Wymiana przedniej zebatki.
Odpowiedz do tematu

cygan
[Usunięty]
: Wymiana przedniej zębatki.
Ogólnie nie wymaga to większej filozofi natomiasta chciałem sie podzielić kilkoma spostrzeżeniami.
Warto tam czasem zajrzeć bo jak się u mnie okazało ilość syfu (błota itp.)przysłaniała prawie zębatkę :? .Sama zębatka po odkręceniu pokrywy jest na pierwszym planie.Aby ją zdemontować należy zdjąć pierścień zengera(zawleczkę) szczypcami lub śrubokręcikami i po sprawie.Moja zębatka miała znaczny luz na boki i wzdłuż obrotu łańcucha.Luz na boki jest przewidziany przez producenta (nieznaczny).Wiadoma sprawa by zdjąć łąńcuch z zębatki należy uprzednio go zluzować .Niespodzianka dla mnie była nowa zębatka z gwintowanymi dwoma otworkami na wewnętrznej jej części.Okazało się że zębatka przystosowana jest do montażu na sruby bodajże w hondzie.

W ustaleniu tego wszystkiego pomógł oczywiście kolega Breżniew. :wink:
Wielkie dzięki za szybką reakcję. :wink:

:
Warto dodać zeby przy okazji posmarować wieloklin wałka i zebatki smarem z dodatkiem MoS i dopiero ja załozyc. widziałem na zdjęciach zębatki z sypiacym sie rdzawym proszkiem w tym miejscu współpracy z wałkiem co świadczy o jej szybkim zużyciu. O ile sama zębatka to pikuś , wałek juz jest sporym wydatkiem.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
:
a jakie koszta takiej zębatki tylko czysciłes czy wymieniałes
jakies uszczelki
dla potomnych przydadza sie takie informacje ;)

Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
:
ja kupowalem ostatnio i przód 16 zebow bodajze 25zł

:
Zębatki , w zależności od rocznika motocykla , różnią sie szerokością wieloklina na wałek zdawczy. Zębatka 89-94 jest z wąskim otworem , powyzej tego roku z szerszym o 3mm kołnierzem. Poszerzono ze wzgledu na szybkie wyrabianie sie wałka. Róznica w silniku polega na długości tulei dystansowej pomiedzy zębatka a łożyskiem wałka zdawczego. Jesli masz wypracowany wałek w moto z przed 94 r to można obciąć tą tuleję o odpowiednia długość i zastosować szersza zębatkę. Ale to wymaga rozebrania silnika. Tuleja jest wciśnięta na prasie i ściągaczem łatwo nie zejdzie a przy okazji mozna uszkodzic łozysko.
Koszt zebatki srednio -25-35 pln. Najlepsze pod wzgledem trwałosci firmy produkujace zębatki to PBR , Afam . JT też daje rade ale jest juz z mniej trwałego materiału. Na tyle moze byc JT.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
cygan
[Usunięty]
:
Ja mam cały napęd kupiony .
Łańcuch EK oring+zębatki JT.
Miałbyć x-ring ale cena tutejsza jest zabójcza.Zresztą rozmawiałem z mechanikiem i powiedział żebym nie dał sie zwariować bo x- ring napewno jest bardziej trwały ale bez przesady,przecież to nie 100KM.O-ring w zupełności wystarcza.
Z tego napędu wymieniłem tylko przednią zębatkę,reszta jest jeszcze ok.
Muszę dojechać jeszcze łańcuch i zębatkę tylną.

:
a jaka jest różnica pomiedzy O-ringiem a x-ringiem
spotkałem sie z pojeciami ale nie wiem czym sie róznią ;)


BTW wg mnie jak miałeś juz komplet to trzeba było wymieniać całośc
wszedzie odradzają takiej wymiany
jak juz to stare zebatki obie i nowy łańcuch ale bigdy odwrotnie

Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
:
Łańcuch EK? Raczej RK?
Oryginalnie w GS-ie jest łańcuch DID 520VM . Jest to właśnie wzmocniony X-ring . W tej chwili mam zamontowany łańcuch DID ERV2 X-ring i po 5 tyś km nie musiałem jeszcze go naciagać.
W jaki sposób zakuwaliście swój łańcuch? Ja to zrobiłem przy uzyciu młotka , utwardzonego pręta w kształcie punktaka o łagodnym stożku i drugiego 2 kg młotka . Oczywiście przydała sie pomoc dodatkowych rąk przy przytrzymaniu.
Niestety przyrząd do tego celu sporo kosztuje a płacić za coś co można zrobić samemu mija sie z celem.
Fabrycznie zakuty łańcuch wymaga wyjęcia wachacza w celu założenia.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
cygan
[Usunięty]
:
EK , NIE RK.

www.ekchain.com

Ja ostatnio na ryneczku kupiłem taniutko maszynkę do rozkuwania łańcucha natomiast zakuwarki są bardzo drogie .Pozostaje iść do sklepu obok z zapinką(ogniwem,łącznikiem) po odpowiedniej wielkości punktak lub po prostu kupić za grosze zwykłą zapinkę i po ptakach.

kikon18
[Usunięty]
:
ja robięłm tak samo jak Breżniew, młotek i punktak na kowadle, pod ogniwkiem dawałem nakrętke i fajnie wychodziło, samemu troche ciezko bo łańcuch szpanuje ale da sie to zrobić. przy zakładaniu nowego troche miałęm problemy bo był za długi i dfwa ogniwa, skracałęm w taki sam sposób, no i zapinka troszke cięzko nachodzi, wtedy juz trzeba dwóch osób i wda młotki. Możecie mi napisać jaki olej do samrowania jest dobry dla łańcucha DID520VX xring ? zrobiłem już 300 km no nowym łańcuchu i pasowało by posmarowąc.

:
kikon18 napisał/a:
ja robięłm tak samo jak Breżniew, młotek i punktak na kowadle, pod ogniwkiem dawałem nakrętke i fajnie wychodziło, samemu troche ciezko bo łańcuch szpanuje ale da sie to zrobić. przy zakładaniu nowego troche miałęm problemy bo był za długi i dfwa ogniwa, skracałęm w taki sam sposób, no i zapinka troszke cięzko nachodzi, wtedy juz trzeba dwóch osób i wda młotki. Możecie mi napisać jaki olej do samrowania jest dobry dla łańcucha DID520VX xring ? zrobiłem już 300 km no nowym łańcuchu i pasowało by posmarowąc.


Jak chcesz miec czysta felge to nie smaruj olejem tylko sprayem do łańcucha. Dobry jest podobno motul , ja uzywam castrol chain wax i tez daje rade. Wazne by po wyschnięciu rozpuszczalnika dobrze trzymał się łańcucha. Po 15 min od nałozenia mozna ruszac w droge.

Only TDI :) Octavia 2 FL 1,9BXE
retro303
[Usunięty]
:
Panowie a kiedy i po czym poznac ze jest juz wyrobiona przednia zebatka albo ze sa tam zbyt wielkie luzy?

Meteorczyk
[Usunięty]
:
Zęby mają znaczne braki (z prawej strony zęba patrząc na górę zębatki), albo przeskakuje przy mocniejszych przyśpieszeniach(to juz jest prawie ostateczne stadium), ostateczne jest takie, że zębatka jest łysa i nie da się ruszyć motocyklem :)

jscoolg
[Usunięty]
: Zebatka 15 dobry wybór
Ja dziś zmieniłem napęd - Sunstar + DID
Z przodu założyłem mniejszą zębatkę - znacznie powiekszyło to dynamikę
Na 6 tce normalnie przyspiesza Nieznacznie zwiększyły się obroty - wcześniej trochę ponad 20kmh/1000obr na 6tce, obecnie przy 160 ma 8500 (pierwotnie poniżej 8000) ale przyspiesza znacznie lepiej.
Powyżej 160 nie próbowałem bo akurat wieje nieprzerwanie na trasie siekierkowskiej :)
Zasadniczo uważam ze 15tka to rewelacyjny pomysł
Motor po tej wymianie ciągnie w zasadzie od biegu jałowego Na 6 tce przyspiesza od 2500 !! ! Oczywiście nie ma sensu go tak zarzynać

dudek3300
[Usunięty]
:
Ja tez juz kupiłem naped z 15stka z przodu, bede wymienial w zime wiec w tym sezonie nie zobacze jak sie to bedzie sprawowalo ale mysle ze to dobry pomysl.

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.