Zmiana biegow |
Autor |
Wiadomość |
MATI.Evo [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 09 Lip, 2008
|
|
|
Już pisano o tym "trachaniu" na dorum Tarcze sprzęgłowe są jeszcze posklejane i nie wysprzęgla dobrze. Podobno to znika, gdy przed wbiciem biegu przepchnie się moto kawałek do przodu i do tyłu |
|
|
|
|
Yarccom
Wiek: 44 Dołączył: 24 Wrz 2007 Pochwał: 5 Posty: 1934 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Sro 09 Lip, 2008
|
|
|
ale to sie tyczy przy rannym odpalaniu a nie w czasie jazdy .... |
_________________ Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 09 Lip, 2008
|
|
|
no właśnie ja już od godziny latałem więc się rozgrzał
pierwszy raz w ogóle trachło i sie zdziwiłem, bo takiego dźwięku jeszcze nie uświadczyłem. |
|
|
|
|
Plaster [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 09 Lip, 2008
|
|
|
metalbeast napisał/a: | no właśnie ja już od godziny latałem więc się rozgrzał
pierwszy raz w ogóle trachło i sie zdziwiłem, bo takiego dźwięku jeszcze nie uświadczyłem. | czasami tez tak mam i nie ma czym sie przejmowac, tak sie dzieje nawet w nowych sprzetach, poczytaj troche prasy motocyklowej(SM,Motocykl) |
|
|
|
|
metalbeast [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Lip, 2008
|
|
|
dzięki. Znaczy mocno się nie przejąłem, bo już wcześneij coś na ten temat czytałem. Ale w sumie stało się pierwszy raz
Dość nieprzyjemne. |
|
|
|
|
Irys
Model GSa: Brak moto
Wiek: 36 Dołączyła: 01 Wrz 2009 Pochwał: 12 Posty: 1105 Skąd: Szkocja
|
Wysłany: Pon 31 Maj, 2010 Zmiana biegu bez sprzęgła
|
|
|
Chciałam się dowiedzieć, czy ktoś z Was stosuje zminę biegów (głównie do góry) bez użycia klamki sprzęgła?
Naczytałam się o tym wiele i zastanawia mnie, jak GS reaguje na takie "zmiany"?
Jakieś doświadczenia? A może ktoś jest już tak PRO że i w dół z przegazówką nie używa sprzęgła? |
_________________
|
|
|
|
|
tmi
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 37 Dołączył: 03 Lut 2009 Pochwał: 28 Posty: 2331 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Pon 31 Maj, 2010
|
|
|
Irys napisał/a: | A może ktoś jest już tak PRO że i w dół z przegazówką nie używa sprzęgła? |
Jedno przeczy drugiemu, przegazówka/międzygaz ma na celu wyrównanie prędkości obrotowej silnika względem prędkości obrotowej tylnego koła. Co nie znaczy, że nie można zmienić biegu w dół bez sprzęgła bo można i można nawet wyrównać obroty ale to nie będzie żadna przegazówka bo jej się nie da zrobić bez rozłączenia silnika i napędu /czyli użycia sprzęgła/.
Co do zmiany w górę to najlepiej wychodzi to przy wysokich obrotach, przydatne np. podczas wyprzedzania, minimalne odjęcia gazu i bieg w góre, jeśli obroty są odpowiednie to nawet nie czuć momentu zmiany biegu i jakiegokolwiek spadku obrotów oraz przyspieszenia. Oczywiście z "preloadingiem", a nie na pałe.
Osobiście używam sprzęgła i w czasie normalnej jazdy nie widzę sensu robić inaczej. |
_________________ Suzuki GS 500 05' -> Yamaha FZS 600 Fazer 02'
Motocykl to nie niedźwiedź. Nie potrzebuje zimowania. |
|
|
|
|
Plaster [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 02 Cze, 2010
|
|
|
Ja zawsze zmieniam ze sprzeglem. |
|
|
|
|
maruder07
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 15 Sie 2009 Pochwał: 4 Posty: 613 Skąd: Michałowo
|
Wysłany: Pią 04 Cze, 2010
|
|
|
tmi napisał/a: | Oczywiście z "preloadingiem", a nie... |
Może to głupie pytanie ale co te słowo znaczy? Nie znam jakoś tego terminu. |
_________________ Prędkość - Bogiem,
Turbo - Nałogiem,
Nitro -Zabawą,
Prowadzenie - podstawą... |
|
|
|
|
filcu [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 02 Sie, 2010
|
|
|
Ja w mojej Cezecie mam pół automat wiec klamki sprzęgła używam tylko przy ruszaniu (ale na upartego można ruszyć bez wciskania ). |
|
|
|
|
midd
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 38 Dołączył: 03 Lip 2008 Pochwał: 5 Posty: 951 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 02 Sie, 2010
|
|
|
Cytat: | Ja w mojej Cezecie mam pół automat |
prawie jak quickshifter
a co do zmiany bez sprzegła to zawsze mozna zmienic w dół i w góre w zasadzie niezaleznie od obrotów. of kors przy pewnych zakresach to wychodzi delikaniej |
_________________ http://www.bikepics.com/members/beer4free/ |
|
|
|
|
Ishe [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 06 Wrz, 2010 Obroty
|
|
|
Mam takie pytanko może zabrzmi głupio ale wolę się upewnić Czy jest jakaś określona liczba obrotów przy których powinno się zmieniać biegi albo na jakich obrotach powinno się jechać?? ( wiem można jechać na duzych ale chodzi mi o normalne spalanie ) Bo wiem że przy autach ma to jakieś znaczenie... |
|
|
|
|
grzes87
Model GSa: GS 500E
Wiek: 37 Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 301 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 06 Wrz, 2010
|
|
|
jezdzisz z obrotami na jakich CI pasuje, motocykl jest wysokoobrotowy wiec mozesz jezdzic z dosc wysokimi i spalac duzo benzyny miec dobre przyspieszenie itp albo turlac sie krajoznawczo, kecic do 5-6 tysiecy i spalac srednio 4 litry PB ale wtedy mieszac musisz biegami by zwawo przyspieszyc. |
|
|
|
|
mr0zd [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 06 Wrz, 2010
|
|
|
No i poniżej 2k staraj się nie jeździć |
|
|
|
|
Ishe [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 07 Wrz, 2010
|
|
|
No dobra to 15 dostane tablice i zobaczymy jak to wszystko działa |
|
|
|
|
|