Ogólnie nie wymaga to większej filozofi natomiasta chciałem sie podzielić kilkoma spostrzeżeniami.
Warto tam czasem zajrzeć bo jak się u mnie okazało ilość syfu (błota itp.)przysłaniała prawie zębatkę .Sama zębatka po odkręceniu pokrywy jest na pierwszym planie.Aby ją zdemontować należy zdjąć pierścień zengera(zawleczkę) szczypcami lub śrubokręcikami i po sprawie.Moja zębatka miała znaczny luz na boki i wzdłuż obrotu łańcucha.Luz na boki jest przewidziany przez producenta (nieznaczny).Wiadoma sprawa by zdjąć łąńcuch z zębatki należy uprzednio go zluzować .Niespodzianka dla mnie była nowa zębatka z gwintowanymi dwoma otworkami na wewnętrznej jej części.Okazało się że zębatka przystosowana jest do montażu na sruby bodajże w hondzie.
W ustaleniu tego wszystkiego pomógł oczywiście kolega Breżniew. :wink:
Wielkie dzięki za szybką reakcję. :wink:
Odpowiedz do tematu
: Wymiana przedniej zębatki.
:
Warto dodać zeby przy okazji posmarować wieloklin wałka i zebatki smarem z dodatkiem MoS i dopiero ja załozyc. widziałem na zdjęciach zębatki z sypiacym sie rdzawym proszkiem w tym miejscu współpracy z wałkiem co świadczy o jej szybkim zużyciu. O ile sama zębatka to pikuś , wałek juz jest sporym wydatkiem.
Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
:
a jakie koszta takiej zębatki tylko czysciłes czy wymieniałes
jakies uszczelki
dla potomnych przydadza sie takie informacje
jakies uszczelki
dla potomnych przydadza sie takie informacje
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
:
ja kupowalem ostatnio i przód 16 zebow bodajze 25zł
:
Zębatki , w zależności od rocznika motocykla , różnią sie szerokością wieloklina na wałek zdawczy. Zębatka 89-94 jest z wąskim otworem , powyzej tego roku z szerszym o 3mm kołnierzem. Poszerzono ze wzgledu na szybkie wyrabianie sie wałka. Róznica w silniku polega na długości tulei dystansowej pomiedzy zębatka a łożyskiem wałka zdawczego. Jesli masz wypracowany wałek w moto z przed 94 r to można obciąć tą tuleję o odpowiednia długość i zastosować szersza zębatkę. Ale to wymaga rozebrania silnika. Tuleja jest wciśnięta na prasie i ściągaczem łatwo nie zejdzie a przy okazji mozna uszkodzic łozysko.
Koszt zebatki srednio -25-35 pln. Najlepsze pod wzgledem trwałosci firmy produkujace zębatki to PBR , Afam . JT też daje rade ale jest juz z mniej trwałego materiału. Na tyle moze byc JT.
Koszt zebatki srednio -25-35 pln. Najlepsze pod wzgledem trwałosci firmy produkujace zębatki to PBR , Afam . JT też daje rade ale jest juz z mniej trwałego materiału. Na tyle moze byc JT.
Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
:
Ja mam cały napęd kupiony .
Łańcuch EK oring+zębatki JT.
Miałbyć x-ring ale cena tutejsza jest zabójcza.Zresztą rozmawiałem z mechanikiem i powiedział żebym nie dał sie zwariować bo x- ring napewno jest bardziej trwały ale bez przesady,przecież to nie 100KM.O-ring w zupełności wystarcza.
Z tego napędu wymieniłem tylko przednią zębatkę,reszta jest jeszcze ok.
Muszę dojechać jeszcze łańcuch i zębatkę tylną.
Łańcuch EK oring+zębatki JT.
Miałbyć x-ring ale cena tutejsza jest zabójcza.Zresztą rozmawiałem z mechanikiem i powiedział żebym nie dał sie zwariować bo x- ring napewno jest bardziej trwały ale bez przesady,przecież to nie 100KM.O-ring w zupełności wystarcza.
