartego można ruszyć bez wciskania ).

:
Cytat:
Ja w mojej Cezecie mam pół automat


prawie jak quickshifter :P

a co do zmiany bez sprzegła to zawsze mozna zmienic w dół i w góre w zasadzie niezaleznie od obrotów. of kors przy pewnych zakresach to wychodzi delikaniej :P

Ishe
[Usunięty]
: Obroty
Mam takie pytanko może zabrzmi głupio ale wolę się upewnić :) Czy jest jakaś określona liczba obrotów przy których powinno się zmieniać biegi albo na jakich obrotach powinno się jechać?? ( wiem można jechać na duzych ale chodzi mi o normalne spalanie ;) ) Bo wiem że przy autach ma to jakieś znaczenie...

:
jezdzisz z obrotami na jakich CI pasuje, motocykl jest wysokoobrotowy wiec mozesz jezdzic z dosc wysokimi i spalac duzo benzyny miec dobre przyspieszenie itp albo turlac sie krajoznawczo, kecic do 5-6 tysiecy i spalac srednio 4 litry PB ;) ale wtedy mieszac musisz biegami by zwawo przyspieszyc.

mr0zd
[Usunięty]
:
No i poniżej 2k staraj się nie jeździć

Ishe
[Usunięty]
:
No dobra :padam: to 15 dostane tablice i zobaczymy jak to wszystko działa :rotfl:

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.