Wplyw zmian w ukladzie wydechowym na spalanie oleju/benzyny |
Autor |
Wiadomość |
Bartek_nt [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 24 Lut, 2009 Wpływ zmian w układzie wydechowym na spalanie oleju/benzyny
|
|
|
Witam. Pytanie jak w temacie. Może, dla niektórych dziwne ale mające swoje uzasadnienie. Kumpel powiedział mi, że miało u niego coś takiego miejsce w Hondzie AT po rozwierceniu oryginału. Później jak wymienił na tłumik akcesoryjny to okazało się że spalanie oleju spadło o połowę. |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 24 Lut, 2009
|
|
|
Jeśli uszczelniacze zaworowe nie sa juz pierwszej młodości ale jeszcze spełniają swoja funkcję to wybebeszenie/rozwiercenie tłumika może pociągnąć za sobą wyższe zużycie oleju. Dzieje się tak dlatego,że prędkość spalin wzrasta na tyle,że dochodzi do zjawiska wysysania oleju spod uszczelniaczy zaworów wydechowych. Dziwne ale prawdziwe. Identyczny problem miałem w XJ 600. Zmieniłem w niej tłumiki (oryginalne przegniły w środku) i zużycie oleju podskoczyło znacząco. Wspawałem na wejściu tłumików ( łączenie kolektora z tłumikiem) zwężki/kryzy zmniejszające średnice tłumika. Zrobiłęm je z dużych podkładek. Wylatujące spaliny napotykały przegrodę przez co zmniejszyła się ich szybkość i zjawisko podciśnienia. Zużycie oleju spadło do wyjściowego -jak przed zmianą kominów. W wydechu zachodzi sporo zjawisk falowych i zgranie ze sobą tłumika z kolektorami w sprawnie działąjącą całośc nie jest wcale łatwe.
W niektórych przypadkach jak widać może to nawet doprowadzić do wysysania mgiełki olejowej spod gumek zaworowych. |
|
|
|
|
Bartek_nt [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 24 Lut, 2009
|
|
|
Ogromne dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Czyli musze sobie pospawać tłumik |
|
|
|
|
InFlame [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2009 Wybebeszony tłumik i jakoś dziwnie duże spalanie
|
|
|
A ja mam do Was takie pytanie. NIedawno wybebeszyłem tłumik i mechanik który to robil powiedzial że trzeba dać większe dysze. Po tym całym zabiegu zauważyłem że jak zchodzi z obrotów to strzela w tłumik i czasami jak mu tak konkretnie przykręcę, powiedzmy do 9000 to po jakiejś chwili zaczyna przerywać i gaśnie. Potem żeby go odpalić muszę chwilę poczekać i lekko ssanie dać. Co to możę być?? Poza tym ostatnio coś dużo pali. Zatankowalem praktycznie do pełna i po przejechaniu 195 km musialem daćna rezerwę. Macie jakieś pomysły co jest nie tak??
Z góry dzięki. |
|
|
|
|
Liver Sausage [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2009
|
|
|
Zawsze po zmianie wydechu/wybebeszaniu tłumika powinieneś stroić gaźniki . |
|
|
|
|
InFlame [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2009
|
|
|
Wiem wiem i mechanik twierdzi że wszzystko zrobil i dlatego mnie to ciekawi. |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2009
|
|
|
A może być i tak,że nie uda Ci się dostroić gaźnika - to najbardziej pesymistyczna opcja.
Mieszankę masz zubożoną i dlatego wali w wydech.
Może konieczne będzie podniesienie iglicy z 3 na 4 rowek i zmiany w ustawieniu śrub składu mieszanki.
Możliwe,że poziomy paliwa są za niskie.
Po cholerę wybebeszać wydech?
Najgorsza z możliwych opcji to rozprucie standardowego tłumika. |
Ostatnio zmieniony przez Leon84 Czw 16 Kwi, 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
InFlame [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2009
|
|
|
Jak dla mnie opcja jest bardzo dobra, a pozatym nawet jakby była zła to juz i tak za późno. Teraz tylko chodzi o to zeby go jakoś pozbierać do kupy. Przed chwila bylem na stacji i kolejny raz zalalem pod korek i wyszło 14L i przejechane 219 km czyli spalanie baaardzo duże. Wnioskuje z tego ze jednak gaźniki źle chulają... |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2009
|
|
|
InFlame napisał/a: | Jak dla mnie opcja jest bardzo dobra |
A dla silnika?
Nie zastanawiaj się dłużej, nie rób testów zużycia paliwa tylko jedź do serwisu na regulacje gaźników.
Jeśli mechanik twierdzi,że zrobił już wzytsko to proponuje go zmienić.
Moto,które chleje podwójne ilości paliwa,strzela z wydechów, gaśnie itp. nie nadaje się do jazdy. Rozregulowany gaźnik jest niebezpieczny dla silnika. |
|
|
|
|
hubertgontarz
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 05 Lis 2007 Pochwał: 4 Posty: 2021 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2009
|
|
|
Najprostszą rzeczą którą możesz zrobić sam jest sprawdzenie jak wyglądają świece zapłonowe.
Inne dysze były zakładane?
Czy tylko zmieniony tłumik i zero regulacji.
U mnie po zmianie tłumika, obeszło się bez regulacji ze względu na dobrą pracę silnika. Spalanie oscyluje w granicy 4-4.5 na 100 km. |
_________________ www.gs500.pl |
|
|
|
|
InFlame [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2009
|
|
|
Dysze wymienione i regulacja też niby zrobiona. Jak powinny wygladać świece?? dokładnie?? |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2009
|
|
|
hubertgontarz napisał/a: | zmieniony |
Potraktowany granatem albo długim wiertłem |
|
|
|
|
Liver Sausage [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2009
|
|
|
InFlame napisał/a: | Jak powinny wygladać świece?? dokładnie?? |
Jak to mi powiedzieli, "kawusia z mleczkiem"
Tak BTW, to po cholerę koleś Ci zmieniał dysze |
|
|
|
|
InFlame [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2009
|
|
|
Leon84 napisał/a: | Potraktowany granatem albo długim wiertłem |
nie nie, był rozcięty, wyciągniętę są ze środka wszystkie zastawki, wsadzona jest metalowa rurka i wygłuszenie. Tak że nie jakaś tam partyzantka.
Liver Sausage napisał/a: | Tak BTW, to po cholerę koleś Ci zmieniał dysze |
Tak stwierdzil, że do tej maszyny trzeba zamienić jak się wybebesza wydech. |
|
|
|
|
Leon84 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 16 Kwi, 2009
|
|
|
InFlame napisał/a: | nie nie, był rozcięty, wyciągniętę są ze środka wszystkie zastawki, wsadzona jest metalowa rurka i wygłuszenie. Tak że nie jakaś tam partyzantka. |
Czyli teraz masz typowy przelot.
Jesteś na 100% przekonany,że masz założone inne dysze?
Znasz ich oznaczenie?
Zbt wiele nie wymyślimy tak przez neta. Podstawowe rzeczy do sprawdzenie już Ci opisałem. Jeśli sam tego nie ogarniesz to jedź do innego serwisu. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
| |
|