Problem z silnikiem -gazniki? zawory? rorzad? |
Autor |
Wiadomość |
gacek778
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011 Pochwał: 9 Posty: 703 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: Sro 17 Lip, 2013 Problem z silnikiem -gaźniki? zawory? rorząd?
|
|
|
Trochę tego typu tematów już było ale do niczego mi to nie pasuje.
Jaja z gaźnikami opisywałem już wcześniej a teraz jest jaj ciąg dalszy.
Naprawdę nie wiem co mechanik zrobił z tym motocyklem ale brakuje mi już słów.
Ale do rzeczy:
Odebrałem maszynę od tego "mechanika" i paliła tylko na jeden gar. Ogarnąłem gaźniki, kupiłem to co mecher zgubił, zrobiłem synchro i motong trochę odżył i chodzi na 2 cylindry i jest prawie dobrze.
Przy odpalaniu na jednym garze motocykl pracuje na wolnych obrotach trochę niestabilnie ale ogólnie jest OK. Niestety zauważyłem że nie wkręca się jak kiedyś, nie czuć tej zwyżki mocy przy 6 tys ale to jeszcze bym pominął.
Zaraz po tym jak odpaliłem 2 garnek kumpel zwrócił uwagę że na wolnych obrotach coś z jednego cylindra jakby delikatnie cyka. Rzucił luźną tezę że jakby zawór.
Przy wyższych obrotach tego nie słychać.
Ale co najgorsze jak zacząłem jeździć to po rozgrzaniu silnika można usłyszeć niepokojące szumy (jakby się coś chciało zatrzeć...). Nie jest to głośne ale słychać że chodzi inaczej i jest przy tym słabszy.
I teraz pytanie co zj.... mechanik bo wcześniej takich jaj nie było.
Czy to może być w dalszym ciągu wina gaźników?
Problem pojawił się właściwie po odpaleniu 2 cylindra. A wcześniej tego nie było na bank.
Co zrobiłem :
- wyregulowałem luzy zaworowe
- ogarnąłem gaźniki
- zmierzyłem łańcuszek rozrządu (jak pamiętam to było chyba 2mm do serwisu)
- kompresja w normie |
|
|
|
|
Chrupq
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 39 Dołączył: 06 Wrz 2011 Pochwał: 1 Posty: 406 Skąd: Chwaszczyno k. Gdyni
|
Wysłany: Sro 17 Lip, 2013
|
|
|
Luzy zaworowe ustawiałeś wg serwisówki na całkowicie zimnym silniku? Te cykanie to może było caly czas? Wiesz "stuki puki to suzuki"
Cytat: |
Przy odpalaniu na jednym garze motocykl pracuje na wolnych obrotach trochę niestabilnie |
no to nadal jest cos nie tak, powiniene pracowac na dwoch garach od samego odpalenia. |
_________________ "You can't buy happiness, but You can buy a bike, and that's pretty close" |
|
|
|
|
gacek778
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011 Pochwał: 9 Posty: 703 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: Sro 17 Lip, 2013
|
|
|
Tak jest. Luzy są ustawione jak należy (są takie same na obu wydechachi na ssących też).
Cytat: | Wiesz "stuki puki to suzuki" |
Wiem wiem ale jestem bardzo wyczulony na takie rzeczy i coś jest nie tak.
Silnik pracuje na 2 garach. Napisałem to w tym sensie że jak odłącze lewy lub prawy to pracuje delikatnie niestabilnie na wolnych.
Właściwie cały problem leży w tym że jest jakiś trochę słabszy i o ile to można wytłumaczyć gaźnikami to dziwne szumy już nie.
Mecher prawdopodobnie coś zj.....
Przecież gość nie jest kretynem, wiedział że chodzi na 1 gar i jeszcze mi mówił że trzeba by zrobić głowicę. To by się nawet zgadzało. Pytanie więc co zj.... mecher skoro miał zrobić tylko gaźniki a odłączył 1 cylinder bo po jego podłączeniu silnik zachowuje się dziwnie. |
|
|
|
|
Vankel
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączył: 14 Sty 2013 Pochwał: 1 Posty: 166 Skąd: Nowy Targ/Kraków
|
Wysłany: Sro 17 Lip, 2013
|
|
|
A jak świece? może po tych ewolucjach trzeba by było się pokusić o ich wymianę? Ewentualnie je zamień miejscami. |
_________________ 87 Simson S51 & 06 SV650S
Motocykl? tylko na "S" |
|
|
|
|
gacek778
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011 Pochwał: 9 Posty: 703 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: Sro 17 Lip, 2013
|
|
|
Świece były wymieniane przed tymi ekscesami ale wrzucałem w międzyczasie stare, te i tamte są ok.