Z tego napędu wymieniłem tylko przednią zębatkę,reszta jest jeszcze ok.
Muszę dojechać jeszcze łańcuch i zębatkę tylną.
:
a jaka jest różnica pomiedzy O-ringiem a x-ringiem
spotkałem sie z pojeciami ale nie wiem czym sie róznią
BTW wg mnie jak miałeś juz komplet to trzeba było wymieniać całośc
wszedzie odradzają takiej wymiany
jak juz to stare zebatki obie i nowy łańcuch ale bigdy odwrotnie
spotkałem sie z pojeciami ale nie wiem czym sie róznią
BTW wg mnie jak miałeś juz komplet to trzeba było wymieniać całośc
wszedzie odradzają takiej wymiany
jak juz to stare zebatki obie i nowy łańcuch ale bigdy odwrotnie
Suzuki GS 500 '2001 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
Yamaha TDM 850 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSX-R 600 K2 '2002 --> sprzedany
Suzuki GSR 600 ABS '2006 --> sprzedany
:
Łańcuch EK? Raczej RK?
Oryginalnie w GS-ie jest łańcuch DID 520VM . Jest to właśnie wzmocniony X-ring . W tej chwili mam zamontowany łańcuch DID ERV2 X-ring i po 5 tyś km nie musiałem jeszcze go naciagać.
W jaki sposób zakuwaliście swój łańcuch? Ja to zrobiłem przy uzyciu młotka , utwardzonego pręta w kształcie punktaka o łagodnym stożku i drugiego 2 kg młotka . Oczywiście przydała sie pomoc dodatkowych rąk przy przytrzymaniu.
Niestety przyrząd do tego celu sporo kosztuje a płacić za coś co można zrobić samemu mija sie z celem.
Fabrycznie zakuty łańcuch wymaga wyjęcia wachacza w celu założenia.
Oryginalnie w GS-ie jest łańcuch DID 520VM . Jest to właśnie wzmocniony X-ring . W tej chwili mam zamontowany łańcuch DID ERV2 X-ring i po 5 tyś km nie musiałem jeszcze go naciagać.
W jaki sposób zakuwaliście swój łańcuch? Ja to zrobiłem przy uzyciu młotka , utwardzonego pręta w kształcie punktaka o łagodnym stożku i drugiego 2 kg młotka . Oczywiście przydała sie pomoc dodatkowych rąk przy przytrzymaniu.
Niestety przyrząd do tego celu sporo kosztuje a płacić za coś co można zrobić samemu mija sie z celem.
Fabrycznie zakuty łańcuch wymaga wyjęcia wachacza w celu założenia.
Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
:
EK , NIE RK.
www.ekchain.com
Ja ostatnio na ryneczku kupiłem taniutko maszynkę do rozkuwania łańcucha natomiast zakuwarki są bardzo drogie .Pozostaje iść do sklepu obok z zapinką(ogniwem,łącznikiem) po odpowiedniej wielkości punktak lub po prostu kupić za grosze zwykłą zapinkę i po ptakach.
www.ekchain.com
Ja ostatnio na ryneczku kupiłem taniutko maszynkę do rozkuwania łańcucha natomiast zakuwarki są bardzo drogie .Pozostaje iść do sklepu obok z zapinką(ogniwem,łącznikiem) po odpowiedniej wielkości punktak lub po prostu kupić za grosze zwykłą zapinkę i po ptakach.
:
ja robięłm tak samo jak Breżniew, młotek i punktak na kowadle, pod ogniwkiem dawałem nakrętke i fajnie wychodziło, samemu troche ciezko bo łańcuch szpanuje ale da sie to zrobić. przy zakładaniu nowego troche miałęm problemy bo był za długi i dfwa ogniwa, skracałęm w taki sam sposób, no i zapinka troszke cięzko nachodzi, wtedy juz trzeba dwóch osób i wda młotki. Możecie mi napisać jaki olej do samrowania jest dobry dla łańcucha DID520VX xring ? zrobiłem już 300 km no nowym łańcuchu i pasowało by posmarowąc.
