WITAMY NA FORUM MIŁOŚNIKÓW MOTOCYKLA SUZUKI GS 500 - MIŁEGO PISANIA !
Zapraszamy również na nasz portal pod adresem www.gs500.pl

Portal | Szukaj | Rejestracja | Zaloguj



Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z silnikiem -gazniki? zawory? rorzad?
Autor Wiadomość
gacek778 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011
Pochwał: 9
Posty: 703
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Sro 17 Lip, 2013   Problem z silnikiem -gaźniki? zawory? rorząd?

Trochę tego typu tematów już było ale do niczego mi to nie pasuje.
Jaja z gaźnikami opisywałem już wcześniej a teraz jest jaj ciąg dalszy.
Naprawdę nie wiem co mechanik zrobił z tym motocyklem ale brakuje mi już słów.
Ale do rzeczy:
Odebrałem maszynę od tego "mechanika" i paliła tylko na jeden gar. Ogarnąłem gaźniki, kupiłem to co mecher zgubił, zrobiłem synchro i motong trochę odżył i chodzi na 2 cylindry i jest prawie dobrze.
Przy odpalaniu na jednym garze motocykl pracuje na wolnych obrotach trochę niestabilnie ale ogólnie jest OK. Niestety zauważyłem że nie wkręca się jak kiedyś, nie czuć tej zwyżki mocy przy 6 tys ale to jeszcze bym pominął.
Zaraz po tym jak odpaliłem 2 garnek kumpel zwrócił uwagę że na wolnych obrotach coś z jednego cylindra jakby delikatnie cyka. Rzucił luźną tezę że jakby zawór.
Przy wyższych obrotach tego nie słychać.
Ale co najgorsze jak zacząłem jeździć to po rozgrzaniu silnika można usłyszeć niepokojące szumy (jakby się coś chciało zatrzeć...). Nie jest to głośne ale słychać że chodzi inaczej i jest przy tym słabszy.

I teraz pytanie co zj.... mechanik bo wcześniej takich jaj nie było.
Czy to może być w dalszym ciągu wina gaźników?
Problem pojawił się właściwie po odpaleniu 2 cylindra. A wcześniej tego nie było na bank.

Co zrobiłem :
- wyregulowałem luzy zaworowe
- ogarnąłem gaźniki
- zmierzyłem łańcuszek rozrządu (jak pamiętam to było chyba 2mm do serwisu)
- kompresja w normie
 
 
Chrupq 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Pochwał: 1
Posty: 406
Skąd: Chwaszczyno k. Gdyni
Wysłany: Sro 17 Lip, 2013   

Luzy zaworowe ustawiałeś wg serwisówki na całkowicie zimnym silniku? Te cykanie to może było caly czas? Wiesz "stuki puki to suzuki"

Cytat:

Przy odpalaniu na jednym garze motocykl pracuje na wolnych obrotach trochę niestabilnie


no to nadal jest cos nie tak, powiniene pracowac na dwoch garach od samego odpalenia.
_________________
"You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close"
 
 
 
gacek778 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011
Pochwał: 9
Posty: 703
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Sro 17 Lip, 2013   

Tak jest. Luzy są ustawione jak należy (są takie same na obu wydechachi na ssących też).
Cytat:
Wiesz "stuki puki to suzuki"

:D Wiem wiem ale jestem bardzo wyczulony na takie rzeczy i coś jest nie tak.

Silnik pracuje na 2 garach. Napisałem to w tym sensie że jak odłącze lewy lub prawy to pracuje delikatnie niestabilnie na wolnych.

Właściwie cały problem leży w tym że jest jakiś trochę słabszy i o ile to można wytłumaczyć gaźnikami to dziwne szumy już nie.
Mecher prawdopodobnie coś zj..... :kwasny:
Przecież gość nie jest kretynem, wiedział że chodzi na 1 gar i jeszcze mi mówił że trzeba by zrobić głowicę. To by się nawet zgadzało. Pytanie więc co zj.... mecher skoro miał zrobić tylko gaźniki a odłączył 1 cylinder bo po jego podłączeniu silnik zachowuje się dziwnie.
 
 
Vankel 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2013
Pochwał: 1
Posty: 166
Skąd: Nowy Targ/Kraków
Wysłany: Sro 17 Lip, 2013   

A jak świece? może po tych ewolucjach trzeba by było się pokusić o ich wymianę? Ewentualnie je zamień miejscami.
_________________
87 Simson S51 & 06 SV650S
Motocykl? tylko na "S" :P
 
 
gacek778 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011
Pochwał: 9
Posty: 703
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Sro 17 Lip, 2013   

Świece były wymieniane przed tymi ekscesami ale wrzucałem w międzyczasie stare, te i tamte są ok.
Kolor w normie ale jeszcze jutro zrobię foto.
Myślisz że ewentualnie powikłania po spieprzeniu gaźników przez "speca" mogą dawać takie objawy?
 