Kolor w normie ale jeszcze jutro zrobię foto.
Myślisz że ewentualnie powikłania po spieprzeniu gaźników przez "speca" mogą dawać takie objawy? |
|
|
|
|
Vankel
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 35 Dołączył: 14 Sty 2013 Pochwał: 1 Posty: 166 Skąd: Nowy Targ/Kraków
|
Wysłany: Czw 18 Lip, 2013
|
|
|
hmm, skoro wszystko z podstawowych czynności serwisowych jest w porządku, (w miarę udało się wyregulować składy mieszanki?). To... trzeba poczekać aż ktoś dobrze oblatany w mechanice się wypowie |
_________________ 87 Simson S51 & 06 SV650S
Motocykl? tylko na "S" |
|
|
|
|
kempes
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 34 Dołączył: 23 Wrz 2008 Pochwał: 30 Posty: 1746 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: Czw 18 Lip, 2013
|
|
|
Łańcuch rozrządu wg. Ciebie jest ok, a czy sprawdzałeś napinacz? Czy przy regulacji zaworów oglądałeś ślizgi łańcuszka? |
_________________ Romet Kadet 110 Automatic '90/'91 -> Keeway Matrix '06 -> Suzuki GS 500 '93 -> Suzuki SV650N '03 -> Yamaha TTR 600 -> Jawa 353/04 '61 & Aprilia Pegaso 650 I.E. |
|
|
|
|
gacek778
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011 Pochwał: 9 Posty: 703 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: Czw 18 Lip, 2013
|
|
|
Na ślizgi zerkałem ale nie przyglądałem się jakoś specjalnie. Napinacza nie sprawdzałem.
Wyjąłem za to dziś świece i...
Chyba za uboga mieszanka.
Śruby wykręciłem na 2 i 1/4 obrotu |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Czw 18 Lip, 2013
|
|
|
Trochę za ubogo. Podnieś iglice, ewentualnie kwestia poziomu paliwa w komorach.
Wszelkie dziwne dźwięki pochodzące z silnika są pierwszym sygnałem dla użytkownika, że coś jest nie tak. Również w takiej sytuacji kiedy mieszanka jest zbyt uboga, wtedy silnik zmienia charakterystykę pracy. |
|
|
|
|
gacek778
Model GSa: GS 500E
Dołączył: 08 Maj 2011 Pochwał: 9 Posty: 703 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: Czw 18 Lip, 2013
|
|
|
OK. Więc nie będę robił paniki. Na rozrząd jeszcze jest czas. Najpierw muszę to doprowadzić do ładu.
Poziom paliwa z tego co sprawdzałem wężykami jest ok. A czy nie należy w tej sytuacji najpierw wyregulować jeszcze składu mieszanki śrubami? |
|
|
|
|
simin
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 36 Dołączył: 27 Mar 2011 Pochwał: 53 Posty: 2016 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 18 Lip, 2013
|
|
|
to chyba zależy po czym sprawdzałeś te świece.
Po chodzeniu moto na wolnych - to śruby
Po jeździe - to iglica.
Tak przynajmniej wnioskuje po przeczytaniu książki Dmowskiego o gaźnikach |
|
|
|
|
KATANA
Model GSa: Inny motocykl
Wiek: 40 Dołączył: 06 Gru 2009 Pochwał: 58 Posty: 963 Skąd: KĘTRZYN
|
Wysłany: Czw 18 Lip, 2013
|
|
|
Wszystko sie zgadza, z tym że każdą kontrolę wyglądu świec zapłonowych sprawdzamy wyłącznie po przejechaniu dystansu pozwalającego na właściwą ocenę spalania w komorze spalania. Silnik spalinowy tylko pod obciążeniem osiągnie właściwe parametry pracy dotyczące uzyskania właściwego płomienia/spalania mieszanki, na obrotach jałowych występują trochę inne zjawiska (silnik bez obciążenia), dlatego od xxxxxx czasu zawsze po regulacji (zazwyczaj regulacja ta jest wykonywana na postoju i obrotach jałowych) należy przeprowadzić jazdę próbną. No chyba że np. mamy własną, lub inną do tego celu hamownię.
W takim razie najpierw należy wyregulować prawidłowo wolne obroty (proces regulacji rozumiem jest znany), a później w razie potrzeby dokonać odpowiedniej korekty.
Czasami podczas regulacji wlonych obrotów, po ustaleniu optymalnego położenia śruby regulacyjnej dodaje się jeszcze obrót " o pewien kąt", jest to czasami wymagane aby zapewnić dla silnika lepsze przejście z niższych obrotów na wyższe, tak aby silnik wszedł na te obroty płynnie i szybko, bez zbędnego opóźnienia/szarpania, i tak samo z nich zszedł. |
|
|
|
|
|