:
Jak chcesz miec czysta felge to nie smaruj olejem tylko sprayem do łańcucha. Dobry jest podobno motul , ja uzywam castrol chain wax i tez daje rade. Wazne by po wyschnięciu rozpuszczalnika dobrze trzymał się łańcucha. Po 15 min od nałozenia mozna ruszac w droge.
kikon18 napisał/a: |
ja robięłm tak samo jak Breżniew, młotek i punktak na kowadle, pod ogniwkiem dawałem nakrętke i fajnie wychodziło, samemu troche ciezko bo łańcuch szpanuje ale da sie to zrobić. przy zakładaniu nowego troche miałęm problemy bo był za długi i dfwa ogniwa, skracałęm w taki sam sposób, no i zapinka troszke cięzko nachodzi, wtedy juz trzeba dwóch osób i wda młotki. Możecie mi napisać jaki olej do samrowania jest dobry dla łańcucha DID520VX xring ? zrobiłem już 300 km no nowym łańcuchu i pasowało by posmarowąc. |
Jak chcesz miec czysta felge to nie smaruj olejem tylko sprayem do łańcucha. Dobry jest podobno motul , ja uzywam castrol chain wax i tez daje rade. Wazne by po wyschnięciu rozpuszczalnika dobrze trzymał się łańcucha. Po 15 min od nałozenia mozna ruszac w droge.
Only TDI Octavia 2 FL 1,9BXE
:
Panowie a kiedy i po czym poznac ze jest juz wyrobiona przednia zebatka albo ze sa tam zbyt wielkie luzy?
:
Zęby mają znaczne braki (z prawej strony zęba patrząc na górę zębatki), albo przeskakuje przy mocniejszych przyśpieszeniach(to juz jest prawie ostateczne stadium), ostateczne jest takie, że zębatka jest łysa i nie da się ruszyć motocyklem
: Zebatka 15 dobry wybór
Ja dziś zmieniłem napęd - Sunstar + DID
Z przodu założyłem mniejszą zębatkę - znacznie powiekszyło to dynamikę
Na 6 tce normalnie przyspiesza Nieznacznie zwiększyły się obroty - wcześniej trochę ponad 20kmh/1000obr na 6tce, obecnie przy 160 ma 8500 (pierwotnie poniżej 8000) ale przyspiesza znacznie lepiej.
Powyżej 160 nie próbowałem bo akurat wieje nieprzerwanie na trasie siekierkowskiej
Zasadniczo uważam ze 15tka to rewelacyjny pomysł
Motor po tej wymianie ciągnie w zasadzie od biegu jałowego Na 6 tce przyspiesza od 2500 ! Oczywiście nie ma sensu go tak zarzynać
Z przodu założyłem mniejszą zębatkę - znacznie powiekszyło to dynamikę
Na 6 tce normalnie przyspiesza Nieznacznie zwiększyły się obroty - wcześniej trochę ponad 20kmh/1000obr na 6tce, obecnie przy 160 ma 8500 (pierwotnie poniżej 8000) ale przyspiesza znacznie lepiej.
Powyżej 160 nie próbowałem bo akurat wieje nieprzerwanie na trasie siekierkowskiej
Zasadniczo uważam ze 15tka to rewelacyjny pomysł
Motor po tej wymianie ciągnie w zasadzie od biegu jałowego Na 6 tce przyspiesza od 2500 ! Oczywiście nie ma sensu go tak zarzynać
:
Odpowiedz do tematu
Ja tez juz kupiłem naped z 15stka z przodu, bede wymienial w zime wiec w tym sezonie nie zobacze jak sie to bedzie sprawowalo ale mysle ze to dobry pomysl.