 
Vankel 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2013
Pochwał: 1
Posty: 166
Skąd: Nowy Targ/Kraków
Wysłany: Czw 18 Lip, 2013   

hmm, skoro wszystko z podstawowych czynności serwisowych jest w porządku, (w miarę udało się wyregulować składy mieszanki?). To... trzeba poczekać aż ktoś dobrze oblatany w mechanice się wypowie ;)
_________________
87 Simson S51 & 06 SV650S
Motocykl? tylko na "S" :P
 
 
kempes 



Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34
Dołączył: 23 Wrz 2008
Pochwał: 30
Posty: 1746
Skąd: Olsztyn
Wysłany: Czw 18 Lip, 2013   

Łańcuch rozrządu wg. Ciebie jest ok, a czy sprawdzałeś napinacz? Czy przy regulacji zaworów oglądałeś ślizgi łańcuszka?
_________________
Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E.
 
 
gacek778 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011
Pochwał: 9
Posty: 703
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Czw 18 Lip, 2013   

Na ślizgi zerkałem ale nie przyglądałem się jakoś specjalnie. Napinacza nie sprawdzałem.

Wyjąłem za to dziś świece i...

Chyba za uboga mieszanka.
Śruby wykręciłem na 2 i 1/4 obrotu
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Czw 18 Lip, 2013   

Trochę za ubogo. Podnieś iglice, ewentualnie kwestia poziomu paliwa w komorach.
Wszelkie dziwne dźwięki pochodzące z silnika są pierwszym sygnałem dla użytkownika, że coś jest nie tak. Również w takiej sytuacji kiedy mieszanka jest zbyt uboga, wtedy silnik zmienia charakterystykę pracy.
 
 
gacek778 

Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011
Pochwał: 9
Posty: 703
Skąd: Wieliczka
Wysłany: Czw 18 Lip, 2013   

OK. Więc nie będę robił paniki. Na rozrząd jeszcze jest czas. Najpierw muszę to doprowadzić do ładu.
Poziom paliwa z tego co sprawdzałem wężykami jest ok. A czy nie należy w tej sytuacji najpierw wyregulować jeszcze składu mieszanki śrubami?
 
 
simin 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36
Dołączył: 27 Mar 2011
Pochwał: 53
Posty: 2016
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 18 Lip, 2013   

to chyba zależy po czym sprawdzałeś te świece.

Po chodzeniu moto na wolnych - to śruby

Po jeździe - to iglica.

Tak przynajmniej wnioskuje po przeczytaniu książki Dmowskiego o gaźnikach :)
 
 
 
KATANA 


Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40
Dołączył: 06 Gru 2009
Pochwał: 58
Posty: 963
Skąd: KĘTRZYN
Wysłany: Czw 18 Lip, 2013   

Wszystko sie zgadza, z tym że każdą kontrolę wyglądu świec zapłonowych sprawdzamy wyłącznie po przejechaniu dystansu pozwalającego na właściwą ocenę spalania w komorze spalania. Silnik spalinowy tylko pod obciążeniem osiągnie właściwe parametry pracy dotyczące uzyskania właściwego płomienia/spalania mieszanki, na obrotach jałowych występują trochę inne zjawiska (silnik bez obciążenia), dlatego od xxxxxx czasu zawsze po regulacji (zazwyczaj regulacja ta jest wykonywana na postoju i obrotach jałowych) należy przeprowadzić jazdę próbną. No chyba że np. mamy własną, lub inną do tego celu hamownię.

W takim razie najpierw należy wyregulować prawidłowo wolne obroty (proces regulacji rozumiem jest znany), a później w razie potrzeby dokonać odpowiedniej korekty.

Czasami podczas regulacji wlonych obrotów, po ustaleniu optymalnego położenia śruby regulacyjnej dodaje się jeszcze obrót " o pewien kąt", jest to czasami wymagane aby zapewnić dla silnika lepsze przejście z niższych obrotów na wyższe, tak aby silnik wszedł na te obroty płynnie i szybko, bez zbędnego opóźnienia/szarpania, i tak samo z nich zszedł.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja Lo-Fi

INFORMACJA DOTYCZĄCA POLITYKI PLIKÓW COOKIES ORAZ OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH:
  • Nasza strona używa informacji zapisywanych za pomocą cookies i podobnych technologii głównie w celu dostosowania strony do potrzeb każdego użytkownika oraz m.in. w celach statystycznych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy z branży statystycznej. Ustawienia dotyczące plików cookies mogą być zmienione w programie (przeglądarce) do obsługi stron internetowych. Korzystanie z naszego portalu bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza akceptację korzystania z serwisu na wyżej wymienionych warunkach.

  • Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
    • Administratorem Danych Osobowych jest Forum GS500.pl;
    • podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do prawidłowej rejestracji i użytkowania forum;
    • przetwarzanie Twoich danych osobowych w celu użytkowania forum odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. i zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Rozporządzeniu;
    • Posiadasz prawo dostępu do treści swoich danych, uzyskania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych;
    • dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wykonania usługi lub czynności w związku z którą zostały przekazane (czas użytkowania konta na forum GS500.pl) oraz przez okres wynikający z okresu przedawnienia w ewentualnym procesie ochrony dóbr Administratora;
    • informujemy, iż Twoje dane osobowe możemy udostępniać następującym kategoriom podmiotów:Google Inc, SolarWinds Corporate, England.pl Sp. z o.o., IONIC Sp. z o.o. Sp. k.
    • Masz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, iż przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy Ogólnego rozporządzenia Parlamentu i Rady Unii Europejskiej o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.